Ervaringen met Lamotrigine

Oogmigraine (1 mening)

Bojan Nikolik (04-05-2015)

30-07-2022 | Man | 33
Bipolaire stoornis
Zit nu op 200 mg. Toename van angst, hoofdpijn, duizelig, misselijk en gevoelige slijmvliezen

21-07-2018 | Vrouw | 48
Bipolaire stoornis
Bij de 100mg pillen van Aerobindo kreeg en hield ik veel meer last van bijwerkingen dan die van een ander merk. Ik ben blij dat ik weer op mijn oude merk Sandoz overgestapt ben. Bij Aerobindo had ik last van het gevoel onder hoogspanning te staan, dat gevoel had ik ook toen ik ooit begon met lamotrigine en (te snel) opbouwde. Alleen bij Aerobindo bleef die bijwerking en [lees meer...]leek met de tijd zelfs erger te worden. Aerobindo verhoogde het mijn prikkelgevoeligheid, met name voor geluiden. Ook had ik veel last van concentratie- en geheugenproblemen. In het verkeer had ik moeite overzicht te houden en zag ik soms andere verkeersdeelnemers te laat (frontale botsingen met andere fietsers). Ik vergat heel veel en voelde me soms verward. Het was wel net zo effectief tegen de depressies als het andere merk.

20-07-2022 | Man | 32
Bipolaire stoornis
Aan het opbouwen met lamotrigine voor angst en een bipolaire stoornis. De opbouw valt mij erg zwaar bij elke verhoging toename van klachten die na 2 weken weer zakken. Wie heeft deze ervaring ook ?

26-05-2016 | Vrouw | 63
Bipolaire stoornis
Ik gebruik Lamotrigine als stemmingsstabilisator. Het middel werkt wel, maar ik heb erg veel last van de bijwerkingen. Omdat ik vind dat een medicijn, al werkt het goed, niet zo veel bijwerkingen zou moeten hebben. Die bijwerkingen vergallen het plezier behoorlijk.

03-08-2022 | Vrouw | 64
Bipolaire stoornis
In het begin heel positief. Ik dacht dat het een goede werking op mijn slapen zou hebben en dat ik slaapmedicatie kon afbouwen. Niet dus. Steeds meer bijwerkingen

31-07-2022 | Man | 32
Bipolaire stoornis
Toename van klachten tijdens de opbouw. Angst,keelpijn,nekpijn,pijn in liezen,toename van klachten Na 2 weken verdwijnen deze weer. Hopen dat er snel werking is. Iemand ervaring hoe lang dit duurt ?

31-07-2022 | Man | 32
Bipolaire stoornis
Bij elke verhoging diverse klachten. Gezien ik niet kan reageren op geplaatste artikelen: voor mensen die dit ook ervaren . (RED mijn medicijn, U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u als u eerst een account hebt. Deze account is kosteloos en uw gegevens blijven anoniem) .

12-02-2018 | Vrouw | 32
lamotrigine (25mg)
Bipolaire stoornis
Sinds 2017 bipolaire stoornis type 2 ultra rapid cycling en angststoornis geconstateerd. I.o.m psychiater bij dit middel gekomen. Sinds oktober langzaam opgebouwd. Langzaamaan huiduitslag gekregen (rode droge vlekken vooral op handen en onderbenen en 1 vlek op de romp). Opgebouwd naar 200mg met 2 tabletten van ieder 100mg. Huiduitslag werd erger (roder, droog,opgezwollen e[lees meer...]n soms pijnlijk) i.o.m psychiater weer afgebouwd naar 100mg en nu met pillen van 4x25mg p.d. huiduitslag is nog niet verdwenen maar wel stukken minder. Ik heb het idee dat er echt een verschil is tussen de 25mg en de 100mg variant. Ik ben te kort bezig met deze medicatie om te kunnen zeggen of het werkt. De pieken en dalen zijn in ieder geval niet meer zo ernstig en de scherpe randjes zijn er vanaf .

07-06-2016 | Man | 33
Bipolaire stoornis
Na langzame opbouw zit ik nu op 100mg merk nog geen verbetering. De psychiater zei dat het nog opgebouwd zou kunnen worden tot 400mg. Ik hoop dus dat het uiteindelijk een dosering gaat helpen.

28-04-2023 | Vrouw | 52
Bipolaire stoornis
Al 8 jaar heel tevreden over werkzaamheid tegen terugkerende depressie. Lamotrigine gaat echter niet samen met overgangshormoon oestrogeen (estradiol). Daling van de lamotrigine bloedspiegel met 40%(!) en een depressie tot gevolg. Ophogen van de lamotrigine is noodzakelijk en is geen probleem. Helaas staat dit (nog) niet in de bijsluiter. Lareb gaat er wel over publicer[lees meer...]en.

12-07-2019 | Vrouw | 29
Bipolaire stoornis
Toen ik begon met de medicatie waren er wel wat bijwerkingen. Na de eerste inname verkrampten mijn rugspieren heel erg. In de maanden daarna kwamen er nog wat bijwerkingen, deze zijn vrijwel allemaal verdwenen behalve dat mijn ogen soms moeilijk focussen en ik soms wat wattig ben. Ik heb geen heftige depressies meer gehad. Wel een hypomane episode maar zonder crash daarna.[lees meer...] Ik heb voorheen lithium en Depakine gebruikt, beiden met vrij heftige bijwerkingen (zoals het verliezen van mijn haar en het niet meer functioneren van mijn schildklier) en de bijwerkingen van lamotrigine zijn echt te verwaarlozen in vergelijking.

08-02-2018 | Vrouw | 46
Manisch-depressieve stoornis
Eerst 15 jaar Lithium (Priadel) geslikt. Toen nog steeds erge last van depressies. Daarom overgestapt op Lamotrigine door de info op deze site. Veel minder depressief. Soms nog wel 2 à 3 dagen per maand. Maar niet meer zoals met Lithium weken achterheen. Meer energie. Enige nadeel is slapeloosheid. Hiervoor neem ik indien nodig oxazepam 10 mg of/en 2,5 mg Olanzapine (deze [lees meer...]laatste slaap ik ook goed van door. Dit ook om manie te voorkomen. Al met al ondanks slapeloosheid en soms chaotisch zeer blij met Lamotrigine. Depressief zijn is verschrikkelijk. Eerste paar weken last van hoofdpijn ging over bij mij. Let op juiste anticonceptie. Zie bijsluiter.

20-09-2017 | Vrouw | 49
Bipolaire stoornis
gekregen om mijn depressie en manie in balans te brengen. Dit heeft tot dus ver goed gewerkt (nog steeds). Heeft wel enige tijd geduurd voor we de juiste balans hadden. Gevoelig voor wisseling dus structuur (stiptheid van in nemen) is erg belangrijk.

24-09-2015 | Vrouw | 33
lamotrigine (300mg)
Bipolaire stoornis
Ik neem nu deze medicatie sinds een jaar, zeer langzaam opgebouwd tot 300mg. Het positieve effect is nu pas stilaan merkbaar, veel minder diepe dalen en mindere hoge pieken, lang nog niet stabiel. Weet ook niet of ik meer moet verwachten. Maar beterschap is er zeker, de scherpe randjes zijn er van af, ook deels met het leren leven met deze ziekte. Weinig bijwerkingen, soms[lees meer...] gevoel watten in mijn hoofd te hebben, maar of het met deze medicatie te maken heeft is niet zeker. Opmerkelijk met de overschakeling van 200mg naar 300mg was deze bijwerking heel heftig wat nu veel minder frequent voorkomt. Verdraag je het medicament goed is het de moeite waard om het te proberen, maar het kan bij sommige personen heel lang duren wanneer het effect heeft soms zelfs na vanaf 1 of langer volgens mijn psychiater.

18-10-2023 | Vrouw | 64
Bipolaire stoornis
Na 17 jaar lithium was het verstandig over te stappen op een ander middel ( moest er zelf om vragen🙄). Concentratie enorm verbeterd. Kan ook weer boeken lezen. Stabiliteit verbeterd. Heel geleidelijk gaan de vele kilo' s er weer af die er in de lithium periode bij gekomen waren. Emotioneel niet meer zo afgevlakt, dat vind ik heel fijn. Intussen een heel lage dosis . Ik [lees meer...]ben nu 64 jaar. Bi-polariteit lijkt milder te worden bij het ouder worden. Dat zag ik ook bij mijn vader en broer. Ik mag stoppen van de arts, maar wil het niet. Mocht er toch een episode komen, is mijn lichaam aan dit middel gewend en kan ik sneller ophogen. Bijzonder is dat mijn dochter dit middel gebruikt vanwege epilepsie. Onverwacht logeren bij elkaar is dan geen probleem: medicatie is er wel 😄

13-08-2022 | Vrouw | 61
lamotrigine (25mg)
Bipolaire stoornis
Na een periode van antdepressie middelen en lithium Waar ik een zombie van werd 10 jaar zonder medicijnen geweest. Hierbij had ik wisselend 6 tot 10 maanden een goede licht hypomane periode. Echter ook 4 tot 6 maanden sociale angst en milde depressie. Nu paar weken lamotrigine en na eerste week al uit depressie gekomen! Bij opbouw naar 100 mg ineens Vreselijke hoofd[lees meer...]pijn en meer wakker worden. Nu op 50 mg overgegaan en ga bloed laten prikken om Therapeutische waarde te bekijken.