Borderline persoonlijkheidsstoornis

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor borderline persoonlijkheidsstoornis

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: borderline persoonlijkheidsstoornis

17-11-2023 | Man | 40
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Opgelet voor sommige seroquel gebruikers. Ik heb seroquel met verlengde afgifte, ik ondervind na seroquel gebruik, geheugenstoornissen wat begint te lijken op alhzeimer, bewusteloosheidjes, dromerig vooruitstaren, gesloten mond, niet meer goed of duidelijk articuleren zoals brabbelen bij het uitleggen, droge mond en uitgedroogde slijmvliezen in mijn keel, moeilijk woorden [lees meer...]of zinnen kunnen combineren om uit te leggen, er ziek uitzien aan de hele gezicht zoals geelachtig huidsverkleuring. Seroquel maakt mij geflipter, zoals snelle hartslagen dus 112 bellen aan de lopende band, dronken rondwandelen met bewustzijnsverlies. Vallen, plotse bloeddrukval bij het opstaan. Dit medicijn heeft meer nadelen i.p.v voordelen. Jezus Christus!

Trazolan

20-07-2023 | Vrouw | 33
trazodon
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Door mijn borderline , cptsd en paniek aanvallen , slaap ik weinig of niet . Trazodone helpt hier heel goed in .

22-03-2023 | Man | 47
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Mijn hoofd staat nooit stil en kan ik ook niet stil krijgen. Dit krijgt vooral in de nacht mijn hoofd stil!

16-03-2023 | Vrouw | 45
Borderline persoonlijkheidsstoornis
9 jaar geleden, ben nu 45, officieel diagnose BPS en PTSS. Toen, na veel verschillende medicijnen te hebben geprobeerd, heeft de psychiater uiteindelijk Olanzapine voorgeschreven. Ik heb dit 3 jaar geslikt icm met DGT training en therapie. Het hielp mij enorm. Nu heb ik helaas een terugslag en slik 2,5 mg indien nodig. Dankzij de DGT kan ik een crisis detecteren en voor zi[lees meer...]jn. Wordt het te lastig, dan neem ik een tablet en merk dat ik dan een dissociatie voor kan zijn. Nadeel is dat ik wel elke 3 maanden bloed moet prikken ivm langdurig gebruik. Het is niet zo goed voor lever en nieren. Maar het helpt voor nu.

28-01-2023 | Vrouw | 50
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Bleek geen bordeline te hebben dus afbouwen gelukt tot 150 mg kreeg last van psychose door dat deze werd afgebouwd en nieuwe opgebouwd. Nu vind ik 150mg prima

Parnate

19-10-2022 | Man | 45
tranylcypromine
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Nadat niets hielp, bij mijn berderline, ook ECT niet, ging ik voor de derde keer weer parnate probere. Uieraard kwam ik meteen 15kilo an en ging mijn korte termijn geheugen slecht werd. De stemming en angst namen af, alleen dit heb ik alleen bij hoge dosering en is meer te wijten aan de bijwerking van die troep.

Temesta

14-10-2022 | Vrouw | 59
lorazepam
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik neem al minstens 15 jaar dagelijks temesta. En omdat het me uitstekend helpt en ik al 60 jaar ben wil ik het ook blijven gebruiken. Door mijn borderline is mijn leven zonder temesta niet leefbaar. Met temesta kan ik de moed er in houden. Ik varieer wel in aantal. Er zijn ook goede dagen dat ik er minder van neem. Ik weet dat ik verslaafd ben, maar ben al eerder gestopt[lees meer...] met alcohol, roken, en andere vervelende verslavingen. Ik moet iets hebben waarop ik kan terugvallen en voor mij is dat temesta.

27-06-2022 | Vrouw | 58
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Al vanaf kind opvoeding misbruik sociaal door moeder vanaf 25 jaar psychische problemen 8 psycholoog gehad geen uitkomst nu 58 jaar en diagnose veel verloren al die jaren ook mijn kind nu Fluoxetine 20 mg helpt wel hele leven drankprobleem ik heb alleen rust in mijn hoofd door Amphetamine/speed er moeten er meer zijn zoals ik bij mij helpt ook Baclofen

Lyrica

28-03-2022 | Man | 22
pregabaline
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Veel gewichtstoename en het had geen effect op mijn gemoed , ik voelde me er enkel nog slechter door. Het afbouwen ging wel vlotter dan de horrorverhalen op internet.

Topiramaat

28-03-2022 | Man | 22
topiramaat
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Sinds 2maand slik ik Topiramaat, ben begonnen op 25mg ondertussen op 75mg. Niets last gehad van bijwerking buiten heel soms tintelingen in handen of voeten en wat vaker hoofdpijn. Het maakt een wereld van verschil voor mijn borderline, waar ik vroeger heel vaak impulsief was en heel vaak donkere gedachte had en mezelf vaak ernstig verwonde waardoor ik bijna wekelijks op sp[lees meer...]oed terecht kwam. Kan ik zeggen dat ik sinds de start mijn impulsiviteit veel beter onder controle heb en me geen enkele keer meer heb verwond en niet meer op spoed ben terecht gekomen, het brengt ook veel meer rust in mijn hoofd. Van het gewichtsverlies heb ik jammer genoeg niets gemerkt, ik ben eerder bijgekomen terwijl ik hetzelfde eet... Maar voor de rest een top medicijn voor mij.

22-03-2022 | Man | 37
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik ken seroquel als geen ander. Deze werkt door dopamine - en serotoninereceptoren te reguleren. Ik heb jarenlang 300 mg seroquel XR genomen voor bipolaire stoornis wat er eigenlijk geen was of is. Het is altijd Borderline geweest maar de psychiater heeft dit nooit herkend omdat ze zo niet meer werken. Ze plakken geen diagnoses meer op mensen. Altijd spanning en onrust, i[lees meer...]dentiteitsverlies , woedeaanvallen, splitsen van persoonlijkheid. Maw deze constante onrust werd perfect gecounterd door lithium en dan 300mg. Als je dan gaat afbouwen met seroquel nr 50mg komt alles bloot te liggen. Voor de aandoening is het een goed medicament mr dit zijn regelrechte trauma’s voor mensen met angststoornissen en/of borderline (emotieregulatiestoornis) . Ik wens alle mensen die het mentaal moeilijk hebben veel kracht en hoop toe!!!

22-02-2022 | Vrouw | 58
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Vaker gestopt met fluoxetine, maar na een tijdje er toch weer mee gestart omdat andere AD teveel problemen opleverden. Ik verander nu beslist niet meer en blijf dit de rest van de mijn leven nemen. Ik vlak wel wat af maar beter dat dan van Wellbutrin hele dagen lopen huilen en geïrriteerd zijn. Ik blijf bij fluoxetine en ben daar erg tevreden over.

13-02-2022 | Vrouw | 58
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Fluoxetine hielp mijn jarenlang goed maar ik was erg afgevlakt. Op mijn eigen verzoek van ad veranderd en de dokter schreef mij Wellbutrin voor.

Wellbutrin XR

13-02-2022 | Vrouw | 58
bupropion
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik ben 6 weken geleden overgestapt van fluoxetine naar Wellbutrin. Eerste 4 weken 150, nu bijna 2 weken 300. In het begin geen bijwerkingen gehad maar nu na bijna 6 weken is het vreselijk. Huilen, geïrriteerd, depressief, geen geluksgevoel. Dat laatste had ik bij de fluoxetine ook niet meer, maar ging toch allemaal beter dan nu. Ben wel wat actiever en wat rustiger in mijn[lees meer...] hoofd. Wie weet of de bijwerkingen nog weggaan en ik door moet zetten. Neem ze nu toch al een tijdje. Ben ten einde raad.

Lexapro

08-02-2022 | Vrouw | 21
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Gebruik dit medicijn voor Borderline, depressie en (sociale) angst. Heb daarnaast ook nog ASS, ADHD en PTSS. Bijwerkingen bij het opbouwen vielen wel mee. Het helpt best goed tegen sociale angst en mijn heftige mood swings. Maar daar houd het ook bij op. Ik heb nog steeds erg last van depressieve episodes, paniekaanvallen, flashbacks, piekeren etc. Ik heb erg veel last van[lees meer...] de volgende bijwerkingen: 0 libido, moeheid, het lukt me niet zo goed om dingen te ondernemen, spierspanning (in mijn kaak vooral, begint soms helemaal te klapperen), mijn nachtmerries zijn ook erger geworden, vaker last van slaapverlammingen. Ik wil graag een ander medicijn proberen want het is het net niet voor mij. Ik ben al eerder gestopt met dit medicijn en daarna weer begonnen. De ontwenningsverschijnselen zijn nog veel erger dan de bijwerkingen bij het opbouwen: schokken in hoofd, zweten, paniek, mood swings, ziek gevoel. Ik kwam er laatst ook achter dat je dit medicijn niet kan combineren met drugs die op je serotonine werken, dit kan zelfs erg gevaarlijk zijn! Ik wist dit toen niet, misschien heeft iemand er wat aan.

20-10-2021 | Vrouw | 25
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik heb 6 maanden 2.5 mg olanzapine dagelijks geslikt met als doel het stabiliseren van mijn stemming en het verminderen van angst en onrust. In het begin leek het middel goed te helpen, ik sliep langer door en ik voelde mij wat rustiger. Maar na een tijd werd ik sochtends steeds wakker met een heel naar depressief gevoel. Ook merkte ik dat ik steeds minder plezier uit ding[lees meer...]en haalde en dat ik in plaats van pieken en dalen alleen nog maar dalen ervaarde. Ik raad dit middel dan ook niet aan om voor deze klachten te nemen, aangezien het maar deels helpt en er heftige bijwerkingen kunnen ontstaan.

Quetiapine

26-09-2021 | Man | 58
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Na verbreken relatie door de borderline prolemen opnieuw extreem onrustig, piekeren, slecht slapen, eenzaam, ... Quetiapine verlicht de problemen veroorzaakt door mn borderline en angst. Wel veel last van bijwerkingen Als borderliner heb je weinig keuze, of gek worden of medicatie slikken

Venlafaxine

20-07-2021 | Vrouw | 32
venlafaxine
Borderline persoonlijkheidsstoornis
2e keer dat ik gebruik maak van de venlafaxine, helpt mij goed. Ik kan weer functioneren, durf weer naar de winkel, minder last van depressie. Wel in combinatie met VERS training die ik gehad heb.

22-05-2021 | Vrouw | 66
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik gebruik maar een kwart van 12,5 mg. Van 6,5 mg kan ik geen contact meer maken en heb ik problemen met lopen door spierspanning in mijn benen. Eerst 12,5 mg geslikt, isoleerde me totaal van de mensen om mij heen. Een gesprekje kostte me veel moeite. Kon eigenlijk niet meer functioneren. Op de helft van 6,5 mg slaap ik en de paresthesie, die mij uit de slaap houdt, wordt [lees meer...]dan onderdrukt. Zelfs van deze absurd lage dosering, ervaar ik heftige ontwenningsverschijnselen, na minderen en stoppen. Het is een heftig medicijn. Ik gebruik ook 50 mg sertraline en 7,5 mg mirtazapine. Gedurende een paar jaar sliep ik wel , dankzij de mirtazapine, nu niet meer. Benzodiazepinen mag ik niet meer slikken.(beleid) Met moeite afgekickt. Van quetiapine/seroquel afkomen is ook lastig.

20-05-2021 | Vrouw | 17
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik begon dit medicijn te slikken voor mijn “ongespecificeerde stemmingsstoornis”, dit blijkt een zware depressie te zijn geweest. Ik heb ook Borderline, vermijdende persoonlijkheidsstoornis, ADHD, autisme en ik heb meerdere eetstoornissen gehad. Fluoxetine heeft voor mij de “scherpe randjes” van de depressie afgehaald. In het begin (eerste paar weken) had ik erg veel last [lees meer...]van duizeligheid, ik viel bijna flauw als ik opstond, maar dat ging vanzelf weer weg en nu heb ik geen bijwerkingen. Dit medicijn heeft mijn leven gered. Als je last hebt van bijwerkingen in het begin, wacht het even af. Bij mij zijn ze vanzelf weggegaan.

Escitalopram

04-02-2021 | Man | 39
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik heb ook nog depressie en ptst, maar het gehele verhaal is veelste lang, het een vrij standaard geheel:als kind overgevoeligheid. Pittige jeugdpuisten ,maar wel veel vrienden(een oorzaak van de ptst, en bps. Maar ik ga niet alles vertellen hier, dat heb ik genoeg gedaan bij artsen, welke te lui zijn het dossier door te nemen

Quetiapine

29-01-2021 | Vrouw | 33
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik gebruik dit middel nu een week, op aanraden van mijn psychiater. Na járen met depressies, concentratie- en angstklachten, periodieke woede-aanvallen en een soort post-traumatische stress geworsteld te hebben, is vorig jaar eindelijk de juiste diagnose gesteld: borderline. Men dacht daarvóór dat het gewoon om depressies en/of ADHD ging. Daarom toentertijd gestart met dex[lees meer...]amfetamine, later Elvanse, tijdelijk aangevuld met Xanax. Na het uitblijven van een gewenst effect overgestapt op Wellbutrin (Buproprion). Dit antidepressivum werkt redelijk goed bij mij, in die zin dat ik duidelijk merk dat het slechter gaat zónder. Omdat ik in (groeps)therapie wil voor mijn persoonlijkheidsstoornis en ik mijn boosheid niet altijd goed kan beheersen, ben ik met Quetiapine begonnen. Eerst 12,5 mg, 2x daags, daarna ‘naar behoefte meer’ om de therapeutische dosis uit te vogelen. Ik merk dat ik er baat bij heb om 25 mg in te nemen op het moment dat ik me een beetje gespannen ga voelen. Zo kan ik 4x daags 25 mg innemen. Hierdoor kom ik de dag niet ‘overkokend’ door, zonder daarbij erg suf te worden (wat ik bij pammetjes wel word). Ik hoop dat dit effect aanhoud en ik snel verder geholpen kan worden (ik sta al 10 maanden op een wachtlijst..). Ik kom graag in contact met mensen die ook Wellbutrin en/of Quetiapine gebruiken voor hun BPS.

21-11-2020 | Vrouw | 22

Brintellix

21-11-2020 | Man | 55
vortioxetine
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Gebruikte eerst fevarin. Echter ik merkte dat de werking minder werd en ik destructiever werd in mijn gedachten en soms in mijn daden. Ben toen gaan lezen en ben bij 3 mogelijke opties uitgekomen. Uiteindelijk samen met mijn behandelaar gekozen voor Brintellix. Vanaf dag 1 sliep ik weer, ben begonnen met 5 mg. Echter vrij snel na inname werd ik misselijk. Gebruik nu 15 mg [lees meer...]gedurende enkele weken en ben na inname nog steeds misselijk. Na 2 a 3 uurtjes verdwijnen de klachten. Ook staat koffie me tegen, en verdraag ik dit alleen in de avonduren. Ik ben overwegend positief over dit medicijn en accepteer ik de bijwerkingen.

Citalopram

22-09-2020 | Vrouw | 33
citalopram
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Wissel tussen 20mg en 30mg. Bij 20mg doet het precies waar ik om heb gevraagd: Alle emoties gewoon blijven voelen maar de scherpe randen eraf. Bij 30mg vlakken de emoties iets meer af, wat soms een bewuste keuze van mij is dit tijdelijk een paar weken te doen.

10-09-2020 | Vrouw | 33
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik ben 33 jaar en af en aan gebruik ik seroquel nu 11 jaar. Ik was een paar jaar geleden gestopt met seroquel vanwege de heftige bijwerkingen waarvan ik dufheid, duizeligheid, spierzwakte en vermoeidheid het vervelendst vond. Ik gebruikte toen 50 mg. Afbouwen was zeer moeizaam. Er ontstonden slaapproblemen. Ik ben ruim twee jaar er vanaf geweest. Maar door langdurige slape[lees meer...]loosheid ben ik in een burn-out gekomen en verergerde mijn depressieve klachten en borderline klachten. Sinds kort toch maar weer seroquel om het piekeren te stoppen en te kunnen slapen. Ik slaap weer en mijn humeur is verbeterd en mijn psychische klachten verminderd. Alleen slaap ik te goed. 9 a 10 uur per nacht, heel diep en ik ben s ochtends mijn bed niet uit te branden. Als de wekker snoozed val ik steeds weer weg in diepe slaap. Ook ben ik veel duizelig, lage bloedsuiker en ervaar ik dufheid en spierzwakte. Ik heb steeds honger maar tegelijk geen trek door misselijkheid. Soms halveer ik de 25 mg om minder bijwerkingen te hebben. Alleen lukt het mij niet altijd om op 12.5 mg te slapen. Dan lig ik de hele nacht wakker. Ik blijf een haat-liefde verhouding houden met seroquel. Slaap is zo belangrijk voor mij evenals minder piekeren maar de bijwerkingen zijn zo naar.

Sipralexa

15-02-2020 | Vrouw | 22
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik neem Sipralexa 20mg omwille van borderline diagnose. Ik heb in verleden als feester xtc genomen en als ik dit neem heb ik eigenlijk precies dat gevoel. Het pept me helemaal op. Ik ratel maar door over vanalles ect. Ik zie niemand zoiets gelijkaardig hebben meegemaakt maar ik post het dus wel even. Weet eigenlijk niet goed of ik er nu blij mee ben of niet

Nardil

15-01-2020 | Vrouw | 52
fenelzine
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik werdt ruim 15 jaar geleden ingesteld op de nardil.klinisch opgenomen om in te stellen ivm bloeddruk problemen.omdat daar problemen mee verwacht kunnen worden.voedingsadvies wel opvolgen.ivm teramine verhoging(zit in ei marmite en yoghurt*(daarom geen over datum spullen eten)Iniet te veel chocolade of koffie.het helpt me wel.alleen acuut zonder de nardil gekomen omdat de[lees meer...] grondstoffen niet leverbaar zijn.eerste week ging goed 2de week niet.(terugval van klachten) nardil is een maoremmer deze kan wel een kans bieden op een hersenbloeding.dit staat niet in de bijsluiters.dat vind ik wel erg slecht vandaar dat bloeddruk ook van belang is.(wordt vaak voorgeschreven bij therapierestentie)

Paroxetine

19-12-2019 | Vrouw | 25
paroxetine
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik ZWEER bij dit medicijn. Maar wees wel voorzichtig! Ik begon met slikken in 2015-2016 en ben in 2019 weer begonnen. Tijdens mijn eerste fase ben ik heel veel aangekomen. Daarnaast had ik geen rem en heb ik veel domme keuzes gemaakt. Het medicijn werkt zodanig sterk, dat het elk gevoel kan dempen. Na het stoppen kwamen mijn BPD klachten full-force terug. Vreselijke [lees meer...]verlatingsangst, extreem laag zelfbeeld, hellse moodswings, zware depressie en ga zo maar door. Ik heb naast dit medicijn Fluoxetine en Escitalopram geprobeerd. Dit deed weinig tot niks. Het gaat nu super goed met me. Naast dat ik dit medicijn slik, leef ik ook vegan om niet aan te komen. Ik kan weer genieten van het leven. Ik ben zelfverzekerd. Ik ben mijn emoties de baas. Ik gebruik wel de hoogste dosis van 60mg. Ik adviseer dit medicijn ALLEEN aan mensen die echt op het randje van opgeven zitten. Het is een heel krachtig middel en komt helaas niet zonder bijwerkingen. Naast het moeten letten op mijn voeding, heb ik 0 orgasmes, weinig energie, voel ik me vaak moe en stopt de etenslust nooit.

Venlafaxine

20-11-2019 | Vrouw | 49
venlafaxine
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Venlafaxine werkte goed in mijn hoofd ik was rustig en kon functioneren...maar die zweetaanvallen en duizelingen ik kon daar ook niet meer tegen ...liep altijd met een zweetlip rond en dacht dit doe ik echt niet de rest van mijn leven . Op afraden van de psychiater direkt gestopt zonder afbouw en weekje behoorlijk ziek geweest..pas 6 weken later kon ik met elvanse beginne[lees meer...]n want alles moet eerst uit je systeem zijn ...dus in die 6 weken nog even vanalles in mijn prive leven gesloopt omdat ik dus weer in die achterlijk heftige emoties kwam ...maar goed relatie naar de maan ...maar in mijn hoofd is het heerlijk rustig🤗