Ervaringen met Topiramaat

topiramaat

spierspanning kortademigheid maagpijn tintelingen en prikkeling in vinger(s)

Eetstoornis (1 mening)

Topiramaat (Topamax) bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

17-03-2024 | Vrouw | 50
topiramaat (25mg)

maagpijn tintelingen en prikkeling in vinger(s)

Door de psychiater voorgeschreven gekregen ivm ernstige herbelevingen en nachtmerries. Langzaam opgebouwd vanwege bijwerkingen en op een gegeven moment merkte ik dat de nare beelden verdwenen en de herbelevingen minder werden. Verdere behandeling is psychotherapie en de bedoeling is de topiramaat op termijn weer af te kunnen bouwen. Ik heb wat bijwerkingen, maar ben en[lees meer...]orm blij dat de herbelevingen zo verminderd zijn, want dat was niet te doen.

14-03-2024 | Vrouw | 46
topiramaat (50mg)

spierspanning kortademigheid

4 maanden geprobeerd, maar nog steeds migraine en vreselijke bijwerkingen; kortademig, gespannen spieren..

29-07-2023 | Vrouw | 36
topiramaat (375)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik gebruik het voor mijn PTSS (ik ben nog wachtende op traumabehandeling) Het werkt zo fijn op mijn herbelevingen en nachtmerries. Ik heb eindelijk een beetje rust in mijn hoofd en kan slapen zonder steeds overstuur wakker te worden.

30-03-2023 | Vrouw | 35
topiramaat (25mg)
Ivm levenslang chronische hoofdpijn hiermee gestart. Hoofdpijn is minder geworden en de migraine ook. In het begin had ik erg last van verminderde eetlust, chaotisch en woordvindingsproblemen. Ik heb add en gebruikte vroege concerta. Nu gebruik ik nog anti depessiva die ook werken tegen add symptomen. Maar ik merk dus dat ik sinds gebruik van topiramaat veel chaotischer e[lees meer...]n labieler ben geworden. Beetje net als vroeger zonder medicijnen. Ben benieuwd of andere hier ook eenzelfde ervaring in hebben. Toen ik er net mee startte werd ik trouwens juist heel rustig en blij van.

14-02-2023 | Vrouw | 57
topiramaat (25mg)
Na jarenlang bètablokkers gestopt omdat het en niet werkte en ik voelde me vreselijk,drie aanvallen per week, regelmatig uitgedroogd door vele spugen. Nu sinds jaar dit middel, eerste week was vreselijk,maar dat zijn begin bijwerkingen,en heel nieuwe ervaring hoofdpijn....geen migraine. Na die week ideaal,zelden een aanval,ik ben gewoon blijven hangen op een keer 25 mg. [lees meer...] Niemand kon mij vertellen waarom ik meer moest slikken terwijl het al deed wat het moest doen. Dus ben ik gewoon niet meer gaan slikken. En dat werkt prima die ene aanval in de mnd ofzo die kan ik opvangen met injectie. Dus als een pil werkt gewoon blijven hangen en niets meer gaan nemen,en als je echt onderzoek gaat doen in wetenschappelijke onderzoeken,wel allemaal engels, dan is daar ook uitgekomen voor migraine zo laag mogelijk doseren. Zelf na blijven denken altijd niet zomaar gaan ophogen omdat iemand dat standaard voorschrijft.

29-01-2023 | Vrouw | 33
topiramaat (100mg)
Voorgeschreven gekregen ivm forse herbelevingen en hierdoor nacht angst, tot dusver is dit middel het enigste geweest wat iets onderdrukt. Wel langzaam opbouwen. Ik kan niet ontkennen dat ik zeker bijwerkingen heb, maar die neem ik voor lief.

23-01-2023 | Vrouw | 57
topiramaat (25mg)
Gebruik nu 13 jaar voor nachtmerries inmiddels afgebouwd naar 25 mg maar kan helaas niet zonder. Alleen in het begin even lichte bijwerkingen gehad.

22-11-2022 | Vrouw | 25
topiramaat (200mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
In het begin vreselijk ziek van de bijwerkingen duurde ook lang met de opbouw. Bij 75 mg ook eerst weer even afgebouwd en later weer verder opgebouwd. Was alleen maar aan de diaree en geen eetlust. Verloor ook veel kilo's. Nu zit ik op 200mg iets langer dan een jaar. Het effect is matig. Heb geen nachtmerries maar slaap nog steeds slecht. Ik ervaar nog steeds bijwerkingen [lees meer...]zoals extreme haaruitval. Ik had een hele mooie prachtige bos haar waarvan ik nu nog 1/ 4de van over heb de rest is allemaal uitgevallen. Mij haarstructuur is ook heel anders geworden. Het eten gaat nog steeds heel matig inmiddels 18 kilo kwijt. Heb regelmatig een vol gevoel. Ik voel geen honger prikkel die is gedempt.

03-06-2022 | Vrouw | 58
topiramaat (50mg)
Via Hoofdpijnpoli door een neuroloog voorgeschreven gekregen voor heftige/veelvuldige migraine aanvallen, soms 3 x per week overgaande in de week er op. Minimaal 3 tot 4 daagse aanvallen. Begonnen met lage dosering, 4 x opgehoogd vanwege geen werking. Bijwerking depressies. Zelf gekozen af te bouwen daar ik er teveel last van kreeg al wou de neuroloog nog is verhogen heb i[lees meer...]k geweigerd. Nu over op Depakine.

27-05-2022 | Vrouw | 60
topiramaat (100mg)
Mijn migraine is er wel door onder controle. Als ik het niet nam had ik per maand zeker minimum 4 x een opstoot van migraine die minstens 3 dagen duurde. Nu gebeurt het nog sporadisch en met zolmitriptan is het niet meer zo hevig.

13-05-2022 | Vrouw | 43

10-05-2022 | Vrouw | 42
topiramaat (100mg)
7 jaar geleden gestart met dit medicijn, omdat ik wekelijks 3 of 4 migraine aanvallen had. Na een maand of 2 begon het medicijn te werken en had ik nog maar 1x per maand een aanval. Erg veel en zware bijwerkingen: enorm gewichtsverlies (8kg), geheugenverlies, compleet niet op woorden of namen kunnen komen. De bijwerkingen vond ik minder weg dan terug gaan naar zoveel aanv[lees meer...]allen. Inmiddels 2 weken geleden gestopt met topiramaat, want heb het idee dat het voor mij niet meer werkt/immuniteit? Nu aan een streng migrainedieet en afwachten wat dit brengt..

30-08-2021 | Vrouw | 35
topiramaat (25mg)
chronische inslapproblemen, eerder benzogebruik waarbij gewenning en afhankelijkheid ontstond. Nu op proef Topiramaat, met tot nu toe heel prettig effect!

20-08-2021 | Vrouw | 45
Stemmingswisselingen
in totaal 8 jaar 150 mg gebruikt. de stemmingen zijn in deze tijd enorm veranderd.Ik had al veel medicatie geprobeerd maar deze heeft goed geholpen.Gelukkig gaat alles goed en ben aan het afbouwen met de laatste 25 mg

23-06-2021 | Vrouw | 28
topiramaat (25mg)
Aangeraden door neuroloog, begonnen met 2x 1 van 25mg per dag en na 14 dagen opgebouwd naar 2x 2 omwille van erge hoofdpijn die chronisch blijft na zwaar arbeidsongeval. Reden vinden ze niet na vele testen dus piste van accute migraine aan het bekijken en dus topiramaat geprobeerd omdat andere zware pijnstillers voor migraine endergelijke niet helpen. Mijn vraag was ik wee[lees meer...]t dat er vele bijwerkingen zijn zoals de tintelingen in vingers en tenen maar 1 die ik ook heb en toch wel zeer lastig aan het worden is, is bij het drinken van koolzuurhoudende dranken zoals spuitwater is de ‘gas’ extra hevig achteraan in de keel waardoor het bijna onmogelijk maakt om iets met bubbels te drinken echt onaangenaam en smaakveranderend zelf bij spuitwater. Dit is begonnen al vanaf de 2e dag dat ik de medicatie opgestart was. Drink je het laaste van de fles valt het mee, het is nog raar maar drinkbaar uit blik moet je het zelf niet proberen. Zelf drink ik totaal niet graag plat water en toch wel zeker 2,5L tot 3L spuitwater per dag maar nu is dit al enkele weken fruitsap en multivruchtensap maar met warmer weer heb je toch weer die plak mo,d en mis je wel die spuitwater 🙈. Zijn er nog onder jullie die deze bijwerking hebben?

24-12-2020 | Vrouw | 33
Stemmingswisselingen
Begonnen met 25 mg en per week 25 mg opbouw. Tot op het punt van 75 mg, waar ik er erg somber en moe werd. Ik mijn bed niet meer uit wilde, nergens meer zin in had en hij nog nooit zo depressief heb gevoeld. In het begin leek het effectief te zijn. Misschien nog terug naar een lagere dosering, als de somberheid dan afneemt.