Epilepsie (47 meningen)

08-01-2012 | Vrouw | 41
topiramaat
De neuroloog heeft mij topamax voorgeschreven voor de migraine (al jarenlang iedere maand 2 aanvallen van 3 dagen) nadat ik, naast de normale aanvals-medicatie zoals imigran of maxalt diverse andere medicatie heb geprobeerd zoals betablokkers, amitryptiline, depakine en nu dan topamax. Sinds ik op de volledigde dosering van 100 mg per dag zit, ben ik voor het eerst sinds j[lees meer...]aren vrij van hoofdpijn tijdens de migraine-aanvallen. Ik heb nog wel wat last van moeheid en druk op mijn hoofd, maar dat is niet te vergelijken met de pijn die ik normaal had. De imigran heb ik nauwelijks nog nodig. De bijwerkingen vallen me reuze mee. Vooral in het begin veel last gehad van tintelende voeten en vingers, maar dat wordt steeds minder. Wel was ik de eerste weken niet helemaal mezelf, een beetje humeuriger dan anders, maar dat is nu weer helemaal normaal. (aldus mijn omgeving). Ook merk ik een verminderde eetlust, maar ik wilde toch al afvallen, aangezien ik door de depakine flink ben aangekomen, dus voor mij is dat geen probleem, eerder een voordeel. De kilo's vliegen er dan ook af. Dit is wel een bijwerking om rekening mee te houden als je geen gewicht wilt verliezen. Al met al vind ik de bijwerkingen niet ernstig en zeker opwegen tegen het uitblijven van de hoofdpijn. De keuze is voor mij snel gemaakt!

09-12-2011 | Vrouw | 45
topiramaat
Na jarenlang prive veel tegenslag en hard werken, was de rek er uit. Mijn lichaam en geest, gaven het langzaam op. Wat en hoe ik het ook deed, ik herstelde niet meer. Na veel geklungel met hoofdpijn, voorkomen van hoofdkpijn, herstellen van hoofdpijn, 2x per maand drie dagen migraine, was ik het zat. Ik had alles geprobeerd en heb bij de neuroloog Topiramaat voorgeschreven[lees meer...] gekregen. Nu na een maand langzaam opgebouwd te hebben op 100mg per dag, nog steeds geen hoofdpijn. Soms nog wat spierspanning, maar zet niet door. Wel bijwerkingen, maar goed te doen. Aan het begin, wat misselijk en moe, maar dragelijk. Wel tintelingen in handen, voeten en kouwelijk op mijn rug. Hierdoor wat verkrampingen in onderrug af en toe. Ook mijn lippen en gezicht zijn wat tintelig en koud, maar niet constant. Ik las over het niet proeven van prik. Dat was dus de reden dat het donker biertje niet meer lekker was ineens. Maar mensen, ik heb tot nu toe geen hoofdpijn meer na drie jaar. Wat een zegen. Ik kan weer denken en informatie opnemen, dan alleen maar met overleven bezig te zijn. Wat zal dat een energie schelen op den duur.

29-11-2011 | Vrouw | 39
Epilepsie
Sinds 2,5 jaar slik ik nu topamax, en de eerste maanden had ikwel wat bijwerkingen zoals vergeetachtigheid, tintelende vingers en niet uit mijn woorden kiunnen komen af en toe. Vooral die laatste werkte erg op m'n lachspieren, Was eerder grappig dan vervelend. Je gaat wat stotteren, alsof je niet op een woord kunt komen,...maar dan 3x in elke zin! :) Die bijwerkingen waren[lees meer...] vooral in de fase dat ik het medicijn aan het opbouwen was. Toen ik eenmaal op de dosis was waar ik zijn moest (2x daags 100mg) was het snel over. Ik heb in de 2,5 jaar geen enkele aanval van epilepsie meer gehad, en daarom is het voor mij een uitstekend medicijn! Één nadeel...het "beloofde" afvallen...dat gebeurt helaas niet,...ik ben in het laatste jaar zelfs 12 kilo bijgekomen, zonder dat mijn eet- of bewegingspatroon is verandert! Dit staat ook als bijwerking in de bijsluiter, en ik ben dus nu gezegend met een dikke kont! :'( Ik hoop dat ik na 4 jaar gebruik de topamax weer mag afbouwen en zponder medicijn door het leven mag. (en mijn achterwerk weer krimpt tot haar normale formaat...) Tot die tijd neem ik mijn extra kussens maar voor lief, want geen aanvallen meer is toch wel erg prettig!

29-11-2021 | Vrouw | 38

27-11-2021 | Vrouw | 29

26-09-2016 | Man | 55
topiramaat (100mg)
Epilepsie
Sinds ik deze medicijn slik heb ik minder last van licht, waardoor ik minder kans op aura's hebt om aanvallen te krijgen. Toch heb ik dagelijks last van spierkramp, denkelijk door dat dit ( volgens de huisarts ) tot de bijwerking behoord, buiten mijn andere medicijnen carbamazepine en de clobazam.

27-07-2016 | Man | 47
Hoofdpijn
sinds ik topamax neem voor hoofdpijn, wat wel helpt, veel minder hoofdpijn. Maar nadeel ik veel nierstenen heb, nu om de twee maanden. En daarom topamax heb gestopt en nu zien of ook nierstenen zullen weg blijven en hopen dat ik niet meer hoofdpijn terug krijg.

29-03-2016 | Vrouw | 38
topiramaat (25mg)
Hoi, Ik ben sinds 3 weken begonnen met topamax voor mijn migraine. Ik moet de komende maand 25 mg slikken daarna opbouwen naar 50 mg. De bijwerkingen neem ik even voor lief. Nu zit ik met het volgende...anticonceptie schijnt niet meer veilig te zijn. Nu verschillen de meningen hierover. Wat is jullie ervaring? Spiraaltje is voor mij geen optie, prikpil word niet aangeraden[lees meer...] door mijn neuroloog...wat dan wel? ik overweeg implanon (staafje in arm) maar is dat wel betrouwbaar? Wie weet raad??

20-01-2016 | Vrouw | 27
topiramaat (25mg)
Sinds mijn 12de heb ik aura migraine. Toen ik jonger was had ik er hyperventilatie bij, omdat ik er niet mee kon in gaan. De aura is een vooraf verschijnsel voor de migraine en dat houd ongeveer 2 uur aan. In die 2 uur verlies je je eigen ik en je bent het jezelf bewust. Daarna komt de migraine. Toen ik 18 was, kreeg ik een hersenscan, maar het was een auramigraine, soms b[lees meer...]leef het maanden weg en dan kreeg ik het zo maandag en dan woensdag weer! Geen pijl op te trekken! Alle medicijnen geprobeerd, maar helaas. Ik werd zwanger en had maar 2 aanvallen gehad! Gelukkig want het maakt me bang vooral de aura's. Maar na de geboorte van mijn dochter werd het weer veel erger dan daarvoor, ik slik sinds 2 maanden topamax, want bètablokkers hielpen niet. Ik slikte 25 Mg 1 x per dag, de eerste week moest ik wennen, was down, nergens geen zin in tintelingen in mijn hand, misselijk, gewichtsverlies. Na toch kreeg ik het na een maand weer, omdat de dosis te laag was. Slik nu 2 tabletjes 's morgens en 's middags het gaat nu goed, heb nog wel tintelingen in mijn handen en af en toe, maar ben het aan het opbouwen scheef zicht maar dat gaat over, ik moet naar de 4 pilletjes per dag, 100 Mg, en zit nu op 50 maar wil het rustig aan doen. Hoop echt dat dit me gaat helpen, en jullie ook.

23-09-2015 | Vrouw | 40
topiramaat (25mg)
Al meer dan 25 jaar loop ik te tobben met migraine, welke het laatste jaar zelfs om de dag aanwezig is. Geen enkel medicijn of therapie werkte afdoende todat ik in oktober 2014 Topamax voorgeschreven kreeg. Na het opbouwen tot 50 mg per dag had ik eindelijk wekenlang geen migraine meer. Wel zijn er duidelijk bijwerkingen merkbaar zoals tintelingen in vingers en voeten, wel[lees meer...]ke aanvaardbaar zijn. Maar de reden dat ik na een half jaar ben gestopt is het afvlakken van de emoties. Drie maanden na het stoppen van de Topamax beginnen de migraine aanvallen weer drastisch toe te nemen voor mij een reden om toch weer met Topamax te starten in de hoop dat de bijwerkingen nu misschien wat minder aanwezig zijn

31-08-2015 | Vrouw | 26
topiramaat (50mg)
Sinds mijn veertiende heb ik last van migraine, de eerste 4 jaar heb ik Inderal ingenomen tot ik hier geen baad meer bij had. Sinds mijn achtiende neem ik Topamax (al acht jaar nu). In het begin had ik hier helemaal geen bijwerkingen bij, maar de laatste maanden krijg ik meer en meer last van mijn zicht. Mijn dokter waarschuwde me dat dit één van de bijwerkingen kan zi[lees meer...]jn en ik begin me zorgen te maken. Als bediende spendeer ik meer dan 9u per dag achter de pc en geregeld heb ik moeite met een simpele tekst te lezen. Woorden vallen gewoon weg. Ik ben aan het overwegen om met Topamax te stoppen hiervoor.

11-12-2014 | Vrouw | 27
topiramaat (100mg)

09-12-2014 | Vrouw | 48
topiramaat
Ik ben al meer dan 30 jaar zwaar migrainepatiënt. Vroeger had ik zo'n 5 a 6 aanvallen per maand die telkens ongeveer 60 uren duren. ondertussen neem ik al zo'n 20 jaar onderhoudsmedicatie. ik heb al alles geprobeerd: depakine chrono, inderal, propranolol, migraine kranit,... een 6-tal jaar geleden ben ik uiteindelijk gestart met Topamax. eerst 2x25, dan 25+50, en uitein[lees meer...]delijk 2x50. De bijwerkingen waren de eerste 3 maanden echt wel zwaar: tintelingen in de handen, zware benen, depressieve gevoelens, slapeloosheid, gedragswisselingen, verwardheid, moeilijk op woorden komen, opvliegendheid, .... De tintelingen en de zware benen zijn ondertussen weg, De andere symptomen zijn er nog, maar dragelijk. Na 5 jaar is ook de werking van Topamax verminderd en moet ik er 2x40 Inderal bijnemen. Ik zit nu aan een frequentie van 2 a 3 aanvallen per maand, maar dat is dragelijk (alleszins beter dan 5 a 6 aanvallen). De hoeveelheid Topamax verhogen is geen optie. Dat hebben we geprobeerd en dan kan ik op het werk niet meer functioneren vanwege de bijwerkingen: moeilijk inslapen, depressieve neigingen, concentratieverlies, niet op woorden komen, warrig, traag denken, opvliegendheid,…

26-10-2013 | Vrouw | 26
topiramaat (25mg)
Na vele middelen tegen hevige migraine met aura (gemiddeld 3 à 4 aanvallen per week) Topiramaat gestart. In eerste instantie een groot drama! Opgezwollen, zeer pijnlijke voet (na 3 dagen gebruik) waar niet meer op te lopen viel. Artsen wisten niet wat te doen. Uiteindelijk was de enige mogelijke oorzaak het medicijn Topiramaat. Op verzoek van arts gestopt. Voet herstelde [lees meer...]vrij snel daarna. Volgens neuroloog onbegrijpelijk. Daarna tijdlang zonder medicijnen. Migraines kwamen in alle hevigheid terug en opnieuw in overleg met neuroloog gestart met Topiramaat. Deze keer geen rare voet. Wel tintelingen en kramp in handen/voeten, duizelig, verminderde eetlust met als gevolg gewichtsverlies, warrig, vermoeid, etc. Na ruim 4 maanden gebruiken worden de meeste bijwerkingen minder, alleen nu ineens hevige haaruitval.. Iemand enig idee of dit tijdelijk is????? Migraines zijn enorm afgenomen, dus middel werkt wel.

06-10-2013 | Vrouw | 44
topiramaat
Ik heb altijd een gevoelig hoofd gehad en normaal had ik een 4 à 5 tal migraine-aanvallen per maand, maar sinds mei 2013 is mijn migraine chronische geworden en had ik 3 à 4 aanvallen per week. Eerst Depakine geprobeerd, maar te veel bijwerkingen, nu al een tijdje Topamax 50 mg, maar aanvallen bleven. Heb nu dosis moeten verhogen, eerst 75 mg en nu sinds vorige week woensd[lees meer...]ag 100 mg ('s morgens 50 mg en 's avonds 50 mg), de bijwerkingen zijn vreselijk....:-( hoofdpijn, tintelingen in armen, handen, aan mond, haaruitval, draaierig, gezichtsstoornissen, duizelig, concentratiestoornissen, vermoeidheid, verminderen deze bijwerkingen na een paar weken? Kan iemand mij een beetje hoop geven dat deze bijwerkingen verminderen? Laatste week toch nog 3 aanvallen gehad...ik ben ten einde raad en voel me ellendig!

02-09-2013 | Vrouw | 27
topiramaat
Ik wil graag weten of de bijwerkingen verdwijnen. Ik pak nog maar 25mg per avond en het is de bedoeling dat ik tot 2x 50mg/dag kan gaan. Maar ik heb het gevoel dat ik nu al enorm veel last heb van gevoelswisselingen, droge keel en onhandigheid,...

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum