Hoest (65 meningen)

Codeïne bij hoest

Bojan Nikolik (13-05-2015)

03-02-2013 | Man | 53
Hoest
Het is van belang minstens 30 mg. te nemen per inname.

06-10-2019 | Vrouw | 55
Hoest
Nare kriebelhoest waar ik doodmoe van werd. Kon niet meer slapen en daardoor oververmoeid. Codeine 20 heeft mjj zeer goed geholpen. Helaas obstilatie gekregen, na stoppen gebruik codeine ging dat over binnen 2 dagen.

18-01-2018 | Vrouw | 55
Hoest
Kreeg de Codeine om een nare bijwerking van een ander medicijn, die me een enorme hoestprikkel gaf, te onderdrukken. Dat werkte fantastisch!! Helaas zit er voor mij toch één of andere hulpstof bij waar ik niet tegen kan waardoor ik een hele heftige reactie kreeg met de beschreven symptomen.

15-07-2014 | Vrouw | 55
Hoest
Na een week van kriebelhoestbuien tot kokhalzen toe van de huisarts codeïne 20 mg tabletten gekregen. Aangezien ik wat terughoudend ben met medicijnen heb ik de 3 x daags vervangen door 3 x 's nachts. Het neemt de kriebelhoest deels weg en na 4 uren is het helemaal uitgewerkt. Ik ben intussen doodmoe en wanhopig van het hoesten en het hele lijf protesteert. Ik verlang naa[lees meer...]r een nacht heerlijk doorslapen. Daar heb ik wel sufheid overdag voor over.....Als ik maar van dat hoesten verlost ben.

03-09-2017 | Vrouw | 56
Pijn (algemeen)
Wegens operatie.

08-04-2015 | Man | 57
Aangezichtspijn
Ik vind het naar, dat ik vandaag een 2e tabletje heb ingeslikt, maar het tweede had ik fijngeknepen met een tangetje in een zakje met ascorbinezuur, want ik ben wat nostalgisch, ik mag er maar een per dag, maar een gewoon doorgeslikte vind ik mogelijk niet functioneel. Zwaar op de maag ligt dat. Niet iedereen heeft plasticzakjes met ascorbinezuur ter beschikking. Morge[lees meer...]n neem ik er maar een en dan hoop ik het toch weer zo in te nemen. Ik hoop wel te slapen vannacht, anders verveel ik me op een slaapzaal. Ik probeerde net wat gitaar te spelen en het was even fijn als 2 dagen geleden, toen ik wel 15 liedjes achter elkaar speelde. Voorts kreeg ik er niet precies uit wat ik wilde vermelden op deze wijze.

23-01-2011 | Vrouw | 57
Keelpijn/hoesten
ik ben er heel positief over want het werkt goed.

23-01-2011 | Vrouw | 59
Kriebelhoest
werkt heel goed. het hoesten vermindert al na 1 uur

12-03-2018 | Vrouw | 60
Hoest
Ik heb codeïne tabletten voorgeschreven gekregen voor de kriebelhoest die nu inmiddels al 4 maanden duurt. Ik stop er nu mee want ik heb toevallig gelezen dat codeïne omgezet wordt in de lever naar morfine, ik was best hiervan geschrokken. Mijn ervaring is dat als je stopt met de inname van van de codeïne dat de hoest volledig weer terug komt, het is maar een middel voo[lees meer...]r te onderdrukken maar niet voor te genezen. Dus adviseer ik iedereen bij langere hoestbuien, naar de huisarts terug te gaan om het nader te laten onderzoeken. Dit is hetgene wat ik nu dus morgen ga doen.

12-08-2012 | Vrouw | 60
codeine
Na inname van`1 tbl hielp het maar matig tegen het hoesten. Ik kreeg enkele uren na inname hofdpijn die steeds erger werd. Werd misselijk, geen eetlust. Volgende dag ook nog flink hoofdpijn en nog misselijker. Gelukkig was het weekend dus kon ik veel slapen, wat ik ook heb gedaan(overdag beneden op de bank). Elke keer als ik wakker werd constateerde ik dat ik had gedroomd.[lees meer...] geen nachtmerries maar toch heftig.

23-12-2018 | Vrouw | 61
Hoest
Ik gebruik ze bij kriebelhoest vooral voor het slapen gaan en ben blij met deze tabletten. Vooral als ik net inslaap begon te vallen werd ik getroffen door die kriebelhoest, ja dan schiet ik overeind en stiktezowat van het hoesten. Met een codeinetabletje merk ik hier niks van en slaap lekker. Soms neem ik eentje in de middag maar heb geen last van nare bijwerkingen, de[lees meer...] hoestbuien zijn niet meteen over maar zonder vooraf die vreselijk “ harde” kriebel! Ikben er erg blij mee.

21-03-2018 | Vrouw | 61
Hoest
Al weken aan het hoesten en proesten. Gingen op wintersport en bij de gebruikelijke medicatie ook nog wat codeïne meegenomen. Gelukkig na 2 hele slechte nachten van constant hoesten tot kokhalzen toe heeft de codeïne me toch nog plezier gebracht. Alleen voor de nacht ingenomen. Ooit als pijnstiller gekregen. Thuis weer gestopt en nog wel aan het hoesten maar veel minder.

28-11-2015 | Vrouw | 61
Hoest
Ik ben begonnen met codeine, maar ben ongeveer naar 1 week gestopt daar ik heftige maag/ borstbeen pijn kreeg. Werd er van wakker en had helse pijnen. Nu 2 dagen gestopt en de pijn begint weg te trekken, langzaam maar zeker. Dit is toch een teken dat ze niet bepaald gezond zijn! Heb al jaren maagbeschermers, pantoprazol actavis 20 mg, 1x per dag.

03-03-2011 | Man | 62
Hoesten
Gebruik al heel veel jaren van tijd tot tijd codeïnefosfaat bij sterke, aanhoudende kriebelhoest. Deze klachten heb ik meestal 's nachts. Ik slik dan als ik naar bed ga een lichte dosis (10mg). Maar de laatste jaren is de werking minder. Ik neem dan 2 tabletjes, maar ook dan valt het soms tegen. Wat bij mij tegenwoordig beter helpt bij kriebelhoest is Natterman extra sterk[lees meer...]. Ik houd mij nauwkeurig aan de dosering. Daarin zit ook codeïne, maar ik weet niet hoeveel je dan binnenkrijgt. Ook Noscapect helpt vaak goed.

01-03-2015 | Vrouw | 63
Blaasontsteking
zo van uit het niets moest ik plotseling wel 10 x per uur naar het toillet

24-05-2011 | Man | 64
Hoest
Ik heb reuma ra en ik hoest erg veel gebruik soms 60 mg per dag al een paar jaar . ik wordt er niet suf van en geen bij werking je moet wel oppassen met de stoelgang ik gebruik erg veel suikers . ik neem voor het slapen gaan 40mg in eenkeer.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum