Bestaat uit:
Rugpijn (30)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor rugklachten

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: rugklachten

23-10-2023 | Vrouw | 39
Rugklachten
Groot ongeval overleefd maar daardoor ook letsel. Kom uit de rolstoel en kan weer lopen maar leven met pijn vergt veel. Nu heb ik meer hinder dan effect van de oxycodon. Ik ben al even aan het afbouwen, wat een troep.. Elk tabletje staart je dan aan, voel me een junk dus ga ik toch stoppen. Geniet niet meer als vroeger, minder vrolijk, minder energie en die afhankelijkhei[lees meer...]d Nooit meer morfine. Begin er niet aan alsjeblieft, als ik het had geweten... Dan was ik nooit begonnen😢

Instanyl

09-08-2023 | Vrouw | 56
fentanyl intranasaal
Rugklachten
Ernstige rug- en bekkenklachten. Meerdere operaties gehad. Daar dystrofie aan over gehouden. Die aanvallen zijn zo krankzinnig dat mij niets anders rest dan Instanyl. Ik kan eigenlijk niet zonder. Wie kan iets zeggen over de verslaving risico van dit middel.

BuTrans

13-06-2023 | Man | 61
buprenorfine
Rugklachten
1 PLEISTER PER 3 DAGEN... Na jaren lopen sukkelen met afbouw buprenorfine/naloxon 2x2mg per dag aan de 70 mgm/uur pleisters via huisarts. Wegens ondraaglijke pijn alles al gehad, oxycodon, tramadol, fentanyl, methadon, maar had geen effect meer. Afbouw via verslavingszorg was een hel. Met de door huisarts voorgeschreven pleisters voel ik me sinds jaren weer "MENS"... Gewel[lees meer...]dig!! Nu in 16 weken afbouwen, met 1 pil en dan per 14 dagen een kwart van de pleister af, zo doorgaan, dan zonder pil, geen heftige ontwenningsverschijnselen! Zou dan toch die Naloxon zo op je lichaam inwerken? Het lukte echt niet. Ik ben blij met deze oplossing ook al kwam hij jaren te laat.

11-03-2023 | Man | 47
Rugklachten
Kreeg dit voorgeschreven van mijn huisarts omdat het SI gewricht voor uitstralingspijnen zorgt en de spieren berkrampt zijn, ik verga van de pijn. Zou spierontspannend zijn en er goed op kunnen slapen maar niets is minder waar. Helpt totaal niet, ook geen bijwerkingen, alsof het helemaal niets doet. Ook Naproxen gekregen 2 keer 500 mg, dit diet helaas ook niets. Nu met 4 [lees meer...]keer daags 500 mg parcetamol erbij nemen. Iemand nog tips of ideeen voor pijnverlichting?

19-12-2022 | Vrouw | 61
Rugklachten
Sinds april via een kliniek van de Oxycodon omgezet naar buprenorfine, daarna langzaam afgaan bouwen en zit nu op 1 tablet. Ging tot 2 tabletten goed . Nu wat afbouw verschijnselen. In het nieuwe jaar hopelijk opiaatvrij!!! Pijn is iets terug maar mijn eigen Pijnreceptoren zijn aan het werk. Oxycodon hielp goed in het begin maar werdt er depri van. Dankzij pijnproramma e[lees meer...]n korte opname in kliniek nodig om er van af te komen . Na 14 jaar!!

Diclofenac

09-04-2022 | Man | 52
diclofenac
Rugklachten
Ik had een week geleden s nachts zo n pijn in.mijn onderrug gekregen. Dat was zo erg dat mijn hele onderlijf in brand leek te staan. Ik nam 50 mg diclofenac natrium. Dat had ik nog in huis. Dat werkte goed maar het nadeel van de natrium variant is dat het vrij lang duurt voordat het middel werkt. Zeker een uur. Maar het voordeel is dat het middel wel langdurig werkt. Ze[lees meer...]ker 6 uur. Echter had ik helaas maar weinig diclofenac natrium van 50 mg meer dus heb ik zonder recept diclofenac kalium 12,5 mg gekocht bij de drogist. Een hogere dosering mag bij de drogist niet worden verkocht. Dat kan alleen bij de apotheek. Dan krijg je 25 mg zonder recept..maar voor 50mg moet je altijd een doktersrecept hebben. Maar goed, ik ben eigenwijs en haalde gewoon een doosje van 20 pillen 12,5 gram bij de drogist en neem er 4 tegelijk in waardoor ik ook aan de dosis van 50 mg kom. Maar de kalium variant werkt sneller maar is ook wat sneller uitgewekt. Toch hielp het me goed door de dag heen. De klachten zijn inmiddels verdwenen. Wel nam ik omazeprol in als maagbeschermer. Dat leek me wel verstandig. Diclofenac moet je niet zomaar met andere pijn medicatie gebruiken en zeker niet in combi met andere NSIAD medicatie....en ook niet voor langdurige periode. Ook mag je nooit meer dan 150 mg diclofenac per dag. Het nadeel van kalium diclofenac is dat het sneller uitgewerkt is en je sneller aan een nieuwe dosis toe bent. Daarom is het jammer dat de natrium variant niet vrij verkrijgbaar is. In andere landen is diclofenac natrium 50 mg gewoon vrij te koop. Echter moet je als gebruiker wel verstandig met het middel omgaan.

11-03-2022 | Man | 54
Rugklachten
Neem deze al 6 jaar 20mg 3x per dag voor mijn facetarthrose . Helpt wel maar pijn is niet volledig weg,,, enigste bijwerking is het koud zweten bij minste inspanni g 😭,, heel vervelend omdat je bijna niks meer wil doen om dat koudzweet te vermijden. Ik wil er mee stoppen maar heb dus vervangende pijn medicatie nodig ,,,, maar welke ???? Want ik wil komaf maken met dat [lees meer...]koudzweet

Morfine

07-02-2022 | Vrouw | 48
morfine
chronisch rugpatient met zenuwpijn al bijna 19 jaar

30-01-2022 | Vrouw | 44
Rugklachten
Door een nare bovenrugpijn die ook mijn nek beïnvloed na een paar zeer gebroken nachten gekozen voor deze doorbreking. En het helpt! Ik sliep door en had geen pijn in de nacht. Nadeel is wel dat je door de pijn wel op de zere kant gaat liggen want die voel je dus minder. Dus soms wel wakker met extra pijn. Door de belasting in de nacht. Nul bijwerkingen…. Verbaas me erov[lees meer...]er. Ook niet suf of moe. Ik kies voor een paar nachten wel en dan niet. Nu 8 pillen gehad en hoop weer te stoppen.

13-11-2021 | Vrouw | 61
Rugklachten
Acute spit en geen werkende darmen. Na een week veel pijn hebben en geen medicatie die wat deed was dit het laatste redmiddel. Ik moet 2 x per dag 1 tablet nemen, maar ik neem een halve. Vannacht eindelijk geslapen. Niet geweldig maar zo veel beter dan daarvoor. Ik hoop ze alleen niet lang nodig te hebben. Want ze zijn verslavend.

21-08-2021 | Vrouw | 72
Rugklachten
Al vanaf 2016 slijtage in de rug ,kan nu niet meer functioneren wegens doorbraken rug van pijn mede afkickverschijnselen ,dus alles tegelijk .moet naar neurochirurg voor een tweede operatie in 2010 ben ik ook geopereerd voor het zelfde euvel kon toen niet meer het toilet halen en dat was maar een paar stappen liep een 9 maanden ermee,en heel erge uitstraling naar mijn link[lees meer...]er been zenuwe pijn.Kon me ook niet meer omdraaien in bed,daar begon het ook me.Het was geen pretje die operatie,had ook last van anorexia veel afgevallen,slikte toen wel oxogotin en oxgonorm, wat wel hielp in het begin,neuroloog wist oplaats niet waar het vandaan kwam,Zelf aangegeven dat ik naar een een neurochirurg wou en die zei het is te opereren, schrok daar wel van,heeft toch wel geholpen maar 2016 weer terug ruggenwervel 5 na een tas oprapen,vanaf februari erg veel last van mijn lies dacht mijn heup maar de foto(scan) wees uit weer slijtage.

Sanalgin

11-08-2021 | Man | 76
paracetamol / propyfenazon / coffeine
Rugklachten
Door mijn allergische huidreacties op ibuprofen, diclofenac en die hele groep pijnstillers ben ik hierop aangewezen. Aspirine geeft teveel blauwe plekken en paracetamol werkt onvoldoende. Zou leuk zijn als de CBG ‘s opschoot met de beoordeling. Trouwens, waarom kan de dure versie (Saridon) wel in de schappen blijven?

Valtran retard

27-07-2021 | Man | 61
tilidinefosfaat / naloxonehydrochloride
Rugklachten
Valtran neemt de scherpe kantjes weg

Amitriptyline

03-07-2021 | Vrouw | 58
amitriptyline
Rugklachten
Constant in in diepe slaap valt op de dag sinds het gebruik van Amitriptyline die ze hebben vervanging voor de Oxepam en diazepam waar ik goed op sliep ....nu slaap ik bijna geen nacht meer ,ook slik ik al 9 maanden methadon na beëindiging van de Oxycodon 20mg

13-06-2021 | Vrouw | 70
Rugklachten
Gebruik ivm gebroken rug, waar ze pas na half jaar achter kwamen, en al die tijd op paracetamol leefde. Toen MRI gemaakt rug toch gebroken en nog wervel verzakt. Toen kreeg ik een wat sterkere pijnstillers. Fentanyl, dat was beter dan oxicodon, Ik dacht pleister dan altijd beter. Heb t geweten, maag en darm tot mn blaas toe vreselijke krampen, maar t ergste is dat ik[lees meer...] nog steeds na vrij kort gebruik overal jeuk kreeg, en daarna huisarts gebeld of ik ermee kon stoppen. In lijf staat nog in brand, en met harde bulten onder mn huid. Kreeg een anti histamine tablet, maar geen effect. Wie weet raad. Wat een verschrikking.

28-05-2021 | Man | 51
Rugklachten
(..) (RED Mijnmedicijn.nl: verkorte tekst - wordt alleen ervaringen met medicijnen zelf doorgegeven)

25-05-2021 | Vrouw | 36
Rugklachten
Meteen als het begint te werken, en het word bij mij knalheet, krijg ik een benauwd gevoel en erge buikkrampen. Het duurt dan ook wel even voordat dat wegtrekt. De warmte is aangenaam maar is kort. Ik dacht dat bovenstaande bijwerkingen met wat anders te maken hadden maar nu na de 2e keer hetzelfde gevoel, niet prettig!! En je moet erg goed je handen wassen want als je pe[lees meer...]r ongeluk aan je gezicht komt sta je daar in brand!!

13-05-2021 | Vrouw | 29
Rugklachten
Een aantal keer heb ik dit product naar tevredenheid gebruikt. Gisteren had ik last van mijn rug en smeerde ik mijn hele onderrug in. 1 minuut later kreeg ik steken in mijn buik. Ik dacht eerst dat het nooit door de midalgan kon komen, maar wilde het toch even Googlen. Nog voor ik op 'zoeken' drukte waren de buikpijn en naar gevoel zo hevig dat ik uit bed sprong en voor de[lees meer...] zekerheid snel de midalgan afspoelde. Hierna stopte het nare gevoel en de steken snel. Ik gebruikte de midalgan na het douchen en denk dat ik voor mijn doen te veel had gebruikt... Dit was een nare ervaring!

Naproxen

02-05-2021 | Vrouw | 69
naproxen
Rugklachten
Medicijn hielp niet beter of slechter tegen de pijn dan bvb ibuprofen. Echter vanaf dag 7 stond plotseling mijn mond vol bloedblaren. Deze werden snel groter. Wanneer een blaar opensprong zat mijn mond onder het bloed en meteen ontstond een nieuwe blaar naast de oude. Meteen naar het ziekenhuis. De dokters wisten het ook niet zeker. Het zou wel spontaan weggaan zeiden ze, [lees meer...]maar dat kon enkele weken duren. Ben dus gestopt met dit (gevaarlijke) medicijn. Dit nooit meer. Eten is momenteel zeer moeilijk.

01-05-2021 | Vrouw | 32
Rugklachten
Ik heb zojuist gelezen dat na het douchen de effecten hoger zijn. Ik gebruik midalgan na intens sporten. Zoals zwaar tillen of lange afstanden fietsen. Wanneer ik dit niet doe heb ik onrustige benen in de nacht. Het effect voor de nacht en volgende dag is goed. Na het insmeren weet ik dat ik direct moet gaan zitten. Ik krijg het eerst koud en daarna kippenvel en gaat alles[lees meer...] heel erg branden. Opzich niet heel naar want na 10 minuten wordt het een aangename warmte. Ik dek het zeker niet mijn hele lichaam af. Ook wordt ik kotsmisselijk, maar ook dit is maar 10 minuten... Dus ja de reactie is zeer hevig, maar na 10 minuten ben ik oké en op lange termijn dus prima spulletje.

Actiq

30-04-2021 | Man | 59
MENSEN BLIJF VAN FENTANYL

30-04-2021 | Man | 59
Rugklachten
verslaving enorm en afkikkien zeer moeilijk

31-03-2021 | Vrouw | 46
Rugklachten
hallo ik gebruik dit medicijn voor rugpijn van 60mg naar 20mg afgebouwd en het is een levende hel.. wou dat ik nooit hier mee begonnen was ik zoek mensen met wie ik hier over kan praten die het zelfde hebben meegemaakt, artsen die dit zo maar voorschrijven hoop dat ik ooit helemaal er van af kan komen mensen die dezelfde ervaring hebben gehad (..) praat er graag over met a[lees meer...]nderen. Wens iedereen het beste. Groetjes Linda (Mijnmedicijn.nl - Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd).

Kyleena

07-03-2021 | Vrouw | 53
levonorgestrel
Rugklachten
Heb deze spiraal gekozen ivm minder hormonen , heb eigenlijk sinds het begin maandelijks gemenstrueerd en of veel spotting ervaren. Ook maandelijks regelmatig rond menstruatie vervelende lage rugklachten welke erger werden en langer duurden en welke ik eerder nooit zo had , gynaecoloog adviseerde spiraal te verwijderen, nu na 3 jaar toch maar de spiraal laten verwijderen [lees meer...]om deze reden waarbij deze klacht nagenoeg verdwenen is in korte tijd.Ben ondanks mijn leeftijd 53 nog niet in de overgang.

Zaldiar

08-02-2021 | Man | 57
paracetamol / tramadol
Helpt prima

Aleve

30-12-2020 | Man | 32
naproxen
Rugklachten
Aleve 2 dagen savonds ingenomen tegen rugpijn in de vroege ochtend waar ik wakker van werd. De rugpijn is heel iets minder maar ik slaap veel onrustiger - nachtelijk wakker worden, zweten, rare dromen. Nu weer gestopt.

05-10-2020 | Man | 38
Rugklachten
Heb 2 jaar geleden een kop staart botsing gehad en nu ben ik echt verslaafd aan ik wil stoppen maar weet niet hoe. Kan iemand mij helpen die wel er van af is gekomen aub. Ik hoor het graag

Tramadol

23-02-2020 | Vrouw | 53
tramadol

Buprenorfine

23-02-2020 | Vrouw | 53
buprenorfine
Rugklachten
Na bezoek neurochirurg, kreeg ik te horen dat ik 100% pijnvrij moet zijn ,eer ik kan gaan revalideren Na tramadol bruis gebruikt te hebben ,3 tot 4x per dag 50 mg,ben ik over gezet naar morfine pleisters 20 mcg. - gedurende 7 dagen tot ik bij de pijnpoli terecht kan Helaas werkt de pleister niet en krijg er verschrikkelijk veel jeuk van . Dus nu vragen naar een neuro [lees meer...]stimulator aan de pijn arts.

08-01-2020 | Vrouw | 50
Rugklachten
Ik kreeg oxycodon vanwege slijtage in de rug en pijnen op diverse plaatsen. Het hielp goed tegen de pijn. Echter ik raakte verslaafd. Op het hoogtepunt slikte ik 2 maal daags 25 mg. Ik heb dit 1,5 jaar geslikt. Ik besloot in goed overleg met mijn huisarts af te bouwen met steeds 5 mg per week eraf. Het afbouwen ging redelijk totdat ik helemaal gestopt was. Toen ging het s[lees meer...]nel van kwaad tot erger. Ik heb ook bipolaire stoornis en ik raakte in een zware geagiteerde depressie. Ondanks dat ik nu al 5 weken clean ben is het evenwicht in min hersens niet hersteld en ben ik zwaar depressief. Mijn mening is dat Oxycodon vergif is en het niet zo makkelijk voorgeschreven zou moeten worden... ik wou dat ik het nooit genomen had. Nu maar weer zien om uit deze depressie te komen.