ziekte

Bestaat uit:
Rugpijn (18)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor rugklachten

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: rugklachten

17-11-2019

Pregabaline (pregabaline)
Rugklachten

Al enkele maanden had ik last van pijnscheuten onderin mijn rug L4-L5 en deze werden steeds heftiger. Tramadol+ Diazepam van de huisarts werkte niet meer en uiteindelijk met uitval van mijn benen en zeer heftige pijnklachten via de Spoedeisende hulp op de afdeling neurologie ben beland waar ik op een combinatie van 4000mg paracetamol+ 2x daags 5mg oxycodon+ 2x daags 75 mg [lees meer...]Pregabaline werd gezet. Na 5 dagen ontslagen uit het ziekenhuis met de diagnose ernstige degeneratie tussenwervelschijf, oedeem en littekenweefsel op oude herniaoperatieplek van 12 jaar geleden, thuis medicatie gaan afbouwen en mee leren leven. Op advies van de huisarts Pregabaline afgebouwd maar ging volledig verkeerd, zonder dit medicijn binnen een paar uur weer aanvallen in mijn onderrug waardoor ik geen controle meer had over mijn benen en er doorheen zakte. Hierna zelf oxycodon en paracetamol in 4 weken tijd afgebouwd en nu nog steeds 2x daags 1 tablet Pregabaline slikken maar de aanvallen blijven nu gelukkig weg. Pregabaline lijkt dus bij mij op dit moment als enige te werken, ik ben er erg blij mee. In het begin was ik wat duizelig en vergeetachtig. Duizeligheid is langzaamaan weggegaan.
25-07-2019

Rugklachten

Ik heb al eens eerder diclofenac gebruikt, toen was er niks aan de hand. Een aantal jaar later nu voor mijn rug. Een paar uur na inname schrik ik bezweet wakker kreeg geen adem en had over heel mijn lichaam bulten en enorme jeuk, mijn hart ging enorm tekeer en ineens heel langzaam tot hij een paar keer zelfs bijna stopte. Mijn vrouw die ik wakker had gemaakt heeft met spoe[lees meer...]d 112 gebeld want ik wilde drinken en zakte in elkaar. De ambulance was denk ik snel ter plaatse maar daar weet ik niet veel meer van omdat ik een hoop stukken kwijt ben ik heb verschillende spuiten gekregen en 2 dgn in het ziekenhuis gelegen. En mag geen nsaid meer gebruiken.
14-07-2019

Pregabaline (pregabaline)
Rugklachten

Vanwege een amputatie van mijn onderbeen (2017) kreeg ik een prothese waarbij ze je weer recht willen laten lopen . Daardoor kreeg ik ( door al deze tijd verkeerd te hebben gelopen) last van enorme zenuwpijn in de onderrug met uitstraling naar de bil tot aan de tenen. Begonnen met pregabaline 2 x 75 mg 2 x p/d. Eigenlijk geen werking , dus na een tijdje de boel verhoogd [lees meer...]naar 300 mg `s morgens en 300 mg `s avonds. en ja....het werkte naar behoren. Pijn niet helemaal weg, maar ik kon weer lopen. Na een tijdje voelde ik me moe worden....zo moe dat ik in slaap viel als ik op m`n telefoon keek. Ik gebruik het nu bijna 2 jaar en heb last van vergeetachtigheid..Hartkloppingen... soms wazig zien...en vooral `s nachts in rust last van warmte en koude aanvallen..Ik heb dan het gevoel dat de huid koud is , maar dat onder de huid de warmte in "golven" door mijn lichaam gaat. Ik moest een hart registratie kastje dragen vanwege de soms heftige hartkloppingen die ik heb en de "steken "die ik voel . Maar ja..na 4 dagen dat ding ingeleverd en na een telefoongesprek werd er gezegd dat hij niets geregistreerd had....DUSSSS dat mag ik binnenkort over doen. Na wat rond gegoogeld te hebben en na wat andere medicatie gekeken te hebben blijkt wel dat pregabaline veel klachten met zich mee brengt dan bijvoorbeeld GABAPENTINE. A.s maandag even contact met de huisarts hebben over het wisselen van deze medicatie. Hopelijk dan minder klachten . Maar nu nog iets. Er was bij mij een tumor geconstateerd op de schildklier....GEEN KANKER, maar kan het wel worden zei de internist, dus er uit met dat ( **##*^^*##) wat er niet hoort. Nu heb ik vandaag een gesprek gehad met iemand die bijna het zelfde heeft als mij, en hij vertelde me dat ook hij eerst een tumor kreeg op de rechter helft van zijn schildklier, en later ook aan de linker kant. Eerst het ene deel eruit, en later het andere deel verwijderd. Ook hij gebruikt pregabaline......Zie ik daar nu een overeenkomst of heb ik dat verkeerd. Misschien heeft iemand anders ook dit ( meegemaakt ). Dan is het dus wel dat pregabaline een tumor veroorzaakt en dan moet dit toch doorgegeven worden. Dus indien mogelijk .... geef dit door aan uw arts..
15-04-2019

Rugklachten

Pijn in mijn onder/middenrug. Na eerste tablet was zo blij pijn weg. Mij. Eetlust daarin tegen ook. Na 6 uur pijn in alle hevigheid terug. 2e tablet met wat yoghurt ingenomen. Na anderhalf uur was de pijn weg. Maar de bijwerkingen waren vreselijk. Misselijk. Boeren vol gevoel. Diarree en dan die buikkrampen. Heb de dokterspost gebeld ze zeiden stoppen en morgen overlegge[lees meer...]n met de huisarts. Mijn fysio kan mij pas over 4 dagen behandelen wat ik al vreselijk vind maar alles zit vol. Dus ik moet iets hebben om te overbruggen.
02-03-2019

Rugklachten

in eerste instantie direct effectief, toch heb ik het idee dat door gewenning een hogere dosis nodig is, maar dat weet ik niet zeker omdat ik het nu pas een week gebruik.
25-02-2019

Rugklachten

Dyclofenac tegen extreme lage rugpijn helpt niets. Ook niet met paracetamol.
25-02-2019

Rugklachten

Ik heb last van hevige rugpijn en bilpijn in de nacht. Overdag deze pijn niet, maar sinds kort overdag last van rechter been en voet met tintelingen in de tenen. MRI scan gehad. Sprake van ingedrukte wervels en wervels met weinig tussen ruimte. Rond de L 5 is een verdoving vloeistof in een zenuw gespoten. Heeft niet geholpen en de neuroloog heeft dossier gesloten. Volgens [lees meer...]neuroloog sprake van tendomyogene klachten. M.a.w.: pijn wordt veroorzaakt door extreme spierspanning en zenuw prikkeling. Ikzelf zeg dat er duidelijk wat in de knel zit en vraag een second opinion. Medicatie is Tramadol 100 mg retard, 1 tablet per dag. Voor mij nacht. Maar dat red ik niet > 200 mg per nacht geeft enige verlichting. Mijn vraag is: twee tabletten voor het slapen gaan: of eerst 1 tablet en de andere wanneer nummer 1 uitgewerkt is? 1tablet werkt hooguit 5 uren.
20-01-2019

20-01-2019

Rugklachten

Die mevr van 28 ,jaar dat kon mijn verhaal zijn, had precies dezelfde klachten .Mijn afbouw is begeleid door psyschiater in het rode kruis ziekenhuis Beverwijk afd psyschiatrie .Moest afbouwen van de oxynorm en de lyrica, dat ging in eerste instantie heel goed had geen lasts van afkickverschijnselen , daardoor mocht ik eerder naar huis. don 15 nov kwam ik thuis niets aa[lees meer...]n de hand nog to de zaterdag toen begon de hel.Heeft 2 mnd geduurd .Heb die zaterdag ziekenhuis gebeld en gevraagd kan het nog bijwerking zijn van de afbouw ,nee dat was uitgesloten dat kon niet. Heb toen de huisartsenpost gebeld en uitgelegd dat ik het gevoel had gek te worden van dat rotgevoel,kreeg diazapam dat hielp gelukkig iets het was tenminste dragelijk maar na een paar dagen hielp dat al niet meer . De huisarts gebeld kreeg ik lorazepam enparoxentine dat moest helpen tegen de paniek en angstaanvallen maar dat zou pas gaan werken na zo,n 4 weken. Ik zei hoe kom ik die weken door .Mijn huiusarts heeft crisesopvang Lentis in Groningen gebeld.Psyschiater kwam erachter dat ik lerica hebt gebruikt hij zei denk dat de afbouw van de lerica niet op de goed manier is afgebouwd. Hij heeft gelijk contact met huis arts opgenomen en gezegd dat ik weer met de lyrica moest gaan starten .Ik had altijd 300mg op een dag we zijn begonnen met 3 keer 75 mg. Ik nam mijn eerste lerica om kwartover 4 en na 1,5 uur was het gevoel weg . Het voelde wel eerst heel raar want na een half uur begon de lyrica te werken het voelde aan als een soort golfbeweging het kwam en het ging maar het bleef steeds langer weg en zoals ik al zei na 1,5 was ik van het rotgevoel af helemaal . Wat een opluchting , maar zag tegen de volgende ochtend opwant s,avonds zakte het altijd wat af maar zodra ik wakker werd s,ochtends was het er weer .Weer een strijd om de dag door te komen verschrikkelijk. Maar goed werd s,ochtends wakker en durfde het haast niet te geloven maar het bleef weg en ben nu bezig met de afbouw van de lorazepam .Dat was mijn verhaal inhet kort.20 jan 2019 Als er mensen zijn die het willen delen..... (privé gegevens verwijderd - ivm privacy)
02-01-2019

Rugklachten

Na een aantal verschillende medicijnen geprobeerd te hebben kreeg ik tramadol voorgeschreven. De eerste weken heel blij met dit medicijn. Volledig van mijn klachten af en nauwelijks last van bijwerkingen. Tot drie weken terug. Toen kreeg ik mijn eerste ‘aanval’. Het begon met hele erge hoofdpijn en overgeven. Voor de rest duizelig en waanbeelden. Deze aanvallen komen nu st[lees meer...]eeds vaker en de werking van de tramadol wordt minder goed. Ik ben genoodzaakt om deze medicijnen te slikken, anders teveel pijn. Maar ik vind het echt rotzooi en wil hier zo snel mogelijk vanaf!!
10-08-2018

Rugklachten

was eerst verslaafd aan de morfine pillen , na afkicken nu op de lyrica, soms komt de pijn er doorheen ,
02-08-2018

Ibuprofen (ibuprofen)
Rugklachten

Omdat ik maar één nier heb én ziekte van Crohn mag ik eigenlijk geen inuprofen (met maagbeschermer) nemen. Vandaar dat ik na verergering rugklachten (scoliose) Celecoxib 100mg kreeg voorgeschreven. Nadat ik de bijwerkingen had gelezen nooit genomen, wel af en toe ibuprofen. Waardoor ik weer meer kon bewegen. Na plotselinge verergering gebeld met neurochirurg die me aanraad[lees meer...]de ipv ibuprofen, Celecoxib 100 mg te proberen. Hoefde ook geen maagbeschermer bij. Had ik maar beter naar mijn eigen lichaam geluisterd, ik had al wat weerzin nav al die genoemde bijwerkingen, dan had ik misschien wel erge pijn gehad, maar beter te verdragen dan hoe ik me nu voel: hondsberoerd!
02-08-2018

Celecoxib (celecoxib)
Rugklachten

Heb scoliose, kreeg plotselinge verergering van rugklachten. Heb dit ooit voorgeschreven gekregen omdat bij erge pijn dit beter zou zijn ivm maag- darmklachten dan ibuprofen. Heb één capsule genomen, één uur later begonnen de bijwerkingen. Zo erg dat ik spoedpost heb gebeld. Nu, na vijf uur nog steeds hondsberoerd. Liever pijn dan wat ik nu voel. Nooit meer nemen!!!
07-06-2018

Rugklachten

Voor mijn zijn dit super capsules. Werken goed tegen mijn rug en buikklachten. Voordat ik deze capsules gebruikte had ik veel pijn en was daardoor ook een hoop energie kwijt. Nu kan ik weer normaal functioneren en geven ze me een lekkere boost. Heb weer overal zin in. Slapen wordt wel wat lastiger en gebruik daarnaast wel zolpidem als slaapmiddel. Tramadol is echt een uitk[lees meer...]omst voor mij alleen het afkicken van dit medicijn is echt een hel. Jammer genoeg kan ik hierover mee praten. Tot nu toe gebruik ik ze weer en zie ik er ook erg tegen op als ik dit medicijn ooit zal moeten missen.
29-03-2018

Rugklachten

Vaker last van nek/schouder/rugklachten. Werkhouding en overbelasting thuis waarschijnlijk de oorzaak. Zat alweer een paar dagen een zeurende plek tussen de schouderbladen. Een vast gevoel, diep inademen en niezen niet mogelijk. Bij het uitlaten van de hond schoot het er ineens in. Met tranen en veel pijn thuis gekomen. Geen enkele beweging vooral op rechts meer mogelijk[lees meer...]. Bij de huisarts geweest. Waarschijnlijk een wervel verkeerd geschoten. Hevige pijn dus oxycodon en naar de manueel therapeut. Oxycodon werkte na een uur. Kon weer wat vrijer bewegen zonder te huilen van de pijn. Wel wat suf. Lekker geslapen alleen volgende dag wat hoofdijn. Door de ultieme ontspanning was de ergste pijn weg. Ga verder met paracetamol.
28-02-2018

Rugklachten

Mijn klachten begonnen al binnen 24 uur na de start van deze pijnmedicatie. Nu ik gestopt ben met het gebruik blijk ik nagenoeg dezelfde klachten te hebben gehad met het gebruik van de voorgangers; Tramadol en Oxicontin. Kijk voor alle klachten lijken er weer oplossingen te zijn, zetpil hier, pilletje daar maar waar ik niet mee kan omgaan is de druk op mijn borst en de moe[lees meer...]ite met ademhalen. Ik heb een dagboek bijgehouden omdat ik vaak niet meer kon vertellen wat ik de vorige dag voelde. Mijn beleving van de dag is erg anders onder invloed van deze medicatie. Als mijn pijn nu ook weg was, dan had ik "blijven gebruiken overwogen".
05-01-2018

09-12-2017

Rugklachten

In 2008 motorongeval gehad, resultaat 6 gebroken wervels en tussenwervels beschadigd. Na een revalidatie van 6 maanden was de pijn er nog steeds en vooral heel heftig. Op aanraden van specialist begonnen met infiltraties die maar een paar weken hielpen. Daarna begonnen met Contramal 75 mg (Belgiê) hielp niets , dan maar overgestapt naar Diclofenac. Door de constante bu[lees meer...]ikpijn mocht ik deze niet meer innemen van de huisdokter. Ongeveer een 2 jaar kon ik met diclofenac de dag doorkomen zonder die hevige pijn maar deze was nooit weg. De neurochirurg heeft me dan tramadol voorgeschreven die in begin toch iets meer effect had, vooral 's nachts want ik sliep voorheen heel slecht. Het probleem was dat door gewenning steeds een hogere dossis nodig was. in het begin50 mg, daarna 75 mg na ongeveer en jaar en op het laatste 3 x 150 mg per dag met ook bijwerkingen tot gevolg. Het probleem met deze medicijnen is, dat het wel enigszins helpt tegen de pijn maar van de andere kant , is het behoorlijk slecht voor de organen en ik weet waar ik over spreek door de vele jaren inname. Ik ben gelukkig bij een therapeut terechtgekomen die me doorverwezen heeft naar een specialist die voorstander is van een neurostimulator. Ik raad mensen met onophoudelijke pijn een specialist te zoeken die hier ook voorstander van is. Het duurt wel lang voor ze die willen plaatsen (toch in België, echt een papiermolen van medische verslagen die je nodig hebt, zodat de overheid tussenkomt in de stimulator). Ik geniet nu terug van het leven zonder die hevige pijn en ga zelf terug medisch halftijds werken als bediende wat ook nog eens goed voor het sociaal contact. Sterkte aan iedereen die met pijn te maken heeft. mvg Bruno (Belgë)
09-12-2017

Rugklachten

Ernstige rugklachten door ongeval, pijn verdween niet met contramal en infiltraties , dus op aanraden dokter in het begin 3 x 50 mg per dag, 5 jaar later nam ik 3 x 150 mg met als gevolg soms pijnlijke nier steken en vele bijwerkingen. Op aanraden van specialist pijnpomp laten plaatsen met ook veel bijwerkingen. Eindelijk na een jaar onderzoeken en diagnoses van 3 speci[lees meer...]alisten en een akkoord van het ziekenfonds een neurostimulator laten plaatsen. Is nu 2 maanden geleden dat hij geplaatst is en ben nog steeds de tramadol aan het afbouwen. Ongeloflijk hoe verslavend dit product is. Ik heb nu nog last duiziligheid en soms trillen. Mensen wees voorzichtig met dit medicijn want het is niet zo goed voor de organen, nieren, lever, zelf het hart, ik kreeg regelmatig 's nachts hartkloppingen. Bij ernstige pijn die niet meer verdwijnt ga op zoek naar een specialist die voorstander is van een stimulator of een andere therapie. Ik heb nu mijn leven voor 90% terug, zeker op sociaal vlak. Ik werk terug medisch halftijds. Soms wil er de pijn nog eens doorkomen bij verandering weer, met een dafalgan 500 mg red ik het dan. Het is spijtig, zeker in Belgiê dat er zoveel verslagen van dokters moeten voorgelegd worden alvorens je een akkoord krijgt voor een stimulator, het zou veel mensen hun leven dragelijker maken. Wat een papiermolen om te bewijzen dat je niets meer kunt door de pijn. Ik heb op het punt gestaan om medicinale wiet te gebruiken indien ze geen akkoord zouden geven om toch eens een goeie dag te hebben.. Gelukkig was het niet nodig. Hopelijk is het in Nederland wat beter op dat gebied. Ik wens jullie veel sterkte want ik weet wat het is om alle dagen die vervelende zeurende rugpijn te hebben. Veel succes aan mijn lotgenoten.
12-11-2017

Rugklachten

Ik heb al vele jaren last van mijn rug en schouders. Niets hielp mij meer. Van de pijn kon ik niet zitten lopen of liggen. Nu met de Tramadol gaat het veel beter. Ik kan weer slapen, lopen, zitten. Ongeveer 5uur na de inname wordt ik heel moe en suf. Het lijkt dan wel of ik dronken ben. De pijn is niet helemaal weg, maar deze pijn kan ik uithouden.
10-11-2017

Rugklachten

Middel voorgeschreven i.v.m. Lumbaal stenoze in L4 en L5. het middel helpt wel maar voor hoelang ??

Rugklachten

Ik kreeg zoveel last van bijwerkingen door het lange gebruik dat ik nooit geen ontstekingsremmer mag hebben. Niet geschikt voor langdurig gebruik naar mijn mening.

BuTrans (buprenorfine)
Rugklachten

In het begin zijn er veel bijwerkingen zoals misselijkheid en overgeven. Maar als je gewend bent verdwijnen de klachten. Moet wel iets innemen tegen verstopping. Mensen die verslavings gevoelig zijn kunnen het beter niet nemen. Het voordeel van pleisters is dat je geen last van bijwerkingen hebt die je wel met pillen zijn. Is er grmakkelijk.

Rugklachten

ernstige rugklachten als gevolg van te hevig sporten en geen pijnstiller hielp afdoende, wel tramadol. Beetje duf als bijwerking. Zeer tevreden.
18-10-2017

Tramadol/paracetamol (tramadol/paracetamol)
Rugklachten

Verschillende pijnstillers geprobeerd, niets is bij mij zo effectief als Tramadol het middel is mijn redding zonder kan ik niet stil zitten van de pijn. Ik gebruik het alleen als het echt nodig is.
04-09-2017

Rugklachten

Voorgeschreven gekregen om vast te stellen of mijn rugklachten reumatisch zijn. Het schijnt te werken bij sommige mensen, ik had echter direct zeer veel last van pijnlijke bijwerkingen. Na èèn tablet 4 uur later vreselijke buik- en darmpijn, hartkloppingen, brandend maagzuur. Direct mee gestopt. Dag later nog steeds vreselijk brandend maagzuur, paracetamol helpt niet tege[lees meer...]n de pijn.
26-08-2017

OxyContin (oxycodon)
Rugklachten

Na de val van een steiger zwaar gewond geweest . Nu blijvende schade van operaties. Zenuwen ingeklemd , na discus prothese. dus veel zenuwenpijn .
12-08-2017

Buprenorfine (buprenorfine)
Rugklachten

na 1,5 jaar gebruik ben ik te snel gestopt. dit resulteerde in twee ziekenhuis opnames. extreme afkick verschijnselen. ziek, misselijk, slapeloosheid, gapen en extreme spasmes of spiersamentrekkingen. de internist en neuroloog stonden voor een raadsel. alles gehad: mri scan, gastroscopie, ct scan, echo van de gal en nieren, div bloedonderzoeken, alles was goed. pas na 5 da[lees meer...]gen werd het verband gelegd met de buprenorfine. er werd meteen een pleister 35 mgu geplakt na 10 uur waren de grootste klachten verdwenen. nu is er een schema opgesteld van 14 weken iedere 14 dgn gaat er 5 mgu af. steeds als er 5 mgu afgaat ben ik behoorlijk ziek een paar dagen. maar niet zo extreem als in het ziekenhuis. stop niet te snel en zonder hulp van uw huisarts met buprenorfine zeker niet als u wat ouder bent.
08-07-2017

BuTrans (buprenorfine)
Rugklachten

Zeer tevreden met Butrans apotheek besloot op eigen initiatief geen Butrans meer te geven maar Buprenorfine weet niet of dit hetzelfde is ( ben eigenlijk ontevreden met steeds weer ingreep van apotheek onder het motto goedkoper moet van de regering) H.M. Ps zijn zeer afhankelijk door leeftijd en klachten van allerlei aard .
01-06-2017

Rugklachten

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2210)
Depressie (1821)
Angst & paniekstoornis (1671)
Hoge bloeddruk (1272)
Acne/puistjes (884)