ziekte

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor borderline persoonlijkheidsstoornis

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: borderline persoonlijkheidsstoornis

08-11-2019

08-11-2019

Quetiapine (quetiapine)

08-09-2019

Topiramaat (topiramaat)
Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik heb veel te maken met stemmingswisselingen en daarom ging ik aan de topiramaat. Ik ben begonnen met 25 mg en ben na een week overgegaan naar 50 mg. In de eerste twee weken merkte ik vrij weinig behalve dat ik wat meer 'mist in mijn hoofd' had. Na de 2 weken namen de bijwerkingen in grote hoeveelheid toe: ik werd hypersensitief waardoor ik eigenlijk voortdurend het gevo[lees meer...]el had aangevallen te worden door prikkels. Ik woon in Amsterdam dus ik had elke dag wel een aantal keer een paniekaanval. Ook sloeg mijn overprikkeling soms om in agressie waardoor het mij veel energie koste om de dag door te komen. Uiteindelijk ben ik op vakantie gegaan en ook hier merkte ik dat ik agressief werd zonder dat dit een enkele reden had. Daarnaast verloor ik ook mijn woordenschat en in gesprekken met anderen, maar ook in mijn eigen gedachten, kon ik niet meer op bepaalde woorden komen. Ik merkte ook dat ik mij minder goed kon uiten waardoor ik nog bozer werd. Zo ervoer ik mijn emoties zeer heftig maar kon ik hier geen woorden meer aangeven. Vanwege de hoeveelheid bijwerkingen ben ik dan ook gestopt.
08-09-2019

Pipamperon (pipamperon)
Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik reageer erg sterk op prikkels en aangezien ik in Amsterdam woon word ik daar vaak helemaal gek van. Ik voel dan veel agressie naar boven komen, die ik vervolgens weer probeer te onderdrukken omdat ik de mensen om mij heen geen pijn wil doen. Ik kreeg pipamperon voor deze reactie op prikkels en mocht beginnen met 5 druppels (dat komt neer op 10 mg) maar mocht deze sterk[lees meer...]te ook ophogen naar 10 druppels (20 mg) indien ik dit nodig vond. Ik merkte eigenlijk vrij weinig van het medicijn, behalve een licht gevoel in mijn hoofd. Als ik vervolgens ga bewegen neemt dit gevoel wel weer af. Pipamperon zorgt ervoor dat prikkels niet meer zo hard binnenkomen. De prikkels komen zeker nog wel binnen, maar wel minder sterk waardoor ik meer in staat ben om bijvoorbeeld door de stad heen te lopen (of ook wel: mijn huis uit te gaan). Ik neem dit medicijn pas een week maar ben nu al zeer te spreken!
24-08-2019

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Therapie alleen was (jammer genoeg) niet voldoende om mij te helpen. Ik bleef last hebben van stemmingswisselingen en een opgejaagd gevoel. Toen mijn partner zei dat hij niet langer meer met mij kon samenleven in deze toestand, heb ik aan de bel getrokken bij mijn psychotherapeut. Er werd direct een afspraak bij de psychiater geregeld. Citalopram werd voorgeschreven. Ik be[lees meer...]n altijd huiverig geweest tegenover medicatie en nam de tabletten dan ook met tegenzin voor het slapengaan in. De eerste paar weken werd ik misselijk wakker, maar dit was te doen. Na 2 maanden werkte het medicijn optimaal en waren de bijwerkingen verdwenen. Wat een wereld van verschil! Mijn kwaliteit van leven is aanzienlijk verbeterd en ik kan weer genieten. Ook mijn partner is zeer te spreken over de vooruitgang. Spijt dat ik jaren lang medicatie geweigerd heb!
13-08-2019

Etumine (clotiapine)
Borderline persoonlijkheidsstoornis

Momenteel zit ik in opname en krijg ik etumine voorgeschreven als indien nodig wanneer ik niet kan slapen. Ik neem ook nog Nestrolan en Risperdal, maar dit heeft weinig effect. Hier bovenop neem ik dan meestal ‘s nachts nog eens etumine wanneer ik niet kan slapen. Het duurt lang voordat etumine inwerkt en ‘s ochtends ben ik precies een wandelende zombie. Het voelt alsof ik[lees meer...] gewoon rechtop sta te slapen met mijn ogen open. Ik slaap er wel heel goed door, maar de bijwerkingen ‘s ochtends zijn minder. Gelukkig gaan ze wel redelijk snel weg.
31-07-2019

Quetiapine (quetiapine)
Borderline persoonlijkheidsstoornis

Het heeft me heel erg geholpen in stresssituaties en wanneer ik heel emotioneel was. Ik gebruikte eerst 50mg en de langdurende werking, nu ben ik aan het afbouwen en gebruik ik de kortdurende werking om goed te kunnen slapen en om overdag helder te zijn.
19-06-2019

Venlafaxine (venlafaxine)
Borderline persoonlijkheidsstoornis

Niet tevreden! Ik had enorm veel bijwerkingen en weinig effect. Soms viel ik flauw van de hartkloppingen. Ik heb er een hartritmestoornis aan over gehouden. Dit neem ik NOOIT MEER!
04-04-2019

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Tijdens mijn 2e zwangerschap werd ik begeleid door de pop poli en mocht ik dit medicijn gebruiken om niet depressief te raken wat tijdens de 1e zwangerschap wel was gebeurt. Door deze medicatie heb ik een goede zwangerschap gehad en raakte ik niet in een postenale depressie. Toen het een tijd goed ging na de geboorte ben ik begonnen met afbouwen omdat ze op het werk aanga[lees meer...]ven dat ik niet geconcentreerd en vlak was. Het afbouwen is verschrikkelijk. Na elke 25 Mg afbouw werd ik verschrikkelijk ziek, maar toen alles was afgebouwd voelde ik ineens weer van alles, ik werd helder. Depressief ben ik nooit meer geweest daarna, een verstoord emotieleven, leegte en dissociatie zijn er weer voor teruggekomen. Naast alert en vrolijk kunnen zijn.
04-04-2019

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik gebruik de quetiapine (25mg, bij erge stress 50 Mg)al 10 jaar en van alles wat ik ooit heb gebruikt is dit het enige medicijn waar ik op kan vertrouwen en me daadwerkelijk helpt. Ik neem het savonds, piekergedachten gaan weg en ik word er duf van waardoor ik makkelijk in slaap val. Bij erge stress slaap ik de hele nacht niet, maar door de medicatie voel ik me wel ontsp[lees meer...]annen en daardoor krijg ik toch Mn rust. Doordat ik mijn slaap/ ontspanning pak voel ik mij beter. Nadeel: ik moet het al om 21.00 innemen wil ik de volgende dag om 07.00 weer redelijk fit zijn sochtends, anders zit de medicatie teveel in Mn lijf en voelt Mn lijf te zwaar aan. Maar dat heb ik liever dan niet meer slapen. Nu nog medicatie vinden die de leegte, verstoord emotieleven en dissociatie kan verhelpen! En na 17 jaar therapie en toch dagelijks goed kunnen functioneren maar zelf met de pijn blijven zitten, dan moet je uiteindelijk het toch met medicatie oplossen. Net zoals mensen met een lichamenlijke ziekte. Psygisch ziek zijn is precies hetzelfde. Ook wij hebben medicatie nodig om te kunnen functioneren/ beter te worden.
13-03-2019

Fluvoxamine (fluvoxamine)
Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ben al vanaf 1995 aan t klooien met mijn geestelijke gezondheid. hoeveel auto - intoxen ik gedaan heb, helaas ben ik de tel kwijt. Diverse opnames gehad vrijwillig / niet vrijwillig. sinds vorig jaar begonnen met 50 mg, opgebouwd naar 150 mg. Helaas ben ik bang dat medicatie schadelijk is op lange termijn, bijvoorbeeld osteoporose, CVA's Derhalve besloten te stoppen, g[lees meer...]a dit doen zonder afbouw. Of dit verstandig is, ik weet t niet. Wat ik wel weet is dat ik van deze medicatie af wil. Werk ondanks mijn beperking al 33 jaar in de gezondheidszorg.
10-03-2019

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Na vele jaren hevige stemmingswisselingen en depressies en behandelingen, gestart met seroquel. 150 mg is tot zover voldoende nog om alles de kop in te drukken. Helaas daarbij ook de positieve emoties. Ben beetje koos emotieloos geworden. Maar in mijn geval liever dat dan dood. Ik heb er veel baat bij. Wellicht nog eens verhogen maar tot zover zeer tevreden.
04-01-2019

04-01-2019

Duloxetine (duloxetine)

26-10-2018

Pipamperon (pipamperon)
Borderline persoonlijkheidsstoornis

Na jaren van verschillende dagelijkse Anti depresiva,Anti psychotica en Slaapmiddelen die gepaard gingen met vele bijwerkingen..Zijn sinds mijn gebruik van Pipamperon mijn stoornissen zo sterk verminderd dat ik het niet meer dagelijks hoef te nemen,alleen als ik me slecht voel,werkt binnen een uur en heeft voor mij geen enkele bijwerking ......voor mij is het een wonder[lees meer...]middel...
18-08-2018

Risperidon (risperidon)
Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik werd er totaal een ander persoon van.
18-08-2018

Prozac (fluoxetine)
Borderline persoonlijkheidsstoornis

Sinds 1 mnd met het medicijn begonnen. Door mijn borderline en dus ook de problemen waar ik in terecht kwam ben ik depressief geworden. Ik zag het leven niet meer zitten, niets was leuk, ik wilde niet meer eten , werken ging niet meer, ik wilde alleen maar in mijn bed liggen en de volgende ochtend niet meer wakker worden. Ik had het gevoel dat dit gevoel altijd zou blijven[lees meer...]. Twee weken na mijn eerste inname ben ik helaas in een diepere depressie geraakt, gelukkig heb ik goede begeleiding van mijn psycholoog en psychiater gehad. Sinds een week gaat het beter. Ik wordt vrolijk wakker, de muziek klinkt weer mooi, de zon schijnt weer in mijn leven. Ik ben daarom ook 100% tevreden. Helaas behoor ik tot de groep gebruikers die eerst door een diep dal gaat na het eerste gebruik maar het is mij het waard geweest want ik heb mijn leven weer terug!
14-07-2018

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik ben totaal niet tevreden van het medicijn, ik voel me een robot. Mijn stemmingswisselingen zijn er niet meer, ik ben niet meer down, maar ook totaal niet gelukkig. Gewoon neutraal en emotieloos. Ben in samenspraak met de psychiater de dosis aan het afbouwen om te stoppen en andere mogelijkheden te bekijken.
19-06-2018

Staurodorm (flurazepam)
Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik heb borderline persoonlijkheidsstoornis en soms ga ik daarbij dissociëren. Dit is vooral wanneer ik onder veel stress sta. Naast fluoxetine, wat ik al jaren neem tegen de chronische deoressie gepaard gaande met borderline, kreeg ik vroeger zolpidem als slaapmiddel. Zolpidem maakte me een zombie. Dan van de psychiater staurodorm voorgeschreven. Ik slaap ‘s nachts zeer go[lees meer...]ed en ik blijf overdag rustig en kalm zonder enige nadelen te ondervinden. Als ondersteuning overdag af en toe een lorazepam 2,5 mg.
25-05-2018

Lexapro (escitalopram)

25-05-2018

Brintellix (vortioxetine)
Borderline persoonlijkheidsstoornis

Door dit middel een leuker leven. Zin om weer dingen te ondernemen. Wat meer rust in het hoofd. Ik kan beter relativeren. Voorheen lexapro maar gestopt wegens eetbuien. Bijna geen bijwerkingen gehad. Dus ik ben echt tevreden over dit medicijn. Ik heb hierdoor mijn leven weer terug gekregen en geen kort lontje meer!
23-05-2018

Paroxetine (paroxetine)
Borderline persoonlijkheidsstoornis

Het haalt flink de scherpe kanten van het voelen af.
16-05-2018

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ben 36 jaar en sinds 2 maanden weet ik dat ik Bordeline heb, maar na veel traumatische dingen mee gemaakt te hebben zat ik er doorheen. Dus naar de dokter en ze schreef me dit voor. Gebruik het pas 2 dagen en de eerste dag was ik duizelig en veel gapen maar ik merk echt een groot verschil nu al en mijn mensen om me heen ook!!! Nu eindelijk na zolang onder hoogspanning te h[lees meer...]ebben geleeft voel ik eindelijk een rust en dat voelt goed!!!
10-04-2018

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik slik nu pas 2 maanden sertraline in verband met mijn borderline persoonlijkheidsstoornis en de daarbij komende klachten zoals depressie, angst en stemmingswisselingen. Ik ben begonnen met 25mg per dag en slik nu sinds 3 weken 50mg per dag. Ik heb echter niet het idee dat ik er veel van merk. Wel heb ik het idee dat mijn positieve emoties worden versterkt, maar als ik me[lees meer...] eenmaal rot voel, voel ik me nog even slecht als voorheen. Ook ervaar ik mijn woede-uitbarstingen en paniekaanvallen meer als een psychose, ik vraag me derhalve af of ik niet beter antipsychotica voorgeschreven dien te krijgen.
24-03-2018

Paroxetine (paroxetine)
Borderline persoonlijkheidsstoornis

Naast borderline ook agorafobie gediagnostiseerd. Slikte eerder ook Olanzapine; ben ik vorig jaar mee gestopt. Daarna in stappen van 1ml(2mg) per maand of langer van 15ml naar 8ml gegaan. Wegens een hoop sociale onrust(renovatieproject) half jaar gestopt met afbouwen. Nu weer 2 stapjes gemaakt naar 6ml. Heb voor het eerst het gevoel dat het zwaarder ging. Vooral stap naar [lees meer...]6ml was iets te groot. Begin na 3 weken weer iets rustiger geworden maar doe geen stap terug. Ga over een tijdje weer verder met stapjes van 0.5ml in 2 maanden; misschien langer. Ik adviseer iedereen die dit middel al lang slikt alle tijd te nemen voor afbouw. Slik al 20 jaar maar was tot een paar jaar geleden nog steeds vaak depressief. Toen de oorzaken van mijn depressies verdwenen waren knapte ik op. Mijn inzien dus niet van de medicatie. Ben al 3 jaar niet meer depressief en hoop dat ik er helemaal van af kom.
18-03-2018

Brintellix (vortioxetine)
Borderline persoonlijkheidsstoornis

Voorheen gebruikte ik Lexapro 5 mg. Dat maakte mijn depressies en mijn agressie twee keer zo erg en moest na een maand al stoppen. Na 4 jaar lang intens in een dal gezeten te hebben wilde ik er gewoon weer uit en dat lukte niet op eigen kracht. Dus na mijn psychiater te hebben ingelicht over de effecten van Lexapro schreef ze de Brintellix voor. Ik was exteem nerveus en nu[lees meer...] ik erover nadenk was dat compleet zinloos. Ik kan gesprekken voeren zonder me minderwaardig of achterlijk te voelen. Ik word nog wel boos maar nu kan ik weglopen. Het heeft me heel erg geholpen. Geen bijwerkingen behalve misselijkheid. En ik heb al maanden niet meer aan zelfmoord gedacht of in mezelf gesneden. Dat is dus de brintellix 10 mg!

Escitalopram (escitalopram)
Borderline persoonlijkheidsstoornis

Klachten bleven aanwezig, ook enorme vermoeidheid en angstaanvallen.

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ongeveer twee jaar en half geleden gestart met Escitalopram, was niet de juiste medicatie (problemen bleven aanwezig, ook angstaanvallen en enorm moe). Ongeveer 1,5 jaar geleden gestart met Sertraline (eerst 50, dan 100), het voelde alsof ik na een jarenlange slaap weer wakker werd. Sociale angst is voorbij, ben energieker, zelfzekerder,... Wel heel heftige dromen en b[lees meer...]en ook wat afgevlakt. Diagnose borderline gekregen en paniekaanvallen komen nog regelmatig voor, enkele dagen geleden verhoogd (van 100 naar 150mg) en voel me enorm slecht. Misselijk (brok in de keel), hoofdpijn, weinig eetlust, duizelig, trillen, koortsachtig, droge mond, benauwd gevoel,... Ook heb ik ademhalingsmoeilijkheden, is dit normaal?

Melatonine (melatonine)
Borderline persoonlijkheidsstoornis

Mijn medicijnen zijn goed voor mij heb wel eens nare ervaringen gekregen met gebruik van cocaïne en mijn perfenazien en dat ging niet goed was echt totaal van de wereld.Nu benik met harddrugs gestopt en het heeft een goed stimiulerende werking ook om tegen drugs te vechten,verder slaap ik af en toe een beetje kort en zo ben ik wel vaken moe.
13-12-2017

Solian (amisulpride)
Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik heb volgende vraag gekregen: Hallo, ik heb een vraag. Voordat u begon aan Solian/Amisulpride heeft u toen andere medicatie gebruikt? Werkten ze niet en bent u daarom overgegaan naar Solian? En heeft u Clozapine gebruikt? Hoe reageerde u hier op? En hoe bent u aan de behandeling met Solian begonnen? Want ik heb begrepen dat het bij gewone apotheken niet verkrijgbaar is. [lees meer...]Dus, hoe wordt dit aan u voorgeschreven en hoe krijgt u Solian in handen? Ik zou het heel fijn vinden als u op me zou reageren. Alvast bedankt! Mijn antwoord: Ik heb voor ik Solian nam Seroquel, Risperdal, Invega en Abilify geprobeerd, maar die hadden allemaal veel bijwerkingen en waren minder effectief. Clozapine heb ik nooit gebruikt. Het is wel verkrijgbaar via de apotheek op voorschrift van de dokter. Hopelijk beantwoord dit uw vraag.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2210)
Depressie (1821)
Angst & paniekstoornis (1671)
Hoge bloeddruk (1272)
Acne/puistjes (884)