Hoest (65 meningen)

Blaasontsteking
zo van uit het niets moest ik plotseling wel 10 x per uur naar het toillet

05-07-2013 | Vrouw | 24
Hoest
Na een week hoesten codeinefosfaat van huisarts gekregen. Eerder ook al eens gehad, toen hadden de pilletjes weinig effect. Dit keer echter, verdwijnt de kriebel al na een half uur. Na een pilletje te hebben genomen aan het begin van de avond, ben ik twee uur later doodmoe en vallen mijn ogen dicht. Hoest is nog altijd weg. Voor het slapen gaan neem ik nog een dosering [lees meer...]van 10mg, maar ik word midden in de nacht wakker met bonkende hoofdpijn en misselijkheid. Houdt zo'n twee uur aan. Codeinfosfaat helpt dus goed tegen de kriebelhoest, maar zorgt voor zeer vervelende bijwerkingen.

07-05-2013 | Vrouw | 18
codeine
3weken lang last van hoesten gehad. gelukkig dankzij medicijnen ging het over, maar ik had heftig last van moe heid en viel bijna zelfs inslaap achter de computer. Ook kon ik niet langer dan een half uur lezen en dan zag ik alle letters veranderen en viel ik inslaap. Je word er dus mega duf van..

03-02-2013 | Man | 53
Hoest
Het is van belang minstens 30 mg. te nemen per inname.

01-02-2013 | Vrouw | 35
Hoest
Sinds 3 dagen codeine ivm flink hoesten, dag en nacht. Ik neem er 1 overdag (want ik moet wel helder blijven voor mijn werk) en 2 voor de nacht. Bij die ene heb ik geen last, bij die 2 voor slapen gaan, heb ik behoorlijk last van sufheid en een soort watten in mijn hoofd. Het helpt wel een beetje tegen het hoesten maar helaas voor mij niet genoeg

15-07-2012 | Vrouw | 52
Hoest
Voor het hoesten hielp het redelijk goed. Alleen bleek ik als bijwerking er verschrikkelijk moe van te worden. Daarom na een paar weken mee gestopt. Erge moeheid was na 2 dagen over,helaas het hoesten niet. Was blij dat ik op deze site las dat er mensen erg moe van werden. Anders had ik nog steeds gedacht dat het door het hoesten kwam, dat ik zo verschrikkelijk moe was. Da[lees meer...]n was ik dus ook de codeïne blijven gebruiken.

08-09-2011 | Man | 44
Kinkhoest
doordat ik kinkhoest heb en zware hoestbuien heb vooral savonds en snachts gebruik ik codeine tabletten,het verminderd de hoestbuien wel maar van een andere kant krijg ik het heel benauwd,ook bijwerkingen zoals sufheid,verstopping is heel vervelend.

23-09-2010 | Vrouw
Hoofdpijn
heb enige maanden geleden hoofdpijn gekregen waardoor ik niet meer ging eten en drinken kreeg deze medicijn toegediend in zetpil omdat ik wegens een maagverkleining geen pillen kan slikken heb er veel baat bij alleen toen de arts zei dat ik er mee moest stoppen omdat je er nog ergere hoofdpijn van krijgt dan dat je al hebt lukte dat absoluut niet werd echt heel ziek kreeg [lees meer...]weer hevige hoodpijn en ging weer niet eten en drinken nu moet ik heel langzaam afbouwen wat ik dus wel een nadeel vind van dit medicijn dat je er dus aan verslaafd raakt

09-06-2010 | Man
Droge hoest
het werkte wel, waardoor ik weer kon slapen, maar werd er ook suf en moe van, wat weer niet bijdroeg aan mijn algehele toestand. Ben er na een week mee gestopt en voel me nu stukker beter.

18-01-2010 | Vrouw
Hoest
de eerste 3 dagen helpt het en daarnaar niet meer misschien moet ik die danmaar van 20 mg proberen 10 mg helpt niet zo goed bij mij lig nu snachts weer wakker van het hoesten

08-01-2010 | Vrouw
Zware astma
heb codeinefosfaat tegen het hoesten ik lig hier af en toe nachten wakker van ik heb het gevoel dat het niet echt werkt teminste niet zoals ik zou willen dat het werkt

22-03-2020 | Man | 43
Hoest
Ik werd er ook duizelig van en helemaal in de ochtend wanneer ik wakker word , zwaar hoofd niet te snel bewegen met me.hoofd anders werd ik duizelig

18-09-2017 | Vrouw | 27
Hoest
Al een aantal weken heb ik last van hoestbuien. De afgelopen week is de hevigheid van deze hoestbuien enorm toegenomen; gevolg kokhalzen, braken, naar lucht happen. Besloten om toch naar de huisarts te gaan. Vermoeden: kinkhoest. Bloedonderzoek gedaan. Nog wachtende op uitslag. Ondertussen codeine 20 Mg voorgeschreven gekregen. Onderdrukt de hoest prima, maar de bi[lees meer...]jwerkingen zijn heftig bij mij. Heb vrijdag 1 tablet gehad en zaterdag 2... terwijl ik 3 x 20 Mg voorgeschreven had gekregen. Heb enorme slaperigheid, sufheid en duizeligheid bij opstaan. De diarree maakt dit er allemaal niet beter op, je kan me momenteel opvegen. Heb geen eetlust sinds vrijdag. Alles wat erin gaat komt eruit.. de geur van het eten kan ik niet eens meer handelen. Bij het denken aan eten moet ik al kokhalzen. Heb uiteindelijk ook gebraakt, vooral vocht wat ik toch qua inname probeer bij te houden. Wanneer ik in diepe slaap val willen de dromen best raar en agressief van aard zijn. Vergeet ze al snel zodra ik wakker wordt. Al bij al voel ik me dus enorm slecht. Autorijden zit er niet in. Voorlopig blijf ik aan mijn bed gekluisterd en hoop ik dat de bijwerkingen zo snel mogelijk verdwijnen! Geen codeine meer voor mij. Het is het me niet waard.

05-02-2016 | Vrouw | 30
codeine (10mg)
Maagklachten
In mei 2015 heb ik ook codeine gebruikt, alleen voor de nacht, het werkte meteen en na 3 dagen geheel van het hoesten af en heerlijk geslapen. Nu heb ik het weer nodig gehad en nu werkte het totaal niet! Op dinsdag een half tabletje ingenomen en op woensdag en donderdag een hele, ik blijf maar hoesten en ik slaap niet... Nu ben ik er maar helemaal mee gestopt want ove[lees meer...]rdag voel ik me zo suf en ik moest er ook hevig van kokhalzen, verschrikkelijk! Ook hoofdpijn en zo een pijn in mijn nek van het hoesten. Maandag weer terug naar de huisarts zodat ze kunnen nagaan wat het anders kan zijn.

09-10-2015 | Vrouw | 35
codeine (10mg)
Hoest
ik hoest al meer dan twee weken, naar de dokter geweest. hoesten kon wel 6 weken duren heb nu codeïne tabletjes ingenomen, veel zweten en erg koud. maar hoesten wordt niet minder.

09-04-2015 | Man | 29
Gewrichtspijn
Deze tabletten samen met paracetamol gekregen tegen pijn in rug en heupen, omdat ik geen NSAID zoals bijvoorbeeld ibuprofen mag. De eerste keer was de pijn volledig weg op de 5 dagen dat ik ze nam. Een paar weken later weer veel pijn en de tablet weer een paar keer genomen. Ik kreeg een vervelende hoofdpijn en alleen het scherpe van de pijn werd iets minder. Toen maar weer[lees meer...] gestopt, huisarts gevraagd maar die adviseerde 2 paracetamol erbij te nemen ipv 1. Dit werkte averechts; nog meer hoofdpijn. Een week later weer opnieuw rugpijn en uiteindelijk s'avonds een paar glazen wijn gedronken omdat ik er helemaal zat van was. En ja, eindelijk geslapen, maar las later toevallig (gelukkig) ergens dat alcohol gevaarlijk kan zijn samen met codeine, ivm ademhaling, dus nooit meer doen! Kortom dit middel werkt nauwelijks bij mij, behalve het eerste doosje. Misschien had ik de eerste keer een ander merk gekregen dan PCH. Nu dan toch maar ibuprofen als ik het echt niet meer trek..