Epilepsie (47 meningen)

16-12-2012 | Vrouw | 38
Hoofdpijn

11-12-2012 | Vrouw | 50
topiramaat
Ik ben gestart met 2 keer 15 mg. Na 2 maanden opgehoogd in stappen na 2 keer 25 mg. Echter ik kreeg spraak problemen. Moest stoppen, ik zou anders arbeidsongeschikt worden. Praten hoort bij mijn vak. Weer verlaagd na 2 keer 15 mg. Maar veel bijwerkingen. Warmte- intolerantie, droge mond. Trager in denken. Ernstiger: emotionele vervlakking, vond niks meer echt leuk. Ook nie[lees meer...]t vervelend. Maar emoties werden afgevlakt. Spierstijfheid. Bij inspanning ontstond er spanningshoofdpijn, soms even erg als migraine..... En mijn conditie ging erg achteruit. Ik kon nauwelijks 5 km fietsen, terwijl ik vorig jaar nog 100 km op een dag fietste. Ik kreeg fybriomyalgie- achtige klachten. Nu probeer ik weer mijn conditie op te bouwen. En weer over te gaan op aanvals-behandeling. Voldoende slapen, geen koffie, en minder hard te werken.

28-10-2012 | Vrouw | 35
topiramaat
Sinds een week gebruik ik ipv een betablokker nu topamax 25 mg per dag. Ik heb sinds donderdag toch een vervelende hoofdpijn, zal dit zijn omdat de betablokker uitgewerkt is en topamax niet aan slaat ? Heeft iemand enig idee hoe het zit met opbouwen ? Ik heb nu nog voor 1 week 25 mg liggen om te proberen dan is het op.(graag prive berichtje bvd) Mijn dokter is geen voorsta[lees meer...]nder van dit product omdat het niet bewezen is dat het helpt tegen migraine. Ben wel grieperig verder geen bijwerkingen, eetlust wel verminderd.

02-08-2012 | Vrouw | 34
erg veel bijwerkingen.

01-02-2012 | Vrouw | 45
topiramaat
Een tweede reactie op dit middel. Aan het begin erg tevreden, geen hoofdpijn en enkele bijwerkingen. Echter eind december 2011, januari 2012, zeer veel bijwerkingen gekregen. Geminderd en uiteindelijk gestopt. Ik kreeg steeds meer, rugpijnen ruggegraat, koude uiteinden neus, handen, voeten. lage rugppijn vermoedelijk door verkramping, extreem moe en zwaar gevoel voorhoofd.[lees meer...] Ik zweete niet meer, pijn thv nieren enz. Na wat geminderd te zijn, toch gestopt. De vermoeidheid werd te extreem. Door het niet hebben van hoofdpijn echter wel ontdekt dat ik veel pijn in nek, schouders en borstbeen had. Inmiddels doorverwezen naar reumatoloog. Heb wel mijn drukke leven en de sportbelasting aangepast. Betere verdeling van activiteiten en voldoende rust. Net gestopt, nog geen hoofdpijn en hopelijk een betere weerstand, die vermoedelijk van deze medicijnen behoorlijk achteruit is gegaan. Nu met voedingsuplementen bezig voor betere afweer. Hopelijk brengt het anderen wel wat ze nodig hebben.

28-06-2022 | Vrouw | 33
topiramaat (25mg)
Voor mij is topiramaat geen succes, er is geen enkele effectiviteit (ik zat op 5 migraineaanvallen per maand en nu nog steeds) en de bijwerkingen zijn te heftig. Eerst opgebouwd tot 50 mg maar vanwege geen enkel effect met de neuroloog toch afgesproken het nog een kans te geven tot 100 mg. Dit is echter een dosering waarbij ik de bijwerkingen niet verdraag, ik kan niet mee[lees meer...]r functioneren. Ik ben zo langzaam, ik kan niet meer nadenken, en ben er depressief van.

04-05-2022 | Vrouw | 33
topiramaat (50mg)

14-01-2022 | Vrouw | 36
topiramaat (200mg)
In het begin (6jaar geleden) deed het zijn werk. Maar ook vanaf toen klopte er steeds dingen in mijn lichaam voor mijn gevoel gewoon niet. De arts vond dat ik me aanstelde en of gaf me meer of minder. Maar nu ook merk ik steeds meer dat het soms gewoon mijn dag beïnvloed. Ik heb het mijn huisarts besproken om ermee te stoppen en die staat er nu helemaal achter.

25-10-2018 | Vrouw | 21
topiramaat (50mg)
Zeer neerslachtig na een paar weken, gewichtstoename, concentratieproblemen. Hielp in aantal tegen migraine, aanvallen waren even erg tot erger.

22-01-2017 | Vrouw | 64
Epilepsie
Ik was niet zo'n angstig type en ben inmiddels gewend aan het slikken van pillen plus dat ik erop vertrouw dat de artsen die ze voorschrijven weten wat ze doen dus. Maar dat blijkt in mijn geval niet waar te zijn ik slik 3 soort pillen tegen mijn Epilepsie aanvallen , dit zijn complex partiële aanvallen. Deze kunnen alle drie ervoor zorgen dat je depressief word wat in m[lees meer...]ijn geval dan ook aardig gelukt is. Ik ben zeer regelmatig zwaar depressief en wil dan ook alleen mijn ogen dichtdoen en nooit meer open doen. Verder word je agressief heel erg moe snel geïrriteerd slecht slapen komt er ook nog bij, maar dat deed ik al want ik heb Apneu. Ik heb het vermoeden dat al mijn kwaaltjes met elkaar te maken hebben inmiddels en oh ja ik ben ook nog doof aan beide oren.

26-12-2016 | Vrouw | 28
topiramaat (100mg)
Eetstoornis
Verwoestend middel wat je hele lichaam en geest aantast en verstoord. Schadelijk en gevaarlijk middel. Net drugs oftewel Dopamax. Een halfjaar geslikt voor boulimia en stemmingsklachten. Werkte uiteindelijk averechts door de sterk opkomende depressie en daaruit voort eetbuien. Klachten zoals verlaging IQ en geheugenproblemen, zware spier en gewrichtsklachten, zoals het voe[lees meer...]len als een bejaarde. Weken van 27/4 huilbuien, hoofdpijn, suicidaliteit en zichtverlies en uitvalsverschijnselen. Verstoring hormoonhuishouding, overgang- en zwangerschapsklachten en candida. Algehele negatieve karakterverandering. Raakte mijzelf helemaal kwijt. Leek wel alsof ik dement werd en een kreupel oud angstig, negatief, afhankelijk, geïsoleerd oud vrouwtje. Paniekaanvallen, zware angstoornis, sociale angst en depressie, maar ook woedeproblemen en irritatie naar mensen. Nier- en leverfalen en maag- en darmklachten. Bijna erdoor in de ziektewet beland. Na halfjaar gebruik noodgedwongen afgebouwd en gestopt in 2 weken en nu halfjaar afkicken en herstellen van deze troep wat mij nog zwaarder valt. Vraag is of "ik" mijn lichaam en persoonlijkheid weer de oude wordt zonder blijvende schade. Veel ervaring met medicatiegebruik, maar dit is een heel ander verhaal. Nog nooit zo'n gevaarlijk en schadelijk middel ervaren. Voor mij nooit meer. Vind dat dit middel in NL wordt onderschat. In Amerika en de vele sites is veel meer bekendheid over de negatieve gevolgen. Veel meer begeleiding en uitleg gewenst door specialisten en waarschuwing voor negatieve en schadelijke gevolgen.

28-07-2016 | Man | 32
Epilepsie
Ik moet al jaren lang Depakine Gronno 500 slikken, en dit middel heeft de bijwerking om je te laten groeien. Toen kreeg ik van mijn neuroloog de vraag, wil je Topamax uitproberen? Daar heb je geen groei problemen mee, ik zij toen oké en moest een aantal maanden opgenomen worden in een epilepsie kliniek. Na 4 en halve maand raakte ik steeds sneller agressief, maar wist niet[lees meer...] waar het weg kwam. Op een gegeven moment kreeg ik heel erg waanbeelden, zelfs zo erg dat ik dacht dat iedereen me niet moest en boos op me was. Hierdoor wilde ik uit het leven stappen en raakte in een GGZ instelling terecht. Daar zeiden ze dat het middel Topamax niet bij mij paste en weer af moest bouwen en naar mijn oude medicatie terug moest. Nu heb ik weer het middel Depakine Gronno 500. (8 pillen per dag)

15-06-2016 | Vrouw | 19
topiramaat (100mg)
Clusterhoofdpijn
Doordat indometacine veel bijwerkingen gaf heb ik voor mijn clusterhoofdpijn van de neuroloog Topamax gekregen. Totaal geen succes helaas: de hoofdpijn verdween niet en na het middel ongeveer een week gebruikt te hebben begon ik me naar te voelen. Gedurende de hele dag had ik een soort stoned/wazig gevoel en ik leek me een stuk verdrietiger te voelen. Meteen de neuroloog m[lees meer...]aar gebeld en met het middel gestopt.

04-05-2016 | Man | 29
Spanningshoofdpijn
De bedoeling was om op te bouwen van 25mg naar 50 over een aantal weken. Ik ben gestopt nog voor ik aan de 50mg zat omwille van de bijwerkingen. Tintelingen in voeten en vingers. Vooral in de wagen is dat zeer irritant, daar ik voor mijn werk soms uren in de wagen zit. Verwarring. Voorbeeld: De vaatwas legen en alle borden op de plaats zetten van de airfryer en omgekeerd e[lees meer...]n pas beseffen als je een bord nodig hebt. Concentratieproblemen: Bij het verpakken van een pakketje schreef ik niet de naam van de klant op maar wat ik op dat moment zag en dat pas beseffen als je controleert. Vergeetachtig: Details van een opdracht die je 5 minuten geleden zijn uitgelegd vergeten en opnieuw moeten vragen. Afritten missen om weet ik veel welke reden. Afwezigheid: Mijn vriendin vertelde mij ook dat ik afwezig was en niet aandachtig luisterde naar wat ze te vertellen had. Om deze redenen ben ik dus meteen gestopt met Topamax.

16-11-2015 | Vrouw | 17
topiramaat (25mg)
1ste week 1 tablet, vanaf de 2de week 2 tabletten per dag. Na de 2de dag met 2 tabletten, waren er verschrikkelijke nevenwerkingen: fouten schrijven, zelfs eigen naam verkeerd schrijven, 2x hetzelfde woord schrijven omdat je niet meer weet dat je dat geschreven hebt, spreken doe ik als iemand die net een beroerte heeft gehad, dus met veel stotteren en hakkelen en takkele[lees meer...]n. Mijn ademhaling is verstoord en ik word hier ontzettend moe van. MRI scan en CT scan en reflex-onderzoeken hebben uitgewezen dat er geen beroerte is opgetreden, dus het is zuiver van de Topamax. Ik laat die nu al 3 dagen en er is geen beterschap, het zou toch een week duren voor de symptomen weg zouden zijn en dan misschien nog logopedie om terug deftig te leren praten en schrijven!!!

07-09-2015 | Vrouw | 20
Epilepsie
Een vreselijk medicijn. Ik heb dit medicijn ongeveer anderhalf jaar gehad. De neurologen wisten niet wat ze met me moesten, ik heb epilepsie. Mijn aanvallen waren heel erg en die neurologen gaven mij steeds meer van Topamax, terwijl het helemaal niks hielp. Het enige wat ik van dit medicijn had was bijwerkingen. Vreselijke hoofdpijn, ik had geheugenverlies, kon niet meer o[lees meer...]p mijn woorden komen, was misselijk, was ontzettend boos en heel erg depressief. Toen ik op het maximum van mijn medicijnen zat was dit 200 mg. Toen heb ik een aanval gehad waar ik niet meer uit kon komen, een status epileptica. Er is besloten dat ik maar in coma moest worden gebracht, aangezien ik anders blijvende schade zou hebben. Toen ik wakker werd kreeg ik ook nog een psychose. Ik heb een hekel aan dit medicijn en raad het iedereen af! De neurologen hebben mij steeds meer van deze rotzooi gegeven, maar mijn aanvallen bleven, en op een gegeven moment werden ze alleen maar erger en erger. Ik hoop dat niemand dit ooit mee zal maken.