ziekte

Bestaat uit:
Rugpijn (25)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor rugklachten

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: rugklachten

28-05-2021 | Man | 51
Rugklachten
(..) (RED Mijnmedicijn.nl: verkorte tekst - wordt alleen ervaringen met medicijnen zelf doorgegeven)

25-05-2021 | Vrouw | 36
Rugklachten
Meteen als het begint te werken, en het word bij mij knalheet, krijg ik een benauwd gevoel en erge buikkrampen. Het duurt dan ook wel even voordat dat wegtrekt. De warmte is aangenaam maar is kort. Ik dacht dat bovenstaande bijwerkingen met wat anders te maken hadden maar nu na de 2e keer hetzelfde gevoel, niet prettig!! En je moet erg goed je handen wassen want als je pe[lees meer...]r ongeluk aan je gezicht komt sta je daar in brand!!

13-05-2021 | Vrouw | 29
Rugklachten
Een aantal keer heb ik dit product naar tevredenheid gebruikt. Gisteren had ik last van mijn rug en smeerde ik mijn hele onderrug in. 1 minuut later kreeg ik steken in mijn buik. Ik dacht eerst dat het nooit door de midalgan kon komen, maar wilde het toch even Googlen. Nog voor ik op 'zoeken' drukte waren de buikpijn en naar gevoel zo hevig dat ik uit bed sprong en voor de[lees meer...] zekerheid snel de midalgan afspoelde. Hierna stopte het nare gevoel en de steken snel. Ik gebruikte de midalgan na het douchen en denk dat ik voor mijn doen te veel had gebruikt... Dit was een nare ervaring!

Naproxen

02-05-2021 | Vrouw | 69
naproxen
Rugklachten
Medicijn hielp niet beter of slechter tegen de pijn dan bvb ibuprofen. Echter vanaf dag 7 stond plotseling mijn mond vol bloedblaren. Deze werden snel groter. Wanneer een blaar opensprong zat mijn mond onder het bloed en meteen ontstond een nieuwe blaar naast de oude. Meteen naar het ziekenhuis. De dokters wisten het ook niet zeker. Het zou wel spontaan weggaan zeiden ze, [lees meer...]maar dat kon enkele weken duren. Ben dus gestopt met dit (gevaarlijke) medicijn. Dit nooit meer. Eten is momenteel zeer moeilijk.

01-05-2021 | Vrouw | 32
Rugklachten
Ik heb zojuist gelezen dat na het douchen de effecten hoger zijn. Ik gebruik midalgan na intens sporten. Zoals zwaar tillen of lange afstanden fietsen. Wanneer ik dit niet doe heb ik onrustige benen in de nacht. Het effect voor de nacht en volgende dag is goed. Na het insmeren weet ik dat ik direct moet gaan zitten. Ik krijg het eerst koud en daarna kippenvel en gaat alles[lees meer...] heel erg branden. Opzich niet heel naar want na 10 minuten wordt het een aangename warmte. Ik dek het zeker niet mijn hele lichaam af. Ook wordt ik kotsmisselijk, maar ook dit is maar 10 minuten... Dus ja de reactie is zeer hevig, maar na 10 minuten ben ik oké en op lange termijn dus prima spulletje.

Actiq

30-04-2021 | Man | 59
MENSEN BLIJF VAN FENTANYL

Fentanyl

30-04-2021 | Man | 59
Rugklachten
verslaving enorm en afkikkien zeer moeilijk

31-03-2021 | Vrouw | 46
Rugklachten
hallo ik gebruik dit medicijn voor rugpijn van 60mg naar 20mg afgebouwd en het is een levende hel.. wou dat ik nooit hier mee begonnen was ik zoek mensen met wie ik hier over kan praten die het zelfde hebben meegemaakt, artsen die dit zo maar voorschrijven hoop dat ik ooit helemaal er van af kan komen mensen die dezelfde ervaring hebben gehad (..) praat er graag over met a[lees meer...]nderen. Wens iedereen het beste. Groetjes Linda (Mijnmedicijn.nl - Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd).

Kyleena

07-03-2021 | Vrouw | 53
levonorgestrel
Rugklachten
Heb deze spiraal gekozen ivm minder hormonen , heb eigenlijk sinds het begin maandelijks gemenstrueerd en of veel spotting ervaren. Ook maandelijks regelmatig rond menstruatie vervelende lage rugklachten welke erger werden en langer duurden en welke ik eerder nooit zo had , gynaecoloog adviseerde spiraal te verwijderen, nu na 3 jaar toch maar de spiraal laten verwijderen [lees meer...]om deze reden waarbij deze klacht nagenoeg verdwenen is in korte tijd.Ben ondanks mijn leeftijd 53 nog niet in de overgang.

Zaldiar

08-02-2021 | Man | 57
paracetamol / tramadol
Helpt prima

Aleve

30-12-2020 | Man | 32
naproxen
Rugklachten
Aleve 2 dagen savonds ingenomen tegen rugpijn in de vroege ochtend waar ik wakker van werd. De rugpijn is heel iets minder maar ik slaap veel onrustiger - nachtelijk wakker worden, zweten, rare dromen. Nu weer gestopt.

Fentanyl

05-10-2020 | Man | 38
Rugklachten
Heb 2 jaar geleden een kop staart botsing gehad en nu ben ik echt verslaafd aan ik wil stoppen maar weet niet hoe. Kan iemand mij helpen die wel er van af is gekomen aub. Ik hoor het graag

23-02-2020 | Vrouw | 53

Buprenorfine

23-02-2020 | Vrouw | 53
buprenorfine
Rugklachten
Na bezoek neurochirurg, kreeg ik te horen dat ik 100% pijnvrij moet zijn ,eer ik kan gaan revalideren Na tramadol bruis gebruikt te hebben ,3 tot 4x per dag 50 mg,ben ik over gezet naar morfine pleisters 20 mcg. - gedurende 7 dagen tot ik bij de pijnpoli terecht kan Helaas werkt de pleister niet en krijg er verschrikkelijk veel jeuk van . Dus nu vragen naar een neuro [lees meer...]stimulator aan de pijn arts.

08-01-2020 | Vrouw | 50
Rugklachten
Ik kreeg oxycodon vanwege slijtage in de rug en pijnen op diverse plaatsen. Het hielp goed tegen de pijn. Echter ik raakte verslaafd. Op het hoogtepunt slikte ik 2 maal daags 25 mg. Ik heb dit 1,5 jaar geslikt. Ik besloot in goed overleg met mijn huisarts af te bouwen met steeds 5 mg per week eraf. Het afbouwen ging redelijk totdat ik helemaal gestopt was. Toen ging het s[lees meer...]nel van kwaad tot erger. Ik heb ook bipolaire stoornis en ik raakte in een zware geagiteerde depressie. Ondanks dat ik nu al 5 weken clean ben is het evenwicht in min hersens niet hersteld en ben ik zwaar depressief. Mijn mening is dat Oxycodon vergif is en het niet zo makkelijk voorgeschreven zou moeten worden... ik wou dat ik het nooit genomen had. Nu maar weer zien om uit deze depressie te komen.

Pregabaline

17-11-2019 | Vrouw | 41
Rugklachten
Al enkele maanden had ik last van pijnscheuten onderin mijn rug L4-L5 en deze werden steeds heftiger. Tramadol+ Diazepam van de huisarts werkte niet meer en uiteindelijk met uitval van mijn benen en zeer heftige pijnklachten via de Spoedeisende hulp op de afdeling neurologie ben beland waar ik op een combinatie van 4000mg paracetamol+ 2x daags 5mg oxycodon+ 2x daags 75 mg [lees meer...]Pregabaline werd gezet. Na 5 dagen ontslagen uit het ziekenhuis met de diagnose ernstige degeneratie tussenwervelschijf, oedeem en littekenweefsel op oude herniaoperatieplek van 12 jaar geleden, thuis medicatie gaan afbouwen en mee leren leven. Op advies van de huisarts Pregabaline afgebouwd maar ging volledig verkeerd, zonder dit medicijn binnen een paar uur weer aanvallen in mijn onderrug waardoor ik geen controle meer had over mijn benen en er doorheen zakte. Hierna zelf oxycodon en paracetamol in 4 weken tijd afgebouwd en nu nog steeds 2x daags 1 tablet Pregabaline slikken maar de aanvallen blijven nu gelukkig weg. Pregabaline lijkt dus bij mij op dit moment als enige te werken, ik ben er erg blij mee. In het begin was ik wat duizelig en vergeetachtig. Duizeligheid is langzaamaan weggegaan.

25-07-2019 | Man | 39
Rugklachten
Ik heb al eens eerder diclofenac gebruikt, toen was er niks aan de hand. Een aantal jaar later nu voor mijn rug. Een paar uur na inname schrik ik bezweet wakker kreeg geen adem en had over heel mijn lichaam bulten en enorme jeuk, mijn hart ging enorm tekeer en ineens heel langzaam tot hij een paar keer zelfs bijna stopte. Mijn vrouw die ik wakker had gemaakt heeft met spoe[lees meer...]d 112 gebeld want ik wilde drinken en zakte in elkaar. De ambulance was denk ik snel ter plaatse maar daar weet ik niet veel meer van omdat ik een hoop stukken kwijt ben ik heb verschillende spuiten gekregen en 2 dgn in het ziekenhuis gelegen. En mag geen nsaid meer gebruiken.

Pregabaline

14-07-2019 | Man | 50
Rugklachten
Vanwege een amputatie van mijn onderbeen (2017) kreeg ik een prothese waarbij ze je weer recht willen laten lopen . Daardoor kreeg ik ( door al deze tijd verkeerd te hebben gelopen) last van enorme zenuwpijn in de onderrug met uitstraling naar de bil tot aan de tenen. Begonnen met pregabaline 2 x 75 mg 2 x p/d. Eigenlijk geen werking , dus na een tijdje de boel verhoogd [lees meer...]naar 300 mg `s morgens en 300 mg `s avonds. en ja....het werkte naar behoren. Pijn niet helemaal weg, maar ik kon weer lopen. Na een tijdje voelde ik me moe worden....zo moe dat ik in slaap viel als ik op m`n telefoon keek. Ik gebruik het nu bijna 2 jaar en heb last van vergeetachtigheid..Hartkloppingen... soms wazig zien...en vooral `s nachts in rust last van warmte en koude aanvallen..Ik heb dan het gevoel dat de huid koud is , maar dat onder de huid de warmte in "golven" door mijn lichaam gaat. Ik moest een hart registratie kastje dragen vanwege de soms heftige hartkloppingen die ik heb en de "steken "die ik voel . Maar ja..na 4 dagen dat ding ingeleverd en na een telefoongesprek werd er gezegd dat hij niets geregistreerd had....DUSSSS dat mag ik binnenkort over doen. Na wat rond gegoogeld te hebben en na wat andere medicatie gekeken te hebben blijkt wel dat pregabaline veel klachten met zich mee brengt dan bijvoorbeeld GABAPENTINE. A.s maandag even contact met de huisarts hebben over het wisselen van deze medicatie. Hopelijk dan minder klachten . Maar nu nog iets. Er was bij mij een tumor geconstateerd op de schildklier....GEEN KANKER, maar kan het wel worden zei de internist, dus er uit met dat ( **##*^^*##) wat er niet hoort. Nu heb ik vandaag een gesprek gehad met iemand die bijna het zelfde heeft als mij, en hij vertelde me dat ook hij eerst een tumor kreeg op de rechter helft van zijn schildklier, en later ook aan de linker kant. Eerst het ene deel eruit, en later het andere deel verwijderd. Ook hij gebruikt pregabaline......Zie ik daar nu een overeenkomst of heb ik dat verkeerd. Misschien heeft iemand anders ook dit ( meegemaakt ). Dan is het dus wel dat pregabaline een tumor veroorzaakt en dan moet dit toch doorgegeven worden. Dus indien mogelijk .... geef dit door aan uw arts..

15-04-2019 | Vrouw | 28
Rugklachten
Pijn in mijn onder/middenrug. Na eerste tablet was zo blij pijn weg. Mij. Eetlust daarin tegen ook. Na 6 uur pijn in alle hevigheid terug. 2e tablet met wat yoghurt ingenomen. Na anderhalf uur was de pijn weg. Maar de bijwerkingen waren vreselijk. Misselijk. Boeren vol gevoel. Diarree en dan die buikkrampen. Heb de dokterspost gebeld ze zeiden stoppen en morgen overlegge[lees meer...]n met de huisarts. Mijn fysio kan mij pas over 4 dagen behandelen wat ik al vreselijk vind maar alles zit vol. Dus ik moet iets hebben om te overbruggen.

02-03-2019 | Vrouw | 55
Rugklachten
in eerste instantie direct effectief, toch heb ik het idee dat door gewenning een hogere dosis nodig is, maar dat weet ik niet zeker omdat ik het nu pas een week gebruik.

25-02-2019 | Man | 64
Rugklachten
Dyclofenac tegen extreme lage rugpijn helpt niets. Ook niet met paracetamol.

25-02-2019 | Man | 64
Rugklachten
Ik heb last van hevige rugpijn en bilpijn in de nacht. Overdag deze pijn niet, maar sinds kort overdag last van rechter been en voet met tintelingen in de tenen. MRI scan gehad. Sprake van ingedrukte wervels en wervels met weinig tussen ruimte. Rond de L 5 is een verdoving vloeistof in een zenuw gespoten. Heeft niet geholpen en de neuroloog heeft dossier gesloten. Volgens [lees meer...]neuroloog sprake van tendomyogene klachten. M.a.w.: pijn wordt veroorzaakt door extreme spierspanning en zenuw prikkeling. Ikzelf zeg dat er duidelijk wat in de knel zit en vraag een second opinion. Medicatie is Tramadol 100 mg retard, 1 tablet per dag. Voor mij nacht. Maar dat red ik niet > 200 mg per nacht geeft enige verlichting. Mijn vraag is: twee tabletten voor het slapen gaan: of eerst 1 tablet en de andere wanneer nummer 1 uitgewerkt is? 1tablet werkt hooguit 5 uren.

20-01-2019 | Vrouw | 63

20-01-2019 | Vrouw | 63
Rugklachten
Die mevr van 28 ,jaar dat kon mijn verhaal zijn, had precies dezelfde klachten .Mijn afbouw is begeleid door psyschiater in het rode kruis ziekenhuis Beverwijk afd psyschiatrie .Moest afbouwen van de oxynorm en de lyrica, dat ging in eerste instantie heel goed had geen lasts van afkickverschijnselen , daardoor mocht ik eerder naar huis. don 15 nov kwam ik thuis niets aa[lees meer...]n de hand nog to de zaterdag toen begon de hel.Heeft 2 mnd geduurd .Heb die zaterdag ziekenhuis gebeld en gevraagd kan het nog bijwerking zijn van de afbouw ,nee dat was uitgesloten dat kon niet. Heb toen de huisartsenpost gebeld en uitgelegd dat ik het gevoel had gek te worden van dat rotgevoel,kreeg diazapam dat hielp gelukkig iets het was tenminste dragelijk maar na een paar dagen hielp dat al niet meer . De huisarts gebeld kreeg ik lorazepam enparoxentine dat moest helpen tegen de paniek en angstaanvallen maar dat zou pas gaan werken na zo,n 4 weken. Ik zei hoe kom ik die weken door .Mijn huiusarts heeft crisesopvang Lentis in Groningen gebeld.Psyschiater kwam erachter dat ik lerica hebt gebruikt hij zei denk dat de afbouw van de lerica niet op de goed manier is afgebouwd. Hij heeft gelijk contact met huis arts opgenomen en gezegd dat ik weer met de lyrica moest gaan starten .Ik had altijd 300mg op een dag we zijn begonnen met 3 keer 75 mg. Ik nam mijn eerste lerica om kwartover 4 en na 1,5 uur was het gevoel weg . Het voelde wel eerst heel raar want na een half uur begon de lyrica te werken het voelde aan als een soort golfbeweging het kwam en het ging maar het bleef steeds langer weg en zoals ik al zei na 1,5 was ik van het rotgevoel af helemaal . Wat een opluchting , maar zag tegen de volgende ochtend opwant s,avonds zakte het altijd wat af maar zodra ik wakker werd s,ochtends was het er weer .Weer een strijd om de dag door te komen verschrikkelijk. Maar goed werd s,ochtends wakker en durfde het haast niet te geloven maar het bleef weg en ben nu bezig met de afbouw van de lorazepam .Dat was mijn verhaal inhet kort.20 jan 2019 Als er mensen zijn die het willen delen..... (privé gegevens verwijderd - ivm privacy)

02-01-2019 | Vrouw | 20
Rugklachten
Na een aantal verschillende medicijnen geprobeerd te hebben kreeg ik tramadol voorgeschreven. De eerste weken heel blij met dit medicijn. Volledig van mijn klachten af en nauwelijks last van bijwerkingen. Tot drie weken terug. Toen kreeg ik mijn eerste ‘aanval’. Het begon met hele erge hoofdpijn en overgeven. Voor de rest duizelig en waanbeelden. Deze aanvallen komen nu st[lees meer...]eeds vaker en de werking van de tramadol wordt minder goed. Ik ben genoodzaakt om deze medicijnen te slikken, anders teveel pijn. Maar ik vind het echt rotzooi en wil hier zo snel mogelijk vanaf!!

10-08-2018 | Man | 53
Rugklachten
was eerst verslaafd aan de morfine pillen , na afkicken nu op de lyrica, soms komt de pijn er doorheen ,

Ibuprofen

02-08-2018 | Vrouw | 62
ibuprofen
Rugklachten
Omdat ik maar één nier heb én ziekte van Crohn mag ik eigenlijk geen inuprofen (met maagbeschermer) nemen. Vandaar dat ik na verergering rugklachten (scoliose) Celecoxib 100mg kreeg voorgeschreven. Nadat ik de bijwerkingen had gelezen nooit genomen, wel af en toe ibuprofen. Waardoor ik weer meer kon bewegen. Na plotselinge verergering gebeld met neurochirurg die me aanraad[lees meer...]de ipv ibuprofen, Celecoxib 100 mg te proberen. Hoefde ook geen maagbeschermer bij. Had ik maar beter naar mijn eigen lichaam geluisterd, ik had al wat weerzin nav al die genoemde bijwerkingen, dan had ik misschien wel erge pijn gehad, maar beter te verdragen dan hoe ik me nu voel: hondsberoerd!

Celecoxib

02-08-2018 | Vrouw | 62
celecoxib
Rugklachten
Heb scoliose, kreeg plotselinge verergering van rugklachten. Heb dit ooit voorgeschreven gekregen omdat bij erge pijn dit beter zou zijn ivm maag- darmklachten dan ibuprofen. Heb één capsule genomen, één uur later begonnen de bijwerkingen. Zo erg dat ik spoedpost heb gebeld. Nu, na vijf uur nog steeds hondsberoerd. Liever pijn dan wat ik nu voel. Nooit meer nemen!!!

07-06-2018 | Man | 38
Rugklachten
Voor mijn zijn dit super capsules. Werken goed tegen mijn rug en buikklachten. Voordat ik deze capsules gebruikte had ik veel pijn en was daardoor ook een hoop energie kwijt. Nu kan ik weer normaal functioneren en geven ze me een lekkere boost. Heb weer overal zin in. Slapen wordt wel wat lastiger en gebruik daarnaast wel zolpidem als slaapmiddel. Tramadol is echt een uitk[lees meer...]omst voor mij alleen het afkicken van dit medicijn is echt een hel. Jammer genoeg kan ik hierover mee praten. Tot nu toe gebruik ik ze weer en zie ik er ook erg tegen op als ik dit medicijn ooit zal moeten missen.

29-03-2018 | Vrouw | 32
Rugklachten
Vaker last van nek/schouder/rugklachten. Werkhouding en overbelasting thuis waarschijnlijk de oorzaak. Zat alweer een paar dagen een zeurende plek tussen de schouderbladen. Een vast gevoel, diep inademen en niezen niet mogelijk. Bij het uitlaten van de hond schoot het er ineens in. Met tranen en veel pijn thuis gekomen. Geen enkele beweging vooral op rechts meer mogelijk[lees meer...]. Bij de huisarts geweest. Waarschijnlijk een wervel verkeerd geschoten. Hevige pijn dus oxycodon en naar de manueel therapeut. Oxycodon werkte na een uur. Kon weer wat vrijer bewegen zonder te huilen van de pijn. Wel wat suf. Lekker geslapen alleen volgende dag wat hoofdijn. Door de ultieme ontspanning was de ergste pijn weg. Ga verder met paracetamol.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2571)
Depressie (2071)
Angst & paniekstoornis (2005)
Hoge bloeddruk (1451)
Blaasontsteking (1051)