Lamictal

lamotrigine

Epilepsie (52 meningen)
Bipolaire stoornis (4 meningen)
Depressie (1 mening)
Migraine (1 mening)

22-06-2012

Epilepsie

ik ben een mama van een meisje met epilepsie mie . [ heel moeilijk instelbaar ] 9 jaar. we hebben de mogelijkheid om te testen als mijn dochter goed of slecht reageert op de medicijnen. Wie heeft er al ervaring LAMICTAL en OSPELOT Alvast bedankt
30-05-2012

Lamictal (lamotrigine)

hallo lotgenoten. mijn naam is christel, 44 jaar. ik heb verschijnen medicatie gehad (tegretol, depakine, sabril, lamictal). ik heb nu een operatie ondergaan 2010 slaapkwab-rechter helft nog steeds niet aanval vrij. mijn specialist zegt dat het angstaanvallen zijn. daar ben ik het niet mee eens, want heb ook aangegeven dat ik er maandelijks last van heb met (menstr[lees meer...]uatie) voor en na. ik denk zelf dus dat het bij mijn geval aan het bloedsomloop ligt en dat bij de meeste vrouwen ook het geval is! daar heb ik het al ruim 20 jaar over, maar mijn specialist wou daar niks van weten,want hij is ja de zenuwerarts en ik de pacient! nu ben ik nog verder van huis, operatie ondergaan die dus geen goede risseltaard heb gehad en gebruik nog steeds lamictal (de echte!) want je heb diverse lamictal actavis disper, lamotrigine en nog paar soorten die allemaal onder lamictal vallen, dus het komt van meerdere fabrikanten, die allemaal verschillende stoffen gebruiken, dus een andere werking hebben (goedkoper!) en bij deze heb ik ook nu nog frisium er bij gekregen elke dag 0,5 mg dat moet ik een week voor en week na de menstruatie innemen. ps ben in die jaren verschillende zenuwartsen gehad die nooit naar me wilden luisteren. kan wel uren door gaan met schrijven (typen), maar ik stop er nu maar mee. hoop genoeg infomatie te hebben gegeven hoe ik het ervaar (sorry voor de schrijf fouten die er wel tussen zal hebben) groetjes christel
19-03-2012

Epilepsie

11/9/2006had ik een eerste (grand mal) tijdens het autorijden. Gelukkig stond ik stil in file!! Eers kreeg ik een medicijn waar ik heel ziek van werd en als alleenstaande moeder met 2 kinderen niet echt goed kon funcioneren. Dan pas kreeg ik lamictal, 2x 50mg. Een tweede aanval op 2/04/2008. (2 weken na een positieve controle controle) Een derde dit jaar op23//01/2012, ge[lees meer...]volgen, ña slechte val 14 hechtingen in hoofd. Ben 6 weken later naar neuroloog geweest, gewoon controle want wil mijn rijbewijs niet kwijt voor een jaar!! Had foutieve dosis genomen geurende langere periode, dus terug 2x1/dag. Vanmiddag 2 weken later, net zoals na vorige controle terug een aanval, zonder kwetsuren, gelukkig. Welke ervaring hebben jullie ivm het rij verbod, de eerste x had ik een half jaar rij verbod.
16-03-2012

Epilepsie

Ongewenste effecten sinds ik het niet meer in neem in combinatie met Depakine (want zwanger): ernstige eczeem overgaan naar necrose, beginnend in de ooghoek en zich uitbreidend naar de oogleden. Ook eczeem op mijn vingers met zichtbare onderhuid en bloedingen (huid die vervelt tot bloedens aan toe). maar GEEN ENKEL PROBLEEM met het merkloze product. Aanvallen van absen[lees meer...]ces die ik niet had met Depakine.
14-02-2012

Epilepsie

Al meer als 50 jaar heb ik epilepsie en slikte al vanalles , vroeger marthoine en vethoine ( bestaan ze nog ) ?????? weet het niet toen was er meermaals grand mal , maar nu bij het slikken van lamictal en depakine chrono + frisium voel ik mij veel beter absences ( grand mal gedaan ) een zaak weet ik zeker tot nu toe zal niemand die ellende die men gratis gekregenn heeft ku[lees meer...]nnen genezen , verslaafd aan drugs - alcohol en andere dure vuiligheid die is men zelf gaan zoeken .
20-01-2012

Epilepsie

Ben nog een beetje voorzichtig, maar na een half jaar van opbouwen, afwachten en telkens weer verhogen, zag ik de aanvallen langzaam iets verminderen. Sinds 1 januari zit ik op mijn huidige dosis en nu ben ik al ruim drie weken aanvalsvrij. De bijwerkingen waren stemmingswisselingen, misselijkheid, dubbelzien en evenwichtsproblemen, maar sinds ik een paar weken op een vast[lees meer...]e dosis zit zijn deze bijwerkingen bijna helemaal verdwenen.
19-01-2012

Epilepsie

gebruik lamical 4jaar heb sinds een jaar geen aanvallen meer slaap slecht2u per nacht en ben vlug moe
16-01-2012

Epilepsie

Tijdens zwangerschap jongste (nu 6 jaar) kreeh ik epilepsie. Advies was Lamictal. Gebruik dit vanaf de 12 weken zwangerschap tot aan nu en gedurende de jaren is het omhoog gegaan . Sinds juni 2011 is het naar 400 mg gegaan en sinds 3 mei 2011 geen aanvallen meer gehad. Alleen de jongste heeft wel veel problemen gehad, moeilijke start na 37 weken zwangerschap. Allergieen [lees meer...](nu zijn deze over) en sinds aug 2011 Diabetes Type 1. Of dit aan de medicatie te verwijten is weten we niet!!!
07-01-2012

Epilepsie

Hallo, epileptisch sinds mijn zestiende, heb ik eerste depakine en toen keppra gehad en elke keer na 1.5 à 2 jaar raakte ik gewend aan de behandeling. een permanente angst. De effectiviteit van lamictal wordt steeds minder, voor het moment verhoog ik de dosering en daarna veranderen van behandeling als het nodig is en het wordt een obsessie. Ik heb enorme angstaanvallen, b[lees meer...]ijna elk weekend, wat lijkt op symptomen van epilepsie maar dat niets zijn wat ze me verzekeren. Het lukt me het onder controle te houden. Ik zou graag mijn huilbuien en angsten onder controle houden, niet zo eenvoudig ... succes allemaal.
06-01-2012

07-11-2011

Epilepsie

er werd jaren ontkent dat het epilepsie was; toen kreeg ik eerst 4 medicijnen, maar na de diagnose epilepsie was het duidelijk en kwam gelukkig dit middel daarvoor in de plaats.
12-10-2011

Epilepsie

hey, ik heb jarenlang verschillende medicamenten uitgeprobeerd en het is moeilijk geweest om me aanvalvrij te krijgen. nu neem ik 10 jaar een combinatie van 2x 100 lamictal met 2x 500 van keppra. en ik ben sinds augustus 9 jaar aanvalvrij. ik blijf ze wel nemen want stoppen zou in mijn geval te risicovol zijn. ik vond het wel een beetje vervelend dat het pilletje verande[lees meer...]rd was, naar een pilletje dat kan oplossen op je tong of in water en met een 'betere' smaak, maar dat ben ik nu ook gewend geraakt. veel succes allemaal, ik wens iedereen een fijn aanvalvrij leven toe xxx
13-09-2011

Epilepsie

Ik gebruik sinds 4 weken dit medicijn voor epileptische aanvallen omdat Keppra mij niet hielp. Zat op een gegeven moment 1500 mg Keppra per dag te slikken en kreeg desondanks toch aanvallen. Nu zei mijn Neuroloog dat dit Uniek is bij Keppra omdat dit bij de meesten wel gelijk een goed effect geeft. Ik ben Lamictal erbij gaan slikken en sindsdien ben ik aanvalsvrij! ik ga n[lees meer...]u afbouwen met de Keppra en ben benieuwd of alleen Lamictal een voldoende effect geeft. Ik heb totaal geen bijwerkingen zowel van Keppra niet, en ook van Lamictal niet.
10-08-2011

Gewichtstoename, oorsuizen
16-05-2011
Vrouw, -1

Lamictal (lamotrigine)

ik ben niet content van mijn medicatie, ik ben niet zoals vroeger actief, ik kom altijd bij, ik word altijd vlug moe, dus kan niet veel sporten.. dit is enige probleem bij mij :s ik eet ook veel:s
05-04-2011

Lamictal (lamotrigine)
Schzio affectieve stoornis type bipolair

Sinds ik lamotrigine slik in de dosis 100ml heb ik steeds last van nachtmerries. Nu ik 200ml slik word het steeds erger. Ik slaap maar 2 uurtjes en durf niet meer te slapen. De nachtmerries zijn zo erg. heb allerlei symptomen erbij, ik vind het een rot middel. Bij 50ml had ik nergens last van, maar goed, het hielp ook niet.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum