Epilepsie (56 meningen)
Bipolaire stoornis (4 meningen)
Depressie (1 mening)
Migraine (1 mening)

12-10-2011 | Vrouw | 30
Epilepsie
hey, ik heb jarenlang verschillende medicamenten uitgeprobeerd en het is moeilijk geweest om me aanvalvrij te krijgen. nu neem ik 10 jaar een combinatie van 2x 100 lamictal met 2x 500 van keppra. en ik ben sinds augustus 9 jaar aanvalvrij. ik blijf ze wel nemen want stoppen zou in mijn geval te risicovol zijn. ik vond het wel een beetje vervelend dat het pilletje verande[lees meer...]rd was, naar een pilletje dat kan oplossen op je tong of in water en met een 'betere' smaak, maar dat ben ik nu ook gewend geraakt. veel succes allemaal, ik wens iedereen een fijn aanvalvrij leven toe xxx

14-07-2019 | Vrouw | 31
lamotrigine (200mg)
Epilepsie
In mijn puberteit begon erfelijke epilepsie, na 5 jaar stabiel met carbamezapine stelde de arts voor om af te bouwen in overleg besloten om dit na mijn rondreis door Europa, Rusland, Kazachstan en weer terug door Europa te doen. Nog maar een paar dagen onderweg kreeg ik mijn eerste aanval. Er volgden er nog meer. Na drie weken reizen met spoed teruggevlogen uit Kazachstan.[lees meer...] Eigen neuroloog gaf al snel aan dat hij niet wist wat hij er mee moest. Doorverwezen naar Kempenheaghe daar tijdens opname van carbamezapine naar 1x 750 mg Keppra & 175 mg Lamictal 1x 1000 mg Keppra & 200 Lamictal Als ik ongesteld ben mag ik er bij de ochtend nog 25 mg bijdoen omdat de klachten dan erger zijn. Dagelijks minstens 10 x een absence als ik ongesteld ben minstens 10 per uur. Nu heb ik de laatste maanden veel last van duizeligheid/rondlopen maar niks komt meer binnen. Ook emoties ben ik kwijt. Hopelijk wordt de oorzaak snel gevonden en is het snel beheersbaar. Zit namelijk bijna aan de hoogste dosis.

20-11-2014 | Vrouw | 32
Epilepsie
Sinds mijn vijftiende officieel gediagnotiseerd met epilepsie. De afgelopen 15 jaar slikte ik Carbamazepine, maar door de hevige jeuk die ik ervan kreeg, en de tremor, ben ik onlangs, in overleg met de specialist, overgestapt naar Lamictal. De afgelopen weken was ik bezig met het afbouwen van de Carbamazepine, om zo de overschakeling te maken naar Lamictal. Na nu zeven [lees meer...]weken bezig te zijn met Lamictal (eerst dus gecombineerd met de Carbamazepine, maar nu sinds een week alleen de Lamictal) wil ik mijn eerste conclusies met jullie delen: Het medicijn geeft me zware hoofdpijn, ik voel me snel geirriteerd/ agressief, en het medicijn lijkt laxerend te werken. Punten van nuance: Wellicht zijn deze klachten tijdelijk, en moet mijn lichaam wennen aan de nieuwe medicijnen. Een andere punt is dat de dosis wellicht nog moet worden aangepast. Hoe dan ook heb ik mij de afgelopen week, sinds de totale omschakeling naar Lamictal behoorlijk ziek gevoeld. Toch zal ik de behandeling met Lamictal voorlopig voortzetten om te kijken of de klachten inderdaad van tijdelijke aard zijn. Dus wordt vervolgd.......

03-02-2013 | Vrouw | 32
Epilepsie
Van Lamictal heb ik nauwelijks vervelende bijwerkingen. Soms wat wazig zien en heb het idee dat mijn korte termijn geheugen iets minder goed is. Ik ben zo blij dat ik geen insulten meer heb!

12-02-2014 | Vrouw | 33
Epilepsie
Sinds 1,5 maand gebruik ik Lamictal, voorheen Depakine. In verband met een kinderwens is het schijnbaar verstandiger om gebruik te maken van Lamictal. Ik had m.b.t. de Depakine geen klachten en gelukkig is deze overstap naar lamictal tot nu toe ook prima verlopen. Rustig opgebouwd en in het begin wat last gehad van duizelingen maar na een aantal weken is dit verdwenen. Hop[lees meer...]elijk blijft het goed werken (het is nog een beetje kort om dit te kunnen beoordelen) maar het zal fijn zijn! Hebben mensen nog ervaring met Lamictal en zwangerschap?

19-02-2020 | Vrouw | 34
lamotrigine (50mg)
Epilepsie
Ik werd op mijn 21e zonder vragen overgezet van Depakine op Lamictal. De neuroloog vond dat ik in een fase kwam waar ik aan kinderen zou kunnen beginnen... Achteraf bekeken had ik toen al moeten vertrekken bij die neuroloog-lang verhaal van slechte ervaringen, maar swat... Merkte toen al vermoeidheid en bijkomen in gewicht. Ben niet de eerste 6 maanden (toen schommelde het[lees meer...] met 2 kg), maar in het jaar erna 10 kg bijgekomen. Volgens de neuroloog onmogelijk dat het aan medicatie lag. Bij overstap naar andere neuroloog even overgeschakeld naar Topamax, gezien dit normaal even goed werkt en ook tegen migraine, maar ook hier gewichtstoename en tal van andere bijwerkingen, zoals vocht op mijn longen. Nu terug op Lamictal wegens de vele bijwerkingen en aankomende planning om zwanger te worden. Ondertussen in totaal op 13 jaar tijd 18 kg bij, diëten uitgeprobeerd bij verschillende diëtisten, maar geen resultaat. Plan is om na zwangerschap toch andere medicatie te proberen, want ik herken me niet meer in de spiegel... Maar voor een zwangerschap is Lamictal het medicijn met minste bijwerkingen naar het kindje toe, dus even behouden. Mijn epilepsie is onder controle met 2x50 en 's avonds 1x2mg Rivotril, maar bij een nacht heel slecht slapen voel ik wel dat ik kleine aanvallen heb. Ik heb me er ondertussen wel bij neergelegd dat mijn gezondheid voorgaat op mijn figuur, hoe vervelend dat ook is met reacties van de omgeving...

05-08-2012 | Vrouw | 34
Epilepsie
Na toename aanvallen tijdens gebruik Depakine, overstapt op Lamictal. Weliswaar dosering tweemaal opgevoerd met 50mg ben ik ruim 3 jaren aanvalsvrij. Op naar het verwezenlijke van volgende wensen in mijn vierendertigjarig leven.. Veel succes allemaal met jullie strijd tegen aanvallen!

20-01-2012 | Vrouw | 34
Epilepsie
Ben nog een beetje voorzichtig, maar na een half jaar van opbouwen, afwachten en telkens weer verhogen, zag ik de aanvallen langzaam iets verminderen. Sinds 1 januari zit ik op mijn huidige dosis en nu ben ik al ruim drie weken aanvalsvrij. De bijwerkingen waren stemmingswisselingen, misselijkheid, dubbelzien en evenwichtsproblemen, maar sinds ik een paar weken op een vast[lees meer...]e dosis zit zijn deze bijwerkingen bijna helemaal verdwenen.

16-03-2012 | Vrouw | 35
Epilepsie
Ongewenste effecten sinds ik het niet meer in neem in combinatie met Depakine (want zwanger): ernstige eczeem overgaan naar necrose, beginnend in de ooghoek en zich uitbreidend naar de oogleden. Ook eczeem op mijn vingers met zichtbare onderhuid en bloedingen (huid die vervelt tot bloedens aan toe). maar GEEN ENKEL PROBLEEM met het merkloze product. Aanvallen van absen[lees meer...]ces die ik niet had met Depakine.

21-01-2013 | Vrouw | 36

16-01-2012 | Vrouw | 36
Epilepsie
Tijdens zwangerschap jongste (nu 6 jaar) kreeh ik epilepsie. Advies was Lamictal. Gebruik dit vanaf de 12 weken zwangerschap tot aan nu en gedurende de jaren is het omhoog gegaan . Sinds juni 2011 is het naar 400 mg gegaan en sinds 3 mei 2011 geen aanvallen meer gehad. Alleen de jongste heeft wel veel problemen gehad, moeilijke start na 37 weken zwangerschap. Allergieen [lees meer...](nu zijn deze over) en sinds aug 2011 Diabetes Type 1. Of dit aan de medicatie te verwijten is weten we niet!!!

06-01-2012 | Vrouw | 37

07-10-2012 | Vrouw | 39
Epilepsie
Ik gebruik, na het testen van alle andere veel gebruikte anti-epileptica, nu zo'n 5 jaar Lamictal (2xdaags 200 mg). Het is tijdens het testen gebleken het enige medicijn te zijn wat mijn aanvallen geheel weghaalde. Echter het belangrijkste bijverschijnsel wat ik heb is hoofdpijn. En dan niet zomaar maar echt ontzettende hoofdpijn. Ik kan hierdoor maar amper slapen, zo'n 2 [lees meer...]uren per nacht. Wordt continue wakker. En dat heeft overdag natuurlijk wel zijn effect. Nog steeds die enorme hoofdpijn maar dus ook ontzettend vermoeid door het slechte slapen. Ik ben voor het slapen ook onder behandeling geweest maar eigenlijk zonder effect. Ik gebruik wel mee en dan morfine om even van die koppijn af te zijn maar daar wordt je eigenlijk ook weer niet blij van. Maar ja het werkt wel en alles is beter dan die continue aanvallen met alle gevaren die daarbij horen.

14-08-2012 | Vrouw | 39
Epilepsie
hallo allemaal, sinds 2002 gebruik ik Lamictal 1 x 350 mg per dag omdat Depakine niet hielp. Sindsdien geen grand-mal aanvallen meer gehad, wel kleinere verschijnselen zoals duizeligheid en spiertrekkingen. Hier lees ik dat veel mensen last hebben van vermoeidheid en dat is wel heel herkenbaar. Ik wist niet dat dat van de Lamictal kan komen! Sinds mijn eerste aanval heb [lees meer...]ik trouwens een heel slecht korte-termijn geheugen. Zou dat door de aanvallen komen of kan het een bijwerking zijn? Herkent iemand dit? Maar uiteindelijk ben ik toch wel goed tevreden over dit middel, ik kan er goed mee functioneren.

20-03-2015 | Vrouw | 42
lamotrigine (100mg)
Epilepsie
Ik sinds m'n 12e last van epilepsie. (gemiddeld 1 grote aanval en 2 kleine om de 3 mdn). Ik heb intussen ook al ongeveer alles aan beschikbare medicatie geprobeerd: Tegretol, Depakine, Keppra,... En nu dus sinds een half jaar Lamictal. Hetgeen ik voordien nam is Depakine (gedurende ongeveer 15 jaar). Nu, m'n neuroloog zei me onlangs dat ze me waarschijnlijk nooit helemaal [lees meer...]aanvalsvrij zal krijgen, ook niet medicatie. (iets wat ik al veel langer wist maar toch blij ben dat het nu eindelijk ook eens 'gewoon' gezegd wordt; ik heb er intussen al lang aanvaard en mee leren leven). Mijn ervaringen met Lamictal zijn tot nu toe positief: ik heb niet meer aanvallen dan voorheen (ik bleef met eender welke medicatie aanvallen hebben), ik val niet constant meer in slaap (zoals bij Depakine), ik heb veel meer energie (sta spontaan vroeger op,...), ik ben 8kg vermagerd. Ik merk wel dat ik een beetje lichtgeraakt kan zijn soms, dit terwijl ik voorheen dan vaak misschien weer te gelaten was. Nu, het stoort me niet. Ik ben me ervan bewust en ik probeer er mee om te gaan en zoals ik reeds zei is het niet zo uitgesproken. (die lichtgeraaktheid was trouwens veel intenser bij mij toen ik Keppra nam; ik dacht eerst dat ik 'gek' aan het worden was, bleek het een 'bijwerking'... maar je moet het soms maar weten... gelukkig was het bij wissel van medicatie al weer snel weg). M'n ervaringen zijn gebaseerd op een dik half jaar, hopelijk blijft het zo.

20-02-2013 | Man | 42
Epilepsie
Hoi, Gebruik sinds 1996 dit medicijn. Ben hier uiterst tevreden over en ben nu aanvalsvrij. In 1996 met 200 mg begonnen en nu dus 500mg. Tussen in paar keer kleine aanvallen gehad wat betekende dat de mdicatie werd opgehoogd. Sinds 2010 zit ik op deze hoeveelheid en ben tot heden aanvalsvrij. Wat ik iedereen wil aanraden die last van vermoeiheid heeft te gaan sporten[lees meer...], dit resulteerde bij mij dat het overging. Als ik enkele weken niet sport krijg ik daar last van. Dus uiterst tevreden over dit medicijn en heb nu een normaal leven.

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum