Ervaringen met Topiramaat

Topiramaat (Topamax) bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

04-01-2023 | Man | 16
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Het helpt goed tegen mijn nachtmerries en door de bijwerking slaperig slaap ik veel meer. Ik moet wel zeggen dat het soms wel in de weg kan staan aan gezien ik veel meer slaap over dag maar ik heb minder last van mijn PTSS en dat is het belangrijkste voor mij.

22-11-2022 | Vrouw | 25
topiramaat (200mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
In het begin vreselijk ziek van de bijwerkingen duurde ook lang met de opbouw. Bij 75 mg ook eerst weer even afgebouwd en later weer verder opgebouwd. Was alleen maar aan de diaree en geen eetlust. Verloor ook veel kilo's. Nu zit ik op 200mg iets langer dan een jaar. Het effect is matig. Heb geen nachtmerries maar slaap nog steeds slecht. Ik ervaar nog steeds bijwerkingen [lees meer...]zoals extreme haaruitval. Ik had een hele mooie prachtige bos haar waarvan ik nu nog 1/ 4de van over heb de rest is allemaal uitgevallen. Mij haarstructuur is ook heel anders geworden. Het eten gaat nog steeds heel matig inmiddels 18 kilo kwijt. Heb regelmatig een vol gevoel. Ik voel geen honger prikkel die is gedempt.

28-04-2019 | Vrouw | 27
topiramaat (200mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Herbelevingen en Nachtmerries zijn veel minder geworden sinds ik dit medicijn gebruik.

04-05-2018 | Vrouw | 32
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik heb de diagnose PTSS en daarvoor krijg ik een middel eerst kreeg ik Olanzapine maar daar van ging ik in een sociaal vacuüm zitten en dat kan niet als ik goed behandeld wil worden. Dus de psychiater stelde voor om dit middel te gaan gebruiken. Er zijn wat bijwerkingen maar die gaan ook weer over en ik zit beter in mijn vel. Als zo meteen de Olanzapine er af is dan be[lees meer...]n ik weer gewoon mezelf en kan ik ook weer meer dingen doen heb nu al het gevoel dat ik meer kan. Het helpt ook tegen mijn migraine en daar ben ik ook heel blij mee

17-12-2023 | Man | 36
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik heb dit middel 2 dagen geprobeerd en bij de tweede keer schoot ik bijna in een psychose. Nooit meer deze troep. Snap echt niet dat dokters dit voorschrijven. Ik zou zeggen lees maar eens wat dit middel kan doen. Genoeg over te vinden..

29-07-2023 | Vrouw | 36
topiramaat (375)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik gebruik het voor mijn PTSS (ik ben nog wachtende op traumabehandeling) Het werkt zo fijn op mijn herbelevingen en nachtmerries. Ik heb eindelijk een beetje rust in mijn hoofd en kan slapen zonder steeds overstuur wakker te worden.

16-06-2016 | Vrouw | 43
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Het gaat bij mij met name om het positieve effect op nachtmerries van de medicatie. Na een lange zoektocht naar iets wat helpt zonder al te veel bijwerkingen en niet in de benzo-sfeer gezien mijn verslavingsachtergrond, heeft mijn behandelaar mij topimaraat voorgeschreven en die man verdient een lintje! Het is geen tovermiddel natuurlijk, ik heb ook EMDR en schematherapie [lees meer...]en de medicatie dient ter ondersteuning dus het zal vast de combinatie zijn die werkt, maar mijn nachtmerries en slaapproblemen zijn inmiddels enorm afgenomen en ik heb niet al te veel last van nare bijwerkingen. Gelukkig, want veel mensen hebben hier wel last van en staken hierdoor het gebruik en anderen beginnen niet eens aan dit middel uit angst voor bijwerkingen. Ik had vooraf ook heel wat spookverhalen gehoord, dat gaat nu eenmaal zo, heb me hierdoor niet laten leiden, de ene persoon is de andere niet en ieder heeft zijn of haar eigen achtergrond en verhaal. Ik ben blij dat ik heb doorgezet, de eerste dagen had ik meer last van bijwerkingen als duizeligheid en tintelingen etc etc, deze namen na een week ofzo af. De dosering werd langzaam verhoogd totdat een positief effect werd bereikt op mijn gewicht, daaraan las mijn behandelend arts af dat we in de werkzame zone terecht kwamen. Dit kwam mij natuurlijk wel prima uit.....lol.... Ik kreeg wel last van mijn buik op n gegeven moment, ben toen gaan zoeken op internet en kwam toen tot de ontdekking dat het kan komen door kristalvorming in de urine, heb dit gecheckt en idd dit is in mijn geval zo. Drink nu veel water en heb vitaminesupplementen b3, b6, b12, c, cranberrytabletten, (proefschrift over nieren gelezen op site van een universiteit over nierdialyse), hierdoor zijn klachten afgenomen en urine weer helder. Binnen de verslavingszorg wordt dit middel meer en meer ingezet ter ondersteuning bij mensen met een cocaineverslaving, omdat het de trek hierin remt. Ik heb dit zelf ook als zodanig ervaren. Abstinentie wil niet zeggen dat je nooit meer trek krijgt. Toen ik startte met Topimaraat, sloeg mijn behandelaar twee vliegen in 1 klap. Ik ben hem hier zeer dankbaar voor. In sommige situaties blijft ons verslaafde brein toch op een bepaalde manier reageren en dit middel is in staat om hier op in te grijpen. Dat is een belangrijke meerwaarde van dit middel, vind ik.

22-09-2018 | Man | 46
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
er zit in methylethyledine in beta-d fructopironose; alle harddrugs op, zet hart, middelen die in combinatie, markt verkrijgbaar; stil; met de methylethyledine harddrugs vormen; en dat na dat ik 20 jaar clean was van harddrugs; voel me een junk ik gebruik (lsa = natuurlijke lsd, heroine zaadjes) bij;

27-05-2017 | Vrouw | 47
topiramaat (100mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik slik nu enkele jaren topiramaat tegen de nachtmerries bij PTSS. Ik had weinig bijwerkingen en het werkte heel erg goed voor mij. Tot ik een fikse niersteen kreeg en daaraan twee keer geopereerd moest worden. Dit blijkt een bijwerking te zijn topirmaat. Ik ga nu proberen te stoppen want dit wil ik niet meer meemaken.

30-05-2023 | Man | 58
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Herbelevingen, nachtmerries Het medicijn deed niets goeds voor mij. Het leek wel dat ik ging dementeren