Ervaringen met Rivotril

clonazepam

Restless legs syndrome (rusteloze benen) (22 meningen)
Beenkrampen (11 meningen)
Slapeloosheid (9 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)

10-01-2014 | Man | 8
Epilepsie
Mijn zoontje heeft epilepsie sinds hij 1 jaar oud is. Na diverse medicatie te hebben geprobeerd, is er naast Lamictal en Topamax ook Rivotril bij opgestart. Een zoektocht naar de juiste medicatie dus. Na jaren zoeken, gingen we naar een andere specialist, die ons aanraadde Rivotril af te bouwen. Nu het afgebouwd is, hebben we een heel ander kind. Voorheen dachten ze aan ad[lees meer...]hd, concentratieproblemen en hij vertoonde moeilijk gedrag en op school ging het niet vlot vooruit. Na de afbouw is hij rustiger, kan zich beter concentreren en maakt eindelijk vorderingen op school. Hij is vrolijk en zijn gedrag is top. Verschrikkelijk om te beseffen wat dergelijk medicijn met jouw kind kan doen!!

29-07-2020 | Man | 19
clonazepam (2mg)
Ik begon 2 maanden geleden met xanax ook wel bekend als alprazolam dat deed ik niet regelmatig maar afentoe in 2 maanden tijd heb ik dat ongeveer 10x gebruikt. Onlangs ben ik begonnen met rivotril dat heb ik 4dagen achter elkaar gebruikt en ik begin me een beetje afhankelijk te voelen en bijwerkingen te krijgen zoals slaperigheid of juis slapeloosheidmaar het heeft me ook[lees meer...] wel geholpen tegen angst en depressie ik weet dus niet of ik het beste kan afbouwen of blijven gebruiken.

15-02-2015 | Vrouw | 21
Spierpijn
Mijn eerste ervaring met dit medicijn was niet zo goed. Mijn dokter zei 'hiermee zal je minder pijn hebben in je spieren' maar vertelde er niet bij dat het werkelijk een spierontspanner was. Ik superblij en heb het direct genomen, samen met mijn schoonmama gaan solden maar was volledig van de kaart. Ik had een blik die door alles ging. Ik besefte nog alles maar ik stond n[lees meer...]iet goed op mijn benen, later kwam ik thuis en heb goed geslapen en de volgende dag wist ik niets meer van de vorige dag. Sommige flarden weet ik nu weer, maar ik zag de volgende dag een kleedje op tafel die ik blijkbaar gekocht had. Mijn schoonmoeder kwam enkele weken later in een mooie outfit en ik gaf haar een compliment. Ze keek vreemd want ik had het tunetje voor haar uitgezocht. Geheugenverlies is alsof je plots zo dom bent geworden. Later las ik het papiertje die erbij zat, het was helemaal geen pijnstiller maar een zware spierontspanner. Waar ik al enorm gevoelig voor ben (Wat de dokter wist :s) Nu neem ik die alleen eens savonds voor het slapen, maar heb nu last van nachtmerries en vooral bij het inslapen voel ik me alsof mijn lichaam een soort van elastische plasticine is. Ik word uit elkaar getrokken en het voelt pijnlijk aan. en als ik mijn ogen wil openen lukt dat niet, roepen gaat ook niet. Alsof ik vast zit in een droom. Na vele mentale worstelingen geraak ik uit die vreemde soort slaap. Echt vervelend en bangelijk wanneer je gewoon wilt slapen. Ik denk dat het beter is dat ik een andere medicatie krijg want ik wordt extra vermoeid van die pillen.

29-08-2019 | Vrouw | 22
clonazepam (1mg/ml)
Door mijn paniek en angststoornis kon ik niet meer goed mijn leven leiden zoals het hoort. Ik was een gelukkig meisje maar na alles wat er gebeurd is heeft Rivotril me enorm geholpen. Ik werd er heel rustig van, sliep goed, rustig zonder angst of paniek wakker geworden. Enige nadeel is dat ik heel de dag door suf bleef.Voor de rest top medicijn mijn leven gered.

26-02-2021 | Man | 25
Aambeien en vaatscheurtjes

15-04-2020 | Man | 25
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik gebruik dit medicijn al meer als 10 jaar en werkt perfect. Alleen het zwakt langzaam af en merk ook dat ik meer ga in nemen dan voorgeschreven. Om te zorgen dat het weer effect heeft om mijn aanvallen ga ik kijken voor een alternatief om de werking van rivotril weer volledig te krijgen alleen dit zal ik met me dokter moeten over leggen. Het is niet meteen verslavend [lees meer...]maar daardoor sluipt het er in helaas. En ja balen dat rivotril ineens besloot een irritante blauwe kleurstof toe toevoegen, dit was ooit transparant en zorgde voor geen kleding vlekken. Verder wel een top medicijn ik heb adhd en maak geen melatonine aan dus die medicijnen slik ik ook maar desondanks heb ik geen bijwerkingen.

15-04-2020 | Man | 25
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Het werkt top en ik gebruik dit al denk iets meer dan 10jaar ben in middels 25 alleen maak me langzaam wel zorgen. Ondanks dat het perfect werkt knaagt er een vraag... Hoe verslavend is dit? Ik vond het eerst boelshit maar nu ik meer druppels pak dan voorgeschreven merk ik dat het lastig is om weer me voor geschreven hoeveelheid te slikken. En ik merk dat anders de[lees meer...] werking gewoon minder wordt. Als ik een lange tijd minder pak dan gaat het opgevemoment goed maar niet gemakkelijk. Ik ga kijken of de dokter een alternatief heeft die mij tijdelijk iets anders kan geven zodat dit medicijn later weer optimaal kan werken met de voor geschreven hoeveelheid.

27-03-2015 | Vrouw | 25
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik gebruik deze medicatie tegen mijn rusteloze benen 's nachts. Het helpt me erg goed, heb door dit medicijn er bijna geen last meer van en kan redelijk goed door slapen. Eerst gebruikte ik 0,5 mg. 's ochtends en 0.5 mg 's avonds. maar daar word je overdag meer slaperig van. Nu gebruik ik het alleen voor de nacht. Ik ben er erg blij mee. Al wel geprobeerd af te bouwen ma[lees meer...]ar dat gaat totaal niet. dan doe ik geen oog meer dicht!

07-04-2016 | Vrouw | 26
Fibromyalgie
Ik neem dit geneesmiddel al 3jaar. Eerst voor een diepere slaap te hebben. Nu het laatste jaar voor spierspasmen en spierpijnen over gans mijn lichaam. Ik nam steeds 1/2 van 0,5mg. Nu met die fibromyalgie neem ik 's avonds 0,5mg. En ik slaap 's nachts goed en ervaar al die jaren geen bijwerkingen. Het is helaas wel uitgewerkt 's morgens.

11-02-2015 | Vrouw | 26
clonazepam
Ik heb ptss en ik hwb hyperventilatie en paniek aanvallen. Ik probeer het vaak zelf te doorstaan maar wanneer ik me te onrustig voel neem ik een benzodiapine en dat helpt mij dan heel goed.

23-09-2018 | Vrouw | 28
clonazepam (2,5mg/ml)
Ik heb een periode van 2 jaar rivotril genomen als ik deze niet nam werd ik het gewaar , uiteindelijk heb ik doorgevaren en op 5 weken tijd volledig afgebouwd met een schema dit was niet makkelijk ik heb alle verschijnselen gehad diaree , slecht slapen , hartkloppingen , druk op de borst , hoofdpijn , zweet aanvallen kort gezecht ik heb sterretjes gezien ik neem geen medic[lees meer...]atie meer dat een verslaving voortbrengt! Het is makkelijk deze in te nemen maar heel moeilijk om er vanaf te geraken het heeft een stevige dosis karakter nodig

10-12-2017 | Vrouw | 28
Fibromyalgie
Ik kreeg Rivotril 0,5mg voorgeschreven in 2013 voor een diepere slaap. Dit werkte effectief. Ik kreeg last 2jaar later van spierpijnen, bij nader onderzoeken werd er fibromyalgie vastgesteld. Vermoeidheid was al jaren aanwezig. Ik begon met 1/2 co van 0,5mg en nu 4jaar later al een jaar ervan 1mg ‘s avonds. Dit werkt heel goed en het werkt overdag verder tot de middag. Dan[lees meer...] Begin ik weer last te krijgen van spierspasmen in mijn rug en mieringen in beide voeten. Als pijnstilling neem ik overdag 100mg Tramadol en 3g paracetamol. Met deze combinatie gaat het wel goed.

06-11-2013 | Vrouw | 28
clonazepam
Sinds maart van dit jaar gebruik ik Rivotril. Ik krijg het voorgeschreven door de huisarts. Dit heeft twee redenen. Slapen en ontspanning van de spieren. Al vanaf 1994 heb ik een verbrijzelde elleboog. Veel pijn en daardoor slecht slapen, maar ook weet ik niet hoe ik moet liggen. Sinds maart van dit jaar heb ik een elleboog prothese. Het was van groot belang voor het ge[lees meer...]nezingsproces dat ik goed zou slapen. Vandaar de Rivotril. Ik slaap erg goed als ik het gebruik. Alleen wakker worden is lastig. Suf en vermoeid ben ik dan. Ook is het ontspannen van de spieren in mijn verbrijzelde armmerg lastig. Ook hier heeft Rivotril een goed effect op. Ik word er wel suffig van en dingen om mij heen lijken me minder te boeien. Dat kan heel prettig zijn, maar zorgt ook voor een negatief gevoel. Het dromen merk ik ook, ik heb geen nachtmerries maar wel vage dromen die ik niet goed thuis kan brengen. Ik las dat iemand iets zei over pijn in de rug door dit middel. Ik heb geruime tijd enorme pijn in mijn rug en ben erg nieuwsgierig of het door dit medicijn kan komen. Kan iemand mij daar iets over vertellen? Verder probeer ik het medicijn niet te nemen als het niet nodig is. Als ik niet hoef te werken of als ik vakantie heb neem ik het niet. Tenzij echt nodig. Hierdoor heb ik geen last van ontwenningsverschijnselen als ik het niet neem. Maar ik moet er wel streng in zijn voor mezelf, want zeker weten dat je slaapt is wel een heel prettig idee!

15-02-2021 | Vrouw | 30

28-05-2019 | Man | 30
clonazepam (2mg)
Ik krijg verschilende benzo's waaronder ook rivotril 2MG potjes. Door tolerantie werkt deze niet meer zoals het zou moeten, dit heb ik ook met mijn Valium 10mg. De Tranxene 50mg & Halcion 0.250 & Flunitrazepam 1mg & Xanax 2mg werken het beste. Ik wissel natuurlijk eens af tussen de benzo's maar ik laat het me wel nog allemaal voorschrijven. Dit is niet via een gewone huisa[lees meer...]rts maar via een specialist, daarom ook dus dit uitgebreid assortiment dat ik voor een goede geldige reden krijg.

05-06-2018 | Vrouw | 30
clonazepam (2,5mg/ml)
Een Godsgeschenk als je niet kunt slapen en gewone inslapers niet werken, wordt je heel rustig en vrolijk van, + je slaapt als een roosje op wolkjes, maar is echt verslavend ! heel moeilijk om van af te blijven, en de drang om steeds meer te nemen, ik probeer het enkel te nemen indien nodig, maar ben er als tiener jare lang verslaafd aan geweest, er mee stoppen is wel hel.[lees meer...] Maar als je niks slaapt is dit wel een geschenk, wel zware bijwerkingen, niet helder denken, extreem moe zijn overdag, niet uit bed kunnen, meer vergeten dan anders. Je hebt ook zeer weinig energie overdag.