topiramaat

Bojan Nikolik (28-06-2015)

28-03-2022 | Man | 22
topiramaat (75mg)
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Sinds 2maand slik ik Topiramaat, ben begonnen op 25mg ondertussen op 75mg. Niets last gehad van bijwerking buiten heel soms tintelingen in handen of voeten en wat vaker hoofdpijn. Het maakt een wereld van verschil voor mijn borderline, waar ik vroeger heel vaak impulsief was en heel vaak donkere gedachte had en mezelf vaak ernstig verwonde waardoor ik bijna wekelijks op sp[lees meer...]oed terecht kwam. Kan ik zeggen dat ik sinds de start mijn impulsiviteit veel beter onder controle heb en me geen enkele keer meer heb verwond en niet meer op spoed ben terecht gekomen, het brengt ook veel meer rust in mijn hoofd. Van het gewichtsverlies heb ik jammer genoeg niets gemerkt, ik ben eerder bijgekomen terwijl ik hetzelfde eet... Maar voor de rest een top medicijn voor mij.

25-06-2015 | Vrouw | 22
topiramaat (25mg)
In het begin heeft het veel geholpen, nu de laatste maanden weer veel last van migraine. Ik wil over op een ander medicijn.

07-02-2017 | Vrouw | 21
topiramaat (25mg)
Alcoholverslaving
Voorgeschreven als zuchtremmer bij alcoholverslaving. Werkt redelijk voor dat doeleinde. Heb het idee dat ik minder zucht heb dan eerst. Ervaar wel veel bijwerkingen. Heb daarom veel gerommeld met de dosering. Eerst opgebouwd tot 125mg. Toen was ik opeens constant misselijk. Toen afgebouwd tot 50mg. Toen weer verhoogd tot 75mg omdat zucht weer heviger werd. Maar misselijkh[lees meer...]eid kwam weer terug dus weer terug naar 50mg. Uiteindelijk heb ik zo 4 maanden met een misselijk gevoel rondgelopen. Verder in het begin suf en veel moe. Dat ging na een tijdje weg. Tintelingen blijven soms terugkomen, maar dat ervaar ik niet als heel irritant. Pas wel op met dit medicijn als je ondergewicht hebt! Ben in totaal al 12kg afgevallen terwijl ik niet eens zoveel doe aan sport.

17-07-2016 | Vrouw | 20
topiramaat (75mg)
Ik heb tot nu toe een positieve ervaring met dit medicijn. Weinig last van bijwerkingen en bijna geen migraine aanvallen, terwijl ik er wekelijks 3 had. Ik ben wel geschrokken van de meningen van andere personen. Kan iemand mij vertellen hoelang je deze medicatie moet gebruiken voor je hier van gaat afvallen? Dit is voor mij helemaal niet nodig en ik heb hier tot nu toe oo[lees meer...]k nog geen last van.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum