Epilepsie (3 meningen)

Bojan Nikolik (28-06-2015)

13-02-2015 | Vrouw | 45

03-02-2015 | Vrouw | 30
topiramaat
Ik slik deze medicatie nu al een tijdje en merk echt verschil, minder migraine aanvallen, ik had wel 3-4 aanvallen per week. Deze medicatie helpt ook tegen nachtmerries en herbelevingen, ik heb namelijk PTSS en merk verschil sinds ik dit een tijdje slik. Wel kun je ervan afvallen doordat je sneller vol zit met eten, dus let daarop en eet wel voldoende! Zorg ook dat je [lees meer...]niet teveel vet eet, dat gaat niet goed samen met dit medicijn. Tintelingen in voeten en handen is een bijwerking maar kun je laten afnemen door tomaten en bananen te eten, of een goede (natuurlijke) multivitamine, helpt bij mij voldoende! Drink voldoende water en kruidenthee en pas op met koffie, dan heb je minder last van bijwerkingen merk ik. Ik hoop dan anderen wat aan deze ervaringen hebben.

05-11-2014 | Vrouw | 31
Stemmingswisselingen
Ik slikte 100 mg per dag verdeeld over 4 keer tegen stemmingswisselingen en een vermoedelijke bipolaire stoornis type 2. Het hielp een beetje maar mijn "buien" kwamen er nog steeds door heen. Wel had ik erg last van bijwerkingen zoals heel erg haaruitval, trillende onderlip en ooglid. Wat op den duur erg vervelend wordt, het ging bij mij niet weg. Heb het 5 maanden gesl[lees meer...]ikt.

10-02-2014 | Vrouw | 34
topiramaat
Neuroloog adviseerde mij topiramaat te gebruiken ipv fromirex. Ik heb de dosis langzaam opgebouwd en zit nu op 100 mg. Heb geen migraine meer. Geen last van bijwerkingen alleen gewichtsverlies, maar dat kon bij mij geen kwaad. Ik ben erg super blij mee. Ben zeker een kilo of 8 kwijt en mijn migraine is weg!!!

02-02-2014 | Vrouw | 33
topiramaat
Na al vele middelen te hebben gebruikt om preventief migraine te voorkomen ben ik naar de neuroloog gegaan en kreeg topiramaat voorgeschreven. Na het lezen van de ervaringen heb ik een week gewacht voordat ik eraan durfde te beginnen. Uiteindelijk toch de stap gezet. In het begin leken de bijwerkingen wel te doen (wat tintelingen op de tong en hakken) en de migraine bleef [lees meer...]na 2 weken zelfs weg. Ik was zo blij! en toen ineens kwam het ergste gevoel dat ik ken.. ik gleed weg in een diep emotioneel dal. Kon alleen maar hele dagen huilen zonder reden. Ik kreeg er erg nare gedachten van. In overleg met de neuroloog moest ik direct stoppen. De hel werd alleen maar groter door direct te stoppen. Ik ben nu bijna een maand verder en kan eindelijk zeggen dat ik weer een beetje emotioneel stabiel ben. Tegen de migraine is dit middel ideaal, heb bijna 2 maanden geen migraine gehad.. maar ik werd er een ander persoon van. Na het stoppen heb ik direct 6 aanvallen in een week gehad om te "compenseren" wat mijn lichaam had "gemist" Inmiddels weer terug op mijn oude frequentie (2-3 aanvallen per week) en heb nu candesartan voorgeschreven gekregen en ga nu ook aan de prikpil.

10-01-2014 | Vrouw | 38
Boulimia nervosa
Helpt goed tegen eetbuien en stemmingswisselingen. Echter het nadeel is dat ik er haaruitval van krijg.

28-03-2022 | Man | 22
topiramaat (75mg)
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Sinds 2maand slik ik Topiramaat, ben begonnen op 25mg ondertussen op 75mg. Niets last gehad van bijwerking buiten heel soms tintelingen in handen of voeten en wat vaker hoofdpijn. Het maakt een wereld van verschil voor mijn borderline, waar ik vroeger heel vaak impulsief was en heel vaak donkere gedachte had en mezelf vaak ernstig verwonde waardoor ik bijna wekelijks op sp[lees meer...]oed terecht kwam. Kan ik zeggen dat ik sinds de start mijn impulsiviteit veel beter onder controle heb en me geen enkele keer meer heb verwond en niet meer op spoed ben terecht gekomen, het brengt ook veel meer rust in mijn hoofd. Van het gewichtsverlies heb ik jammer genoeg niets gemerkt, ik ben eerder bijgekomen terwijl ik hetzelfde eet... Maar voor de rest een top medicijn voor mij.

12-03-2022 | Man | 56
Bipolaire stoornis
werkt uitstekend voor mij

07-10-2021 | Man | 62
topiramaat (25mg)
6 weken geslikt heelmisselijk 24 uur lang opgeblazen gevoel en niet me zelf zijn

08-06-2021 | Man | 34
topiramaat (25mg)
IK HEB HEEL VEEL AAN TOPIRAMAAT GEHAD IK BEGON MET 25MG EN EINDIGDE MET 75MG PER DAG.IK GING GEDURENDE 3WEKEN ELKE WEEK MET 25MG OMHOOG. IK HAD LAST VAN PTSS EN HEFTIGE NACHTMERRIES. EN SLIK DE MEDICIJN NU GEMIDELD 11MAANDEN TEGEN DE HEFTIGE NACHTMERRIES EN BEN VANDAAG 08-06-2021 BEGONNEN MET AFBOUWEN. WEER MET 25MG PER WEEK ER AF. SINDS IK MIJN THERAPIE GOED HEB A[lees meer...]FGEROND (EMDR) SLAAP IK EINDELIJK WEER GOED WANT HAD DE AFGELOPEN 10 -11 MAANDEN ENORME SLAAP PROBLEMEN EN OMDAT DE NACHT MERRIES MET MIJN PTSS TE MAKEN HEEFT EN IK DAAR NU GEEN LAST MEER VAN HEB IS DE VERWACHTING OOK DAT DE NACHTMERRIES OOK TERUG KOMEN EN IS DE TIJD AANGEBROKEN VOLGENS MIJN BEHANDELAAR OM AF TE BOUWEN MET TOPIRAMAAT IK HOOP DAT IK NET ZOALS DE OPBOUW GEEN BIJWERKINGEN ZAL KRIJGEN. MET VRIENDELIJKE GROET, RON

23-03-2020 | Man | 25
topiramaat (50mg)
Drugsverslaving
Een vriend van mij , obese (130 kg) , 25 jaar oud , Arubaanse afkomst met drugsverslaving (cannabis cocaine kreeg dit middel voorgeschreven tegen zijn verslaving maar ook tegen zijn psychoses. Hij werd in een maand van het toedienen van een naar drie tabletten per dag steeds zieker, was aanvankelijk eerst erg benauwd en geen conditie. huisarts diagnosticeerde onterecht [lees meer...]astma. Kreeg daardoor ook een puffer, maar hij ontwilkkelde langzaam te hoge stollingswaarden in zijn bloed (vaatverwijding is een bijwerking van dit gevaarlijke middel net als toevallen en stuipen). Hij heeft 2 toevallen gehad, de eerste was met onderkoeling de tweede was een fatale dodelijke aanval (acute longembolie die zijn hoofd longslagader blokkeerde). Bij een vet dieet moet je erg voorzichtig zijn met dit middel!! De meest voorkomende bijwerkingen zijn toevallen! ( kans 1-10 op 100!) Dit medicijn is misschien extra gevaarlijk voor misschien Afro Amerikaanse mensen en zeker voor mensen met teveel overgewicht en slechte lichamelijke condities en drugsverslaving ! Dodelijk dus in dit geval. LEES DE BIJSLUITER HEEL GOED DOOR als je toch besluit het te slikken. GEVAAARLIJKE MEDICATIE i.c.m. andere geneesmiddelen !

24-09-2018 | Man | 47
Clusterhoofdpijn
clusterpatient met adhd ptss migraine en hsp

22-09-2018 | Man | 46
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
er zit in methylethyledine in beta-d fructopironose; alle harddrugs op, zet hart, middelen die in combinatie, markt verkrijgbaar; stil; met de methylethyledine harddrugs vormen; en dat na dat ik 20 jaar clean was van harddrugs; voel me een junk ik gebruik (lsa = natuurlijke lsd, heroine zaadjes) bij;

26-08-2018 | Man | 23
topiramaat (25mg)
Zeer effectieve behandeling bij migraine. Bijwerkingen traden vooral in de eerste weken op, tintelende handen, voeten, daarna zeer zelden. Na twee jaar gebruik in de laagste dosering nog steeds effectief en de bijwerkingen zijn zo goed als verdwenen. Van een wekelijkse aanval naar slechts enkele malen per jaar.

20-11-2017 | Man | 45
topiramaat (50mg)
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Relatiebreuk tussen Borderline/Narcist (IK) met Kwaadaardig Borderline/Narcist (HET) waardoor IK een dwangmatige obsessie ontwikkelde en er maandenlange nachtmerries (2, 3x per nacht) ontstonden, door het emotionele misbruik, de plotselinge breuk, zonder uitleg en zonder enige kans om hierover vragen te stellen, dan wel contact te hebben. Hierop volgden beïnvloeding van me[lees meer...]nsen en zelfs valse aangiften. Kortom: een algehele staat van psychose.

25-10-2017 | Man | 60
topiramaat (25mg)
Slikte geen medicijnen. Bij het opbouwen van de Topiramaat ging het al mis. Zat op m'n werk als een zombie voor mijn beeldscherm en wist letterlijk niet meer wat ik aan het doen was. Ben toen ziek naar huis gestuurd! De (vermeende) migraine aanvallen bleven onveranderd. Nu, ruim 2 maanden na het stoppen, nog steeds veel last van Raynaud (dode witte vingers). Ook bij kamert[lees meer...]emperatuur!