Ervaringen met Codeine Tabletten

Codeïne bij hoest

Bojan Nikolik (13-05-2015)

01-06-2011 | Man | 9
Prikkelhoest
Na een jaar het niet gebruikt te hebben had mijn zoon wederom zo'n hardnekkige kriebelhoest. Vorige keren werd hij na gebruik tijdens zijn slaap in paniek wakker en dacht dat we allemaal dood gingen. Dit heeft hij anders nooit gehad. Nu dus een jaar later weer gebruikt. Direct in de ochtend want, zo dachten we dan is het wel uitgewerkt 's avonds. Mooi niet. Net weer in dik[lees meer...]ke paniek benden gekomen. Wat nu het suffe is dat dit in geen enkele bijsluiter wordt genoemd, maar wel telkens met codeine deze reactie krijgt. Wat ons betreft gaan we naar een ander medicijn op zoek, maar ik ben wel benieuwd of anderen ook deze reactie kennen?

31-03-2015 | Vrouw | 15
Hoest
het werkt erg goed. ik wordt er een beetje sufjes en sloom van maar ik hoest een stuk minder en heb bijna geen keelpijn meer.

01-03-2018 | Vrouw | 16
Hoest
Ik had last van kriebel hoest dus nam een pilletje. Kriebelhoest nam af. Nadat de pil een uurtje later was uit gewerkt kwam de kriebelhoest erger terug, dus nam ik er nog een. Nu ben ik constant aan het hoesten en is het momenteel 5 uur ‘s nachts en slaap ik nog steeds niet. Ik denk dat als ik er nog eentje neem de hoest alleen maar erger word. Ik ga informeren bij de huis[lees meer...]arts morgen wat nu.

20-05-2011 | Man | 17
Nvt
Een positieve bijwerking en helpt goed tegen keelpijn, promethazine-codeine comp siroop werkt als het beste tegen verschillende pijn klachten. Codeine zorgt voor de pijn in de keel en is binnen 20 minuten ingewerkt. Promethazine is een oud-alleriemiddel wat goed werkt bij de keel.

13-05-2018 | Vrouw | 18
codeine (15mg)
Hoest
Helpt bij mij altijd binnen een uur na innemen als ik niet van mijn hoest afkom. Een medicijn waarmee ik bekend ben en altijd helpt. De bijwerkingen vind ik niet te heftig dus voor mij een wondermiddel tegen hoest!

20-09-2015 | Man | 18
Hoest
Mijn zoon heeft dit gekregen, omdat hij al meer als 2 weken hoest. Eerst begonnen met 10 mg had totaal geen nut. Nu 20 mg en heeft nog verbetering. Wij zijn hier ten einde raad en gaan weer zo een nacht in. Mijn zoon is 18 en zit het echt niet meer zitten, het kind slaap niet. Vandaag weer naar een dokter geweest en die doet ook gewoon niets. Maandag maar weer naar de huis[lees meer...]dokter toe.

07-05-2013 | Vrouw | 18
codeine
3weken lang last van hoesten gehad. gelukkig dankzij medicijnen ging het over, maar ik had heftig last van moe heid en viel bijna zelfs inslaap achter de computer. Ook kon ik niet langer dan een half uur lezen en dan zag ik alle letters veranderen en viel ik inslaap. Je word er dus mega duf van..

16-04-2011 | Vrouw | 18
Hoest
Ik ben er overgevoelig voor...een dag na gebruik kon ik niets meer, was erg vermoeid..en 3 dagen na eerste gebruik werd het nog erger. Braken/diarree/misselijkheid..en het heeft dus ook geen enkel effect. Voor mij is het dus geen 'wondermiddel' Terwijl ik een zeer sportieve en fitte meid van 18 ben.

13-08-2017 | Man | 19
Hoest
enorm misselijk, binnen paar uur overgeven, hou geen eten binnen. hoesten wordt minimaal minder. na 3 dagen accuut gestopt.

30-01-2016 | Vrouw | 20
Verkoudheid
Na 2 weken hoesten en snotteren van de verkoudheid, ben ik naar de huisarts geweest, kreeg deze pilletjes. In het begin leek te helpen, uiteindelijk heeft het maar 1 dag geholpen van hoesten. Daarna werkt het alleen maar erger en erger tot kokhalzen en spugen toe. Voor mij deze pilletjes niet meer.

03-05-2019 | Vrouw | 22
Hoest
Het medicijn helpt mij niks. Ik heb het voorgeschreven gekregen omdat ik al twee weken niet kon slapen door mijn hoest. Deze pil helpt mij niet. Ik voel me beroerd, heb hoofdpijn en ben bijwerkingen en kan alsnog niet slapen. Enkel de lasten.

26-11-2021 | Vrouw | 24

05-07-2013 | Vrouw | 24
Hoest
Na een week hoesten codeinefosfaat van huisarts gekregen. Eerder ook al eens gehad, toen hadden de pilletjes weinig effect. Dit keer echter, verdwijnt de kriebel al na een half uur. Na een pilletje te hebben genomen aan het begin van de avond, ben ik twee uur later doodmoe en vallen mijn ogen dicht. Hoest is nog altijd weg. Voor het slapen gaan neem ik nog een dosering [lees meer...]van 10mg, maar ik word midden in de nacht wakker met bonkende hoofdpijn en misselijkheid. Houdt zo'n twee uur aan. Codeinfosfaat helpt dus goed tegen de kriebelhoest, maar zorgt voor zeer vervelende bijwerkingen.

03-01-2017 | Vrouw | 25
Hoest
Een paar dagen geleden codeine tabletjes gekregen van de huisarts. Had al 6 weken last van hoesten en slapen ging steeds slechter. Tabletjes helpen mij goed de hiestprikkel te verminderen maar wanneer de tablet is uitgewerkt komt de hoest weer terug, maar ik ben blij dat ik even hoestvrij kan slapen. Voor mij alleen geschikt voor de nacht want ik word er erg duf van, [lees meer...]verder geen bijwerkingen.

25-02-2020 | Man | 27
Hoest
ik heb een ontsteking in de kleine bronchiën in de longen, daarnaast nog 40 graden koorst en griep, omdat ik zo gek van het hoesten werd en uitendelijk bloed op hoestte vroeg ik aan de huisarts iets om van die hoest af te komen, na dagen niet geslapen te hebben en 1 pilletje van 10mg heerlijk weer even 3 uurtjes slaap zonder hoest! nu gebruik ik het ook overdag omdat som[lees meer...]s de hoest te erg blijft, de enige bijwerking is: ik word er een beetje warm van en suffies maar dat vind ik helemaal niet erg! top product

18-09-2017 | Vrouw | 27
Hoest
Al een aantal weken heb ik last van hoestbuien. De afgelopen week is de hevigheid van deze hoestbuien enorm toegenomen; gevolg kokhalzen, braken, naar lucht happen. Besloten om toch naar de huisarts te gaan. Vermoeden: kinkhoest. Bloedonderzoek gedaan. Nog wachtende op uitslag. Ondertussen codeine 20 Mg voorgeschreven gekregen. Onderdrukt de hoest prima, maar de bi[lees meer...]jwerkingen zijn heftig bij mij. Heb vrijdag 1 tablet gehad en zaterdag 2... terwijl ik 3 x 20 Mg voorgeschreven had gekregen. Heb enorme slaperigheid, sufheid en duizeligheid bij opstaan. De diarree maakt dit er allemaal niet beter op, je kan me momenteel opvegen. Heb geen eetlust sinds vrijdag. Alles wat erin gaat komt eruit.. de geur van het eten kan ik niet eens meer handelen. Bij het denken aan eten moet ik al kokhalzen. Heb uiteindelijk ook gebraakt, vooral vocht wat ik toch qua inname probeer bij te houden. Wanneer ik in diepe slaap val willen de dromen best raar en agressief van aard zijn. Vergeet ze al snel zodra ik wakker wordt. Al bij al voel ik me dus enorm slecht. Autorijden zit er niet in. Voorlopig blijf ik aan mijn bed gekluisterd en hoop ik dat de bijwerkingen zo snel mogelijk verdwijnen! Geen codeine meer voor mij. Het is het me niet waard.