Ervaringen met Rivotril

clonazepam

Restless legs syndrome (rusteloze benen) (22 meningen)
Beenkrampen (11 meningen)
Slapeloosheid (9 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)

07-08-2019 | Vrouw | 60
clonazepam (0,5mg)
Door heftig schudden van het hoofd in ontspanning dus voor het slapengaan Rivotril gekregen om rustig in slaap te komen. 1/2 tablet werkt heel erg goed. Duurt even voor het werkt maar ik slaap elke nacht heel goed en ben uitgerust. Ik bemerk geen bijwerkingen.

24-09-2023 | Vrouw | 61
Epilepsie
Ik slik al zeker 10 jaar rivotril, voor epilepsie en na 4 zware rug operaties. Zoals bij iedereen wel bekend was het een tijd lang slecht leverbaar, nu weer volop leverbaar, maar let op de originele rivotril was van Roche, nu heeft een Duitse fabrikant dit overgenomen, de doosjes en potjes zijn bijna hetzelfde, je ziet het eigenlijk niet. Ik heb enorme bijwerkingen gekrege[lees meer...]n van deze rivotril, clonazepan is voor mij ook geen optie en ik kan niet zonder. In België is het soms nog te krijgen van Roche, maar er zijn nieuwe regels, je mag het niet meer over de grens mee nemen. Als iemand nog rivotril 0,5 mg of 2 mg van Roche heeft, ik ben ten einde raad //////////////RED. Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd. In de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek./////////

01-08-2017 | Vrouw | 61
clonazepam (2mg)
Heb een neurostimulator die helaas maar niet de zenuwpijn in mijn voet bereikt. Sinds februari 2016 de Rivotril, eerst begonnen met 1 mg, zit nu al ruim 1 jaar op 4 mg. Neem het 's avonds in en verdraag het dekbed en overdag mijn orthopedische laarzen met voetheffer. Ben erg blij met dit middel. Geen bijwerkingen ondervonden.

02-03-2015 | Man | 61
clonazepam (2mg)
Zeer verslavend probeer nu met huisarts af te bouwen maar dat valt zwaar tegen. Afkicken is afschuwelijk onrustig, hyperventileren, pijn in spieren erg trillen een en al ellende ik hoop dat het vlug wat beter gaat.

13-11-2019 | Vrouw | 62
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Goed om in te slapen samen met stilnoct maar dit hielp niet voor rusteloze benen

19-03-2018 | Vrouw | 62
clonazepam (2mg)
Begonnen met 1 mg en eigenlijk al vrij snel op de voor mij juiste hoeveelheid 4 mg uitgekomen. Januari 2016. Ik heb een neurostimulator geïmplanteerd gekregen, maar helpt goed voor de heup- en beenpijn, echter stopt precies bij de enkel. Kon geen schoenen meer verdragen. De voet stond in brand of voelde aan als een ijsklomp. Wat vitamine’s gebruikt in samenspraak pijnpoli,[lees meer...] maar dat leidde tot geen baat erbij hebben. Toen schreef ze Rivotril voor. Bijsluiter gelezen, wilde er eigenlijk niet aan beginnen, maar toch gedaan. Ik verdraag mijn dekbed weer en ik verdraag een paar uurtjes mijn orthopedische laarzen per dag. Uiteindelijk er achter gekomen dat meer ook niet effectief is. Dus we houden het op 4 mg. Ik kies voor kwaliteit en niet voor kwantiteit, ik heb het leven lief en denk er ook niet over dit ooit af te bouwen.

23-01-2016 | Man | 63
clonazepam (2,5mg/ml)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Heb jaren gewacht voordat ik rivotryl wilde nemen. Nu na al die tijd nog steeds zeer tevreden en boos op mezelf dat ik niet vroeger ben begonnen!

26-06-2022 | Man | 65
clonazepam (1mg/ml)
Werkt prima om in slaap te geraken. Nog geen verslaving gemerkt.

13-01-2020 | Vrouw | 65
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik heb er veel baat bij voor de restless benen. depressief gevoel. En als ik een paar dagen wat minder wil innemen kan ik bijna niet in slaap komen s'nachts.

10-11-2022 | Vrouw | 66
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Kreeg eerst rivotril, toen clonazepam. Rivotril werkte prima, clonazepam niet. Krijg nu weer rivotril en ben erg blij. Nu is het helaas niet verkrijgbaar en moet er gezocht worden naar vervanging, maar geen clonazepam want dat doet niets.

13-08-2019 | Vrouw | 66
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Rivotril is bij mij een wondermiddel...om een of andere reden krijg ik 1 maal per jaar af te rekenen met nerveuze benen..vreselijk....mijn vriendin raadde me dit product aan dus bij een docter in Frankrijk kreeg ik rivotril...telkens ik een aanval van nerveuze benen heb....gebruik ik dit medicijn....tot ik niks meer voel!!!!!top medicijn voor mij....velen weten niet datriv[lees meer...]otril dient voor nerveuze benen...ik ben er super blij mee....een ander leven heb ik nu..mevr D

23-05-2018 | Vrouw | 66
clonazepam (0,5mg)
Ik heb al heel lang last van slapenloosheid. Echte slaappillen wil/ mag mijn huisdokter niet schrijven. Al de rest helpt niet. Deze winter last gekregen van wintertenen. De koude is voorbij, maar mijn tenen, voeten tot half mijn benen blijven singelen. Daarom heeft mijn huisdokter Rivotril 0.5 mg voor geschreven. Die tingeling in mijn voeten is beter en joepie ik slaap[lees meer...]. Het probleem is wel, dat ik van gans de dag niet klaar meer ben. Ik val in slaap waar ik zit. Ik neem nu op mijn eigen een half tabletje, maar ik ben nog niet klaar in den dag, alles gebeurd in een waas. Ook maak ik mij zorgen dat het dient voor epilepsie, wat ik niet heb, maar wat doet dat in je hersenen?

30-03-2018 | Vrouw | 66
clonazepam (2,5mg/ml)
Ademhalingsproblemen
[redactie mijnmedicijn: tekst weggehaald aangezien het geen ervaring met het medicijn betreft]

22-02-2016 | Vrouw | 66
clonazepam (0,5mg)
Het begon met 's nachts krampen in mijn benen/voeten. Dit werd al erger tot ik totaal niet meer in bed kon liggen. Want meteen schoten krampen in mijn benen. Hele nachten beneden gezeten. Tot ik naar de neuroloog werd doorverwezen. Door middel van elektrische prikkels is de oorzaak gevonden. Pneumatische zenuwpijn. Hier gebruik ik dus Rivotril en Pregabalin voor. Ik begon [lees meer...]met 1 Rivotril en dit zijn er nu 3. Maar gaat goed.

30-03-2023 | Vrouw | 67
clonazepam (0,5mg)
Moest vanwege het niet meer verkrijgen van novotril Clonazapam gebruiken. Merkte dat ik ontwenningsverschijnselen kreeg, ik gebruik een kwart per dag,en soms als ik wakker word nog een kwart. Ben ook gauw wakker dus geen mummie achtig gedoe, je bent klaar wakker s'morgens. Nu na bijna een week een ander slaapmiddel gaat het nu wat beter wat betreft de ontwenningsverschijns[lees meer...]elen.mijn lichaam is rustig en hoop dan ook dat ik kan stoppen met de slaaptabletten

30-03-2023 | Vrouw | 67
clonazepam (0,5mg)
Ik slik al jaren dit medicijn ik slik een halve en tevreden met dit aantal. Ben gauw wakker als ik iets hoor en dat is fijn. Niet dat je in coma ligt en helemaal niets hoort. Dik tevreden,helaas moet ik nu Clonazapam gebruiken omdat de ander er niet meer zijn. En merk tog iets van ontwenning,ook durf ik niet de Clonazepam in te nemen, ik merk wel doordat ik een 4 van een [lees meer...]tablet neem snel slaap en ook wakker word als ik iets hoor. Maar ben toch voorzichtig met de hoeveel heid en mis door deze kom ik van die slaaptabletten af