Norprolac

Prolactinoom (5 meningen)
Hersentumor (0 meningen)

17-04-2011

Goedaardig gezwel bij hypofyse

Ik slik het al een periode, en mijn prolactine gehalte is gezakt. ik moet het blijven slikken of verdere groei te remmen. Maar nu wil ik aan de pil gaat dit samen met norprolac?
15-11-2010

Prolactinoom

Ik gebruik sinds februari 2010 norprolac. Sinds het gebruik zijn mijn klachten afgenomen. Mij is geadviseerd om de medcijnen in te nemen 's avonds voor het slapen samen met iets hartigs. Een tijdje heb ik de medicijnen ook ingenomen met vla of yoghurt ipv iets hartigs. Uiteindelijk bleek dit veel bijwerkingen te geven. Ongeveer 1 uur na inname moest ik bijna altijd braken.[lees meer...] Nu neem ik de medicijnen weer met iets hartigs wat gelukkig weer goed gaat.
19-10-2010

Micro anenoom bij hypofyse

Ik slik dit medicijn al zo'n 15 jaar en ik heb tot nu geen bijwerkingen gehad (voor zover je dat dan kan merken). Ik ben er erg tevreden over zodat ik tijdens de menstruatie geen melkvloed meer heb.
21-09-2010

Norprolac (quinagolide)
Te hoog prolactine gehalte/ geen menstruatie na zwangerschap

18-08-2010

Prolactinoom

Hallo, Toen ik 18 was ontdekte de arts dat ik een prolactinoom had. Ik kreeg toen het medicijn dostinex. Toen vorig jaar bleek dat dostinex gevaarlijk was wilde mijn endocrinoloog dat ik over ging naar Norprolac 75 1 tabletje. Ik ben 29 en wilde weten of ik wel kinderen kan krijgen. Mijn bloed getest 3 maanden geleden ende prolactine waarde was te hoog. Ik slik nu 2 tab[lees meer...]letjes per dag. Na een maand bezig met 2 tabletjes kreeg ik rare klachten. Ik ben vanaf dat ik norprolac slik heel veel aangekomen. Ik eet nooit zo veel en heb met dostinex al jaren hetzelfde gewicht. Heeft nog iemand dit??? Ook ben ik soms ineens bang in de auto. (Heb dit ook nooit eerder gehad.) verdere klachten zijn: puistjes, uitslag, binnenkant neus regelmatig stuk, pijnlijke borsten, ineens heel erg moe, lange cyclus, verward/vergeetachtig, slechte concentratie. Al deze kwalen heb ik nu ongeveer 2 maanden. Herkent iemand dit?? Ik vind dus norprolac geen prettig medicijn. Zit te denken om weer terug te gaan naar dostinex. gr, Kim
16-08-2010

Tumor en vergrote hypofyse

Zeer goede begeleiding in ziekenhuis (Martini in Groningen). Geen benoembare klachten tot nu toe en (dankzij mijn grote nuchterheid) geen paniek.
16-06-2010

Prolactinoom

Ik slik dit medicijn vanaf medio 1999 voor het afremmen van de groei bij een tumor. Heb nauwelijks bijwerkingen en ben zeer tevreden over dit medicijn. Een uitkomst mij gezien mijn klacht van voor 1999. Het is wel noodzakelijk dit medicijn consequent is te nemen op vaste tijden en geen dosis te vergeten. Dat verminderd bij mij aanzienlijk de bijwerkingen.
26-05-2010

Te hoge prolactine gehalte

heel goed medicijn. ik heb hele erge onregelmatige menstruatie door mijn hypere prolactine gehalte en sinds die medicijn is het echt regelmatig geworden
01-05-2010

Hyperprolactinemi

Ben weer terug op de Norprolac naar een aantal jaar Dostinex.(nare bijwerking berichten) Ik heb er wel baat bij denk ik maar heb een aantal lastige bijwerkingen die ik voorheen nooit gehad heb(heb eerder Norprolac gehad)zoals uitslag en soms zweet aanvallen.Binnekort weer testen en dan zien we weer verder
27-04-2010

Hypofyse tumor

Ik gebruik dit medicijn al jaren om de tumor te doen slinken c.q. de groei te remmen. Ik ervaar ernstige bijwerkingingen zoals: slechte concentratie, vermoeidheid, stijve spieren, regelmatig duizeligheid. Dit ontneemt mij m'n levenskwaliteit en vraag me al 'n tijd af of ik niet beter af ben met een operatie. Deze heb ik in 1992 reeds ondergaan, maar de tumor is opnieuw aa[lees meer...]ngegroeid. Het enige positieve is dat de tumor hiermee geslonken is en vervolgens qua omvang nu al jaren gelijk blijft.
07-04-2009

25-02-2009

15-02-2009

Adenoom in de hypofyse

Het gebruik op langere termijn [10 jaar] gaf psychische problemen m.n. extreme stress, stemmen en een constante activiteit en alertheid. Het stoppen met norprolac moet echt afgebouwd worden. Dit staat nergens vermeld en is ook niet bekend bij de artsen. Na het direct stoppen van de norprolac kreeg ik nare afkickverschijnselen en ik heb hier hele vervelende psychische prob[lees meer...]lemen door. Omdat de psychisch druk die zich had opgebouwd tijdens het innemen ineens weg viel, ben ik in een soort "niemandsland" terecht gekomen. Verder had ik gedurende 14 dagen 's nachts zeer heftige onwillekeurige bewegingen in de benen waardoor er totaal geen nachtrust was. Ik ben nu onder behandeling van een acupuncturist voor alle spanningen en gebruik sifrol om de bewegingen in de benen te onderdrukken en te slapen. Volgens mijn arts kan het wel 3 tot 6 maanden duren voor mijn lichaam en geest weer in evenwicht zijn.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum