Ervaringen met Topamax

27-11-2021 | Vrouw | 29

26-09-2016 | Man | 55
topiramaat (100mg)
Epilepsie
Sinds ik deze medicijn slik heb ik minder last van licht, waardoor ik minder kans op aura's hebt om aanvallen te krijgen. Toch heb ik dagelijks last van spierkramp, denkelijk door dat dit ( volgens de huisarts ) tot de bijwerking behoord, buiten mijn andere medicijnen carbamazepine en de clobazam.

27-07-2016 | Man | 47
topiramaat (50mg)
Hoofdpijn
sinds ik topamax neem voor hoofdpijn, wat wel helpt, veel minder hoofdpijn. Maar nadeel ik veel nierstenen heb, nu om de twee maanden. En daarom topamax heb gestopt en nu zien of ook nierstenen zullen weg blijven en hopen dat ik niet meer hoofdpijn terug krijg.

29-03-2016 | Vrouw | 38
topiramaat (25mg)
Hoi, Ik ben sinds 3 weken begonnen met topamax voor mijn migraine. Ik moet de komende maand 25 mg slikken daarna opbouwen naar 50 mg. De bijwerkingen neem ik even voor lief. Nu zit ik met het volgende...anticonceptie schijnt niet meer veilig te zijn. Nu verschillen de meningen hierover. Wat is jullie ervaring? Spiraaltje is voor mij geen optie, prikpil word niet aangeraden[lees meer...] door mijn neuroloog...wat dan wel? ik overweeg implanon (staafje in arm) maar is dat wel betrouwbaar? Wie weet raad??

20-01-2016 | Vrouw | 27
topiramaat (25mg)
Sinds mijn 12de heb ik aura migraine. Toen ik jonger was had ik er hyperventilatie bij, omdat ik er niet mee kon in gaan. De aura is een vooraf verschijnsel voor de migraine en dat houd ongeveer 2 uur aan. In die 2 uur verlies je je eigen ik en je bent het jezelf bewust. Daarna komt de migraine. Toen ik 18 was, kreeg ik een hersenscan, maar het was een auramigraine, soms b[lees meer...]leef het maanden weg en dan kreeg ik het zo maandag en dan woensdag weer! Geen pijl op te trekken! Alle medicijnen geprobeerd, maar helaas. Ik werd zwanger en had maar 2 aanvallen gehad! Gelukkig want het maakt me bang vooral de aura's. Maar na de geboorte van mijn dochter werd het weer veel erger dan daarvoor, ik slik sinds 2 maanden topamax, want bètablokkers hielpen niet. Ik slikte 25 Mg 1 x per dag, de eerste week moest ik wennen, was down, nergens geen zin in tintelingen in mijn hand, misselijk, gewichtsverlies. Na toch kreeg ik het na een maand weer, omdat de dosis te laag was. Slik nu 2 tabletjes 's morgens en 's middags het gaat nu goed, heb nog wel tintelingen in mijn handen en af en toe, maar ben het aan het opbouwen scheef zicht maar dat gaat over, ik moet naar de 4 pilletjes per dag, 100 Mg, en zit nu op 50 maar wil het rustig aan doen. Hoop echt dat dit me gaat helpen, en jullie ook.

23-09-2015 | Vrouw | 40
topiramaat (25mg)
Al meer dan 25 jaar loop ik te tobben met migraine, welke het laatste jaar zelfs om de dag aanwezig is. Geen enkel medicijn of therapie werkte afdoende todat ik in oktober 2014 Topamax voorgeschreven kreeg. Na het opbouwen tot 50 mg per dag had ik eindelijk wekenlang geen migraine meer. Wel zijn er duidelijk bijwerkingen merkbaar zoals tintelingen in vingers en voeten, wel[lees meer...]ke aanvaardbaar zijn. Maar de reden dat ik na een half jaar ben gestopt is het afvlakken van de emoties. Drie maanden na het stoppen van de Topamax beginnen de migraine aanvallen weer drastisch toe te nemen voor mij een reden om toch weer met Topamax te starten in de hoop dat de bijwerkingen nu misschien wat minder aanwezig zijn

31-08-2015 | Vrouw | 26
topiramaat (50mg)
Sinds mijn veertiende heb ik last van migraine, de eerste 4 jaar heb ik Inderal ingenomen tot ik hier geen baad meer bij had. Sinds mijn achtiende neem ik Topamax (al acht jaar nu). In het begin had ik hier helemaal geen bijwerkingen bij, maar de laatste maanden krijg ik meer en meer last van mijn zicht. Mijn dokter waarschuwde me dat dit één van de bijwerkingen kan zi[lees meer...]jn en ik begin me zorgen te maken. Als bediende spendeer ik meer dan 9u per dag achter de pc en geregeld heb ik moeite met een simpele tekst te lezen. Woorden vallen gewoon weg. Ik ben aan het overwegen om met Topamax te stoppen hiervoor.

11-12-2014 | Vrouw | 27
topiramaat (100mg)

09-12-2014 | Vrouw | 48
topiramaat
Ik ben al meer dan 30 jaar zwaar migrainepatiënt. Vroeger had ik zo'n 5 a 6 aanvallen per maand die telkens ongeveer 60 uren duren. ondertussen neem ik al zo'n 20 jaar onderhoudsmedicatie. ik heb al alles geprobeerd: depakine chrono, inderal, propranolol, migraine kranit,... een 6-tal jaar geleden ben ik uiteindelijk gestart met Topamax. eerst 2x25, dan 25+50, en uitein[lees meer...]delijk 2x50. De bijwerkingen waren de eerste 3 maanden echt wel zwaar: tintelingen in de handen, zware benen, depressieve gevoelens, slapeloosheid, gedragswisselingen, verwardheid, moeilijk op woorden komen, opvliegendheid, .... De tintelingen en de zware benen zijn ondertussen weg, De andere symptomen zijn er nog, maar dragelijk. Na 5 jaar is ook de werking van Topamax verminderd en moet ik er 2x40 Inderal bijnemen. Ik zit nu aan een frequentie van 2 a 3 aanvallen per maand, maar dat is dragelijk (alleszins beter dan 5 a 6 aanvallen). De hoeveelheid Topamax verhogen is geen optie. Dat hebben we geprobeerd en dan kan ik op het werk niet meer functioneren vanwege de bijwerkingen: moeilijk inslapen, depressieve neigingen, concentratieverlies, niet op woorden komen, warrig, traag denken, opvliegendheid,…

26-10-2013 | Vrouw | 26
topiramaat (25mg)
Na vele middelen tegen hevige migraine met aura (gemiddeld 3 à 4 aanvallen per week) Topiramaat gestart. In eerste instantie een groot drama! Opgezwollen, zeer pijnlijke voet (na 3 dagen gebruik) waar niet meer op te lopen viel. Artsen wisten niet wat te doen. Uiteindelijk was de enige mogelijke oorzaak het medicijn Topiramaat. Op verzoek van arts gestopt. Voet herstelde [lees meer...]vrij snel daarna. Volgens neuroloog onbegrijpelijk. Daarna tijdlang zonder medicijnen. Migraines kwamen in alle hevigheid terug en opnieuw in overleg met neuroloog gestart met Topiramaat. Deze keer geen rare voet. Wel tintelingen en kramp in handen/voeten, duizelig, verminderde eetlust met als gevolg gewichtsverlies, warrig, vermoeid, etc. Na ruim 4 maanden gebruiken worden de meeste bijwerkingen minder, alleen nu ineens hevige haaruitval.. Iemand enig idee of dit tijdelijk is????? Migraines zijn enorm afgenomen, dus middel werkt wel.

06-10-2013 | Vrouw | 44
topiramaat
Ik heb altijd een gevoelig hoofd gehad en normaal had ik een 4 à 5 tal migraine-aanvallen per maand, maar sinds mei 2013 is mijn migraine chronische geworden en had ik 3 à 4 aanvallen per week. Eerst Depakine geprobeerd, maar te veel bijwerkingen, nu al een tijdje Topamax 50 mg, maar aanvallen bleven. Heb nu dosis moeten verhogen, eerst 75 mg en nu sinds vorige week woensd[lees meer...]ag 100 mg ('s morgens 50 mg en 's avonds 50 mg), de bijwerkingen zijn vreselijk....:-( hoofdpijn, tintelingen in armen, handen, aan mond, haaruitval, draaierig, gezichtsstoornissen, duizelig, concentratiestoornissen, vermoeidheid, verminderen deze bijwerkingen na een paar weken? Kan iemand mij een beetje hoop geven dat deze bijwerkingen verminderen? Laatste week toch nog 3 aanvallen gehad...ik ben ten einde raad en voel me ellendig!

02-09-2013 | Vrouw | 27
topiramaat
Ik wil graag weten of de bijwerkingen verdwijnen. Ik pak nog maar 25mg per avond en het is de bedoeling dat ik tot 2x 50mg/dag kan gaan. Maar ik heb het gevoel dat ik nu al enorm veel last heb van gevoelswisselingen, droge keel en onhandigheid,...

26-03-2013 | Vrouw | 37
topiramaat
Sinds pubertijd vaak migraine. Na het krijg van de kinderen Topamax gaan gebruiken (daarvoor niet verstandig als je een kinderwens hebt). Dit in overleg met neuroloog in diverse stappen uiteindelijk opgebouwd naar 75mg per dag. Aan het begin de bekende bijwerkingen als tintelingen en een verminderd hongergevoel. Dat laatste heeft geleid tot een paar kilo afvallen, wat in [lees meer...]mij geval geen probleem was. Bij mensen die al een laag gewicht hebben schijnt dit een puntje te zijn waar je wel alert op moet zijn. Ben niet helemaal van de migraine af, maar in totaliteit wel veel minder aanvallen. Gebruik van andere middelen, zoals Imigran, is minder geworden. Bijwerkingen zijn uitgedoofd, dus voor mij is Topamax een oplossing.

12-02-2013 | Vrouw | 45
Epilepsie
ik nam al 6 jaar lamictal, begonnen met 100mg, 4 jaar aanvalvrij geweest en het laatste jaar met verhoging naar 150 en 200 toch nog 4 aanvallen op één jaar gehad. Daarom is er onlangs besloten om te starten met een bijkomende medicatie, topamax. Na de eerste inname de volgende ochtend de hele dag als een gedrogeerde rondgelopen, bij het lezen barstende hoofdpijn, prikke[lees meer...]lbaar. Wanneer mijn lichaam een beetje gewend is aan het medicijn moet ik beginnen aan de verhoging. Vanmorgen de tweede pil genomen, neem nu 50mg/ dag en moet kog verdubbelen. Ik ga nu zeker dag telkens dag of 10 wachten of meer voor ik nog verhoog dat weet ik zeker. Ik volg avondschool en heb binnen 2 weken examen, vrees dat mij dat niet gaat lukken met die hoofdpijn en concentratiestoornissen!! Ik ben 45 alleenstaande moeder en ben verplicht om te blijven werken want heb net een nieuwe job van 27 uur/ week.

22-01-2013 | Vrouw | 31
topiramaat
Sinds gisteren ben ik begonnen met dit medicijn tegen de migraine aanvallen, 3 a 4 per maand. alleen al om het feit dat je in ieder geval de eerste week niet mag auto rijden, dat de werking van de anticonceptiepil blijvend verminderd is, wilde ik al niet beginnen. op aanraden van de neuroloog heb ik de bijsluiter gelezen, wat ik normaal niet doe tenzij ik ergens last van k[lees meer...]rijg. Maar na een aantal ervaringen te hebben gelezen, ga ik dit denk ik niet te lang proberen. ik heb nu al last van duizelingen, droge mond en erg down vandaag (dit kan ook andere oorzaken hebben), maar dit moet niet versterkt worden! Ik weet dus nog niet wat ik van dit medicijn moet vinden.... Is er iemand met ervaring over de betrouwbaarheid van de pil? heb hier uiteraard info over gekregen, maar heb hier toch nog een vraag over.

02-01-2013 | Vrouw | 34
topiramaat
Ikzelf gebruik topamax nu bijna twee weken tegen migraineaanvallen. Ook ik heb ze meerdere malen per week en gebruik daar immigran voor. Ik heb ook aanvallen met aura waarna ik meestal een dag ziek in bed lig en de dag daarna vaak nog moe en een zeurende hoofdpijn de hele dag door. Loop nu bij een neuroloog en hij heeft mij topamax gegeven om het uit te proberen. Sinds een[lees meer...] paar dagen heb ik vooral s nachts een enorme pijn op de borst en het best wel benauwd. Ook slaap ik slecht. Daarnaast heb ik last van tintelingen en kouwe rillingen maar dat vind ik op zich niet zo erg. Die pijn op de borst wel. Ik vroeg me af of er iemand is die daar ervaring mee heeft en of dat ook weer wegtrekt, want hetmiddel slaat voor mijn gevoel wel aan (nog maar 1 aanval gehad in de afgelopen week). Ik begreep dat je soms even door moet zetten, maar dit vind ik echt niet prettig en ik twijfel dan ook zwaar of ik moet gaan stoppen of niet. Heb ook andere bijwerkingen gehad zoals misselijkheid en nare smaak in mond in de ochtend maar dat is inmiddels weer verdwenen. Ik hoor het graag.