Ervaringen met Lamotrigine

lamotrigine

Ziek voelen keelproblemen oorsuizen vermoeidheid moeite met het vinden van woorden rusteloze benen

Bipolaire stoornis (40 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)
Oogmigraine (1 mening)

Bojan Nikolik (04-05-2015)

05-11-2017 | Vrouw | 48
lamotrigine (25mg)
Bipolaire stoornis
Ik ben zeer tevreden over Lamotrigine! ik lach er weer door en ben weer mezelf, ik zweer bij deze, zeker de stemmingswisselingen houd Lamotrigine het onder controle!

31-08-2017 | Vrouw | 35
lamotrigine (50mg)
Oogmigraine
Ik heb een vervelende soort van migraine, waar ik soms dagenlang aanvallen van kreeg. Dagenlang geen goed zicht en uitval van spraak. Na de aanvallen erg depressief. Het belemmerde mij erg in doen en laten. Ik had ook het gevoel dat ik bij tijden overprikkeld was. Na gebruik van Lamotrigine heb ik nooit meer een aanval gehad. Wat ben ik blij met dit medicijn! Ik heb meer [lees meer...]rust in mn hoofd en zit vele malen beter in mn vel!!

09-08-2016 | Vrouw | 51
lamotrigine (300mg)
Al jaren heb ik last van een depressie met zowel hoogtepunten als laagtepunten, dus een bipolaire stoornis. In 2014 ben ik 6 maanden opgenomen geweest en heb ook ect's gehad, die weinig of geen effect hadden. Heb lang, samen met mijn psychiater, naar de juiste medicatie gezocht. Na nog heel wat andere antidepressiva en slaapmedicatie neem ik nu al een tijdje Lambipol. Dat[lees meer...] heeft een heel goed effect op mij. Ik heb nog wel eens een mindere dag, maar die enorme schommelingen zijn weg. Voor mij dus een ideaal medicament.

19-04-2016 | Man | 75
Aangezichtspijn
Aangezichtspijn (trigeminus neuralgie). Vele malen per dag ondraaglijke pijnsteken in linker wang. Via tandarts naar huisarts , naar neuroloog. Na onderzoek nieren en MRI-scan: Lamotrigine.. In 4 weken opgebouwd van 25 naar 100mg. Ondertussen afbouw van Naproxen 500 mg, dat maar een beetje hielp. Bij bereiken van dosis 100 mg waren pijnscheuten geheel verdwenen Rest: af [lees meer...]en toe wat gekriebel. Bijwerking: iets verminderd evenwichtsgevoel, na maand vrijwel geheel verdwenen. Verder geen bijwerkingen.

23-03-2016 | Man | 56
lamotrigine (25mg)
Epilepsie
na zeer lange tijd weer helder, weinig last van bijwerkingen. overgestapt van depakine naar lamotrigine wat voor mij na lange tijd goed uitwerkt.Ondanks alles toch een zware tijd gehad en er zijn nog steeds kwesties waar aan gewerkt moet worden. Raad aan anderen: spreek alles goed door met de specialist, alle bijwerkingen en alle mogelijke bijwerkingen. Lees vooral de Am[lees meer...]erikaanse web-site van de FDA. Op deze site zijn is transparantie een stuk groter dan de Nederlandse bijwerkingen lijst.

15-08-2015 | Man | 63
lamotrigine (200mg)
Bipolaire stoornis
Nadat ik al 23 jaar lithium heb gebruikt nam mijn nierfunctie af en moest ik omschakelen naar lamotrigine. Daarvoor moest eerst litium worden afgebouwd, daarna lamotrigine opgebouwd. Deze overgangsfase was uitermate naar, maar het resultaat maakt veel goed. Ik voel mij goed en doe alles. Het valt op dat reactiesnelheid soms niet goed is, alsmede de concentratie, maar of da[lees meer...]t aan het medicijn is te wijten is niet duidelijk. Volgens de psychiater niet, maar voor mijn gevoel wel.

12-08-2015 | Man | 44
lamotrigine (200mg)
Bipolaire stoornis
Jarenlang gevochten tegen met name de depressies en allerlei medicatie geprobeerd, maar sinds ik Lamotrigine gebruik heb ik weer een leven. Veel stabieler en geen depressies meer.

02-03-2015 | Vrouw | 35
lamotrigine (50mg)
Chronische depressie
30 jaar lang hebben ze me allerlei medicatie gegeven... niks hielp tot ik 4 jaar geleden Lamotrigine kreeg tijdens opname in een kliniek en met een lage dosering van 50 mg ga ik nu al jaren op één lijn door het leven kan genieten, kan verdriet voelen maar heb niet meer die mega ernstige up of mega ernstige down. De dokter wil gaan afbouwen maar heb gezegd dat ik daar niet [lees meer...]aan meedoe. Heb ik eindelijk na zoveel jaren depressies en ongelukkig zijn een middel gevonden waardoor ik zelden nog last van depressies heb. Nee Lamotrigine is echt mijn redding!

04-02-2015 | Man | 50
Bipolaire stoornis
Na jarenlang vechten tegen depressies ,... na een opname ggz is met tot de conclusive gekomen dat ik een bi-polaire stoornis heb... de lamotrigine sloeg bij mij gelijk aan en ben er heel erg tevreden ( gelukkig ) mee..

06-01-2015 | Man | 55
Epilepsie
Na periode van opbouw die 2 maanden duurde ben ik na 4 maanden zeer tevreden over dit medicijn. Ik ben nog steeds bezig met het afbouwen van het oude medicijn (depakine) en dat is af en toe best zwaar. Pijn in mijn lijf, vaker terug kerende depressies, het is mij al met al wel waard.

31-10-2014 | Vrouw | 52
Bipolaire stoornis
Gebruik lamotrigine sinds 2012 bevalt prima weinig bijwerkingen is wel pas verhoogd naar 500 Mg per dag maar voel me nu eindelijk stabiel heb eerst seroquel gekregen maar dat was niet goed voor mijn gewicht daarna lithium maar dat kon ik niet verdragen, dus ben blij dat er dit medicijn wel effect heeft, zou niet zonder kunnen

27-06-2014 | Vrouw | 50
Epilepsie
18 jaar geleden eerste tonisch clonische aanval van minstens 15 min. Daarna diverse medicatie, alle waren adequaat. Tussentijds, als ik niet gebruikte, kwamen aanvallen terug in periodes van ernstige vermoeidheid. De verschillende medicijnen hadden de volgende bijwerkingen Lamotrigine: een constante 'sluier'die over je hoofd hangt en de wereld iets op afstand houdt. [lees meer...]Na stoppen merk je pas wat het met je deed. Depakine: misselijkheid, meer eten waardoor gewichtstoename met 6 kilo. Lamotigine: geen echt merkbare bijwerkingen. Wel ervaar ik verschil tussen de verschillende farmaceutische bedrijven. Nu van Mylan: overdreven bloeduitstortingnen bij stoten. Dat was de reden dat ik naar ervaringen op zoek ging en op dit forum kwam. Mijn ervaring deel ik graag, misschien dat het iemand op weg helpt.

11-02-2014 | Vrouw | 24
Bipolaire stoornis
Al sinds 8 jaar kamp ik met verschillende angsten, stoornissen, depressie, maar bipolaire stoornis behoort tot mijn 'hoofd'stoornis. Ik heb verschillende soorten medicatie gekregen, therapieën en in totaal 7 keer opgenomen geweest in de psychiatrie. Niet hielp totdat ik Lambipol/Lamotrigine kreeg. Al 4 jaar neem ik het in en ben zeer tevreden. In het begin had ik een beetj[lees meer...]e last van bijwerkingen zoals nachtmerries, maar na 3 weken ongeveer was dat voorbij. Dankzij Lamotrigine ben ik al 4 jaar stabiel. Mijn stemmingsstoornis is dus onder controle, angsten zijn afgenomen, etc. Mensen met een bipolaire stoornis of Borderline (dus stemmingsstoornissen) raad ik zeker aan om Lamotrigine te proberen. Voor mij is het een ware wondermiddel.

22-06-2013 | Vrouw | 35
Epilepsie
Na jaren gebruik van Depakine ben ik, mede door de bijwerkingen, i.o.m. neuroloog Lamictal gaan gebruiken. Ik ervaar geen/ weinig gewichttoename, slaap goed en wordt uitgerust wakker. Gelukkig wel weer zin in seks, dat was minder tijdens gebruik tijdens gebruik van Depakine. Na ruim vier jaren geen aanval te hebben gehad, is dit helaas in januari weer 1x gebeurd. Voor mij [lees meer...]geen reden om op te hogen of over te gaan op een ander medicijn. Ik ervaar het als vrouwvriendelijk.

05-06-2013 | Vrouw | 51
Bipolaire stoornis
Gebruik dit medicijn nu ruim twee jaar. Vele soorten medicijnen geprobeerd met als gevolg veel bijwerkingen. Daarbij ook vaak het gevoel gehad niet meer mijzelf te kunnen zijn. Met lamotrigine echter ben ik zeer tevreden. Heb mijzelf weer teruggevonden - natuurlijk ook dankzij goede therapie - alleen nu zoveel stabieler; loop zogezegd niet meer in zeven sloten tegelijk. Da[lees meer...]arbij ook nog eens meer energie. Sinds anderhalf jaar ben ik weer parttime aan het werk. Overzie mijn werkzaamheden beter en heb geen last meer gehad van depressie dan wel manie. Echt helemaal geweldig!!! Ok wat duizelig en een droge mond, maar dat neem ik op de koop toe.

06-04-2013 | Vrouw | 49
Epilepsie
Gebruik al jaren lamotrigine 50 mg 2xpd tegen epilepsie. Ik ben aanvalsvrij en ervaar geen bijwerkingen, zeer tevreden! Ik neem het in met een slokje water. Daarvoor depakine, met als bijwerking misselijkheid en veel eten, waardoor gewichtstoename. Daarvoor tragitol met als bijwerking dat ik het leven ervaarde alsof er een lichte sluier over me heengetrokken was. Toen ik s[lees meer...]topte daarmee, werd de wereld weer helder.