Ervaringen met Topiramaat

Bojan Nikolik (28-06-2015)

28-03-2022 | Man | 22
topiramaat (75mg)
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Sinds 2maand slik ik Topiramaat, ben begonnen op 25mg ondertussen op 75mg. Niets last gehad van bijwerking buiten heel soms tintelingen in handen of voeten en wat vaker hoofdpijn. Het maakt een wereld van verschil voor mijn borderline, waar ik vroeger heel vaak impulsief was en heel vaak donkere gedachte had en mezelf vaak ernstig verwonde waardoor ik bijna wekelijks op sp[lees meer...]oed terecht kwam. Kan ik zeggen dat ik sinds de start mijn impulsiviteit veel beter onder controle heb en me geen enkele keer meer heb verwond en niet meer op spoed ben terecht gekomen, het brengt ook veel meer rust in mijn hoofd. Van het gewichtsverlies heb ik jammer genoeg niets gemerkt, ik ben eerder bijgekomen terwijl ik hetzelfde eet... Maar voor de rest een top medicijn voor mij.

08-09-2019 | Vrouw | 26
topiramaat (50mg)
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik heb veel te maken met stemmingswisselingen en daarom ging ik aan de topiramaat. Ik ben begonnen met 25 mg en ben na een week overgegaan naar 50 mg. In de eerste twee weken merkte ik vrij weinig behalve dat ik wat meer 'mist in mijn hoofd' had. Na de 2 weken namen de bijwerkingen in grote hoeveelheid toe: ik werd hypersensitief waardoor ik eigenlijk voortdurend het gevo[lees meer...]el had aangevallen te worden door prikkels. Ik woon in Amsterdam dus ik had elke dag wel een aantal keer een paniekaanval. Ook sloeg mijn overprikkeling soms om in agressie waardoor het mij veel energie koste om de dag door te komen. Uiteindelijk ben ik op vakantie gegaan en ook hier merkte ik dat ik agressief werd zonder dat dit een enkele reden had. Daarnaast verloor ik ook mijn woordenschat en in gesprekken met anderen, maar ook in mijn eigen gedachten, kon ik niet meer op bepaalde woorden komen. Ik merkte ook dat ik mij minder goed kon uiten waardoor ik nog bozer werd. Zo ervoer ik mijn emoties zeer heftig maar kon ik hier geen woorden meer aangeven. Vanwege de hoeveelheid bijwerkingen ben ik dan ook gestopt.

20-11-2017 | Man | 45
topiramaat (50mg)
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Relatiebreuk tussen Borderline/Narcist (IK) met Kwaadaardig Borderline/Narcist (HET) waardoor IK een dwangmatige obsessie ontwikkelde en er maandenlange nachtmerries (2, 3x per nacht) ontstonden, door het emotionele misbruik, de plotselinge breuk, zonder uitleg en zonder enige kans om hierover vragen te stellen, dan wel contact te hebben. Hierop volgden beïnvloeding van me[lees meer...]nsen en zelfs valse aangiften. Kortom: een algehele staat van psychose.