Epilepsie (66 meningen)
Bipolaire stoornis (30 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)
Oogmigraine (1 mening)

Bojan Nikolik (04-05-2015)

25-03-2021 | Man | 30
Epilepsie
Gisteren 1x 1 zo'n pilletje genomen i.p.v. natriumvalproaat en dit spul bracht me in een zeer onprettige gemoedstoestand wat ik nog steeds voel. Ik zal iedereen afraden deze rotzooi in te nemen.

22-03-2021 | Vrouw | 50
lamotrigine (50mg)
Slaaploosheid ik kreeg het enik val altijd in slaap om9u30 mijn man moest me wakker maken voor mijn medicatie voor te slapen.zoals seroquel xr 150 sulpride 150 5mg valium 500 seroquel en 2.5 pillen zolpthem. Zo raar waarom neem ik de rest omdat het toch gewenning heeft dus geen oplossing spijtig.iemand ervaring zeg het mij.aub

18-06-2020 | Man | 44
Epilepsie
Ik zit al 24 jaar aan de carbamizepine. En was mss goed om over te stappen naar dit. Met de opbouw ging het goed. Geen bijwerkingen totdat ik alleen maar dit ging gebruiken en ging het helemaal mis. De hele dag door misselijk en kreeg niks meer binnen. Dat werd na een paar dagen minder alleen kwamen de volgende bijwerkingen. Mijn spieren bleven de hele dag gespannen en v[lees meer...]oelde me erg opgejaagd en en angstig.. Nog nooit zo gevoeld. Nu heel veel spijt ervan maar nu gewoon weer terug naar mijn vertrouwde medicijn wat goed ging. Nu eerst weer ff wennen. Zijn er nog meer mensen die er zoveel last van hebben gehad.

03-04-2020 | Vrouw | 45
lamotrigine (25mg)
Ik sben met Lamotrigine opgestart voor depressie en suïcidale gedachten. Ik sterk het idee dat het door dit middel alleen maar verergert. Wie ervaart dit ook? Verder veel hoofdpijn,duizelig,erg moe en veel spierpijn.

25-09-2019 | Vrouw | 21
lamotrigine (25mg)
Ik heb dit medicijn een jaar geleden gebruikt. De neuroloog wou kijken of dit zou helpen bij mijn aanvallen ik gebruikte toen propanalol 3x per dag. De eerste paar weken begon ik wel wat te merken alleen na een maand begon ik hele vage bijwerkingen te krijgen van dit medicijn. Ik ben na 2, 5 maand gestopt met dit medicijn door de vage huidklachten en opgezette klieren. Nu [lees meer...]een jaar later heb ik zeer zware neurologische bijwerkingen eraan over gehouden ( fasciculaties , myoclonieen ) en zijn deze nooit meer te verhelpen. Dit medicijn heeft mij meer kwaad dan goed gedaan. Deze klachten zijn niet te verhelpen met andere medicijnen en dit maakt het nog erger.

20-06-2019 | Vrouw | 40
lamotrigine (175)
Het heeft me wel rustiger gemaakt vooral huilbuien en hevige angst wordt goed onderdrukt. Maar.... . elk medicijn heeft zijn bijwerkingen. Mij werd verteld dat ik dit middel niet mijn hele leven hoef te gebruiken.Maar hier zit voor mij de Angel in het verhaal. Ik ben van 400 naar 150 mg gegaan, netjes afgebouwd in ongeveer 1 jaar in overleg met arts, na gebruik van 10 jaar[lees meer...]. Nu kom ik niet verder dan deze 150mg. Dan krijg ik bij elke 25 mg serieuze afkickverschijnselen, tintelingen in vingers, extreme vermoeidheid, verschrikkelijke hoofdpijn, misselijkheid plus het gevoel dat ik er niet helemaal bij ben omdat mijn evenwichtsgevoel niet helemaal synchroon loopt met de bewegingen die ik maak. Dit heb ik ervaren bij de hele afbouwperiode maar de klachten waren toen milder en ebden weg na ongeveer 2 weken. Zo veel pogingennu gedaan maar elke keer terug bij af, weer terug bij die 150mg. Heb het hierbij niet over oude depressie of angstklachten maar onttrekkingsverschijnselen van de afkick van dit middel. het volgende speelt dus voor mij: Of ik zit aan dit middel de rest van mijn leven vast of ik ben heel,heel, heel dapper en ga door een hel wat te vergelijken is met de afkick van een middel zoals heroïne. Na enig onderzoek ben ik erachter gekomen dat dit middel veel invloed heeft op de GABA in de hersenen. Met afbouw ontregel je stabiele zenuwoverdracht drastisch, welke zijn invloed heeft.... . Nu zou je zeggen dat dat bij alle middelen zo is, maar uit eigen ervaring ben ik erachter dat het bij deze er extreem heftiger aan toe kan gaan. Zorgvuldige afbouw staat wel als waarschuwing vermeld voor epileptische patiënten maar niet voor persoonlijkheidsproblemen of mentale klachten. Dus dat vind ik wel vreemd, gezien mijn eigen situatie. Met langzame afbouw had ik al 2 weken nodig om van hoofdpijn en misselijkheid af te komen en ik moet er niet aan denken om er in 1 keer mee te stoppen, (tenzij je het lekker vind om een leger met tanks over je heen te laten rijden, wat anders dan 1 truck...) Verder ben ik gestuit op horrorverhalen in Engeland, overigens niet van dumpfora.... . Nuttige informatie is te googlen op: Withdrawal from Lamictal, list of possibilities. Ik slik dit middel 10 jaar en achteraf vind ik het moeilijk om zeer tevreden te zijn over dit middel. Mijn advies is toch om eerst alle andere mogelijke manieren te proberen te implementeren in je leven zoals EMDR bij PTSS, meditatie en al die andere zaken die gut Für die Mensch zijn. Bezint voor dat men begint. En fuck de farmaceutische industrie met zijn mooie voorspiegelen en verdoezelen van overige informatie.Want wat is het toch een smerig wereldje.

23-02-2019 | Man | 30
Epilepsie
Heel veel hulpstoffen wat niet goed voor je is. Sta eens op. Dit merk moet weg uit de markt. Ga achter je rechten. Wanneer je stil zit krijg je goedkope medicatie omdat ze meer winst willen. Het is niet hetzelfde als SANDOZ. Dit zijn leugens. Een eigenmerk product kan nooit hetzelfde zijn als een orginele. Je hoort altijd, mensen gebruiken dit en hebben er geen last van. Z[lees meer...]e hebben nooit de orginele merk gekregen daardoor weten ze de bijwerkingen niet. DEEL DIT AUB dit geld bij elke medicatie.

21-07-2018 | Vrouw | 48
Bipolaire stoornis
Bij de 100mg pillen van Aerobindo kreeg en hield ik veel meer last van bijwerkingen dan die van een ander merk. Ik ben blij dat ik weer op mijn oude merk Sandoz overgestapt ben. Bij Aerobindo had ik last van het gevoel onder hoogspanning te staan, dat gevoel had ik ook toen ik ooit begon met lamotrigine en (te snel) opbouwde. Alleen bij Aerobindo bleef die bijwerking en [lees meer...]leek met de tijd zelfs erger te worden. Aerobindo verhoogde het mijn prikkelgevoeligheid, met name voor geluiden. Ook had ik veel last van concentratie- en geheugenproblemen. In het verkeer had ik moeite overzicht te houden en zag ik soms andere verkeersdeelnemers te laat (frontale botsingen met andere fietsers). Ik vergat heel veel en voelde me soms verward. Het was wel net zo effectief tegen de depressies als het andere merk.

16-08-2015 | Vrouw | 76
Bipolaire stoornis
Dit is geen middel voor PTSS, schandalig maar voor epilepsie. Dat had ik niet. en dat heb ik niet. Het werd door de GGZ Delfland gebruikt voor mij omdat ik Bipolair zou zijn, ik ben dat ooit geweest, maar daarna zou ik behandeld moeten zijn geworden voor PTSS. Ik werd proefkonijn! Alle kwalen werden sterk vermeerderd. Kwam in rolstoel terecht.

04-12-2014 | Man | 46
Bipolaire stoornis
Ik gebruik lamotrigine nog maar kort. Het zou de stabiliteit verbeteren. Het tegendeel is waar. Ik gebruik ook sertraline en quetiapine. Deze laatste twee medicijnen hielpen een klein beetje. Lamotrigine ernaast maakt het weer slechter of iig erg onstabiel. Met psychiater overlegt dat op korte termijn met dit middel wordt gestopt. Hiervoor heb paroxetine gehad, dat werkte[lees meer...] redelijk maar na gehele narcose was de werking nagenoeg weg. Daarna met lithium begonnen naast de paroxetine zelfs ns het stoppen van paroxetine ging het slechter. Nu blijkt ook lamotrigine niet te helpen(wat niet vaak voorkomt). Dus straks ander middel naast quetiapine en setraline. Bijwerkingen van de lamotrigine: slechte stoelgang, geheugen is regelmatig slecht. Ik ben ook weer snel kwaad en heb woedeaanvallen. Dat de depessiviteit weer sterker wordt is een grote tegenvaller.

07-09-2011 | Vrouw | 49
lamotrigine
Na 3 weken begon ik keelpijn te krijgen. Die werd zo heftig dat ik niet meer wilde praten en eten. Ik viel 7 kilo af. Meerdere malen heb de huisarts en de psychiater gezegt dat die klacht was opgenomen in de bijsluiter van lamotrigine. Ik werd volkomen genegeerd. Op aandringen van een K.N.O. arts ben ik gestopt met innemen. Inmiddels heb ik al meer dan 4 maanden erge keelp[lees meer...]ijn en een zere mond. Mijn tong en verhemelte doen erg pijn. Ik weet niet bij wie ik nu nog hulp kan vragen.

19-10-2010 | Vrouw
Epilepsie
Uitslag op de rug en bovenarmen. Gevoelig in de oksels De uitslag is vurig Dubbelzien (troebel), Hoofdpijn, Misselijk,Absence

25-04-2010 | Man
lamotrigine
Na een blak-oud van het medc. gebr. voor deze.
Lamotrigine 200 mg. heeft m'n lichaam enorm aangetast! Dubbelzien - geheugen verlies - zenuwstelsel aangetast, dode voeten tot m'n knieen - evenwicht stoornis - jeuk - puisjes op m'n voorhoofd - vermoeidheid - dikke voeten bij langstaan - ruggepijn - drogehuid. Ik wil hier zondermeer mee stoppen. Na een tweede blak-oud is mij dit toe bedeeld, wat niet voeldoet aan de voor [lees meer...]geschreven uitwerking. Alleen zoals ik vermeld een vergif medicijn. Voor deze mening, heb ik een uitvoerige samenstelling gegeven, voor dit medicijn, dus hier laat ik het bij. Mijn waardering voor deze openheid van de gebruikte medicijnen in het dagelijkse leven. (Red: om privacy-redenen zijn persoonsgegevens verwijderd)

11-02-2021 | Vrouw | 51
Epilepsie
Overgegaan van Depakine Chrono naar Lamotrigine. Van Depakine Chrono kwam ik in 10 jr 20 kilo aan

10-09-2018 | Vrouw | 61
lamotrigine (125mg)
In 2009 kreeg ik lamotrigine tegen de zenuwpijnen in mijn benen van de neuroloog op de pijnpoli. Vooralsnog dacht ik dat ik er baat bij had. Na 8 jaar slikken moest er morfine pleister bij. Ik ben toen de lamotrigine gaan afbouwen, dat ging prima maar ik schrok me rot wat er met me gebeurde. Ik heb een stuk minder evenwichtsstoornis, mijn hysterische buien zijn weg, ik kre[lees meer...]eg er akelige aanvallen voor terug waarbij ik me down futloos en nutteloos voelde. Ik had er geen controle over en mijn huisarts zei dat ik depressief ben, maar ik heb hier niks voor geslikt. Nu een jaar later is alles rustig en voel ik me prima, de zenuwpijnen hou ik onder controle met de morfine pleister en ben ik zelf van mening dat de troep van de lamotrigine nu pas helemaal uit mijn lijf is. Heb ik 8 jaar lang de verkeerde tabletten geslikt? Ik vrees van wel daarom wil ik mijn ervaring graag met anderen delen.

03-05-2018 | Man | 26
Hersentumor
Voorgeschreven tegen epilepsie (eenmalige aanval gehad) en vermoeden eerstegraads hersentumor. Medicatie voorgeschreven door neuroloog na 1 jaar valproinezuur gebruikt te hebben. BIj die medicatie was ik erg vermoeid en bijna een zombie. Na 1 jaar lamotrigine is dit minder erg, maar alsnog dagelijks aanwezig. Hierbij is gekomen dat ik nu vaker last heb van mijn geheuge[lees meer...]n. Na een neuropsychologisch onderzoek is gebleken dat mijn geheugen inderdaad beneden maat. Ik voel me niet mezelf doordat ik afgevlakt ben, maar de neuroloog heeft aangegeven dat dit het middel is met de minste bijwerkingen en dat ik deze helaas zal moeten blijven gebruiken.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum