Lamictal

lamotrigine

Epilepsie (54 meningen)
Bipolaire stoornis (4 meningen)
Depressie (1 mening)
Migraine (1 mening)

02-08-2014

Lamictal (lamotrigine)

Op mijn 30ste kreeg ik voor het eerst te maken met epilepsie. Ik had 3 toevallen gehad. Ik heb Keppra voorgeschreven gekregen. Hier had ik serieuze bijwerkingen van gekregen nl. Panniculitis erythreum nodossum. Een soort ontsteking op de onderbenen met pijnlijke rode plekken. Op een gegeven met kon ik zelfs niet meer slapen en op mijn benen staan. Nu neem ik 2x 7gr per d[lees meer...]ag lamictal. Veel last heb ik niet meer en ben toeval vrij. Wel vind ik dat ik soms wazig zie en dat mijn geheugen wat minder werkt. Soms moeilijker te concentreren en wat coördinatie stoornissen. Maar dat is helemaal verwaarloosbaar tegenover de bijwerkingen Keppra. Ik neem het nu 4,5 maanden. Het ergste vind ik nog het niet mogen autorijden gedurende 6 maanden, als je 3 kleine kinderen hebt
04-07-2014

Epilepsie

mijn vrouw heeft drie jaar geleden een soort epilepsie aanval gehad, door te veel water te drinken heeft ze al haar goede stoffen uitgeplast, en 24j geleden een trombose gehad en ze kreeg keppra, maar daar werd ze depressief van dan. dekapine gekregen en na een paar maanden kreeg ze bijwerkingen, bloedingen langs de anus dan overgestapt naar lamactine 2x100mg per dag nu al[lees meer...] acht maanden en heeft daar ook bijwerkingen, soms moeilijk wakker worden, sufheid, soms hoofdpijn, soms koortsig en griepsymptonen al maanden veel hoesten. dokter zegt tegen mijn vrouw dat het een tik is en dat ze niets hoort op de longen en rode vlekken op haar lichaam die groter worden, is dat allemaal toeval? Ik zou het niet weten. Mijn vrouw heeft sindsdien geen aanval gehad, we hebben gevraagd aan de neuroloog of ze mag afbouwen en stoppen en hij zegt nee. nochtans heb ik eens gelezen van een professor van uzleuven als je 2j aanvalsvrij bent geweest dat je mag afbouwen en stoppen met het medicijn tegen epilepsie wat is nu de waarheid en waarom zeg onze dokter nee ik zou dat graag willen weten van iemand anders.
15-04-2014

Epilepsie

Ik gebruik dit middel nu twee weken, ben nog aan het opbouwen. Heb ontzettende last van slaperigheid een uur nadat ik het in heb genomen Echt doodmoe zijn, duizelig, scheelzien en in je stoel in slaap vallen. Ik hoop dat dit een bijwerking is die overgaat, weet iemand er meer over? Verder 1 aanval gehad, kan over de werking nog niets zeggen omdat ik pas net begonnen ben.
12-02-2014

Epilepsie

Sinds 1,5 maand gebruik ik Lamictal, voorheen Depakine. In verband met een kinderwens is het schijnbaar verstandiger om gebruik te maken van Lamictal. Ik had m.b.t. de Depakine geen klachten en gelukkig is deze overstap naar lamictal tot nu toe ook prima verlopen. Rustig opgebouwd en in het begin wat last gehad van duizelingen maar na een aantal weken is dit verdwenen. Hop[lees meer...]elijk blijft het goed werken (het is nog een beetje kort om dit te kunnen beoordelen) maar het zal fijn zijn! Hebben mensen nog ervaring met Lamictal en zwangerschap?
25-09-2013

Epilepsie

Onze zoon van 7 jaar gebruikte eerst depakine, hier werd hij echt erg dik van. Wii zijn overgestapt naar lamotrigine. Helaas ook weer een bijwerking , dit keer Erge rugpijn. Onze zoon is nu een jaar aanval vrij, en gaan nu afbouwen met de medicijnen. Zijn er meerdere mensen met de klacht rugpijn? Ik hoor het heel graag want rugpijn komt Heel zelden voor.
27-06-2013

Epilepsie

Ik gebruikte eerst Keppra, maar werd daar supermoe van. Ik kwam thuis van het werk en moest daarna gedurende een aantal uren gaan slapen om de rest van de avond door te kunnen. Na bespreking met de neuroloog toch overgeschakeld op Lamictal. Eerst 100mg per dag, daarna overgeschakeld naar 150mg x2/dag, omdat ik alsnog een kleine aanval had gedaan. Nu zijn we ongeveer 2 jaa[lees meer...]r verder en is alles ok, gedurende die periode ook aanvalvrij. De neveneffecten die ik ondervind is dat ik in gewicht toegenomen ben en dat ik altijd vrij moe ben ondanks voldoende nachtrust. Verder ook nog lichtgevoelig en duizelig als ik een ladder ofzo op moet. volgende week maandag terug op controle, ben benieuwd.
18-06-2013

Epilepsie

mijn zoon van nu 15 jaar heeft vanaf geboorte epilepsie na eerst andere medicatie nu vanaf 2000 lamictal en tegretol.Bijwerkingen zijn zeker bij verhogingen lastig.Misselijk,hoofdpijn maar nu dus ook verhoogde leverwaarde.Lamictal was plots niet meer verkrijgbaar maar door inzet apotheek wel via engelse route.Ben erg blij want andere soorten hielpen niet.Heeft ze van Sando[lees meer...]s
30-03-2013

Epilepsie

Nog geen,neem het slechts 4 maanden.
20-02-2013

Epilepsie

Hoi, Gebruik sinds 1996 dit medicijn. Ben hier uiterst tevreden over en ben nu aanvalsvrij. In 1996 met 200 mg begonnen en nu dus 500mg. Tussen in paar keer kleine aanvallen gehad wat betekende dat de mdicatie werd opgehoogd. Sinds 2010 zit ik op deze hoeveelheid en ben tot heden aanvalsvrij. Wat ik iedereen wil aanraden die last van vermoeiheid heeft te gaan sporten[lees meer...], dit resulteerde bij mij dat het overging. Als ik enkele weken niet sport krijg ik daar last van. Dus uiterst tevreden over dit medicijn en heb nu een normaal leven.
11-02-2013

Bipolaire stoornis

Hallo ik heb gebruik lamictal nu 4 jr voor mezelf en mijn omgeving heeft het veel gedaan. Ik ben veel rustiger en ben meer bij mezelf eerst niet. Altijd aan t vliegen of zwaar depressief. Nu heb ik ook nog wel last maar veel minder erg t is leefbaar. Omdat ik graag een kindje wil (mijn eerste is nu 8) heb ik laatst in overleg via een afbouw schema mijn medicijnen afgebouwd[lees meer...]. 4 weken op halve dosis. Het ging niet na 4 weken begon t zo erg te worden dat ik weer ben moeten beginnen. Ik werd heel erg onrustig, raakte heel erg emotioneel kon geen standvastige beslissingen meer nemen. Meteen nadat ik weer me normale dosis weer ben gaan nemen begon de rust weer rustig aan terug te keren. Dat maakt mij en mijn omgeving gelukkiger. Maar het idee dat ik niet zonder kan maakt me heel erg ongelukkig. Daarbij komt nog dat ik door de risico,s een eventuele zwangerschap nog eens heel wat meer moeten overdenken. Misschien hebben jullie nog advies :) groetjes nadja
03-02-2013

Epilepsie

Van Lamictal heb ik nauwelijks vervelende bijwerkingen. Soms wat wazig zien en heb het idee dat mijn korte termijn geheugen iets minder goed is. Ik ben zo blij dat ik geen insulten meer heb!
21-01-2013

06-01-2013

Lamictal (lamotrigine)

Ik word erg moe en kom ook aan! Ik heb het nog steeds heb het nu al 10 jaar en ergste is dat m'n dokter zegt dat het niet weggaat..
20-12-2012

Epilepsie

In 2003 werkte Lamictal in combinatie met Valproaat binnen twee maand effectief tegen mijn absences. Ook had ik geen last van hooikoorts meer. Wel werd ik gevoeliger voor angst. Valproaat alleen werkte niet. Na stoppen met Valproaat kwamen de abcences niet terug maar kreeg ik last van extra vermoeidheid en bleek mijn schildklier niet meer goed te functioneren. Een jaar l[lees meer...]ater werd de ziekte van Hashimoto geconstateerd, een auto immunziekte. na stoppen met lamictal kwam de hooikoorts terug en kreeg ik last van netelroos, ook een autoimmunkwaal. Blijkbaar remt lamictal het immuunsysteem en moet je erg oppassen met snelle afbouw. Op Wikipedia vond ik ook een link tussen beschadigde Glutamaatneuronen en ontstaan van autoimmunziektes. Lamictal remt de Glutamaat neuronen. Die zitten vooral in de hersenschors wat ook verklaart dat controle van emoties minder wordt (dus bv meer angst of agressie) als je Lamictal slikt.
21-11-2012

Epilepsie

Lamictal helpt prima Maar!!! lamictal!! word niet meer gelevert.Het is het namaak medicijn wat ik krijg
07-10-2012

Epilepsie

Ik gebruik, na het testen van alle andere veel gebruikte anti-epileptica, nu zo'n 5 jaar Lamictal (2xdaags 200 mg). Het is tijdens het testen gebleken het enige medicijn te zijn wat mijn aanvallen geheel weghaalde. Echter het belangrijkste bijverschijnsel wat ik heb is hoofdpijn. En dan niet zomaar maar echt ontzettende hoofdpijn. Ik kan hierdoor maar amper slapen, zo'n 2 [lees meer...]uren per nacht. Wordt continue wakker. En dat heeft overdag natuurlijk wel zijn effect. Nog steeds die enorme hoofdpijn maar dus ook ontzettend vermoeid door het slechte slapen. Ik ben voor het slapen ook onder behandeling geweest maar eigenlijk zonder effect. Ik gebruik wel mee en dan morfine om even van die koppijn af te zijn maar daar wordt je eigenlijk ook weer niet blij van. Maar ja het werkt wel en alles is beter dan die continue aanvallen met alle gevaren die daarbij horen.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum