Ervaringen met Lamotrigine

lamotrigine

Ziek voelen keelproblemen oorsuizen vermoeidheid moeite met het vinden van woorden rusteloze benen

Bipolaire stoornis (40 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)
Oogmigraine (1 mening)

Bojan Nikolik (04-05-2015)

20-07-2022 | Man | 32
Bipolaire stoornis
Aan het opbouwen met lamotrigine voor angst en een bipolaire stoornis. De opbouw valt mij erg zwaar bij elke verhoging toename van klachten die na 2 weken weer zakken. Wie heeft deze ervaring ook ?

11-02-2021 | Vrouw | 51
Epilepsie
Overgegaan van Depakine Chrono naar Lamotrigine. Van Depakine Chrono kwam ik in 10 jr 20 kilo aan

10-09-2018 | Vrouw | 61
lamotrigine (125mg)
In 2009 kreeg ik lamotrigine tegen de zenuwpijnen in mijn benen van de neuroloog op de pijnpoli. Vooralsnog dacht ik dat ik er baat bij had. Na 8 jaar slikken moest er morfine pleister bij. Ik ben toen de lamotrigine gaan afbouwen, dat ging prima maar ik schrok me rot wat er met me gebeurde. Ik heb een stuk minder evenwichtsstoornis, mijn hysterische buien zijn weg, ik kre[lees meer...]eg er akelige aanvallen voor terug waarbij ik me down futloos en nutteloos voelde. Ik had er geen controle over en mijn huisarts zei dat ik depressief ben, maar ik heb hier niks voor geslikt. Nu een jaar later is alles rustig en voel ik me prima, de zenuwpijnen hou ik onder controle met de morfine pleister en ben ik zelf van mening dat de troep van de lamotrigine nu pas helemaal uit mijn lijf is. Heb ik 8 jaar lang de verkeerde tabletten geslikt? Ik vrees van wel daarom wil ik mijn ervaring graag met anderen delen.

03-05-2018 | Man | 26
Hersentumor
Voorgeschreven tegen epilepsie (eenmalige aanval gehad) en vermoeden eerstegraads hersentumor. Medicatie voorgeschreven door neuroloog na 1 jaar valproinezuur gebruikt te hebben. BIj die medicatie was ik erg vermoeid en bijna een zombie. Na 1 jaar lamotrigine is dit minder erg, maar alsnog dagelijks aanwezig. Hierbij is gekomen dat ik nu vaker last heb van mijn geheuge[lees meer...]n. Na een neuropsychologisch onderzoek is gebleken dat mijn geheugen inderdaad beneden maat. Ik voel me niet mezelf doordat ik afgevlakt ben, maar de neuroloog heeft aangegeven dat dit het middel is met de minste bijwerkingen en dat ik deze helaas zal moeten blijven gebruiken.

21-08-2016 | Man | 45
Epilepsie
Sinds 2010 epilepsie. Sinds 2015 overgegaan op lamotrigine doordat aanvallen niet onder controle kwamen met Depakine, Kepra. In fases opgehoogd tot 2x200mg. Neuroloog heeft specifiek Lamotrigine PCH (!) voorgeschreven. Door slaapproblematiek hele dosering in ochtend innemen. Steeds vaker T.C. (dit jaar 3x) aanvallen en daardoor nu tevens carbamezapine. Epilepsie nog altij[lees meer...]d niet onder controle. Bijwerkingen zijn vooral geheugenproblemen, concentratieproblemen, trillende handen / armen als rustig in stoel zit. Stemmingswisselingen en veel minder vrolijk dan vroeger. Soms wankelende pas. Veel vermoeider dan voorheen. Wil meegeven dat deel van de problemen ook voor lamotrigine bestonden, maar laatste jaar alleen maar toenemen.

26-05-2016 | Vrouw | 63
Bipolaire stoornis
Ik gebruik Lamotrigine als stemmingsstabilisator. Het middel werkt wel, maar ik heb erg veel last van de bijwerkingen. Omdat ik vind dat een medicijn, al werkt het goed, niet zo veel bijwerkingen zou moeten hebben. Die bijwerkingen vergallen het plezier behoorlijk.

09-01-2015 | Vrouw | 55
lamotrigine
Spanningshoofdpijn
Ik heb jaren lang hoofdpijn sta ermee op en ga er mee naar bed. Ook bij de pijnbestrijding geweest niks hielp. Nu van de neuroloog dit medicijn sinds gisteren gekregen en wou het niet geloven werd vanmorgen wakker zonder hoofdpijn. Ben zeer benieuwd hoe het de aankomende weken verder gaat. Groeten Erna.

03-08-2022 | Vrouw | 64
Bipolaire stoornis
In het begin heel positief. Ik dacht dat het een goede werking op mijn slapen zou hebben en dat ik slaapmedicatie kon afbouwen. Niet dus. Steeds meer bijwerkingen

31-07-2022 | Man | 32
Bipolaire stoornis
Toename van klachten tijdens de opbouw. Angst,keelpijn,nekpijn,pijn in liezen,toename van klachten Na 2 weken verdwijnen deze weer. Hopen dat er snel werking is. Iemand ervaring hoe lang dit duurt ?

31-07-2022 | Man | 32
Bipolaire stoornis
Bij elke verhoging diverse klachten. Gezien ik niet kan reageren op geplaatste artikelen: voor mensen die dit ook ervaren . (RED mijn medicijn, U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u als u eerst een account hebt. Deze account is kosteloos en uw gegevens blijven anoniem) .

15-12-2021 | Vrouw | 32
Epilepsie
Lamotrigine opgebouwd, waarna de bijwerkingen vrijwel verdwenen. Toch bleven de aanvallen komen (wel minder vaak), daarom met de neuroloog besloten om de dosering te verhogen. Ik voel me vreselijk. Ik was vergeten wat een verhoging met je doet. Het voelt alsof de zwaartekracht me naar beneden trekt, wat enorm vermoeiend is. Alles wat ik toch probeer te doen is te veel. D[lees meer...]an krijg ik enorme hoofdpijn, word misselijk en moet ik absolute rust nemen. Ik hou me vast aan het feit dat dit minder zal worden, zoals het bij de lagere doseringen ook was. Hebben anderen dit ook?

22-10-2020 | Vrouw | 17
lamotrigine (25mg)
Epilepsie
Sinds kleins af aan heb ik epilepsie ontwikkeld door een verouderde injectie die ik heb gekregen als baby.. later is dit is verdwenen en kreeg ik in 2018 twee aanvallen. Ik neem Lamotrigine (van 1 tablet naar 3, ik neem dus nu 2x op een dag 75milligram). Ik heb gelezen dat dit wordt gebruikt voor mensen die depressie hebben.. ik heb depressie ontwikkeld via deze med[lees meer...]icijnen dus ik zit heel erg in de knoop met: Geen medicatie - epilepsie Wel medicatie - depressie Ik heb sinds kort een ander merk want Sandoz is weg. Ik merk dat ik van dit merk heel veel hoofdpijn krijg en dat had ik bij Sandoz niet. Rare vraag maar hebben jullie ook dat de Lamotrigine tabletten naar een soort aardbei milkshake smaken?

27-08-2020 | Man | 16
Epilepsie
augustus 2020: Lamotrigine Sandoz wordt binnenkort uit de handel genomen. Bespreek dit met je neuroloog.

24-12-2019 | Man | 40
Epilepsie
Ik voel aan mijn lichaam dat ik ook moet trainen. Ik doe alleen krachttrainingen, omdat ik niet kan springen en hardlopen. Ik probeer minimaal 1 keer te trainen en het voelt heel goed aan in mijn "hoofd". Ik train niet om heel groot te worden, maar om mijn lichaam ook nog gezond te houden. Ik heb mijn tabletten verminderd van 2 x 300mg, naar 2 x 125 mg. Ik kon niets doen m[lees meer...]et de hoge dosering en ik kreeg meer aanvallen. Ik heb denk ik alle tabletten geprobeerd, maar ik heb geen een die mij minimaal een jaar zonder een aanval heeft geholpen. Ik ben namelijk al 18 jaar mee bezig. AUB helpppppp

13-07-2019 | Vrouw | 39
Epilepsie
Ik ervaar na mijn bevalling (5,5 jaar geleden) veel problemen met lamotrigine/hormonen. Van alles geprobeerd in doseringen, maar niets lijkt te werken. Ik kom graag in contact met andere vrouwen die deze ervaring delen of ook last hebben van epilepsie in combinatie met hormonen. Alvast bedankt!

11-06-2019 | Vrouw | 25
lamotrigine (25mg)
Stemmingswisselingen
Ivm stemmingswisselingen en depressie lamotrigine gevraagt aan psych, ging hij mee akkoord. Goede ervaringen gelezen over dit middel en het schijnt dat dit niet alles afvlakt, in tegenstelling tot de antidepressiva. Eerste week wat last gehad van bijwerkingen: misselijk, hoofdpijn, suf en vergeetachtig. Eerste twee bijwerkingen zijn nu weg, sufheid wordt al minder. Ben [lees meer...]nog wel erg vergeetachtig. Ik slik nu bijna 2 weken 25 mg en het wordt nog opgebouwd tot ongeveer 100 max 150 mg. Tot nu toe voel ik me wel iets rustiger maar voor de rest is het nog even afwachten. Bijwerkingen vallen me wel alles mee vergeleken met andere middelen!