Ervaringen met Diane-35

29-07-2013 | Vrouw | 44
cyproteron / ethinylestradiol
Jaren heb ik de diane pil gebruikt. Echter de laatste jaren kampte ik met steeds terugkomende blaasontstekingen en was ik erg moe. De ene na de andere antibiotica kuur kreeg ik voorgeschreven en zelfs stoppen met plassen was een groot gevolg. zo ernstig dat ik gecatheteriseerd moest worden. Een buik zo groot alsof ik 7 maanden zwanger was. De hele molen bij urologie doorst[lees meer...]aan. Totdat ik bij een vrouwelijke huisarts kwam en die zei gebruik jij de pil. Ik moest meteen stoppen. En het ongelooflijke is dat ik al maanden weer normaal kan plassen. Zo blij ben ik hiermee. Want die blaasontstekingen beheersten mijn leven en voelde me altijd ziek. Gelukkig voel ik me nu steeds beter worden.....

11-06-2013 | Vrouw | 45
Trombose
Van de Diane pil die ik een half jaar heb geslikt ondervind ik nu 23 jaar later nog steeds de gevolgen. Ik was 22 jaar en had last van acne. Ik ben toen begonnen met het slikken van de Diane pil. Dat is iets wat ik nooit had moeten doen. Ik kreeg erge last van stemmingen en had veel last van hoofdpijn. Deze pil zou mij bijna fataal worden. Ik ben tijdens mijn eerste vakant[lees meer...]ie met een vriendin ernstig ziek geworden. Tijdens de vakantie was ik iedere keer niet lekker maar ik dacht dat het van de zon kwam. Ik moest veel overgeven en had erge last van hoofdpijn. Op een nacht voelde ik me niet goed worden en ben naar buiten gegaan. Daar kreeg ik een epileptische aanval. Een hele nare tijd brak toen aan. Ik heb twee weken in coma gelegen na het gevolg van een herseninfarct. Mijn linkerkant was totaal verlamd. Daarna kreeg ik nog een longembolie, trombose in mijn lies en trombose in mijn kuit. Ik heb twee jaar revalidatie gehad en heb opnieuw moeten leren lopen en mijn linkerkant moeten trainen. Niet echt een pretje dus. Ik heb drie bijna dood ervaringen gehad tijdens mijn coma. Maar goed ik ondervind nog steeds de gevolgen van mijn ziekte, maar al met al staan de doktoren te kijken van mijn herstel naar zo' n aanval die mijn lichaam heeft ondergaan. Ik heb geluk gehad dat ik er zo van af ben gekomen, het had anders kunnen aflopen. Nu deze pil weer in het nieuws is komt het allemaal weer boven en sta je weer stil bij hetgeen er is gebeurd. Ik kan maar één dingen zeggen deze pil zou ik je niet aanraden.

03-06-2013 | Vrouw | 26
Ziekte van Lyme
Ik ben begonnen met de Diane35 op mijn 16e en heb deze zo'n 3 jaar geslikt. Ik was toe aan anticonceptie en ik had ook puistjes, vandaar dat ik om de Diane35 vroeg. De huisarts schreef hem zo voor. Voor de puistjes hielp deze pil overigens niet echt bij mij. Het werd ietsje minder, maar ik had er nog steeds last van. Ik ben er sindsdien achtergekomen dat ik puistjes krijg [lees meer...]van melkproducten. Daarmee stoppen heeft me meer geholpen dan deze pil. Maar omdat ik alsnog anticonceptie nodig had ben ik deze pil wel blijven gebruiken. Na zo'n 3 jaar ben ik gestopt vanwege de bijwerkingen. Ik had dit aanvankelijk zelf niet door, ze slopen er zo langzaam in dat ik niet doorhad dat het van deze pil kwam. Het is mijn moeder geweest die me heeft overgehaald om eens te stoppen om te kijken of het van de pil kwam. Mijn bijwerkingen waren vooral een zeer slecht humeur en een zeer laag libido. Ik herkende mezelf niet meer terug! Ik zat tegen depressie aan. Ook werden mijn borsten groter en kwam ik iets aan, maar dat vond ik niet erg aangezien ik ondergewicht was. Het was vooral mijn humeur waarom ik ben gestopt met de pil. Na 2 dagen merkte ik al verschil. Ik werd weer mijn vrolijke zelf. Mijn huid werd overigens niet slechter toen ik stopte met deze pil. Nu ik de erge verhalen lees over deze pil, ben ik blij dat ik destijds gestopt ben! Na de pil ben ik vanwege mijn door-deze-pil-opgelopen aversie tegen hormonen over gegaan op een koperspiraal. Dit gaf na een aantal jaar echter ook wat klachten i.c.m. mijn ziekte (lyme). Nu ben ik dus terug bij condooms en overweeg ik de minipil.

01-06-2013 | Vrouw | 37
Hartkloppingen
Na 9 jaar gestopt met de dianepil. Altijd maar fikse hoofdpijnen tot migraine. Echt dagen ziek ervan. Imigran hielp zelfs niet meer. Nu na bijna 3 maanden gestopt te zijn, heb ik last van haaruitval, hartkloppingen, angstaanvallen en hyperventilatie. En nog steeds niet ongesteld geworden. Maar ik heb geen hoofdpijn meer! Ook was ik altijd zo vermoeid. Dit is nu ook een [lees meer...]stuk minder. En ik mij al die jaren maar afvragen waarom ik zo'n vreselijke hoofdpijnen had. Ik houd mij voor om geen pil meer te slikken, en hopelijk zijn de eerdergenoemde symptomen afkickverschijnselen. Wat ik niet als een pretje ervaar.

31-05-2013 | Vrouw | 37
Acne/puistjes
Na 9 jaar de diane geslikt te hebben in overleg met de huisarts gestopt. Heb nu last van behoorlijke haaruitval, hartkloppingen, angstaanvallen en hyperventilatie. En uitblijven menstruatie. Dit sinds 2 maanden dat ik gestopt ben. Microgynon 20 voorgeschreven gekregen, maar wou toch eerst kijken hoe het is zonder pil. Voordeel: geen migraine meer. Ik had wel 3 aanvallen p[lees meer...]er week . Kreeg zelfs imigran.

28-05-2013 | Vrouw | 23
Longembolie
In januari heb ik 3 weken in het gips gezeten. Door de combinatie van die immobiliteit en mijn pil - Diane-35 - heb ik een trombose gekregen en de bloedklonters zijn ook in mijn longen terecht gekomen, verschillende longembolen langs beide kanten. Ik mag nu niets meer van hormonale anti-conceptie gebruiken. Had ik dit alles geweten, was ik nooit aan de pil gegaan!!

25-05-2013 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
14/15 jaar de Diane pil geslikt voor acne. Acne is helemaal verdwenen. Nu sinds 3/4 jaar gestopt en acne komt in alle hevigheid terug, erger dan het voorheen was. Ook is mijn cyclus nog niet op gang, al meer dan een 3/4 jaar niet ongesteld geworden. Voor puistjes werkt de pil fantastisch, maar zou hem echt afraden voor iedereen die niet op latere leeftijd vruchtbaarheidspr[lees meer...]oblemen en pukkels wil.

24-05-2013 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Ik gebruik deze pil nu al meer dan 11 jaar en heb zelden klachten gehad. Ook geen last van de bijwerkingen en ik ben 5 kilo in totaal aangekomen, waar ik tot nu toe alleen maar blij mee was omdat ik eerst leed aan ondergewicht. Ondanks alle slechte berichtgeving in het nieuws omtrent de dood van gebruikers van de Diane-35 pil ben ik niet gealarmeerd. Van alle andere antico[lees meer...]nceptiemiddelen die verkrijgbaar zijn is immers het risico op trombose ook aanzienlijk aanwezig. Er wordt mijns inziens van een mug een olifant gemaakt - iets waar we in Nederland sowieso ster in zijn. Ik kreeg deze pil ook voorgeschreven omtrent klachten van acne, en deze zijn nu compleet verdwenen. Last van kramp, stemmingswisselingen en hevige gewichtstoename heb ik niet gehad.

18-05-2013 | Vrouw | 48
Bloedstolsels
Ik heb de Diane-35 pil slechts enkele jaren gebruikt omdat ik op mijn 25 e puistjes kreeg en wat last had van overbeharing. Het hielp mij echter niet voor deze klachten. Ik heb wel jong spataderen gekregen en leg nu pas de link dat dit weleens door de Diane-35 pil gekomen zou kunnen zijn.

17-05-2013 | Vrouw | 43
Haaruitval
Ik heb de Diane 35 pil op voorschrift van mijn huisarts gekregen en daar ontzettend veel spijt van. Ik heb door het gebruik van deze pil haaruitval gekregen.....Mijn haarzakjes zijn afgestorven en komen dus niet meer terug. Dit is door een dermatoloog vastgesteld

17-05-2013 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Ik ben begonnen met Diane 35 toen ik 16 was en slik het inmiddels al 10,5. Ik ben een aantal jaar geleden al 2x keer gestopt, omdat ik toen al vaak hoorde dat het zo een zware pil was. Ik kreeg echter direct weer acne in gezicht, op mijn borst en rug, verschikkelijk! Daarom ook weer snel begonnen. De Diane 35 werkt fantastisch tegen acne. Ik durf nu simpelweg niet te stopp[lees meer...]en, omdat ik bang ben dat het direct weer terug komt. Ik heb echter wel al jaren vage klachten (misselijk, flauwvallen, moe, rare zenuwpijntjes). Misschien dus toch weer een stop-poging wagen!

15-05-2013 | Vrouw | 19
cyproteron / ethinylestradiol
Ik neem de Diane 35 nu al ongeveer 1 jaar en besloot ook mijn ervaring hier neer te pennen. Ik besloot ze te nemen omdat ik best veel last had van acné in mijn gezicht en hiervan af wou. De diane 35 heeft enorm geholpen voor mijn acné, na een maand of 3 was het meeste verdwenen (Is nog een klein beetje, maar niets vergeleken met vroeger). Wat betreft de acne werkte deze p[lees meer...]il erg goed bij me. Jammergenoeg heb ik er ook veel negatieve bijwerkingen bijgekregen... Ik ben zo'n 15kg aangekomen (terwijl ik gezond eet/sport), voel me vaak depri/neerslachtig en merk gewoon dat deze pil veel invloed heeft op mijn humeur. Ik merk dat dit een erg zware pil is en zou ze echt niet aanraden als het is voor lichte acné want de voordelen wegen niet op tegen de nadelen. Ik zou er ook graag mee stoppen maar vrees dat de puistjes ook weer terug zullen komen.. Concreet: Diane 35 werkte super bij me voor acné, maar de neveneffecten zijn niet te onderschatten... Bezin eer ge begint.

06-05-2013 | Vrouw | 39
Acne/puistjes
Ik heb 27 jaar lang de diane 35 geslikt ivm met echt hele ernstige acne. Ik heb de diane nu 27 jaar geslikt. Acne heb ik nooit Meer gehad, Maar wel hele erge haaruitval en migraine. Ik ben nu sinds ruim 4 maanden gestopt en de haaruitval is zo ernstig, dat ik zelf een haarwerk heb gekocht. tot nu toe is de acne nog niet terug, Maar dat kan nog komen volgens mijn arts. Hoop[lees meer...] het toch echt niet. Het einige wat super is, is dat de migraine verdwenen is. Ik will alleen Maar waarschuwen. Wil je je mooie haar houden, begin dan niet met de diane. Acne die verdwijnt is heerlijk, Maar geen haar Meer op je Hoofd en een pruik is Horror!

05-05-2013 | Vrouw | 16
Hoofdpijn
Tijd aan deze pil gezeten, merkte aan mezelf dat ik depressief werd. Snel huilen, druk maken om niks etc ik dacht dat ik gek werd! Ook nam mijn hoofdpijn toe, last van mijn nek en schouders zo erg dat ik een aantal magnesium pillen op een dag moest slikken om mijn spieren te ontspannen. Ik dacht allemaal dat dit niet aan de pil lag, maar nu ik overgestapt ben naar microgyn[lees meer...] 30 is er een wereld voor me open gegaan! Geen hoofdpijn meer, geen last aan mijn nek of schouders, weer hartstikke vrolijk niet meer snel verdrietig. Wat een opluchting! En de puistjes? Zijn net zo weinig als met de diane 35, dus waarom zou je niet gewoon overstappen op bijvoorbeeld microgyn 30 als deze pil zo negatief in de media word gebracht?

04-05-2013 | Vrouw | 41
Trombose
Ik had migraine aanvallen in mijn jonge jaren, heb ook altijd last gehad van een gevaarlijke lage bloeddruk en op mijn 21 kreeg ik last van acne, nu op mijn 41 heb ik hier nog steeds last van (men vermoed Lupus een auto-immune zieke die men nog kan ontkennen noch kan bevestigen) maar goed ik heb een Trombose gekregen dit door de diana pil te nemen, en moet eerlijk zijn ook[lees meer...] te roken!! Ik geef aan elke vrouw het advies denk héél goed na, ik heb het gehad en ik weet waar ik over spreek, ik heb hier zelfs het stress syndroom van overgehouden omdat men mij met een trombose 8 uur aan een stuk hebben laten doorwerken met hoofdpijn, beperkt zicht, paniek én en serieus en DUIDELIJK spraakgebrek dus wees toch maar voorzichtig!!!!!

30-04-2013 | Vrouw | 41
cyproteron / ethinylestradiol
Spijtig dat sommige dokters het gevaar van deze pil weglachen. Ik was negentien jaar de diane 35 werd me voorgeschreven als anti- conceptie pil maar ook voor mijn acne. Na enkele maanden kreeg enorm veel pijn in mijn zij en na een controle bij mijn huisarts en een rx foto werd alles geschoven naar de stress die ik had rond mijn herexamen. We gingen enkele dagen later op re[lees meer...]is naar het zuiden van Frankrijk en daar begon alles erger te worden meer pijn in mijn zijde, kortademig, gezwollen been en na het ophoesten van bloed gingen we naar het ziekenhuis daar zeiden ze dat het een longontsteking was kreeg medicatie en moest rusten. Bij onze terugkeer naar huis viel onze auto ook in panne en moesten we met het vliegtuig terug. De dame van ons transport bracht me eerst naar de hulpdiensten op het vliegveld en alles ging in spoedtempo met de sirenes naar het ziekenhuis mijn been zag blauwpurper en ik ben daar bijna in coma geraakt er werd zelf gevreesd eerst voor mijn leven dan mijn been (amputatie) na maanden van herstel had ik nog steeds een enorm gezwollen been met krampen , kon ik niet goed onthouden enz... Ik mocht nooit nog een pil innemen of later als ik moeilijk zwanger werd iets hormonaal innemen ook moest ik goed gevolgd worden tijden mijn zwangerschappen. Ik ben nu 41 jaar en heb drie kinderen en na het bekijken van het programma koppen xl werd ik heel boos en verdrietig dat die pil nog steeds op de markt is.