Hoest (65 meningen)

Codeïne bij hoest

Bojan Nikolik (13-05-2015)

01-02-2013 | Vrouw | 35
Hoest
Sinds 3 dagen codeine ivm flink hoesten, dag en nacht. Ik neem er 1 overdag (want ik moet wel helder blijven voor mijn werk) en 2 voor de nacht. Bij die ene heb ik geen last, bij die 2 voor slapen gaan, heb ik behoorlijk last van sufheid en een soort watten in mijn hoofd. Het helpt wel een beetje tegen het hoesten maar helaas voor mij niet genoeg

23-03-2012 | Vrouw | 35
codeine
Vorig jaar heb ik drie maanden gehoest. Codeïne werkte toen niet of nauwelijks. Dit jaar ben ik wéér de klos. Een week voor carnaval ben ik begonnen met hoesten. Dat is inmiddels alweer een maand geleden. Twee weken geleden toch maar naar de dokter gegaan. Hij schreef me codeïne voor. lLatern we het maar weer eens proberen. In de afgelopen maand heb ik een overbelaste hals[lees meer...]spier, gekneusde ribben en een vervelende schouderspier gehad van het hoesten, gelukkig allemaal na elkaar. Dan kun je je indenken hoe erg de hoestbuien zijn. De codeïne werkt nu wel enigzins maar de alom bekenede sufheid heb ik wel. Niet dat ik geen auto kan rijden of zio. Gewoon moe. Maar waar ik sinds een paar dagen wel last van heb is rode vlekjes op mijn romp. Ze jeuken niet maar zijn er wel. Zou dat met de codeïne te maken kunnen hebben???? De bijsluiter zegt daar op zich niets over.

31-03-2013 | Vrouw | 37
Hoest
na het innemen van de eerste pil zag ik vlekken op de enveloppen die ik aan het schrijven was, verder niets gemerkt aan mezelf. Later echter: ik ben van mezelf altijd al een beetje een heethoofd, middel maakte me nogal explosief. Heb het een paar dagen gebruikt en ben elke dag een keer heel erg boos geworden, 3e dag echt uit mijn dak gegaan... zal het ook bij mijn apothee[lees meer...]k melden.

14-09-2011 | Vrouw | 37
Hoesten
Heb al heel lang last van slijm in mn keel,dit middel werkt goed maar wordt er zo suf van dus durf het echt niet overdag te gebruiken. En ik vraag me af hoe lang aangezien het hoesten niet minder wordt,komt dus weer terug zodra pillen zijn uitgewerkt.

01-12-2013 | Man | 38
codeine (10mg)
Omdat ik al nachten niet goed geslapen had door het hardnekkige hoestvirus in mijn luchtpijp, vroeg ik aan de huisarts een middel om te kunnen slapen. Ik kreeg codeine. Codeine werkte binnen half uur en mijn rugpijn verdween als sneeuw voor de zon. Ideaal dacht ik, maar 3 uur later alweer uitgewerkt en ik hoesten mijn longen bijna uit mijn lijf. Suf werd ik er ook van en n[lees meer...]iet slapen en codeine is geen goeie combinatie Ze noemen codeine een geneesmiddel maar wat genees je er dan mee? Niets naar mijn idee, je stelt alleen het hoesten een paar uurtjes uit en het werkt even pijnstillend. Bijwerkingen zijn er legio en dat voor een paar uurtjes rust is het naar mijn inziens niet waard.

26-06-2014 | Vrouw | 39
Hoest
Hallo, mijn ervaring is het volgende: Ik slik sinds gisteren codeinetabletjes van 10 mg. Ik word er dus supervrolijk van, niet suf eerder euforisch! Dat lees ik bij niemand terug. Ben al bij de apotheek geweest en het kan normaal zijn.... grinnikend.... ( zei de apotheker) iedereen kan er dus anders op reageren. Ik heb niets te klagen, maar vind het toch vreemd........

15-09-2011 | Vrouw | 40
Hoestklachten (droge hoest)
Met behoorlijke verkoudheid gepaard gaande hoestklachten, maar zo heftig dat ik geen nacht meer slaap en door het hoesten veel hoofdpijn en keelpijn heb. Codeïne 10mg had ik al eerder gehad bij eerdere klachten, dat werkte toen niet. Nu dit keer weer codeïne voorgeschreven gekregen, de 20mg variant.. het zou immers deze keer wel kunnen werken. Helaas doet het niets, hoes[lees meer...]t na twee dagen goed gebruik nog steeds even veel en heftig, slaap nog steeds niet, maar heb nu wel een erg suf gevoel in m'n hoofd erbij. Ontevreden dus.

09-02-2018 | Man | 41
Hoest
Tabletten voorgeschreven gekregen ivm langdurige kriebelhoest. Bij 1x 10mg geen effect (niet suf, nog steeds hoesten) Bij 2x 10mg ook geen enkel effect Na overleg met huisarts 3x 10mg in 1x geprobeerd. Geen enkel resultaat. Nu aan het bijkomen van ernstigsre hoestaanval tot nu toe. Ga hiermee stoppen.

21-04-2018 | Vrouw | 42
codeine (20mg)
Hoest
Ik had ontzettend veel hoestbuien waardoor ik al 3 nachten niet had geslapen. De huisarts heeft me dit gegeven voor de nacht. Gevolg: Ik kon weer slapen!

22-03-2020 | Man | 43
codeine (20mg)
Hoest
Ik werd er ook duizelig van en helemaal in de ochtend wanneer ik wakker word , zwaar hoofd niet te snel bewegen met me.hoofd anders werd ik duizelig

06-04-2018 | Vrouw | 43
Hoest
Afschuwelijke kriebelhoest al dagen, mn keel en luchtwegen waren zo pijnlijk geworden. Toch maar naar de huisarts na de 5e slapeloze nacht. Ze schreef dit voor, vol vertrouwen meteen begonnen. Maar gaf absoluut geen enkele verbetering, echt nul !!! Verder geen akelige bijwerkingen, misschien iets loom maar niet opvallend Tip: De dag erna honing en laurierdrop lat[lees meer...]en halen door mijn man . Daar had ik snel baat bij.

06-01-2013 | Vrouw | 44
Hoest
Het is weer zover, hoesten hoesten en nog meer hoesten. Na inname duurt het bij mij ongeveer een half uur eer ik het effect merk. Na een uur of 4 raakt het weer uitgewerkt. Totaal geen last van bijwerkingen.

31-12-2012 | Vrouw | 44
codeine
ik merk dat de hoest ietsje verminderd, de pijn van het hoesten is nog heel hevig, ik hoest me nog steeds een versuffing en slapen kan ik wel vergeten, suf word ik er ook niet van! ik zou willen dat er iets anders voor mij is, dit doet echt heel weinig voor mij en ik ben dan ook verbaasd te lezen dat sommige mensen al baat hebben bij 1 pilletje.

08-09-2011 | Man | 44
Kinkhoest
doordat ik kinkhoest heb en zware hoestbuien heb vooral savonds en snachts gebruik ik codeine tabletten,het verminderd de hoestbuien wel maar van een andere kant krijg ik het heel benauwd,ook bijwerkingen zoals sufheid,verstopping is heel vervelend.

12-10-2015 | Man | 45
Longkanker
Pillen zijn prima in te nemen, maar werken niet.

28-02-2012 | Vrouw | 45
Schildklier
Heb met verbazing verhaal van mijn voorganger gelezen. Het is bijna mijn verhaal. Heb mijn ervaring bij mijnmedicijn/codeine tegen pijn neergezet. Heel belangrijk: Melden van dit soort ernstige bijwerkingen bij het Lareb. Zo krijgt men een duidelijker beeld van ernstige bijwerkingen. Het lijkt zo onschuldig, codeine maar de gevolgen kunnen knap ingrijpend zijn! (Redactie: [lees meer...]doormelden bij het Lareb kan ook al via ons; als u aangeeft dat uw bijwerking (zeer) ernstig was, dan krijgt u na goedkeuring van de mening vanzelf een uitnodiging van ons per mail toegestuurd waarin u uitgenodigd wordt om uw verhaal door te melden. Wij stellen het inderdaad erg op prijs als dit gedaan wordt)

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum