Ervaringen met Topamax

droge mond

07-09-2015 | Vrouw | 20
topiramaat (200mg)
Epilepsie
Een vreselijk medicijn. Ik heb dit medicijn ongeveer anderhalf jaar gehad. De neurologen wisten niet wat ze met me moesten, ik heb epilepsie. Mijn aanvallen waren heel erg en die neurologen gaven mij steeds meer van Topamax, terwijl het helemaal niks hielp. Het enige wat ik van dit medicijn had was bijwerkingen. Vreselijke hoofdpijn, ik had geheugenverlies, kon niet meer o[lees meer...]p mijn woorden komen, was misselijk, was ontzettend boos en heel erg depressief. Toen ik op het maximum van mijn medicijnen zat was dit 200 mg. Toen heb ik een aanval gehad waar ik niet meer uit kon komen, een status epileptica. Er is besloten dat ik maar in coma moest worden gebracht, aangezien ik anders blijvende schade zou hebben. Toen ik wakker werd kreeg ik ook nog een psychose. Ik heb een hekel aan dit medicijn en raad het iedereen af! De neurologen hebben mij steeds meer van deze rotzooi gegeven, maar mijn aanvallen bleven, en op een gegeven moment werden ze alleen maar erger en erger. Ik hoop dat niemand dit ooit mee zal maken.

22-03-2015 | Vrouw | 26
topiramaat (25mg)
Al 3 jaar begin zwangerschap had ik hoofdpijn en al 3 jaar ik heb inderal gebruikt met inderal had ik hallucinaties ben er mee gestopt! En als ik sumatriptan gebruik krijg ik veel spierpijn. Nu moet ik beginnen met topramax , maar ik heb wel twijfels voor de bijwerkingen. En daar bij bij aanvallen brufen 600 samen met sumatriptan. Zal dan niet te zwaar zijn?

17-09-2014 | Vrouw | 50
topiramaat
Ik gebruik Topamax nu een aantal maanden voor mijn migraine. Ik kan niet zeggen dat het heel veel effect heeft. Ik heb nog regelmatig heftige migraine aanvallen. Moet aanstaande maandag weer naar mijn neuroloog. Ben benieuwd wat hij doet. Ik ben in ieder geval niet tevreden over dit medicijn.

28-05-2014 | Man | 42
topiramaat
Na rustige opbouw met veel van de bekende bijverschijnselen (kramp, jeuk, wazig, smaakverandering, gebrek aan eetlust etc) en verlaging dosering van 100 naar 50 kreeg ik steeds meer last van hevig concentratieverlies, spraakproblemen, moeite met lezen, overgevoeligheid voor geluid, depressiviteit en zelfmoordgedachten. Ik werd een zombie met nare gedachten. Vreselijk a[lees meer...]ls ik bedenk wat er fout had kunnen gaan in die periode. Het heeft maanden geduurt na het stoppem met Topamax dat alle verschijnselen waren verdwenen . Ik heb het gevoel gehad dat mijn hersenen een enorme opdonder hebben gehad door het gebruik van dit medicijn. Ik raad het niemand aan. Vergif.

25-01-2014 | Vrouw | 53
topiramaat
ik ben vorig jaar 4 keer opgenomen geweest wegens zware migraine met uitvalsverschijnselen (niet meer kunnen spreken, of een CVA, ...) Ze hebben topomax opgestart, maar ik reageer enorm op dat medicament. De migraine is verminderd van een 25 aanvallen per maand naar een 5 aanvallen per maand. Maar ik verdraag het niet. Ik neem 25 mg en moest naar 50 mg, maar ik ben ontze[lees meer...]tten ziek van dat medicament, net alsof ik een zware griep krijg. Nu moet ik stoppen met topomax, maar dat lukt ook niet , want mijn lichaam flipt hierop... Ik krijg dan een enorme hoge bloeddruk van 19 over 12 en voel me ellendig en daarbovenover heb ik ogenblikkelijk de migraine terug. Toch wil ik er vanaf, want die topomax maakt mij helemaal kapot

29-05-2013 | Man | 43
topiramaat
Ik kreeg dit middel voor geschreven tegen mijn epileptische aanvallen. Daar voldeed het uitstekend tegen...........echter; Het middel is een opwekkend middel, dat wil zeggen dat ik hyper er van werd. Steeds minder slaap, en vele kilo's afvallen omdat ik continue misselijk was en hoofdpijn had. Na 2 maanden was ik 20 kilo lichter en raakte ik in een psychose! Na onderzo[lees meer...]ek blijkt dat 6% van de mensen die dit middel gebruiken psychose als bijwerking hebben. En ik zeg u, dat is geen pretje. Ik heb een maand op de gesloten afdeling P gezeten. Vanwege Topamax!

06-04-2013 | Vrouw | 31
Psychische klachten
Kreeg Topamax als stemmingsstabilisator in vrij hoge dosis. Een tijdje leek het inderdaad effect te hebben maar nog binnen het jaar veroorzaakte het ernstige depressieve klachten die het functioneren totaal belemmerden. Toen ik stopte met dit medicijn, raakte ik geleidelijk die zware deken van depressiviteit kwijt wat voor mij het bewijs was dat dit veroorzaakt werd door T[lees meer...]opamax zoals ik al vermoedde. Daarnaast gaf het middel sterke speekselvloed, wat behoorlijk genant is. Het wordt ook ingezet tegen nachtmerries en inderdaad had het daar een goed effect op.

25-03-2013 | Vrouw | 41
topiramaat
Kreeg dit middel tegen nachtmerries van mijn psychiater. Het hielp wel tegen de nachtelijke nachtmerries en ik sliep beter, maar voelde me (overdag) doodziek: misselijk, totaal lusteloos (kwam tot niets), in 2 maanden 15 kg afgevallen. Kon nog geen 10 minuten lopen, (terwijl ik normaal veel beweeg) werd kotsmisselijk, duizelig, kortademig. Gestopt met dit middel en de heft[lees meer...]ige klachten verdwenen (en de nachtmerries kwamen weer terug).

14-09-2012 | Vrouw | 21
topiramaat
Ik heb chronische migraine. Ik heb vorig jaar 3 maanden dit middel geslikt. Geeft erg veel bijwerkingen: zo viel ik in een maand tijd 7 kilo af en woog ik nog maar 42 kilo. Ik werd depressief, erg misselijk, duizelig en ik had nergens meer zin in. Ook had ik last van een menstruatiestoornis. Zo was ik een maand lang ongesteld. Het middel hielp niet en ik begon mij steeds s[lees meer...]lechter te voelen. Op een gegeven moment in overleg met de arts besloten om te stoppen met Topiramaat.

18-06-2012 | Vrouw | 40
topiramaat
Ben als kind en opgroeiende vrouw altijd héél sportief geweest, want deed héél actief mee aan tennis, fietsen, lopen, badminton, wandelen, turnen én keurturnen. Deze laatste heb ik al wel na 2jr moeten opgeven, omdat het té intens was. Was toen 8jr. Begon veel te klagen over pijn in voeten, polsen, schouders en knieën… Ben onder hypnose geweest, want op de duur gaan j[lees meer...]e ouders vanalles denken uiteraard en of het van psychische aard kon zijn. Tijdens die hypnose-sessie (weet er zelf niets meer van, maar daar ik minderjarig was, moest mijn moeder erbij blijven). Blijkbaar kloeg ik al gauw van verzwikte polsen bij zelfs nog maar het dragen van een té zware boekentas en tijdens het sporten, maar vertelde dat nooit thuis. Behalve als het té erg werd. Uit de hypnose bleek dat ik degelijk échte pijnen had en géén ingebeelde en dat was toch eigenlijk wel een opluchting voor mezelf. Maar we stonden nog geen stap verder. Heb als kind ook altijd wel last gehad van zwaar verstuikte en verzwikte enkels en polsen. Enfin, ik had van vele gewrichten last, maar daar leer je mee leven als je het al als kind hebt. Je vindt het bijna normaal. Er is toen ook gesproken over kinderreuma en ben daarvoor behandeld geweest. Van mijn 12 jr tot en met mijn eerste knie-operatie kreeg ik tot 4 x per jaar "circulaire stoornissen" in mijn linkerbeen (mijn slechtste been ook). Daarmee bedoel ik dat mijn been dan ijskoud was, overgevoelig bij aanraking, paars tot donkerpaars en water gleed er gewoon af en natuurlijk: énorm pijnlijk, want liep dan rond met krukken. En dit zo'n 3 à 4 keer/jaar gedurende soms wel 2 maanden. Ongeveer twee jaar kreeg ik in zo’n “periode” dan Coliacron inspuitingen, maar die hebben me nooit geholpen. Spijtig genoeg. Niet leuk voor mezelf en veel onbegrip van buitenstaanders (schoolgenoten en zelfs sommige leerkrachten !!!). Naar verscheidene dokters geweest (orthopeden, reumatologen, …) zelfs naar alternatieve geneeskunde. Ben dan ook lang in behandeling geweest door soms 2-wekelijks naar een accupuncturist (= deze dokter) te gaan die me van boven tot onder vol naaldjes stak. Hij startte ook eens een ozon-therapie (= weer dezelfde dokter) op bij me… Van 1990 tot ongeveer 1996 heb ik zo'n 39-tal operatie's gehad aan beide knieën (ook 2 operatie's aan de grote tenen). Daarbij zaten op het laatst operatie's bij die nu onomkeerbaar zijn en dat staat zwart op wit. De behandelende orthopedisch chirurg van toen is intussen overleden. In 1989 ging op een kamp en deed daar enkele serieuze valpartijen met het rolschaatsen, waarbij beide knieën ’s anderdaags letterlijk zwart zagen van … bloeduitstortingen ? Ben toen met de hoofdleiding naar het ziekenhuis geweest en er werden RX foto’s genomen, maar blijkbaar was er niets te zien op de foto’s. Zo een jaar écht doorgesukkeld en gemankt, tot ik bij die bewust orthopeed kwam en die stelde direct twee arthroscopieën voor (kijkoperatie’s). Nog maar net bekomen van de beide kijkoperatie’s (volledige narcose), vernam ik dat ik zo snel mogelijk geopereerd moest worden aan de ergste knie: de linker en nadien aan de rechter. De eerste operatie’s noemden “roux”, daarna allemaal “shavings” gehad en nog allerlei operatie’s waarvan ik de naam niet ken. Uiteindelijk is er bij de linkerknie de patella (= knieschijf) uitgehaald en dat was een fatale beslissing, want er werd niets terug in de plaats gestoken qua prothese ofzo. Ook zijn de knieën “over-geopereerd” en onherstelbaar gesneden… Shit happens zeker ? Nu ben ik dus chronisch “patiënte” aan beide knieën, alsook aan de rug, want die is door het vallen (zwakte knieën, flauwvallen van de pijn, slechte houding in de rolstoel alsook door zware zaken te heffen vanop de grond vanuit de rolstoel naar een andere plaats…). Het zal jullie niet onbekend klinken waarschijnlijk, want zoals de meesten, denk ik, wil je je zo zelfstandig mogelijk voordoen en ook zo leven. Maar opeens word je ermee geconfronteerd dat je dat helemaal niet meer kan of màg zelfs !!! Ook toen ik het nieuws hoorde dat ik rolstoelgebonden zou blijven en ik zou “moeten leven met de pijn voor de rest van mijn leven”, hebben mij uiteindelijk klein gekregen: Depressie. Ik neem intussen al sinds 1998 anti-depressiva, maar toen waren het 2 verschillende soorten (ken de namen zelfs al niet meer). Heb me vrij lang goed kunnen houden qua psyché, maar uiteindelijk door allerlei omstandigheden: botsen op de realiteit dat niet alles meer kan en gaat zoals voorheen, zowel op sociaal als emotioneel, als algemeen vlak. Ergens niet meer binnenkunnen, niet meer bij vrienden binnengeraken, … Enfin, je raakt meer en meer geïsoleerd. Woonde toen met mijn man in Deurne op appartement en niets aangepast, dus er MOEST iets gebeuren, want ik kan de wc al niet meer in, dus stond er dag en nacht zo’n WC-stoel naast ons bed. De ritten naar onze ouders (zijne Turnhout en mijne Kasterlee) werden zwaarder en pijnlijker voor me. En dat was toch telkens bijna elke week een 100km heen en weer om onze ouders te kunnen zien. We besloten sneller te bouwen dan voorzien en in 2000 hebben we dan een aangepast huis gebouwd: geen drempels, bredere deuren, grotere douche met opklapbaar zitstoeltje, onderrijdbare lavabo’s in badkamer en keuken. Maar ik voelde mij na een paar jaar meer en meer wegglijden en in 2006 was het zover: MEGA-DEPRESSIE !!! Daarvoor heb ik mij vrijwillig laten opnemen in de psychiatrie op de afdeling Angst & Depressie. Daar kreeg elkeen een persoonlijke begeleider die je evalueerde en bij problemen of vragen hielp. Toen kreeg ik andere anti-depressiva: Xanax Retard 1 mg, Efexor Exel 150 mg en 75 mg. Twee maanden na mijn verblijf daar (ik mocht 1 overnachting thuis doen per weekend en de rest van het WE van 14u tot 20u naar huis), kwam mijn lieftallige EX ermee af dat hij wou scheiden van mij en toen is de bodem vanonder mijn voeten geschoten !!! Niet erg leuk nieuws als je intens je best doet om vooral voor manlief er weer helemaal tiptop te zijn !!! Vanaf toen kreeg ik een hele nest chemische SHIT erbij, zoals: - Dipiperon-druppels (40mg/ml) bijgekregen en dit 3 x 10 druppels/dag; - Remergon 40 mg; - Xanax Retard 1 mg werd opgevoerd naar 3 x 1 mg/dag ipv ééntje; - Nog iets héél straf, maar ben de naam vergeten, omdat ik het niet meer neem. Voor mijne chronische pijn nam ik eerst (toen ik de psychiatrie binnenging) 135 Contramaldruppels/keer in en dat 4 keer/dag. Kreeg de tweede week daar een serieuze epilleptische aanval en daar is het raden nog naar waarvan die kwam. Waarschijnlijk (volgens mijn neuroloog) té zware pijnmedicatie én stress natuurlijk. Nu heb ik héél veel last van serieuze migraine-aanvallen en ben intensief in behandeling bij een goede neuroloog. Nu, die zit momenteel ook een beetje met de handen in het haar, omdat niks effectief blijkt te zijn. Heb een 7 maanden Topamax genomen (vuile rommel, waarvan je serieuze neveneffecten krijgt, zoals oncontroleerbare handen, moeheid, etc …), maar spijtig genoeg hielp het niet ! Ik ken nochtans iemand die het een half jaar nam en NOOIT nog een aanval kreeg. En dan heb je wel zoiets van: Waarom bij haar wel en bij mij niet ? Maar dan probeer ik alles wat te relativeren en wéét ik goed genoeg dat er vele andere mensen én spijtig genoeg ook kinderen vele ergere dingen meemaken qua gezondheid. Daar trek ik me zowat mee omhoog… Allé, de intentie is er toch. ;-) Nu, neem ik voor de chronische pijnen Durogesic-pleisters van in totaal 150 µg/h. Dit geven ze aan terminale kankerpatiënten en sommigen vragen of ik daar niet stoned of moe van ben: “Wel, nee !” Als ik één dag te laat vergeet te vervangen, kruip ik bij wijze van spreken over de grond van de pijn. Nu zei mijn neuroloog dat ik het moet afbouwen… Ik zie dat eerlijk gezegd niet écht zitten. Al die anti-depressiva heb ik gewoon nodig om te kunnen funcitoneren zoals ik elke dag probeer en dan ik heb dan al om de 3 dagen migraine, dus mijn sociale leven staat op een héél laag pitje. Als ik dan nog méér ga krijgen, dan weet ik niet hoe het met mij gaat aflopen… Van die Contramal ben ik volledig vanaf. Die bouwde ik op 2 maanden af naar 0, maar kreeg daarvoor in de plaats wel die pleisters van Durogesic. En dat ik eens moet bijnemen qua hoeveelheid, is de gewenning aan het produkt, want het is tenslotte morfine. Krijg nu ook zo om de 4 weken van mijn neuroloog spuiten van een cortisone-mengsel ingespoten recht in de nek op 3 zéér gevoelige plaatsen. Moet zeggen dat ik er 3 à 4 dagen beetje deugd van heb: minder stram, want ik zit dan ook nog volledig vast in nek, schouders en rug van de arthrose. En daar kan je uiteraard niks aan doen. Da’s “slijtage”. Qua medicatie neem ik nu in: - Pleister Durogesic van 100 µg/h; - Pleister Durogesic van 50 µg/h; - Xanax Retard 1 mg (2x/dag); - Xanax Retard 0,5 mg (1x/dag); - Efexor Exel 150 mg; - Efexor Exel 75 mg; - Remergon 30 mg; - Losec 30 mg (voor de maag); - Baclofen 10 mg (voor de maag: 3x/dag); - Modurectic (voor mijn oren); - Ranitidine mylan 300 mg (voor de maag); - Avamys 27,5 microgrammen (neusspray voor mijn sinussen); - Imitrex-inspuitingen (bij een zware migraine-aanval die ik mezelf toedien); - Dafalgan 1gram (voor extra pijn en bij migraine-aanvallen: dus meerdere/dag soms !); - Lactulose Siroop (om naar de wc te kunnen gaan !); - Lodixal 240 mg (tegen migraine); - Deanxit (tegen migraine); - Voorgevulde spuiten Diprophos 2 mg + 5 mg/1ml (tegen de migraine). Iemand suggesties ofzo ??? ;-) Of hopeloos gevalleke ? Hahaha, nee, mijn humor verleer ik nooit hoor. Dan moet het al hééééééél erg met me gesteld zijn. Alvast bedankt mensen ! Groetjes, Marion

22-05-2012 | Vrouw | 38
topiramaat
nou ik heb deze medicijnen vandaag dus gekregen. en normaal lees ik de bijsluiter helemaal niet maar nu wilde ik iets weten en kwam dus die bijwerkingen tegen.. na zoeken op internet over echte ervaringen heb ik besloten deze medicijnen toch echt niet te gaan gebruiken !!! ik vindt dit geen goed medicijn met al die rare bijwerkingen.. dan maar liever dagelijks hoofdpijn en[lees meer...] 3 x in de maand zware migraine...

01-05-2012 | Vrouw | 26
topiramaat
Ik ben heel blij dat ik ben gestopt met dit middel. Ik kreeg last van huid irritaties en depressies. HEt leek alsof er hele groepen mieren over mijn rug de hele dag liepen.

03-04-2012 | Vrouw | 50
topiramaat
Gebruikt in kader van preventie naar migraine toe: echter geen afname van de aanvallen ( om de 7 dagen een aanval die meestal 72 uur duurde ).Soms werkonbekwaam Zeer veel bijwerkingen : gewichtsverlies ( 5 kg), diarree +++++, depressief, suicide gevoelens, onevenwichtig, ijl in mijn hoofd, evenwichtstoornissen. geheugenverlies. enz.....

30-03-2012 | Vrouw | 20
topiramaat
Ik ben een chronische migraine patiënte. Ik heb 3/4 aanvallen per week en loop hiervoor ook bij een neuroloog. Na Sandomigran en Propranolol te hebben gebruikt kreeg ik van de neuroloog Topiramaat/Topamax voorgeschreven. Echt een rotmiddel! Dit middel geeft erg veel bijwerkingen en had bij mij weinig effect. Ik was erg suf, erg misselijk en ik had nergens meer zin in, ik v[lees meer...]oelde mij niet goed in mijn vel. Daarbij kon ik mij niet meer goed concentreren op mijn studie, ik viel 6 kg af en kreeg ik last van menstruatiestoornis. Ik was 2.5 week ongesteld! In overleg met de neuroloog ben ik gestopt met dit middel. Na dit middel heb ik Atacand gebruikt. Weinig bijwerkingen, maar helaas geen effect bij mij. Momenteel gebruikt ik Depakine Chrono ook wel bekend als Natriumvalproaat (sinds 01/02/2012). Enige bijwerking is vermoeidheid. Helaas heeft dit medicijn nog geen effect op mijn migraine.

30-03-2012 | Vrouw | 20
topiramaat
Ik heb chronische migraine, de ene aanval volgt na de andere (zo'n 3/4 aanvallen per week). Dit medicijn kreeg ik voorgeschreven van de neuroloog na Propanolol en Sandomigran te hebben gebruikt. Ik begon met 1 x 25 mg en bouwde dit op tot 100 mg per dag (2x 2 tabletten van 25 mg). Ik kreeg tijdens het opbouwproces last van allerlei bijwerkingen. Zo was ik erg moe, misselij[lees meer...]k, viel ik 6 kg af en voelde ik mij niet lekker in mijn vel. Daarnaast kon ik mij niet meer goed concentreren op mijn studie en kreeg ik last van een menstruatiestoornis. Ik was 2.5 week achter elkaar ongesteld! Ik had erg veel last van de bijwerkingen en de migraine werd er niet minder op. Na een gesprek met de neuroloog werd er besloten om te stoppen met dit medicijn. Hierna heb ik Atacand gebruikt, weinig bijwerkingen erg fijn maar werkt helaas bij mij niet. Momenteel gebruik ik Depakine Chrono, enige bijwerking is moeiheid. Tot nu toe nog weinig succes.

24-02-2012 | Vrouw | 36
Bipolaire stoornis
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen om de stemming te stabiliseren. Het was het zoveelste middel. Wat een rommel, kan er niks anders van maken. Het werkte voor mij gewoon niet en daarnaast waren de bijwerkingen niet fijn. Verward, tintelende voeten en het allerergste, haaruitval. Niet een beetje hier en daar, nee ik heb (ben er sinds gisteren pas achter) een kale ple[lees meer...]k op mijn hoofd van pak em beet 6 bij 4 cm, compleet kaal en dat in 3 a 4 maanden tijd! Ik heb van mezelf veel en dik haar, dus het is me niet opgevallen omdat mijn andere haar erover heenvalt. Bij de kapper viel het op. Bezint eer ge begint en als je dan toch dit middel gaat nemen, check in vredesnaam je haar regelmatig op kale plekken en ga overleggen met je arts als je haar begint uit te vallen. Ik heb namelijk gelezen dat de haaruitval wel stopt als je stopt met Topamax (ben sinds gisteren gestopt) maar dat niet bij iedereen het haar weer terug komt :-( Ik duim dat ik bij de groep hoor waarbij het gewoon weer terugkomt. Ik ben pas 36, veel te jong om met grote kale plekken te lopen!