Ervaringen met Lamotrigine

Oogmigraine (1 mening)

Bojan Nikolik (04-05-2015)

12-08-2022 | Vrouw | 29
Bipolaire stoornis
Ik neem deze medicatie al 8 jaar voor mijn bipolaire stoornis (type 2). (merknaam lambipol, 200mg) Nooit iets van bijwerkingen gehad, ook niet bij de opstart ervan. Zeer tevreden over de werking ervan, het stabiliseert mijn stemmingswisselingen goed, ze zijn er nog wel, maar niet meer zo intensief als voor de start van de medicatie. Mijn leven met bipolair zijn is er e[lees meer...]cht wel draagbaarder door geworden.

22-02-2022 | Vrouw | 30
lamotrigine (100mg)
Bipolaire stoornis
Aanrader! Wel wat last van bijwerkingen maar verwaarloosbaar want ik ben verder werkt het ontzettend goed.. Tabletten een vieze bosvruchten smaak.

22-09-2020 | Vrouw | 30
Bipolaire stoornis
Heeft me uit een zware depressie geholpen. Zorgt ervoor dat ik me alleen zo af en toe depressief voel. Heel efffectief tegen depressie op lange termijn maar met een vieze smaak.

13-04-2020 | Vrouw | 28
Bipolaire stoornis
Dit middel heeft in vergelijking met andere medicijnen maar weinig nadelen. Ik slikte hiervoor nortritriptyline (TCA antidepressivum), maar stopte ermee door afasie en me constant stoned/wazig te voelen. Van lithium kreeg ik erg last van mijn huid. Ook nam door beide middelen mijn gewicht toe. Toen ik stopte verdween dat weer, maar begonnen ook weer de onstabiele periode[lees meer...]s. Na twee jaar zonder antidepressivum of stemmingsstabilisator begon ik begin februari met lamotrigine na een depressie van vijf maanden. Na 6 weken merkte ik verschil en na 8 weken was het eindelijk geen lijdensweg meer om op te staan. Ik sta nu zelfs energiek op met zin om aan de slag te gaan. Ook angsten zijn minder. Ik slik het in combinatie met een lage dosis quetiapine en neem incidenteel diazepam. Natuurlijk werken medicijnen bij iedereen anders, maar ik zou lamotrigine zeker aanraden aan mensen met een bipolaire stoornis type 2!

03-02-2019 | Vrouw | 48
lamotrigine (100mg)
Bipolaire stoornis
Ik gebruikte in het verleden verschillende stemmingsstabilisatoren maar deze is zeer effectief tegen depressie en je komt er ook niet zo van aan. Wel een lichte gewichtstoename/

21-07-2018 | Vrouw | 48
lamotrigine (25mg)
Bipolaire stoornis
De geheugen en concentratie-problemen zijn niet zo erg als bij het andere merk wat ik geslikt heb (Aerobindo) en de andere bijwerkingen die ik met dat merk heb heb ik met Sandoz nauwelijks. Bij het opbouwen toen ik ooit begon met de lamotrigine (volgens mij ook Sandoz) had ik wel veel last van bijwerkingen (enorme spanning in mijn hoofd, hoofdpijn) en moest het in heel kle[lees meer...]ine stapjes gaan. Beide merken zijn even effectief tegen de depressies (ze helpen niet tegen mijn hypomanie).

21-06-2018 | Vrouw | 56
Bipolaire stoornis
Eerste maanden lithium na vervelende bijwerkingen overgestapt op Lamotrigine zeer tevreden over dit medicijn het vlakt wel iets af maar weegt niet op tegen de manie en depressie over het algemeen vrij stabiel. Mijn ervaring is dat dit middel 10x beter is dan Lithium vooral omdat er geen nare bijwerkingen zijn.

05-11-2017 | Vrouw | 48
lamotrigine (25mg)
Bipolaire stoornis
Ik ben zeer tevreden over Lamotrigine! ik lach er weer door en ben weer mezelf, ik zweer bij deze, zeker de stemmingswisselingen houd Lamotrigine het onder controle!