Ervaringen met Codeine Tabletten

Codeïne bij hoest

Bojan Nikolik (13-05-2015)

10-05-2012 | Vrouw | 51
Clusterhoofdpijn
't helpt wel ja, en t voordeel van codeïne en ook tramadol is; dat je er totaal geen maagpijn van krijgt, andere pillen zijn aan mij absoluut niet besteed, i.v.m. 'n zéér gevoelige maag.

23-03-2012 | Vrouw | 35
codeine
Vorig jaar heb ik drie maanden gehoest. Codeïne werkte toen niet of nauwelijks. Dit jaar ben ik wéér de klos. Een week voor carnaval ben ik begonnen met hoesten. Dat is inmiddels alweer een maand geleden. Twee weken geleden toch maar naar de dokter gegaan. Hij schreef me codeïne voor. lLatern we het maar weer eens proberen. In de afgelopen maand heb ik een overbelaste hals[lees meer...]spier, gekneusde ribben en een vervelende schouderspier gehad van het hoesten, gelukkig allemaal na elkaar. Dan kun je je indenken hoe erg de hoestbuien zijn. De codeïne werkt nu wel enigzins maar de alom bekenede sufheid heb ik wel. Niet dat ik geen auto kan rijden of zio. Gewoon moe. Maar waar ik sinds een paar dagen wel last van heb is rode vlekjes op mijn romp. Ze jeuken niet maar zijn er wel. Zou dat met de codeïne te maken kunnen hebben???? De bijsluiter zegt daar op zich niets over.

28-02-2012 | Vrouw | 45
Schildklier
Heb met verbazing verhaal van mijn voorganger gelezen. Het is bijna mijn verhaal. Heb mijn ervaring bij mijnmedicijn/codeine tegen pijn neergezet. Heel belangrijk: Melden van dit soort ernstige bijwerkingen bij het Lareb. Zo krijgt men een duidelijker beeld van ernstige bijwerkingen. Het lijkt zo onschuldig, codeine maar de gevolgen kunnen knap ingrijpend zijn! (Redactie: [lees meer...]doormelden bij het Lareb kan ook al via ons; als u aangeeft dat uw bijwerking (zeer) ernstig was, dan krijgt u na goedkeuring van de mening vanzelf een uitnodiging van ons per mail toegestuurd waarin u uitgenodigd wordt om uw verhaal door te melden. Wij stellen het inderdaad erg op prijs als dit gedaan wordt)

15-09-2011 | Vrouw | 40
Hoestklachten (droge hoest)
Met behoorlijke verkoudheid gepaard gaande hoestklachten, maar zo heftig dat ik geen nacht meer slaap en door het hoesten veel hoofdpijn en keelpijn heb. Codeïne 10mg had ik al eerder gehad bij eerdere klachten, dat werkte toen niet. Nu dit keer weer codeïne voorgeschreven gekregen, de 20mg variant.. het zou immers deze keer wel kunnen werken. Helaas doet het niets, hoes[lees meer...]t na twee dagen goed gebruik nog steeds even veel en heftig, slaap nog steeds niet, maar heb nu wel een erg suf gevoel in m'n hoofd erbij. Ontevreden dus.

14-09-2011 | Vrouw | 37
Hoesten
Heb al heel lang last van slijm in mn keel,dit middel werkt goed maar wordt er zo suf van dus durf het echt niet overdag te gebruiken. En ik vraag me af hoe lang aangezien het hoesten niet minder wordt,komt dus weer terug zodra pillen zijn uitgewerkt.

16-04-2011 | Vrouw | 18
Hoest
Ik ben er overgevoelig voor...een dag na gebruik kon ik niets meer, was erg vermoeid..en 3 dagen na eerste gebruik werd het nog erger. Braken/diarree/misselijkheid..en het heeft dus ook geen enkel effect. Voor mij is het dus geen 'wondermiddel' Terwijl ik een zeer sportieve en fitte meid van 18 ben.

23-01-2011 | Vrouw | 57
Keelpijn/hoesten
ik ben er heel positief over want het werkt goed.

23-01-2011 | Vrouw | 59
Kriebelhoest
werkt heel goed. het hoesten vermindert al na 1 uur

23-09-2010 | Vrouw
Hoofdpijn
heb enige maanden geleden hoofdpijn gekregen waardoor ik niet meer ging eten en drinken kreeg deze medicijn toegediend in zetpil omdat ik wegens een maagverkleining geen pillen kan slikken heb er veel baat bij alleen toen de arts zei dat ik er mee moest stoppen omdat je er nog ergere hoofdpijn van krijgt dan dat je al hebt lukte dat absoluut niet werd echt heel ziek kreeg [lees meer...]weer hevige hoodpijn en ging weer niet eten en drinken nu moet ik heel langzaam afbouwen wat ik dus wel een nadeel vind van dit medicijn dat je er dus aan verslaafd raakt

23-07-2010 | Vrouw
Bronchitis
Een kwartier na het innemen lag ik buiten westen en werd pas weer wakker als het tijd was voor de volgende dosis, met een enorme kater: ik ben er dus overgevoelig voor en kan het niet meer gebruiken.

11-06-2010 | Vrouw
Kriebelhoest
Ik ben door jarenlange hoesten incontinent geworden.Nu heb ik afgelopen jaar een bandje laten plaatsen,en mocht ik absoluut niet hoesten,anders had het geen effect.Ik heb van mijn specialist een periode van +/- 4 mnd één codeinetabletje moeten slikken per dag en ik ben van mijn hoest af. Ik begrijp alleen niet waarom ik het van mijn huisarts nooit gekregen heb.

31-05-2010 | Vrouw
codeine
je krijgt er een dik hoofd van

20-04-2010 | Vrouw
Hoesten
Helpt erg goed tegen het hoesten. Het nadeel is dat je er suf van wordt, auto rijden met deze medicatie is ook niet echt een aanrader omdat je reactievermogen afneemt.

18-01-2010 | Vrouw
Hoest
de eerste 3 dagen helpt het en daarnaar niet meer misschien moet ik die danmaar van 20 mg proberen 10 mg helpt niet zo goed bij mij lig nu snachts weer wakker van het hoesten

08-01-2010 | Vrouw
Zware astma
heb codeinefosfaat tegen het hoesten ik lig hier af en toe nachten wakker van ik heb het gevoel dat het niet echt werkt teminste niet zoals ik zou willen dat het werkt

09-06-2009 | Vrouw
Hoesten
Bijwerkingen: sufheid, duizilig, draaierig gevoel