Ervaringen met Pregabaline

Rivotril (191 meningen)

17-11-2019 | Vrouw | 41
pregabaline (75mg)
Rugklachten
Al enkele maanden had ik last van pijnscheuten onderin mijn rug L4-L5 en deze werden steeds heftiger. Tramadol+ Diazepam van de huisarts werkte niet meer en uiteindelijk met uitval van mijn benen en zeer heftige pijnklachten via de Spoedeisende hulp op de afdeling neurologie ben beland waar ik op een combinatie van 4000mg paracetamol+ 2x daags 5mg oxycodon+ 2x daags 75 mg [lees meer...]Pregabaline werd gezet. Na 5 dagen ontslagen uit het ziekenhuis met de diagnose ernstige degeneratie tussenwervelschijf, oedeem en littekenweefsel op oude herniaoperatieplek van 12 jaar geleden, thuis medicatie gaan afbouwen en mee leren leven. Op advies van de huisarts Pregabaline afgebouwd maar ging volledig verkeerd, zonder dit medicijn binnen een paar uur weer aanvallen in mijn onderrug waardoor ik geen controle meer had over mijn benen en er doorheen zakte. Hierna zelf oxycodon en paracetamol in 4 weken tijd afgebouwd en nu nog steeds 2x daags 1 tablet Pregabaline slikken maar de aanvallen blijven nu gelukkig weg. Pregabaline lijkt dus bij mij op dit moment als enige te werken, ik ben er erg blij mee. In het begin was ik wat duizelig en vergeetachtig. Duizeligheid is langzaamaan weggegaan.

14-07-2019 | Man | 50
pregabaline (75mg)
Rugklachten
Vanwege een amputatie van mijn onderbeen (2017) kreeg ik een prothese waarbij ze je weer recht willen laten lopen . Daardoor kreeg ik ( door al deze tijd verkeerd te hebben gelopen) last van enorme zenuwpijn in de onderrug met uitstraling naar de bil tot aan de tenen. Begonnen met pregabaline 2 x 75 mg 2 x p/d. Eigenlijk geen werking , dus na een tijdje de boel verhoogd [lees meer...]naar 300 mg `s morgens en 300 mg `s avonds. en ja....het werkte naar behoren. Pijn niet helemaal weg, maar ik kon weer lopen. Na een tijdje voelde ik me moe worden....zo moe dat ik in slaap viel als ik op m`n telefoon keek. Ik gebruik het nu bijna 2 jaar en heb last van vergeetachtigheid..Hartkloppingen... soms wazig zien...en vooral `s nachts in rust last van warmte en koude aanvallen..Ik heb dan het gevoel dat de huid koud is , maar dat onder de huid de warmte in "golven" door mijn lichaam gaat. Ik moest een hart registratie kastje dragen vanwege de soms heftige hartkloppingen die ik heb en de "steken "die ik voel . Maar ja..na 4 dagen dat ding ingeleverd en na een telefoongesprek werd er gezegd dat hij niets geregistreerd had....DUSSSS dat mag ik binnenkort over doen. Na wat rond gegoogeld te hebben en na wat andere medicatie gekeken te hebben blijkt wel dat pregabaline veel klachten met zich mee brengt dan bijvoorbeeld GABAPENTINE. A.s maandag even contact met de huisarts hebben over het wisselen van deze medicatie. Hopelijk dan minder klachten . Maar nu nog iets. Er was bij mij een tumor geconstateerd op de schildklier....GEEN KANKER, maar kan het wel worden zei de internist, dus er uit met dat ( **##*^^*##) wat er niet hoort. Nu heb ik vandaag een gesprek gehad met iemand die bijna het zelfde heeft als mij, en hij vertelde me dat ook hij eerst een tumor kreeg op de rechter helft van zijn schildklier, en later ook aan de linker kant. Eerst het ene deel eruit, en later het andere deel verwijderd. Ook hij gebruikt pregabaline......Zie ik daar nu een overeenkomst of heb ik dat verkeerd. Misschien heeft iemand anders ook dit ( meegemaakt ). Dan is het dus wel dat pregabaline een tumor veroorzaakt en dan moet dit toch doorgegeven worden. Dus indien mogelijk .... geef dit door aan uw arts..