Epilepsie (230 meningen)

15-10-2016 | Man | 49
Epilepsie
De pillen heb ik moeten nemen na een ongeluk door een epileptisch insult. In het begin verving de keppra depakine geheel. Dat gaf een zeer onrustig gevoel en maakte mij verbaal aeer agressief m.n. tegen bekenden. Toen ik ook nog 10 kilo af was gevallen, kreeg ik en zag ik overal samenwerkingsverbanden die tegen mij waren gericht. Wellicht een medicijn voor mensen boven de [lees meer...]100 kg.

29-09-2016 | Man | 64
Epilepsie
Zware aanvallen epileptie kwamen alle de eerste 7 dagen voor. (de 1ste week van 5 weken durende coma). Ik ben half oktober Topamax en Keppra beginnen nemen. 's Morgens 1x topamax+keppra, 's avonds keppra. Enkele weken nadat ik deze innam ben ik me fysiek niet zo best beginnen te voelen en mentaal niet meer zo helder (bijwerkingen hierboven kwamen niet steeds op dezelfde da[lees meer...]gen voor). Na de coma en grotendeels herstel ook last beginnen krijgen van evenwichtsstoornis en mijn gehoor dat achteruit ging (draag nu sinds 3tal weken hoorapparaten aan elk kant (45 % gemiddeld verlies). De bijwerkingen zijn stilletjes aan sterker geworden. vanaf de jaarwisseling ben ik mentaal dieper beginnen zakken, voelde me vooral 's avonds soms heel moe en in de war geraken, niet elke dag. Ik ben minder en minder naar buiten beginnen gaan, begon schrik te krijgen als mensen naar me keken, soms, zonder aanwijsbare reden heel nerveus en erger worden van de bijwerkingen. Ik zei al dikwijls bij mezelf: als ik nu eens positief ga slapen en morgen niet meer wakker wordt, dat zou goed zijn. Maar ik bleef wakker worden. Dan is het idee beginnen groeien om het proces van sterven te forceren en begon ik aan zelfdoding te denken. Ben dan totaal ingestort, therapie en aan het eind therapie was duidelijk dat ik serieuze bijwerkingen had van de Topamax en Keppra. In een kort moment van volledig besef heb ik nog klaar gestaan om voor een tram te springen. Een man kwam naar me toe en vroeg of ik mij niet goed voelde en ging tussen mij en de tramsporen staan. Ik ben toen bang geworden, ben de metro uitgerend en heb de PAAZ(psychiatrische afdeling Algemeen ziekenhuis) met een taxi en ben aldaar onmiddelijk opgenomen. Zo hevig zijn de bijwerkingen geweest. Ik ben nu terug thuis en voel me goed +- 1 week na stoppen keppra. Is het niet wraakroepend dat neurologen patiënten niet waarschuwen voor mogelijke bijwerkingen. Voor hetzelfde geld had ik al 4 maanden dood geweest. Het was een opluchting vast te stellen dat ik beter werd na de stop van die medicatie. Ik ga mijn neuroloog ter verantwoording roepen voor al het gebeurde. (En dan zeggen dat ik ook 2x stamceltransplantie's heb gehad, kanker Waldenström en mezelf daar ook heb doorgewerkt en door de gevolgen van de coma ik had in het begin van de natuurlijke coma enkele felle epileptieaanvallen gehad, ze hebben toen de coma verzwaard om schade aan de hersenen te voorkomen. Nu, een 6tal weken 10tal weken geleden heeft de dokter (2) eindelijk bevestigd dat de hersenschade (evenwichtsorgaan dat dikwijls raar doet -mag geen werk doen waarbij ik geregeld gebogen sta -moet opletten als ik na lang zitten recht sta, opletten met bruuske draaibewegingen, niet opspringen want dan val ik enz enz - ga zelf maar na wat er dan nog overschiet in mogelijke beweging > enkel stappen met wandelstok als ondersteuning ---- ook gehoor is 45% gedaald als gevolg van de medicatie.

06-09-2016 | Man | 39

12-05-2016 | Man | 64
Epilepsie
Half oktober 2014 epileptische aanval gekregen en in spontane coma gegaan. 7 maanden opname waarvan eerste 5 weken in coma. Tijdens deze coma verschillende aanvallen epilepsie gehad. Ik ben vrij vlug Topamax en Keppra beginnen moeten slikken. Heeft lang geduurd vooraleer ik terug kon praten, uit bed komen en recht blijven staan. Had veel bijwerkingen van waarschijnlijk all[lees meer...]ebei de pillen. Sinds nu een 8 weken heb ik topamax afgewerkt met steeds verlaagde dosissen. Ik had een lijstje van bijwerkingen die ik effectief had mee naar de neuroloog genomen en hem gevraagd of ik de medicatie kon afbouwen, omdat ik 'het' geen leven niet meer vond. Ondertussen dus topamax afgebouwd en na enkele dagen duidelijk positief resultaat, veel minder bijwerkingen, een betere stap, niet meer zo lusteloos of bevroren gevoel. Ben wel nerveuzer geworden sinds het afwerken van topomax. Nu bezig afbouwen Keppra, 28 juli terug naar neuroloog. Ik ben vergeten te zeggen dat ik nadat ik uit de coma ben gekomen geen epileptische aanvallen meer heb gehad, wel geheugenverlies van voordat ik in coma ging? Was vrij agressief(zegt verslag) nadat ik uit coma was gekomen en heb daarvoor tot voor een week nu ook Clopixol genomen(2mg 1/dag). Mijn kort geheugen is ook heel slecht. Voel me veel opgejaagd-nerveus-gespannen... Ook heb ik vorige week mijn revalidatie stop gezet (geen progressie meer), heb terug moeten leren lopen (kiné), terug moeten leren goed spreken (logopedie) en voor fijne motoriek, training hersenen ergotherapie. Het is duidelijk en ook bevestigd dat het autorijden en fietsen voor langere tijd gedaan is door mijn onevenwicht en soms draaiingen. Bruuske bewegingen zijn uit den boze en soms moet ik goed opletten om niet te vallen. Coördinatie als ik ga wandelen, tram neem is ook niet goed, ben al enkele keren bijna gevallen op straat (te weinig opheffen van de voeten bij het stappen en dan is een uitstekende kassei gevaarlijk). Kan me ook moeilijk oriënteren als ik buiten ga, moet eerst op internet goed de weg uitstippelen en printen om te bekijken onderweg, zou kunnen verlopen lopen. Allemaal niet zo gezellig. Binnenkort ga ik een midweek doorbrengen aan zee. Ik heb nu al nerveuziteit uit schrik daar geen goei compagnie te hebben en dan durf ik er daar niet alleen op uit trekken. Momenteel kan ik een 600m+- goed stappen, dan beginnen mijn beenspieren al moe te worden. Moet goed oppassen om niet over mijn grens te gaan. Maar door die grens steeds verder te leggen, ben ik nu eigenlijk toch goed op weg. Ben door het oogje van de naald geglipt (voor de 3de maal). Heb 2x kanker gehad en 2 stamceltransplantaties, telkens was het kantje boord, ben er altijd doorgeworsteld. Na de 5 weken durende coma voel ik dat ik veranderd ben. Ik heb enkele depressie periodes achter de rug en wou het opgeven, maar weigerde antidepressiva te nemen. Ben er doorgeworsteld. In alles wat ik hier al gelezen heb, reageren velen heel verschillend op bepaalde medicatie, daar is niks aan te doen, kiezen of delen en hopen dat je bij het afbouwen geen nieuwe epileptieaanvallen zal krijgen, proberen alles rustig aan te doen, mind-fulness, ademhalingsoefeningen om te ontspannen. Blijven proberen en hopen dat me nog een langer leven (goed) besteed is.

02-02-2016 | Man | 36
Epilepsie
Deze werkte bij mij niet. De aanvallen bleven maar komen en de bijwerkingen te hoog, moe en concentratieverlies.

30-08-2015 | Man | 77
Epilepsie
Mijn leeftijd is nu 77 jaar. Toen ik 64 jaar was is er MS bij mij geconstateerd, de Primair Progressieve vorm. Op 72-jarige leeftijd is er Epilepsie bijgekomen, alleen nachtelijke aanvallen. Slik sindsdien 2x1000 mg keppra per dag en ben aanvalsvrij. Wel als bijwerking, depressief en kort lontje. Gebruik nu 2x50mg lamictal erbij. Voel me nu weer prima en ben aanvalsvrij en[lees meer...] weer ondernemend en kan me weer goed concentreren. Gebruikte eerst carbamazepine, daarvan werd ik erg ziek, kon niet op mijn benen staan. Moest toen direct met carbamazepine stoppen.

16-03-2015 | Man | 44
Epilepsie
Ik ben een 43 jarige man, met een gewicht van 75 kg. Ik heb epilepsie sinds mijn 14de als laattijdig gevolg van een vroeggeboorte (26 weken). Net al jullie heb ik al meerdere medicaties de revue weten passeren. Momenteel neem ik 3 gram Keppra en 1 gram tegretol CR. Het voordeel van de Keppra is dat de intensiteit en duur van de aanvallen minder is, maar het aantal aanvalle[lees meer...]n gestegen is. Sinds het gebruik van de Keppra is er geen bewustzijnsverlies meer (wel nog een bewustzijnsdaling) en de aanval is korter of de aanval kan zelf onderdrukt worden door extreem rustig te blijven. De 1ste 15 jaar ging een aanval automatisch over in een diepe slaap, zonder tussendoor wakker te worden (wat er voor zorgde dat ik soms 9u kwijt was eer ik terug bij bewustzijn kwam). Na mijn 30ste werd de aanval niet meer automatisch gevolgd door een diepe slaap en was ik maar 30 minuten van de kaart (tijdsduur tussen aanvoelen aanval en terug bij bewustzijn zijn). Maar sindsdien verlies ik wel 2 dagen door hoofdpijn. Sinds het gebruik van de Keppra is er geen bewustzijnsverlies meer en is de duur van de aanval nog slecht 15 tal minuten. Wel nog gevoelig voor licht/geluid en hoofdpijn die met medicatie teruggegbracht kan worden tot 1 dag. Maar het volledig terug op mijn effen zijn, zoals voor de aanval duurt nog steeds 2 dagen. Verleden week is de dosis Keppra opgetrokken van 2 gram naar 3 gram met behoud van de dosis tegretol CR (1 gram) na een zoveelste aanval. Ik krijg nu wekelijks trekkingen (steeds rechterbeen) en om de 6 weken een aanval. Over 3 weken wordt een slaaponderzoek gepland om na te gaan waarom ik zo weinig kan slapen (4u/nacht). Daar waar ik vroeger bij een aanval automatisch over ging in een diepe slaap, ging dit met de jaren over naar een zelf gaan slapen na een aanval. Als ik dan zelf ging slapen, sliep ik 8u als een blok. De laatste keer bleef het echter bij 4u, dan nog verdeeld in 2 blokken van 2u. Ik verdraag de overgang van 2 gram naar 3 gram goed. Wat ik voordien al had, is dat de effectiviteit van de dagelijkse bezigheden afneemt (steeds minder kunnen doen op een dag), geen idee of dat met de medicatie te maken heeft. Wat ik sinds de Keppra wel merk is dat het versuft zijn na een aanval (niet alles bewust meemaken) langer duurt dan vroeger. Soms zelfs antwoorden op vragen, maar later niet bewust zijn dat er vragen gesteld geweest zijn.

15-02-2015 | Man | 48
Epilepsie
Keppra maakt me erg onrustig en onzeker. Voor Keppra gebruikte ik Depakine. Veel prettiger. Een aanval met een ongeluk tot gevolg zorgde ervoor dat ik moest switchen. Keppra beviel in het begin maar maakte mij op termijn erg onrustig en depressief. Slik nu een combi van beide (1000 mg Keppra en 1500 mg depakine). Veel prettiger dan alleen Keppra. Belangrijkste is hoe je [lees meer...]leeft. Blijf bewegen, slaap voldoende en eet gezond. De aanval met ongeluk is anderhalf jaar geleden gebeurd en was het gevolg van laat naar bed gaan (ca.0:30 uur) en toch vroeg wakker worden (ca. 6:30 uur).

26-05-2014 | Man | 35
levetiracetam (750)
Hersenvliesontsteking
Beste, In januari 2013 hersenontsteking icm bacteriele hersenvliesontsteking. Links compleet verlamd. 10 dagen coma. Hierdoor juni eerste zware aanval epileptie gehad. 500 mg Medicatie, in augustus 2de aanval stuk lichter (alleen trillen). Daarna naar 750 mg. Sindsdien geen aanval meer gehad. (ben ik erg blij mee) Bijwerkingen, alleen vermoeidheid verneem ik. En[lees meer...] dat bij concentratie hersens vastlopen, maar dit kan ook bij NAH horen (niet aangeboren hersenletsel).

11-11-2013 | Man | 37
Epilepsie
Hi, Ik heb de keppra afgebouwd, omdat ik daar depri en passief van werd en ondernam niets, leefde in een soort van roes. Nu gebruik ik alleen nog Lamotrigine.

26-08-2013 | Man | 22
Epilepsie
Zijn erachter gekomen dat ik last had van epilepsie in temporaal kwab, en lichte vorm absances. toen met medicijnen gestoeid en uiteindelijk hielp keppra het beste, alleen tot juni 2013!!! Daarna kreeg ik weer last van mijn complicaties en heb ik mijn hoeveelheid zelfs verhoogd tot 1000 (verdubbeld) en zelfs dat hielp niet. Nu nog een ander medicijn erbij moeten slikken en[lees meer...] het helpt nog steeds niet! Of mijn lichaam heeft anti-gene aangemaakt of het is een kort werkend medicijn wat als basis wordt gebruikt.

03-07-2013 | Man | 22
Epilepsie
Eerste 3 weken zeer sloom en vermoeid. Daarna goed. Sindsdien geen aanvallen meer gehad. Geen bijwerkingen. Alleen maar tevredenheid. Gelukkig sinds dit jaar weer in het verzekeringspakket.

14-05-2013 | Man | 44
Epilepsie
mijn man heeft dit jaren geslikt en sinds hij nu vrij is van de keppra is hij totaal veranderd geen hoofdpijn meer, geen last meer van depressiviteit een totaal ander mens.

01-01-2013 | Man | 51
Epilepsie
Ik zal het een beetje kort proberen te maken maar 2 jaar geleden op kerstavond heb ik om ongeveer 22 u,ik was net in een eerste slaap. als ik plots wakker kwam met een linker arm die aan het schudden was,ongeveer een grote minuut. ik ging dan bewusteloos,als ik ongeveer een uur later wakker werd stonden de hulpdiensten naast mijn bed en de dokter,ik wist dat moment nog n[lees meer...]iet wat ik gekregen had. maar dan later in het ziekenhuis hoorde ik op de spoed dat ik een hersenbloeding gehad hebt met epilepsie. Ik heb dan 500 gram Keppra gekregen maar dat was te weinig ,ik heb dan nog 5 aanvallen gehad,ik neem nu 1500 gram s'morgens en 1250 gram s'avonds. Ik heb nu nog altijd 2 jaar later kleine schokjes,maar heb gelukkig geen aanvallen niet meer. Ze hebben gezien in de scan dat ik een letsel heb in mijn hoofd door die hersenbloeding maar er hangen te veel resico's er aan vast om dat te opereren voor verlamming aan mijn linker kant,ik had een verlambde linker hand van op die avond,maar dat hebben ze redelijk goed gekregen met kinitherapie. Om terug te keren op die keppra mag ik dus blij zijn dat het bestaat,pas op ik ben ook zeer moe en heb nog steeds veel hoofdpijn en ben dan nog een maaglijder ook,dus moet ik dan meestal in mijn bed liggen van de pijn want pijn aan hoofd en maag gaan niet samen dan ben ik nog overgeefachtig ook. Dit zal allemaal wel blijvend zijn volgens de dokters. Ik moet niet meer denken aan werken,maar het kon nog erger zijn.

04-12-2012 | Man | 47
Epilepsie
Vorig jaar voor de eerste keer een grand mal gehad met nogal ernstige gevolgen, schouder verbrijzeld en definitief beperking van de beweegbaarheid. Dat alles als rechtstreeks gevolg van de grand mal. Alles kapot getrokken. Uit het EEG blijkt dat het aangeboren epilepsie is. Sinds dit insult krijg ik 2x500mg Keppra per dag en ben er niet echt heel tevreden over want ik h[lees meer...]eb toch, na 13 maanden, weer een grand mal gekregen ondanks de medicatie. Ook de bijwerkingen zijn niet bepaald gering. Depressie en uitvergroting van karakter-eigenschappen. Helaas niet de goede.... Vanwege de gevolgen durf ik toch niet te gaan experimenteren met dosering of met andere medicijnen. Dan maar eventueel compenseren met SSRI's. Dat is al door het epilepsie centrum voorgesteld.

02-11-2021 | Vrouw | 58
Epilepsie
Ernstig ongeluk bloeding coma stress Na meningeoom beter Griepprik gehad na een uur epileptische aanval

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum