Epilepsie (54 meningen)
Bipolaire stoornis (4 meningen)
Depressie (1 mening)
Migraine (1 mening)

02-08-2014 | Vrouw | 30
lamotrigine
Op mijn 30ste kreeg ik voor het eerst te maken met epilepsie. Ik had 3 toevallen gehad. Ik heb Keppra voorgeschreven gekregen. Hier had ik serieuze bijwerkingen van gekregen nl. Panniculitis erythreum nodossum. Een soort ontsteking op de onderbenen met pijnlijke rode plekken. Op een gegeven met kon ik zelfs niet meer slapen en op mijn benen staan. Nu neem ik 2x 7gr per d[lees meer...]ag lamictal. Veel last heb ik niet meer en ben toeval vrij. Wel vind ik dat ik soms wazig zie en dat mijn geheugen wat minder werkt. Soms moeilijker te concentreren en wat coördinatie stoornissen. Maar dat is helemaal verwaarloosbaar tegenover de bijwerkingen Keppra. Ik neem het nu 4,5 maanden. Het ergste vind ik nog het niet mogen autorijden gedurende 6 maanden, als je 3 kleine kinderen hebt

15-04-2014 | Vrouw | 29
Epilepsie
Ik gebruik dit middel nu twee weken, ben nog aan het opbouwen. Heb ontzettende last van slaperigheid een uur nadat ik het in heb genomen Echt doodmoe zijn, duizelig, scheelzien en in je stoel in slaap vallen. Ik hoop dat dit een bijwerking is die overgaat, weet iemand er meer over? Verder 1 aanval gehad, kan over de werking nog niets zeggen omdat ik pas net begonnen ben.

12-02-2014 | Vrouw | 33
Epilepsie
Sinds 1,5 maand gebruik ik Lamictal, voorheen Depakine. In verband met een kinderwens is het schijnbaar verstandiger om gebruik te maken van Lamictal. Ik had m.b.t. de Depakine geen klachten en gelukkig is deze overstap naar lamictal tot nu toe ook prima verlopen. Rustig opgebouwd en in het begin wat last gehad van duizelingen maar na een aantal weken is dit verdwenen. Hop[lees meer...]elijk blijft het goed werken (het is nog een beetje kort om dit te kunnen beoordelen) maar het zal fijn zijn! Hebben mensen nog ervaring met Lamictal en zwangerschap?

27-06-2013 | Vrouw | 30
Epilepsie
Ik gebruikte eerst Keppra, maar werd daar supermoe van. Ik kwam thuis van het werk en moest daarna gedurende een aantal uren gaan slapen om de rest van de avond door te kunnen. Na bespreking met de neuroloog toch overgeschakeld op Lamictal. Eerst 100mg per dag, daarna overgeschakeld naar 150mg x2/dag, omdat ik alsnog een kleine aanval had gedaan. Nu zijn we ongeveer 2 jaa[lees meer...]r verder en is alles ok, gedurende die periode ook aanvalvrij. De neveneffecten die ik ondervind is dat ik in gewicht toegenomen ben en dat ik altijd vrij moe ben ondanks voldoende nachtrust. Verder ook nog lichtgevoelig en duizelig als ik een ladder ofzo op moet. volgende week maandag terug op controle, ben benieuwd.

18-06-2013 | Man | 15
Epilepsie
mijn zoon van nu 15 jaar heeft vanaf geboorte epilepsie na eerst andere medicatie nu vanaf 2000 lamictal en tegretol.Bijwerkingen zijn zeker bij verhogingen lastig.Misselijk,hoofdpijn maar nu dus ook verhoogde leverwaarde.Lamictal was plots niet meer verkrijgbaar maar door inzet apotheek wel via engelse route.Ben erg blij want andere soorten hielpen niet.Heeft ze van Sando[lees meer...]s

06-01-2013 | Vrouw | 21
lamotrigine
Ik word erg moe en kom ook aan! Ik heb het nog steeds heb het nu al 10 jaar en ergste is dat m'n dokter zegt dat het niet weggaat..

14-08-2012 | Vrouw | 39
Epilepsie
hallo allemaal, sinds 2002 gebruik ik Lamictal 1 x 350 mg per dag omdat Depakine niet hielp. Sindsdien geen grand-mal aanvallen meer gehad, wel kleinere verschijnselen zoals duizeligheid en spiertrekkingen. Hier lees ik dat veel mensen last hebben van vermoeidheid en dat is wel heel herkenbaar. Ik wist niet dat dat van de Lamictal kan komen! Sinds mijn eerste aanval heb [lees meer...]ik trouwens een heel slecht korte-termijn geheugen. Zou dat door de aanvallen komen of kan het een bijwerking zijn? Herkent iemand dit? Maar uiteindelijk ben ik toch wel goed tevreden over dit middel, ik kan er goed mee functioneren.

22-06-2012 | Vrouw | 9
Epilepsie
ik ben een mama van een meisje met epilepsie mie . [ heel moeilijk instelbaar ] 9 jaar. we hebben de mogelijkheid om te testen als mijn dochter goed of slecht reageert op de medicijnen. Wie heeft er al ervaring LAMICTAL en OSPELOT Alvast bedankt

16-03-2012 | Vrouw | 35
Epilepsie
Ongewenste effecten sinds ik het niet meer in neem in combinatie met Depakine (want zwanger): ernstige eczeem overgaan naar necrose, beginnend in de ooghoek en zich uitbreidend naar de oogleden. Ook eczeem op mijn vingers met zichtbare onderhuid en bloedingen (huid die vervelt tot bloedens aan toe). maar GEEN ENKEL PROBLEEM met het merkloze product. Aanvallen van absen[lees meer...]ces die ik niet had met Depakine.

20-01-2012 | Vrouw | 34
Epilepsie
Ben nog een beetje voorzichtig, maar na een half jaar van opbouwen, afwachten en telkens weer verhogen, zag ik de aanvallen langzaam iets verminderen. Sinds 1 januari zit ik op mijn huidige dosis en nu ben ik al ruim drie weken aanvalsvrij. De bijwerkingen waren stemmingswisselingen, misselijkheid, dubbelzien en evenwichtsproblemen, maar sinds ik een paar weken op een vast[lees meer...]e dosis zit zijn deze bijwerkingen bijna helemaal verdwenen.

16-01-2012 | Vrouw | 36
Epilepsie
Tijdens zwangerschap jongste (nu 6 jaar) kreeh ik epilepsie. Advies was Lamictal. Gebruik dit vanaf de 12 weken zwangerschap tot aan nu en gedurende de jaren is het omhoog gegaan . Sinds juni 2011 is het naar 400 mg gegaan en sinds 3 mei 2011 geen aanvallen meer gehad. Alleen de jongste heeft wel veel problemen gehad, moeilijke start na 37 weken zwangerschap. Allergieen [lees meer...](nu zijn deze over) en sinds aug 2011 Diabetes Type 1. Of dit aan de medicatie te verwijten is weten we niet!!!

14-10-2010 | Man
Epilepsie
Neem al verschillende jaren lamictal maar nog nooit aanvalsvrij geweest. Gemiddeld 2 dagen in een maand last van verschilende aanvallen. Weinig bijwerkingen enkel moeheid. Sinds deze week ben ik gestart met Keppra er bij te nemen. Ik ben benieuwd wat dit zal geven.

16-05-2010 | Vrouw
Epilepsie
Gebruik de lamictal nu sinds ongeveer 8 - 10 jaar sinds een jaar lijkt dit middel minder te werken. Dus nu ook gestart met keppra. Van de lamictal bijna geen bijwerkingen alleen wat sneller vermoeid. De combinatie met keppra bevalt me ook goed. Nu bezig met kinderwens. lastig met al die medicijnen. Gebruik lamictal 400 mg per dag en keppra 2000 mg.

25-04-2010 | Man

20-04-2010 | Vrouw
Epilepsie
Ik heb dit medicijn al zeker 10 jaar geslikt en ben tot de conclusie gekomen dat is veel minder haar heb, Mijn haar is veel dunner en heel dof. Nu ik gestopt ben is mijn haar veel dikker en mijn haar glanst weer. Ook kon ik tijdens het medicijn gebruik geen nep nagels op houden deze vielen er gewoon vanaf. Tijdens het medicijn gebruik heb ik een gezonde dochter gekregen. [lees meer...]

27-01-2010 | Vrouw
Epilepsie
Lamictal heeft bij mij heel goed geholpen tegen mijn epileptische aanvallen, na het gebruik van het medicijn heb ik geen aanvallen meer gehad. Ik heb alleen het idee dat door dit medicijn mijn geheugen minder is, dat is erg frustrerend.Verder geen last gehad van andere bijwerkingen.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum