Ervaringen met Codeine Tabletten

Codeïne bij hoest

Bojan Nikolik (13-05-2015)

07-01-2012 | Man | 50
codeine
Om 9:15 codeïne fosfaat 10 mg ingenomen. 45 minuten na inname knagend gevoel in maag. Mijn galblaas is overigens 8 jaar geleden verwijderd.60 minuten na inname vreselijke pijn in mijn maag of lever. Huisarts gebeld maar zou middags komen. 15 minuten later werd alles zwart voor mijn ogen van de pijn. Het leek op Galkolieken !! Huisarts wederom met heel veel moeite kunnen be[lees meer...]llen. Plots zag ik zwart met felle witte lichtpunten, lichtbolletjes. Ben flauw gevallen. Binnen enkele seconden was ik drijfnat van transpiratie. In de tussentijd arriveerde de huisarts. Mijn hartslag is bijna weggevallen. Zuurstof in mijn bloed was ongeveer 70 en de pijn hield aan. Huisarts heeft Ambulance gebeld omdat mijn hartslag nagenoeg weg viel en heeft onmiddellijk een collega opgetrommeld die binnen 10 minuten aanwezig was. Toen ik een beetje bij mijn positieven was heb ik een beker lauwe melk gedronken en ben op de sofa gaan liggen. De pijn verdween langzaam. In de tussentijd arriveerde de ambulance en hebben mij meegenomen naar het ziekenhuis eerste hulp voor hartpatiënten. Het zuurstofgehalte in mijn bloed werd weer hoger en mijn hartslag werd weer beter. Daarna heb ik nog 1 dag op de hartbewaking gelegen en zij hebben meerdere malen mijn bloed onderzocht i.v.m. eventueel infarct. Daarnaast 18 uur aan de monitor en er zijn nog longfoto's gemaakt. Op 26 november mocht ik weer naar huis maar ben ruim een week erg slap geweest. Hoewel ik mijn huisarts gewezen heb op het feit dat ik maagklachten kreeg van codeïne heeft hij mij dit toch voorgeschreven. Voor de inname heb ik zelfs nog een maagbeschermer genomen Omeprazol 20 mg. Het is nu 7 januari 2012 en heb nog steeds een drukkend gevoel bij mijn lever. Wanneer dit nog een week aanhoudt ben ik bij de huisarts omdat ik het vermoeden heb dat ik een leverbeschadiging heb opgelopen. De druk die ik 8 jaar geleden had voordat ik wist dat mijn galblaas eruit moest heb ik nu weer en daar ben ik absoluut niet blij mee. Geloof het of niet .... ik was er bijna geweest. In het ziekenhuis werd mij door de arts medegedeeld dat ik nooit meer codeïne mag gebruiken en dat zal ik ook NOOIT meer doen !!!!

10-05-2012 | Vrouw | 51
Clusterhoofdpijn
't helpt wel ja, en t voordeel van codeïne en ook tramadol is; dat je er totaal geen maagpijn van krijgt, andere pillen zijn aan mij absoluut niet besteed, i.v.m. 'n zéér gevoelige maag.

21-06-2019 | Vrouw | 52
Hoest
Een half uur na inname van mijn eerste tablet van 20 mg begon buikpijn. Werd steeds heviger, totdat het ondraaglijk werd. Zitten of lopen lukte niet meer. Vanwege misselijkheid en draaierigheid. De pijn in de maangstreek was constant. Oppervlakkige ademhaling door de pijn. Na vijf uur nam de pijn ineens af. En verdween helemaal. De arts die net nadat de pijn was weggetr[lees meer...]okken arriveerde, constateerde alleen een wat verlaagde bloeddruk (110/60). Van enig positief effect op mijn hoest heb ik niets gemerkt. Was allergische reactie . Dit was mijn eerste kennismaking met codeine en mijn laatste.

15-07-2012 | Vrouw | 52
Hoest
Voor het hoesten hielp het redelijk goed. Alleen bleek ik als bijwerking er verschrikkelijk moe van te worden. Daarom na een paar weken mee gestopt. Erge moeheid was na 2 dagen over,helaas het hoesten niet. Was blij dat ik op deze site las dat er mensen erg moe van werden. Anders had ik nog steeds gedacht dat het door het hoesten kwam, dat ik zo verschrikkelijk moe was. Da[lees meer...]n was ik dus ook de codeïne blijven gebruiken.

14-11-2019 | Vrouw | 53
Chronisch pijnsyndroom
2018 van de ha gekregen.. gestopt vanwege bijwerkingen (obstipaat) en nu weer door men doos aan pijnstilling gegrabbeld en kwam het doosje uit 2018 tegen. 20 mg doormidden gebroken.. 11 00 uur ingenomen en 15 minuten later een akelige tinnitus in men linkeroor. Houdt al 2 uur aan.. en kreeg ondertussen ook hoestbuien.. hoe bizar daar is codeine in 1ste instantie voor be[lees meer...]doelt. Wachten maar ff af.. ik zal geen nwe tablet innemen.. pijn zakt wel.. das een + maar ik hoor de tv nauwelijks meer en dat is een -

19-11-2016 | Man | 53
Keelontsteking

03-02-2013 | Man | 53
Hoest
Het is van belang minstens 30 mg. te nemen per inname.

05-12-2023 | Vrouw | 55
Hoest
Na 10 dagen bijna onophoudende hoest, moest ik van de huisdokter een corona test doen, ik zei of ik nou corona of de griep heb, ik wil van de aanhoudende hoest af, vooral s'nachts of ik ging liggen of halfzittend sliep, de codeine werkten echt niet, ik hoeste nog net zoveel, eerder had ik een keer 2 tabletten ingenomen, en kon niet meer slikken mijn keel leek verlamd, dus [lees meer...]dat durf ik niet meer. Na enkele nachten ben ik gestopt, kreeg er wel erge hoofdpijn van, deze ging weer weg met saridon, het enige middel wat tegen mijn hoofdpijn werkt. Dus jammer bij mij werkt het niet. Gelukkig bij velen wel.

06-10-2019 | Vrouw | 55
Hoest
Nare kriebelhoest waar ik doodmoe van werd. Kon niet meer slapen en daardoor oververmoeid. Codeine 20 heeft mjj zeer goed geholpen. Helaas obstilatie gekregen, na stoppen gebruik codeine ging dat over binnen 2 dagen.

18-01-2018 | Vrouw | 55
Hoest
Kreeg de Codeine om een nare bijwerking van een ander medicijn, die me een enorme hoestprikkel gaf, te onderdrukken. Dat werkte fantastisch!! Helaas zit er voor mij toch één of andere hulpstof bij waar ik niet tegen kan waardoor ik een hele heftige reactie kreeg met de beschreven symptomen.

15-07-2014 | Vrouw | 55
Hoest
Na een week van kriebelhoestbuien tot kokhalzen toe van de huisarts codeïne 20 mg tabletten gekregen. Aangezien ik wat terughoudend ben met medicijnen heb ik de 3 x daags vervangen door 3 x 's nachts. Het neemt de kriebelhoest deels weg en na 4 uren is het helemaal uitgewerkt. Ik ben intussen doodmoe en wanhopig van het hoesten en het hele lijf protesteert. Ik verlang naa[lees meer...]r een nacht heerlijk doorslapen. Daar heb ik wel sufheid overdag voor over.....Als ik maar van dat hoesten verlost ben.

07-01-2024 | Vrouw | 56
Hoest
Vanwege slijm was advies alleen 's nachts te gebruiken. Ik hoest al ruim 6 weken. Gestart met halve tablet. Het duurt een half uur voordat het werkt en is na 3 uur uitgewerkt. Dus 2x eruit 's nachts om opnieuw een halve pil te nemen. Werkt redelijk. Vanwege slijm durf ik geen hogere dosis te nemen.

03-09-2017 | Vrouw | 56
Pijn (algemeen)
Wegens operatie.

08-04-2015 | Man | 57
Aangezichtspijn
Ik vind het naar, dat ik vandaag een 2e tabletje heb ingeslikt, maar het tweede had ik fijngeknepen met een tangetje in een zakje met ascorbinezuur, want ik ben wat nostalgisch, ik mag er maar een per dag, maar een gewoon doorgeslikte vind ik mogelijk niet functioneel. Zwaar op de maag ligt dat. Niet iedereen heeft plasticzakjes met ascorbinezuur ter beschikking. Morge[lees meer...]n neem ik er maar een en dan hoop ik het toch weer zo in te nemen. Ik hoop wel te slapen vannacht, anders verveel ik me op een slaapzaal. Ik probeerde net wat gitaar te spelen en het was even fijn als 2 dagen geleden, toen ik wel 15 liedjes achter elkaar speelde. Voorts kreeg ik er niet precies uit wat ik wilde vermelden op deze wijze.

23-01-2011 | Vrouw | 57
Keelpijn/hoesten
ik ben er heel positief over want het werkt goed.

23-01-2011 | Vrouw | 59
Kriebelhoest