codeine

Codeïne bij hoest

Bojan Nikolik (13-05-2015)

19-01-2019 | Vrouw | 65
Hoest
Helpt goed om te kunnen slapen in plaats van urenlang s-nachts te hoesten. Inmiddels ben ik een paar dagen gestopt maar heb nog steeds veel last van bijwerkingen. Erg duizelig bij opstaan of als ik een snelle hoofdbeweging maak, het is alsof ik een aanval van draaiduizeligheid krijg en ik word meteen erg misselijk. Verder last van verstopping. Tijdens het gebruik voelde [lees meer...]ik me erg afwezig en traag met denken en vermoeid.

12-12-2019 | Man | 67
Hoest
Ik kreeg dit middel voorgeschreven na een griepaanval om de hoestprikkel te verminderen. 2 uur na inname werd ik badend in het zweet wakker met een gigantische buikpijn die leek op galsteenkoliek. De pijn hield ongeveer een half uur aan en ik kon niet meer zitten, liggen, of staan. Een galblaas heb ik niet meer. Aan het begin van dezelfde week heeft een echo uitgewezen d[lees meer...]at ik geen galstenen heb.

05-10-2014 | Man | 67
Reumatoïde artritis
Heb reuma in wekendelen spieren en gewrichten, heb al heel wat pijnstillers geslikt. gebruik nu nog alleen maar Codeïne 20pch en mijn reuma medicijn. ik hoest soms erg, gebruik nu al meer als 3 jaar Codeïne soms 3 per dag als het nodig is. het werk goed bij mij, mijn bloed wordt regelmatig gecontroleerd op bijwerkingen.

12-09-2012 | Vrouw | 67
codeine
Hoofdpijn

14-01-2017 | Man | 68
codeine (15mg)
Hoest
Ik heb ca 1x/jr last van laryngitis, start altijd met neusverkoudheid en zakt dan omlaag. Dat leidt tot veel hoesten en slecht slapen. Ik wacht dan twee dagen en neem in de avond 1 tabletje, soms overdag nog een. Het hoesten wordt snel minder en ik voel me veel beter. Nooit meer dan 5 tabletjes gebruikt over enkele dagen. Ik gebruik ook fluimicil of broomhexine met mate,[lees meer...] werkt allemaal uitstekend, fluimicil het beste. Verder ben ik kerngezond en een plasmadonor (elke 3 weken).

16-12-2018 | Man | 73
Hoofdpijn
Word gebruikt ter bestrijding van migraine aanvallen, de " gewone " migraine middelen werken op zich prima maar geven onacceptabele hartklachten ( krampen ). Dit middel geeft bij mij geen enkele bijwerking en is niet verslavend.

27-07-2015 | Vrouw | 73
codeine (20mg)
Heb ruim 7 jaren voortdurend last gehad van enorme hoestbuien, slijm opgeven en een schrale keel. Ben bij K.N.O.arts, en longarts geweest. Maag onderzocht, slokdarm onderzoek gehad. Getest op allergie. Ruim 1 jaar logopedie gehad. Inslapen was altijd problematisch. Heb momenteel gisteravond 1 tabletje ingenomen ( 20 mgr.) en ben zonder een enkele klacht de nacht doorgeko[lees meer...]men. Ben vandaag wel wat duf in mijn hoofd, maar dat weegt niet op tegen de klachten die ik had.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum