ziekte

Bestaat uit:
Rugpijn (28)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor rugklachten

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: rugklachten

09-04-2022 | Man | 52
Rugklachten
Ik had een week geleden s nachts zo n pijn in.mijn onderrug gekregen. Dat was zo erg dat mijn hele onderlijf in brand leek te staan. Ik nam 50 mg diclofenac natrium. Dat had ik nog in huis. Dat werkte goed maar het nadeel van de natrium variant is dat het vrij lang duurt voordat het middel werkt. Zeker een uur. Maar het voordeel is dat het middel wel langdurig werkt. Ze[lees meer...]ker 6 uur. Echter had ik helaas maar weinig diclofenac natrium van 50 mg meer dus heb ik zonder recept diclofenac kalium 12,5 mg gekocht bij de drogist. Een hogere dosering mag bij de drogist niet worden verkocht. Dat kan alleen bij de apotheek. Dan krijg je 25 mg zonder recept..maar voor 50mg moet je altijd een doktersrecept hebben. Maar goed, ik ben eigenwijs en haalde gewoon een doosje van 20 pillen 12,5 gram bij de drogist en neem er 4 tegelijk in waardoor ik ook aan de dosis van 50 mg kom. Maar de kalium variant werkt sneller maar is ook wat sneller uitgewekt. Toch hielp het me goed door de dag heen. De klachten zijn inmiddels verdwenen. Wel nam ik omazeprol in als maagbeschermer. Dat leek me wel verstandig. Diclofenac moet je niet zomaar met andere pijn medicatie gebruiken en zeker niet in combi met andere NSIAD medicatie....en ook niet voor langdurige periode. Ook mag je nooit meer dan 150 mg diclofenac per dag. Het nadeel van kalium diclofenac is dat het sneller uitgewerkt is en je sneller aan een nieuwe dosis toe bent. Daarom is het jammer dat de natrium variant niet vrij verkrijgbaar is. In andere landen is diclofenac natrium 50 mg gewoon vrij te koop. Echter moet je als gebruiker wel verstandig met het middel omgaan.

11-03-2022 | Man | 54
Rugklachten
Neem deze al 6 jaar 20mg 3x per dag voor mijn facetarthrose . Helpt wel maar pijn is niet volledig weg,,, enigste bijwerking is het koud zweten bij minste inspanni g šŸ˜­,, heel vervelend omdat je bijna niks meer wil doen om dat koudzweet te vermijden. Ik wil er mee stoppen maar heb dus vervangende pijn medicatie nodig ,,,, maar welke ???? Want ik wil komaf maken met dat [lees meer...]koudzweet

Morfine

07-02-2022 | Vrouw | 48
morfine
chronisch rugpatient met zenuwpijn al bijna 19 jaar

Diazepam

30-01-2022 | Vrouw | 44
diazepam
Rugklachten
Door een nare bovenrugpijn die ook mijn nek beĆÆnvloed na een paar zeer gebroken nachten gekozen voor deze doorbreking. En het helpt! Ik sliep door en had geen pijn in de nacht. Nadeel is wel dat je door de pijn wel op de zere kant gaat liggen want die voel je dus minder. Dus soms wel wakker met extra pijn. Door de belasting in de nacht. Nul bijwerkingenā€¦. Verbaas me erov[lees meer...]er. Ook niet suf of moe. Ik kies voor een paar nachten wel en dan niet. Nu 8 pillen gehad en hoop weer te stoppen.

Diazepam

13-11-2021 | Vrouw | 61
diazepam
Rugklachten
Acute spit en geen werkende darmen. Na een week veel pijn hebben en geen medicatie die wat deed was dit het laatste redmiddel. Ik moet 2 x per dag 1 tablet nemen, maar ik neem een halve. Vannacht eindelijk geslapen. Niet geweldig maar zo veel beter dan daarvoor. Ik hoop ze alleen niet lang nodig te hebben. Want ze zijn verslavend.

21-08-2021 | Vrouw | 72
Rugklachten
Al vanaf 2016 slijtage in de rug ,kan nu niet meer functioneren wegens doorbraken rug van pijn mede afkickverschijnselen ,dus alles tegelijk .moet naar neurochirurg voor een tweede operatie in 2010 ben ik ook geopereerd voor het zelfde euvel kon toen niet meer het toilet halen en dat was maar een paar stappen liep een 9 maanden ermee,en heel erge uitstraling naar mijn link[lees meer...]er been zenuwe pijn.Kon me ook niet meer omdraaien in bed,daar begon het ook me.Het was geen pretje die operatie,had ook last van anorexia veel afgevallen,slikte toen wel oxogotin en oxgonorm, wat wel hielp in het begin,neuroloog wist oplaats niet waar het vandaan kwam,Zelf aangegeven dat ik naar een een neurochirurg wou en die zei het is te opereren, schrok daar wel van,heeft toch wel geholpen maar 2016 weer terug ruggenwervel 5 na een tas oprapen,vanaf februari erg veel last van mijn lies dacht mijn heup maar de foto(scan) wees uit weer slijtage.

Sanalgin

11-08-2021 | Man | 76
paracetamol / propyfenazon / coffeine
Rugklachten
Door mijn allergische huidreacties op ibuprofen, diclofenac en die hele groep pijnstillers ben ik hierop aangewezen. Aspirine geeft teveel blauwe plekken en paracetamol werkt onvoldoende. Zou leuk zijn als de CBG ā€˜s opschoot met de beoordeling. Trouwens, waarom kan de dure versie (Saridon) wel in de schappen blijven?

Valtran retard

27-07-2021 | Man | 61
tilidinefosfaat / naloxonehydrochloride
Rugklachten
Valtran neemt de scherpe kantjes weg

Amitriptyline

03-07-2021 | Vrouw | 58
amitriptyline
Rugklachten
Constant in in diepe slaap valt op de dag sinds het gebruik van Amitriptyline die ze hebben vervanging voor de Oxepam en diazepam waar ik goed op sliep ....nu slaap ik bijna geen nacht meer ,ook slik ik al 9 maanden methadon na beƫindiging van de Oxycodon 20mg

13-06-2021 | Vrouw | 70
Rugklachten
Gebruik ivm gebroken rug, waar ze pas na half jaar achter kwamen, en al die tijd op paracetamol leefde. Toen MRI gemaakt rug toch gebroken en nog wervel verzakt. Toen kreeg ik een wat sterkere pijnstillers. Fentanyl, dat was beter dan oxicodon, Ik dacht pleister dan altijd beter. Heb t geweten, maag en darm tot mn blaas toe vreselijke krampen, maar t ergste is dat ik[lees meer...] nog steeds na vrij kort gebruik overal jeuk kreeg, en daarna huisarts gebeld of ik ermee kon stoppen. In lijf staat nog in brand, en met harde bulten onder mn huid. Kreeg een anti histamine tablet, maar geen effect. Wie weet raad. Wat een verschrikking.

28-05-2021 | Man | 51
Rugklachten
(..) (RED Mijnmedicijn.nl: verkorte tekst - wordt alleen ervaringen met medicijnen zelf doorgegeven)

25-05-2021 | Vrouw | 36
Rugklachten
Meteen als het begint te werken, en het word bij mij knalheet, krijg ik een benauwd gevoel en erge buikkrampen. Het duurt dan ook wel even voordat dat wegtrekt. De warmte is aangenaam maar is kort. Ik dacht dat bovenstaande bijwerkingen met wat anders te maken hadden maar nu na de 2e keer hetzelfde gevoel, niet prettig!! En je moet erg goed je handen wassen want als je pe[lees meer...]r ongeluk aan je gezicht komt sta je daar in brand!!

13-05-2021 | Vrouw | 29
Rugklachten
Een aantal keer heb ik dit product naar tevredenheid gebruikt. Gisteren had ik last van mijn rug en smeerde ik mijn hele onderrug in. 1 minuut later kreeg ik steken in mijn buik. Ik dacht eerst dat het nooit door de midalgan kon komen, maar wilde het toch even Googlen. Nog voor ik op 'zoeken' drukte waren de buikpijn en naar gevoel zo hevig dat ik uit bed sprong en voor de[lees meer...] zekerheid snel de midalgan afspoelde. Hierna stopte het nare gevoel en de steken snel. Ik gebruikte de midalgan na het douchen en denk dat ik voor mijn doen te veel had gebruikt... Dit was een nare ervaring!

Naproxen

02-05-2021 | Vrouw | 69
naproxen
Rugklachten
Medicijn hielp niet beter of slechter tegen de pijn dan bvb ibuprofen. Echter vanaf dag 7 stond plotseling mijn mond vol bloedblaren. Deze werden snel groter. Wanneer een blaar opensprong zat mijn mond onder het bloed en meteen ontstond een nieuwe blaar naast de oude. Meteen naar het ziekenhuis. De dokters wisten het ook niet zeker. Het zou wel spontaan weggaan zeiden ze, [lees meer...]maar dat kon enkele weken duren. Ben dus gestopt met dit (gevaarlijke) medicijn. Dit nooit meer. Eten is momenteel zeer moeilijk.

01-05-2021 | Vrouw | 32
Rugklachten
Ik heb zojuist gelezen dat na het douchen de effecten hoger zijn. Ik gebruik midalgan na intens sporten. Zoals zwaar tillen of lange afstanden fietsen. Wanneer ik dit niet doe heb ik onrustige benen in de nacht. Het effect voor de nacht en volgende dag is goed. Na het insmeren weet ik dat ik direct moet gaan zitten. Ik krijg het eerst koud en daarna kippenvel en gaat alles[lees meer...] heel erg branden. Opzich niet heel naar want na 10 minuten wordt het een aangename warmte. Ik dek het zeker niet mijn hele lichaam af. Ook wordt ik kotsmisselijk, maar ook dit is maar 10 minuten... Dus ja de reactie is zeer hevig, maar na 10 minuten ben ik okƩ en op lange termijn dus prima spulletje.

Actiq

30-04-2021 | Man | 59
MENSEN BLIJF VAN FENTANYL

30-04-2021 | Man | 59
Rugklachten
verslaving enorm en afkikkien zeer moeilijk

31-03-2021 | Vrouw | 46
Rugklachten
hallo ik gebruik dit medicijn voor rugpijn van 60mg naar 20mg afgebouwd en het is een levende hel.. wou dat ik nooit hier mee begonnen was ik zoek mensen met wie ik hier over kan praten die het zelfde hebben meegemaakt, artsen die dit zo maar voorschrijven hoop dat ik ooit helemaal er van af kan komen mensen die dezelfde ervaring hebben gehad (..) praat er graag over met a[lees meer...]nderen. Wens iedereen het beste. Groetjes Linda (Mijnmedicijn.nl - Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd).

Kyleena

07-03-2021 | Vrouw | 53
levonorgestrel
Rugklachten
Heb deze spiraal gekozen ivm minder hormonen , heb eigenlijk sinds het begin maandelijks gemenstrueerd en of veel spotting ervaren. Ook maandelijks regelmatig rond menstruatie vervelende lage rugklachten welke erger werden en langer duurden en welke ik eerder nooit zo had , gynaecoloog adviseerde spiraal te verwijderen, nu na 3 jaar toch maar de spiraal laten verwijderen [lees meer...]om deze reden waarbij deze klacht nagenoeg verdwenen is in korte tijd.Ben ondanks mijn leeftijd 53 nog niet in de overgang.

Zaldiar

08-02-2021 | Man | 57
paracetamol / tramadol
Helpt prima

Aleve

30-12-2020 | Man | 32
naproxen
Rugklachten
Aleve 2 dagen savonds ingenomen tegen rugpijn in de vroege ochtend waar ik wakker van werd. De rugpijn is heel iets minder maar ik slaap veel onrustiger - nachtelijk wakker worden, zweten, rare dromen. Nu weer gestopt.

05-10-2020 | Man | 38
Rugklachten
Heb 2 jaar geleden een kop staart botsing gehad en nu ben ik echt verslaafd aan ik wil stoppen maar weet niet hoe. Kan iemand mij helpen die wel er van af is gekomen aub. Ik hoor het graag

Tramadol

23-02-2020 | Vrouw | 53
tramadol

Buprenorfine

23-02-2020 | Vrouw | 53
buprenorfine
Rugklachten
Na bezoek neurochirurg, kreeg ik te horen dat ik 100% pijnvrij moet zijn ,eer ik kan gaan revalideren Na tramadol bruis gebruikt te hebben ,3 tot 4x per dag 50 mg,ben ik over gezet naar morfine pleisters 20 mcg. - gedurende 7 dagen tot ik bij de pijnpoli terecht kan Helaas werkt de pleister niet en krijg er verschrikkelijk veel jeuk van . Dus nu vragen naar een neuro [lees meer...]stimulator aan de pijn arts.

08-01-2020 | Vrouw | 50
Rugklachten
Ik kreeg oxycodon vanwege slijtage in de rug en pijnen op diverse plaatsen. Het hielp goed tegen de pijn. Echter ik raakte verslaafd. Op het hoogtepunt slikte ik 2 maal daags 25 mg. Ik heb dit 1,5 jaar geslikt. Ik besloot in goed overleg met mijn huisarts af te bouwen met steeds 5 mg per week eraf. Het afbouwen ging redelijk totdat ik helemaal gestopt was. Toen ging het s[lees meer...]nel van kwaad tot erger. Ik heb ook bipolaire stoornis en ik raakte in een zware geagiteerde depressie. Ondanks dat ik nu al 5 weken clean ben is het evenwicht in min hersens niet hersteld en ben ik zwaar depressief. Mijn mening is dat Oxycodon vergif is en het niet zo makkelijk voorgeschreven zou moeten worden... ik wou dat ik het nooit genomen had. Nu maar weer zien om uit deze depressie te komen.

Pregabaline

17-11-2019 | Vrouw | 41
pregabaline
Rugklachten
Al enkele maanden had ik last van pijnscheuten onderin mijn rug L4-L5 en deze werden steeds heftiger. Tramadol+ Diazepam van de huisarts werkte niet meer en uiteindelijk met uitval van mijn benen en zeer heftige pijnklachten via de Spoedeisende hulp op de afdeling neurologie ben beland waar ik op een combinatie van 4000mg paracetamol+ 2x daags 5mg oxycodon+ 2x daags 75 mg [lees meer...]Pregabaline werd gezet. Na 5 dagen ontslagen uit het ziekenhuis met de diagnose ernstige degeneratie tussenwervelschijf, oedeem en littekenweefsel op oude herniaoperatieplek van 12 jaar geleden, thuis medicatie gaan afbouwen en mee leren leven. Op advies van de huisarts Pregabaline afgebouwd maar ging volledig verkeerd, zonder dit medicijn binnen een paar uur weer aanvallen in mijn onderrug waardoor ik geen controle meer had over mijn benen en er doorheen zakte. Hierna zelf oxycodon en paracetamol in 4 weken tijd afgebouwd en nu nog steeds 2x daags 1 tablet Pregabaline slikken maar de aanvallen blijven nu gelukkig weg. Pregabaline lijkt dus bij mij op dit moment als enige te werken, ik ben er erg blij mee. In het begin was ik wat duizelig en vergeetachtig. Duizeligheid is langzaamaan weggegaan.

25-07-2019 | Man | 39
Rugklachten
Ik heb al eens eerder diclofenac gebruikt, toen was er niks aan de hand. Een aantal jaar later nu voor mijn rug. Een paar uur na inname schrik ik bezweet wakker kreeg geen adem en had over heel mijn lichaam bulten en enorme jeuk, mijn hart ging enorm tekeer en ineens heel langzaam tot hij een paar keer zelfs bijna stopte. Mijn vrouw die ik wakker had gemaakt heeft met spoe[lees meer...]d 112 gebeld want ik wilde drinken en zakte in elkaar. De ambulance was denk ik snel ter plaatse maar daar weet ik niet veel meer van omdat ik een hoop stukken kwijt ben ik heb verschillende spuiten gekregen en 2 dgn in het ziekenhuis gelegen. En mag geen nsaid meer gebruiken.

Pregabaline

14-07-2019 | Man | 50
pregabaline
Rugklachten
Vanwege een amputatie van mijn onderbeen (2017) kreeg ik een prothese waarbij ze je weer recht willen laten lopen . Daardoor kreeg ik ( door al deze tijd verkeerd te hebben gelopen) last van enorme zenuwpijn in de onderrug met uitstraling naar de bil tot aan de tenen. Begonnen met pregabaline 2 x 75 mg 2 x p/d. Eigenlijk geen werking , dus na een tijdje de boel verhoogd [lees meer...]naar 300 mg `s morgens en 300 mg `s avonds. en ja....het werkte naar behoren. Pijn niet helemaal weg, maar ik kon weer lopen. Na een tijdje voelde ik me moe worden....zo moe dat ik in slaap viel als ik op m`n telefoon keek. Ik gebruik het nu bijna 2 jaar en heb last van vergeetachtigheid..Hartkloppingen... soms wazig zien...en vooral `s nachts in rust last van warmte en koude aanvallen..Ik heb dan het gevoel dat de huid koud is , maar dat onder de huid de warmte in "golven" door mijn lichaam gaat. Ik moest een hart registratie kastje dragen vanwege de soms heftige hartkloppingen die ik heb en de "steken "die ik voel . Maar ja..na 4 dagen dat ding ingeleverd en na een telefoongesprek werd er gezegd dat hij niets geregistreerd had....DUSSSS dat mag ik binnenkort over doen. Na wat rond gegoogeld te hebben en na wat andere medicatie gekeken te hebben blijkt wel dat pregabaline veel klachten met zich mee brengt dan bijvoorbeeld GABAPENTINE. A.s maandag even contact met de huisarts hebben over het wisselen van deze medicatie. Hopelijk dan minder klachten . Maar nu nog iets. Er was bij mij een tumor geconstateerd op de schildklier....GEEN KANKER, maar kan het wel worden zei de internist, dus er uit met dat ( **##*^^*##) wat er niet hoort. Nu heb ik vandaag een gesprek gehad met iemand die bijna het zelfde heeft als mij, en hij vertelde me dat ook hij eerst een tumor kreeg op de rechter helft van zijn schildklier, en later ook aan de linker kant. Eerst het ene deel eruit, en later het andere deel verwijderd. Ook hij gebruikt pregabaline......Zie ik daar nu een overeenkomst of heb ik dat verkeerd. Misschien heeft iemand anders ook dit ( meegemaakt ). Dan is het dus wel dat pregabaline een tumor veroorzaakt en dan moet dit toch doorgegeven worden. Dus indien mogelijk .... geef dit door aan uw arts..

15-04-2019 | Vrouw | 28
Rugklachten
Pijn in mijn onder/middenrug. Na eerste tablet was zo blij pijn weg. Mij. Eetlust daarin tegen ook. Na 6 uur pijn in alle hevigheid terug. 2e tablet met wat yoghurt ingenomen. Na anderhalf uur was de pijn weg. Maar de bijwerkingen waren vreselijk. Misselijk. Boeren vol gevoel. Diarree en dan die buikkrampen. Heb de dokterspost gebeld ze zeiden stoppen en morgen overlegge[lees meer...]n met de huisarts. Mijn fysio kan mij pas over 4 dagen behandelen wat ik al vreselijk vind maar alles zit vol. Dus ik moet iets hebben om te overbruggen.

Tramadol

02-03-2019 | Vrouw | 55
tramadol
Rugklachten
in eerste instantie direct effectief, toch heb ik het idee dat door gewenning een hogere dosis nodig is, maar dat weet ik niet zeker omdat ik het nu pas een week gebruik.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2809)
Angst & paniekstoornis (2267)
Depressie (2260)
Hoge bloeddruk (1622)