Epilepsie (47 meningen)

26-03-2013 | Vrouw | 37
topiramaat
Sinds pubertijd vaak migraine. Na het krijg van de kinderen Topamax gaan gebruiken (daarvoor niet verstandig als je een kinderwens hebt). Dit in overleg met neuroloog in diverse stappen uiteindelijk opgebouwd naar 75mg per dag. Aan het begin de bekende bijwerkingen als tintelingen en een verminderd hongergevoel. Dat laatste heeft geleid tot een paar kilo afvallen, wat in [lees meer...]mij geval geen probleem was. Bij mensen die al een laag gewicht hebben schijnt dit een puntje te zijn waar je wel alert op moet zijn. Ben niet helemaal van de migraine af, maar in totaliteit wel veel minder aanvallen. Gebruik van andere middelen, zoals Imigran, is minder geworden. Bijwerkingen zijn uitgedoofd, dus voor mij is Topamax een oplossing.

12-02-2013 | Vrouw | 45
Epilepsie
ik nam al 6 jaar lamictal, begonnen met 100mg, 4 jaar aanvalvrij geweest en het laatste jaar met verhoging naar 150 en 200 toch nog 4 aanvallen op één jaar gehad. Daarom is er onlangs besloten om te starten met een bijkomende medicatie, topamax. Na de eerste inname de volgende ochtend de hele dag als een gedrogeerde rondgelopen, bij het lezen barstende hoofdpijn, prikke[lees meer...]lbaar. Wanneer mijn lichaam een beetje gewend is aan het medicijn moet ik beginnen aan de verhoging. Vanmorgen de tweede pil genomen, neem nu 50mg/ dag en moet kog verdubbelen. Ik ga nu zeker dag telkens dag of 10 wachten of meer voor ik nog verhoog dat weet ik zeker. Ik volg avondschool en heb binnen 2 weken examen, vrees dat mij dat niet gaat lukken met die hoofdpijn en concentratiestoornissen!! Ik ben 45 alleenstaande moeder en ben verplicht om te blijven werken want heb net een nieuwe job van 27 uur/ week.

22-01-2013 | Vrouw | 31
topiramaat
Sinds gisteren ben ik begonnen met dit medicijn tegen de migraine aanvallen, 3 a 4 per maand. alleen al om het feit dat je in ieder geval de eerste week niet mag auto rijden, dat de werking van de anticonceptiepil blijvend verminderd is, wilde ik al niet beginnen. op aanraden van de neuroloog heb ik de bijsluiter gelezen, wat ik normaal niet doe tenzij ik ergens last van k[lees meer...]rijg. Maar na een aantal ervaringen te hebben gelezen, ga ik dit denk ik niet te lang proberen. ik heb nu al last van duizelingen, droge mond en erg down vandaag (dit kan ook andere oorzaken hebben), maar dit moet niet versterkt worden! Ik weet dus nog niet wat ik van dit medicijn moet vinden.... Is er iemand met ervaring over de betrouwbaarheid van de pil? heb hier uiteraard info over gekregen, maar heb hier toch nog een vraag over.

02-01-2013 | Vrouw | 34
topiramaat
Ikzelf gebruik topamax nu bijna twee weken tegen migraineaanvallen. Ook ik heb ze meerdere malen per week en gebruik daar immigran voor. Ik heb ook aanvallen met aura waarna ik meestal een dag ziek in bed lig en de dag daarna vaak nog moe en een zeurende hoofdpijn de hele dag door. Loop nu bij een neuroloog en hij heeft mij topamax gegeven om het uit te proberen. Sinds een[lees meer...] paar dagen heb ik vooral s nachts een enorme pijn op de borst en het best wel benauwd. Ook slaap ik slecht. Daarnaast heb ik last van tintelingen en kouwe rillingen maar dat vind ik op zich niet zo erg. Die pijn op de borst wel. Ik vroeg me af of er iemand is die daar ervaring mee heeft en of dat ook weer wegtrekt, want hetmiddel slaat voor mijn gevoel wel aan (nog maar 1 aanval gehad in de afgelopen week). Ik begreep dat je soms even door moet zetten, maar dit vind ik echt niet prettig en ik twijfel dan ook zwaar of ik moet gaan stoppen of niet. Heb ook andere bijwerkingen gehad zoals misselijkheid en nare smaak in mond in de ochtend maar dat is inmiddels weer verdwenen. Ik hoor het graag.

08-05-2012 | Vrouw | 39
topiramaat
Ik had 4 a 5 migraine aanvallen per week.Ik Neem sinds 1,5 jaar topamax.Had ongelooflijk veel bijwerkingen. Geen eetlust. 8kg vermagert. moe, tintelingen, verward, niet uit mijn woorden geraken, emotioneel labiel, hallucinaties, onregelmatige maandstonden,haaruitval, slapeloosheid. Ik ben van mijn neuroloog stilaan mogen opbouwen van 25 naar 75 mg/dag. Nu 1,5jaar verder be[lees meer...]n ik uitgeput. Futloos, zonder energie, ik probeer in gewicht bij te komen en het lukt niet. Ik ben een schim van wat ik vroeger was, zelfs mijn man maakt zich ernstig zorgen.1 lichtpuntje: Ik ben migrainevrij, alleen rond de periode van mijn maandstonden.

09-03-2012 | Man | 3

02-03-2012 | Man | 38

25-11-2011 | Vrouw | 26
topiramaat
Ik neem sinds korte tijd topamax voor mijn migraine. Had meerdere malen migraine aanvallen per week (3/4 per week) heb ook jaren inderal retard 160 mg genomen. Dit was in het begin zeer effectief maar na verloop van jaren geen succes meer. Momenteel zit ik na enige opbouw aan topamax 100mg. Is effectief. Heb geen 3-4 aanvallen meer per week, het situeert zich eerder nog ro[lees meer...]nd de periode van mijn maandstonden. Dan zijn de aanvallen wel nog zeer pijnlijk en niet uit te sluiten en neem ik almogran of brufen. Wat betreft de bijwerkingen van topamax ben ik snel moe en heb ik het redelijk moeilijk om op mijn woorden te komen. Ik heb ook veel moeilijk om mij te concentreren op mijn job en ben veel onzekerder. De laatste weken heb ik ook geen vaste stoelgang meer. Ik weet ook niet of dit te maken heeft met de topamax, maar dit is toch zeer toevallig, daar ik ook constant misselijk gevoel heb en vaak last heb van de darmen. Emotioneel ben ik ook redelijk onstabiel geworden. Maar weegt dit op tegen mijn migraine? Ik ben zo blij dat ik EINDELIJK verlost ben van die wekelijkse migraine? Het enige dat mij zorgen baart is die stoelgang. Aangezien dit ook niet echt gezond is natuulrijk. EN... hindert dit niet de werkzaamheid van mijn anticonceptie en de topamax? Gr.

23-04-2021 | Vrouw | 39
topiramaat (50mg)
Ik las reeds dat anderen afvielen en ik had hier zelf al schrik voor.Na 1 week had ik al prijs. Ik ben zelf al mager en ik kon echt geen kilo´s missen.Na 1 maand was ik nog maar een schim van mezelf. Zeer ongelukkig, heel mager, heel moe.De migraine was iets minder hevig, maar de aanvallen waren niet weg.De draainissen waren niet weg(na 5 weken inname 75 mg).De dosis moet [lees meer...]terug afgebouwd worden bij mij.Als je al mager bent,is dit geen aanrader.Puur vergif.Ik was slechter af dan ervoor. Mijn huisarts zei puur vergif als het niet werkt dus we gaan dat sneller afbouwen bij jou.Ze verschoot toen ze me na 1 maand terugzag. ´s Nachts had ik ook last van nachtmerries. Overdag had ik sombere gedachten. Die meer greep op me kregen. Dingen die ik voor deze medicatie nooit had gehad. Ik zal heel blij zijn als ik de medicatie niet meer in mijn lijf heb.

06-10-2019 | Vrouw | 41
topiramaat (25mg)
sedert 1 jaar migraine en aangezichtspijn, bij inname van topamax leekt de eerste maand beterschap, na paar maanden geen effect, enorm misselijk en opbouwen lukt vanwege de bijwerkingen

03-11-2017 | Vrouw | 26
topiramaat (25mg)
Ik ben sinds 7 maanden onder behandeling bij een neuroloog voor mijn migraine. Bij acute migraine aanvallen slik ik rizatriptan 10mg smelttablet wat prima werkt. Maar de omdat de aanvallen zo vaak terugkeren nu weer opnieuw op zoek naar een preventief medicijn. Sinds 4 maanden slik ik topiramaat (opgebouwd naar 75mg), de eerste maand tijdens het opbouwen (25mg) geen aanval[lees meer...]len gehad. De overige 3 maanden bijna iedere week een migraine aanval. Ik kan dus wel stellen dat dit medicijn voor mij niet werkt. Daarnaast ben ik veel gewicht verloren. 10kg. Van 58kg (wat al niet erg veel was) naar 48kg. Daarnaast merk ik dat ik af en toe veel moeite heb mij te concentreren op mijn werk. Als de migraine aanvallen er daadwerkelijk minder van werden, had ik het er misschien nog voor over gehad. Maar aangezien ik mezelf niet meer terug herken, heb ik in overleg met de neuroloog besloten dit medicijn af te bouwen. We gaan nu over op Candesartan, een bloeddrukverlagend middel wat redelijk nieuw is tegen migraine. Ik ben benieuwd..

10-03-2017 | Man | 65
topiramaat (200mg)
Epilepsie
Ik heb verschillende epileptie-aanvallen gehad tijdens een coma (Nov2014) en tot iets nadat ik uit coma ben gekomen....De Dokter(s) vonden geen oorzaak van die aanvallen(nog steeds niet op 10 03 2017 ). ik kreeg de topamax preventief. Bijwerkingen: duizeligheid, misselijkheid, hoofdpijn, van slag zijn vooral 's morgens, moe gevoel tijdens de dag..... uiteindelijk depressie[lees meer...]f geworden (nam tegelijkertijd ook Kepra)

17-05-2015 | Vrouw | 63
topiramaat (300)
Epilepsie
9 maanden Topamax gebruikt, mijn hele leven is door dit medicijn verwoest. Er zijn hersenbeschadigingen ontstaan omdat mijn gestel erg heftig op dit medicijn reageerde. Het gevolg is dat ik slecht kan lopen, omdat de reflexen niet goed meer naar mijn benen gaan, dat is beschadigd. Voor de dokters wisten wat er precies met mij aan de hand was, waarom ik zo slecht liep, was[lees meer...] het kwaad al geschiet en is na al die jaren geen kans meer op herstel. Mijn toenmalige specialist heeft mij erna met de rolstoel op de gang gezet, ik hoefde niet meer terug te komen. Omdat ik met Topamax stoppen moest, werd mij verteld je epilepsie is over, je hoeft niet meer terug te komen. Na 2 jaar kwamen vervolgens mijn aanvallen terug, nu gebruik ik Kepra en daar heb ik goed baat bij en geen bijwerkingen, wel uiteraard bij een andere specialist.

07-07-2014 | Vrouw | 25
Epilepsie
Ik heb al sinds mijn 12de epilepsie en al een heleboel soorten pillen genomen.. van depakine tot keppra tot lamictal tot ik uiteindelijk bij topamax uitkwam.. waarbij ook een kinderwens veilig is. 1 keer 100 mg per dag. Effectief is het wel.. maar de bijwerkingen.. olalala.. Bijwerkingen: Vaak plassen.. Misselijkheid.. Duizelig.. Gevoel tot flauwvallen.. Overmatige vermoe[lees meer...]idheid.. Druk op het oog veroorzaakt pijn.. Hoofdpijn.. Tintelingen in voeten.. Slapende voeten.. Diarree.. Loopneus.. Jeuk.. Moeilijk in slaap blijven Wazig zien.. Oorpijn.. Zwakheid.. Buikpijn.. Droge mond.. Gewrichtspijn.. Spierpijn.. Lage bloeddruk.. toch wel niet te onderschatten en niet meer leefbaar! Maar ik denk dat dit geval per geval is.. want ik was bv niet safe met keppra.. maar anderen kunnen niet zonder.. ik ben fan van depakine.. safe voor epi.. geen bijwerkingen.. maar helaas moet het een jaar uit het bloed bij kinderwens.. anders bleef ik trouw aan depakine want daar zat ik goed mee!

01-05-2014 | Vrouw | 31
topiramaat
Hoi, Ik ben nu een 3-tal weken bezig met Topamax. Ik zit nu aan een dosis 's morgens 25mg en 's avonds 25mg (die ik geleidelijk aan zou moeten gaan ophogen naar 50mg-50mg) maar ik wordt daar zo ontzettend moe van! met als gevolg hoofdpijn, mijn bloeddruk die maar 10 over 6 is....kortom heel vervelend! Hebben jullie hier dezelfde problemen mee ervaren? Het is nog te vroeg[lees meer...] om te zeggen of Topamax iets aan mijn aanvallen gaat doen, maar wil in ieder geval nog niet opgeven. Groetjes

07-01-2014 | Vrouw | 39
Epilepsie
Ik gebruik Topamax in combinatie met Tegretol voor de behandeling van mijn epileptie. Ook een keer geprobeerd met Topamax alleen tot 125mg 2x/d maar de aanvallen kwamen gewoon door. Ik voelde me heel opgejaagd, hartkloppingen, tintelingen, kon geen rust meer vinden, slaapproblemen,... In combinatie met Tegretol opnieuw wat rustiger, maar hartkloppingen blijven en met lang[lees meer...]duriger gebruik ook 'opgebrand' gevoel, moe, suf, concetratieproblemen, geheugenproblemen,... Algeheel gevoel van 'ik voel me er niet lekker bij, ik wil van dit middel af'. Vroeger nam ik slechts 2x25mg per dag. Dit voelde veel beter. Gaf nauwelijks bijwerkingen.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum