Ervaringen met Lamictal

lamotrigine

Bipolaire stoornis (4 meningen)
Migraine (1 mening)

14-08-2012 | Vrouw | 39
Epilepsie
hallo allemaal, sinds 2002 gebruik ik Lamictal 1 x 350 mg per dag omdat Depakine niet hielp. Sindsdien geen grand-mal aanvallen meer gehad, wel kleinere verschijnselen zoals duizeligheid en spiertrekkingen. Hier lees ik dat veel mensen last hebben van vermoeidheid en dat is wel heel herkenbaar. Ik wist niet dat dat van de Lamictal kan komen! Sinds mijn eerste aanval heb [lees meer...]ik trouwens een heel slecht korte-termijn geheugen. Zou dat door de aanvallen komen of kan het een bijwerking zijn? Herkent iemand dit? Maar uiteindelijk ben ik toch wel goed tevreden over dit middel, ik kan er goed mee functioneren.

22-06-2012 | Vrouw | 9
Epilepsie
ik ben een mama van een meisje met epilepsie mie . [ heel moeilijk instelbaar ] 9 jaar. we hebben de mogelijkheid om te testen als mijn dochter goed of slecht reageert op de medicijnen. Wie heeft er al ervaring LAMICTAL en OSPELOT Alvast bedankt

16-03-2012 | Vrouw | 35
Epilepsie
Ongewenste effecten sinds ik het niet meer in neem in combinatie met Depakine (want zwanger): ernstige eczeem overgaan naar necrose, beginnend in de ooghoek en zich uitbreidend naar de oogleden. Ook eczeem op mijn vingers met zichtbare onderhuid en bloedingen (huid die vervelt tot bloedens aan toe). maar GEEN ENKEL PROBLEEM met het merkloze product. Aanvallen van absen[lees meer...]ces die ik niet had met Depakine.

20-01-2012 | Vrouw | 34
Epilepsie
Ben nog een beetje voorzichtig, maar na een half jaar van opbouwen, afwachten en telkens weer verhogen, zag ik de aanvallen langzaam iets verminderen. Sinds 1 januari zit ik op mijn huidige dosis en nu ben ik al ruim drie weken aanvalsvrij. De bijwerkingen waren stemmingswisselingen, misselijkheid, dubbelzien en evenwichtsproblemen, maar sinds ik een paar weken op een vast[lees meer...]e dosis zit zijn deze bijwerkingen bijna helemaal verdwenen.

16-01-2012 | Vrouw | 36
Epilepsie
Tijdens zwangerschap jongste (nu 6 jaar) kreeh ik epilepsie. Advies was Lamictal. Gebruik dit vanaf de 12 weken zwangerschap tot aan nu en gedurende de jaren is het omhoog gegaan . Sinds juni 2011 is het naar 400 mg gegaan en sinds 3 mei 2011 geen aanvallen meer gehad. Alleen de jongste heeft wel veel problemen gehad, moeilijke start na 37 weken zwangerschap. Allergieen [lees meer...](nu zijn deze over) en sinds aug 2011 Diabetes Type 1. Of dit aan de medicatie te verwijten is weten we niet!!!

14-10-2010 | Man
Epilepsie
Neem al verschillende jaren lamictal maar nog nooit aanvalsvrij geweest. Gemiddeld 2 dagen in een maand last van verschilende aanvallen. Weinig bijwerkingen enkel moeheid. Sinds deze week ben ik gestart met Keppra er bij te nemen. Ik ben benieuwd wat dit zal geven.

16-05-2010 | Vrouw
Epilepsie
Gebruik de lamictal nu sinds ongeveer 8 - 10 jaar sinds een jaar lijkt dit middel minder te werken. Dus nu ook gestart met keppra. Van de lamictal bijna geen bijwerkingen alleen wat sneller vermoeid. De combinatie met keppra bevalt me ook goed. Nu bezig met kinderwens. lastig met al die medicijnen. Gebruik lamictal 400 mg per dag en keppra 2000 mg.

25-04-2010 | Man

20-04-2010 | Vrouw
Epilepsie
Ik heb dit medicijn al zeker 10 jaar geslikt en ben tot de conclusie gekomen dat is veel minder haar heb, Mijn haar is veel dunner en heel dof. Nu ik gestopt ben is mijn haar veel dikker en mijn haar glanst weer. Ook kon ik tijdens het medicijn gebruik geen nep nagels op houden deze vielen er gewoon vanaf. Tijdens het medicijn gebruik heb ik een gezonde dochter gekregen. [lees meer...]

27-01-2010 | Vrouw
Epilepsie
Lamictal heeft bij mij heel goed geholpen tegen mijn epileptische aanvallen, na het gebruik van het medicijn heb ik geen aanvallen meer gehad. Ik heb alleen het idee dat door dit medicijn mijn geheugen minder is, dat is erg frustrerend.Verder geen last gehad van andere bijwerkingen.

08-12-2019 | Vrouw | 27
lamotrigine (25mg)
Epilepsie
Ongeveer jaar geleden kreeg ik mijn eerste epileptische aanval. Ik heb kleine aanvallen (spraakverlamming) en grote (tonisch-clonische). De grote ongeveer om de 1,5 maand en de kleine zo'n 4x per week. Recent kreeg ik de diagnose epilepsie en ben ik direct begonnen met Lamotrigine. Alleen bij de opstart had ik 2 dagen last van jeuk en 3 dagen vermoeidheid. Wanneer ik iets[lees meer...] te snel opbouw, raakt mijn traanbuis wat ontstoken. Dit trekt binnen een week weer weg. Ik ben tot nu toe niet aangekomen. In de afgelopen 6 weken heb ik 2 kleine, kortdurende aanvalletjes gehad. Ik ben erg blij dat ik zo snel mijn normale leven weer op kan pakken.

08-10-2017 | Man | 56
lamotrigine (100mg)
Epilepsie
Ik heb epilepsie vanaf mijn 11e, en heb een hele reeks medicijnen gebruikt (het leven verandert in 45 jaar). Ik functioneer gewoon in het sociale leven, baan etc. Ik gebruik nu 3x100mg Lamictal met 3xDeprakine 500mg, en dat werkt prima. De bijwerkingen zijn minimaal, behalve bij een "overdose" (medicijnen te kort op elkaar innemen). Ik heb het schema aangepast (2e lamictal[lees meer...] in de ochtend naar 's avonds 10 uur geschoven) en de bijwerkingen zijn nu over. Andere medicijnen die ik heb gebruikt: phenobarbital, tegretol (en misschien nog een paar die ik me niet herinner, te lang geleden)

16-09-2014 | Man | 54
Epilepsie
Ben nog te kort mee bezig om te kunnen vertellen hoe het is. Maar deze website verplicht me om antwoorden te geven waar ik geen antwoorden op kan geven. Vraagteken

20-02-2013 | Man | 42
Epilepsie
Hoi, Gebruik sinds 1996 dit medicijn. Ben hier uiterst tevreden over en ben nu aanvalsvrij. In 1996 met 200 mg begonnen en nu dus 500mg. Tussen in paar keer kleine aanvallen gehad wat betekende dat de mdicatie werd opgehoogd. Sinds 2010 zit ik op deze hoeveelheid en ben tot heden aanvalsvrij. Wat ik iedereen wil aanraden die last van vermoeiheid heeft te gaan sporten[lees meer...], dit resulteerde bij mij dat het overging. Als ik enkele weken niet sport krijg ik daar last van. Dus uiterst tevreden over dit medicijn en heb nu een normaal leven.

03-02-2013 | Vrouw | 32
Epilepsie
Van Lamictal heb ik nauwelijks vervelende bijwerkingen. Soms wat wazig zien en heb het idee dat mijn korte termijn geheugen iets minder goed is. Ik ben zo blij dat ik geen insulten meer heb!

21-01-2013 | Vrouw | 36