topiramaat

Topiramaat (Topamax) bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

19-09-2018 | Vrouw | 48
Epilepsie
Dit middel heb ik tegen epilepsie maar ook tegen migraine.Het werkt goed tot nu toe,maar ik ben nog maar net begonnen er mee dus het is voor mij nog eventjes afwachten wat het op langer termijn gaat doen in mijn lichaam.

19-09-2018 | Vrouw | 48
Epilepsie
Ik heb dit middel van neuroloog gekregen tegen epilepsie maar ook omdat ik last heb van migraine.Zo sla ik 2 vliegen in 1 klap. Ik gebruikte eerst Lamotrigine maar dat ben ik nu aan het afbouwen.Over 4 weken ben ik afgebouwd daarmee en ben ik helemaal overgegaan op de Topiramaat. De 25 mg tablet is een heel klein tabletje dat zeer makkeijk in te nemen is.Ik neem het met w[lees meer...]at te eten in omdat ik gauw last van maagklachten heb. Verder drink ik 1,5 liter water per dag naast mijn koffie,om nierstenen e.d te voorkomen. Nadeel is wel dat ik vaker naar de WC moet om te plassen. Topiramaat word opgebouwd naar 2 maal daags 1 tablet.Misschien 3 maal daags 1 tablet,maar dat is afwachten.Mogelijk is in mijn geval 2 maal daags ook voldoende gezien mijn vorm van epilepsie en migraine.

31-08-2018 | Vrouw | 50
topiramaat (25mg)
Ik heb veel last van migraine. Daarom wordt geadviseerd om medicatie ter voorkoming van migraineaanvallen te gaan slikken. Ik al een aantal verschillende betablokkers, etc. uitgeprobeerd. De laatste keer dat ik bij de huisarts ben geweest, adviseerde hij Topiramaat Accord 25mg. Een medicijn, dat langzaam opgebouwd moest worden. 1e week 1x tablet per dag; 2e week 1x table[lees meer...]t in ochtend + 1x in avond; 3e week 1x tablet in ochtend + 2x in avond en dan vanaf week 4: 2x in ochtend + 2x in avond. Wow! Migraine heb ik inderdaad niet gehad, MAAR vanaf dag 1 heb ik dagelijks een fikse hoofdpijn gehad. Daarnaast bovenstaande bijwerkingen. Echt waar, nooit geweten dat je zo ziek kan zijn van bij-werkingen. Geef me dan maar, mijn eigen kwaal maar terug. Come on. Ik moet in mijn werk gewoon kunnen functioneren. Zou ik deze medicijnen blijven gebruiken, gaat dat niet meer lukken. Een simpele vraag kon ik niet meer beantwoorden. KIJK UIT MET DIT MEDICIJN. EN TREK BIJTIJDS AAN DE BEL, WACHT NIET TE LANG.

11-10-2015 | Vrouw | 50
topiramaat (50mg)
ik kampte wekelijks met flinke migraine aanvallen en slikte daarvoor al zolmitriptan. helaas werkte deze niet meer na verloop van tijd en kreeg ik hier bijwerking van oa benauwdheid. na een bezoek aan de hoofdpijnkliniek in het flevoziekenhuis is mij topiramaat voorgeschreven in de dosis van 25 mg om te beginnen. Er werd mij wel verteld dat ik nooit helemaal hoofdpijnvrij[lees meer...] zou kunnen zijn, maar de aanvallen zouden wel in mindere mate moeten gaan optreden. ik gebruik nu inmiddels de 50 mg tablet vorm en heb nu idd af en toe een migraine aanval, maar gelukkig geen wekelijkse aanvallen meer. bijkomstige voordeel voor mij was dat ik ook 10 kilo kwijt geraakt ben aan gewicht die er toch nodig vanaf moest. het nadeel is de regelmatig terugkerende slapeloosheid. het duurt lang voor dat ik in slaap val soms pas rond 2 uur snachts. maar gelukkig voor mij ben ik afgekeurd en kan iets langer blijven liggen, dus haal de slaap wel in. kortom ik ben tot nog toe tevreden met het product en hoop niet dat ik op korte termijn een dosis hoger moet, want daar zit ik niet op te wachten.

16-09-2020 | Vrouw | 51
topiramaat (50mg)
Topiramaat is een middel met gebruiksaanwijzingen...De artsen en mss de patienten zelf ook willen te snel naar de dosis die voorgeschreven staat...Ik heb het middel een aantal jaar geleden ook gebruikt en dat naast een andere medicijn...Wat een vreselijk medicijn dacht ik toen en ben ermee gestopt...Met alles overigens...Dat ging naar een paar jaar niet meer en moest weer [lees meer...]aan de medicijnen en ben weer begonnen met Topiramaar...Maar nu zoals de maker van het produkt zegt hoe je het moet gebruikten...En dat heet dus heeeeelllll langzaam opbouwen...Als je geen last meer hebt van de bijverschijnselen (dus je voelt je lekker bij de dosis 25 mg) dan ga je verhogen met nog een keer 25mg en dat doe je weer op dezelfde manier,,,, En zo tot je op de gewenste hoeveelheid zit die voorgeschreven is...En ja dat kan een paar maanden duren...En dat is met afbouwen hetzelfde....Langzaam....Ik hoop dat ik jullie hiermee heb geholpen vooral de mensen die het middel nieuw voorgeschreven krijgen...Succes iedereen.

18-09-2022 | Man | 52
topiramaat (5mg)
In verband met mijn ernstige PTSS En zijn trauma dromen kreeg ik dit voorgeschreven zodat ik bij et wakker worden niet meer kon herrinderen wat ik had gedroomd. Ik moest er dan ook wel een hele tijd al 4 slikken maar dat ging heel goed. Ik zit nu voor behandeling in de gesloten Vgg-net in warnsveld en daar hebben ze een paar dagen terug 1 tablet van deze hoeveelheid af[lees meer...] gehaald en een ander door midden gedaan. Gevolg is dat ik nu iedere nacht 2 keer lang wakker word en in de ochtend al heel vroeg wakker ben en dan lekker ga denken aan mijn trauma's. Goede keuze jongens

28-12-2018 | Vrouw | 53
topiramaat (25mg)
Hormonale migraine ging in de overgang over in dagelijkse hoofdpijn/ migraine. Na ruim een jaar steeds zwaardere pijnstillers gekregen te hebben doorverwezen naar de neuroloog die topiramaat voorschreef. In het begin vrijwel alle bijwerkingen afwisselend gehad, het was geen pretje. En nog steeds zie ik het als kiezen uit twee kwaden; ik heb erg weinig migraine. Soms nog ee[lees meer...]n aanval maar dat is te overzien en niet meer elke dag dat zware gevoel in mijn hoofd. Maar mijn kortetermijngeheugen is waardeloos, ik kan vaak niet op een woord komen, en mijn mooie lange haar is inmiddels gehalveerd in dikte; het valt vreselijk uit. Als de overgang voorbij is, de topiramaat niet meer nodig is , dan neem ik een borrel en gaat de vlag uit hier !!

12-03-2022 | Man | 56
Bipolaire stoornis
werkt uitstekend voor mij

24-08-2020 | Vrouw | 57
topiramaat (25mg)
3 dagen 25 mg geslikt, nu 50 mg gisteravond genomen, onrustig geslapen en op dit moment angstig verward erg duf.

01-05-2016 | Vrouw | 57
Epilepsie
Bij het overstappen van depakine naar topiramaat veel bijwerkingen gehad. Vooral de tintelingen in vingers en tenen, maar ook in de punt van mijn neus en de zijkant van mijn tong. Ook een vieze smaak in mijn mond en , heel vreemd, proefde ik de prik niet meer in koolzuurhoudende drank. Ik zag de bubbels wel maar het leek bij het drinken net of ze er niet inzaten. Fijne [lees meer...]bijwerking was wel dat ik mijn trek in ongezond eten weer onder controle had en daardoor alle extra kilo's van de depakine weer verdwenen. De prikkelingen verdwenen ook maar toen het in het najaar kouder werd kwamen ze in mijn handen en een beetje in mijn voeten weer terug. Heel vervelend. Daarnaast bleef mijn stemming vlak net als bij de depakine. Niets écht leuk of écht erg vinden. Het allemaal wel goed vinden. Dat evolueerde steeds meer van neerslachtigheid naar depressieve gevoelens. Na overleg met de neuroloog toen overgestapt op Lamotrigine.

03-06-2022 | Vrouw | 58
topiramaat (50mg)
Via Hoofdpijnpoli door een neuroloog voorgeschreven gekregen voor heftige/veelvuldige migraine aanvallen, soms 3 x per week overgaande in de week er op. Minimaal 3 tot 4 daagse aanvallen. Begonnen met lage dosering, 4 x opgehoogd vanwege geen werking. Bijwerking depressies. Zelf gekozen af te bouwen daar ik er teveel last van kreeg al wou de neuroloog nog is verhogen heb i[lees meer...]k geweigerd. Nu over op Depakine.

27-05-2022 | Vrouw | 60
topiramaat (100mg)
Mijn migraine is er wel door onder controle. Als ik het niet nam had ik per maand zeker minimum 4 x een opstoot van migraine die minstens 3 dagen duurde. Nu gebeurt het nog sporadisch en met zolmitriptan is het niet meer zo hevig.

25-10-2017 | Man | 60
topiramaat (25mg)
Slikte geen medicijnen. Bij het opbouwen van de Topiramaat ging het al mis. Zat op m'n werk als een zombie voor mijn beeldscherm en wist letterlijk niet meer wat ik aan het doen was. Ben toen ziek naar huis gestuurd! De (vermeende) migraine aanvallen bleven onveranderd. Nu, ruim 2 maanden na het stoppen, nog steeds veel last van Raynaud (dode witte vingers). Ook bij kamert[lees meer...]emperatuur!

23-08-2015 | Vrouw | 60
topiramaat (100mg)
Alcoholverslaving
Veel last gekregen van spasmen bij het oog en soms ook aangezicht. Na stoppen is deze bijwerking gebleven dus zit ik nu voor de rest van mijn leven vast aan iedere 3 maanden Botox.

07-10-2021 | Man | 62
topiramaat (25mg)
6 weken geslikt heelmisselijk 24 uur lang opgeblazen gevoel en niet me zelf zijn

30-12-2018 | Vrouw | 62
topiramaat (50mg)
Werkt als preventief geneesmiddel, helpt matig, nog altijd migraine, maar in mindere maten.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum