15-05-2013 | Vrouw | 19
cyproteron / ethinylestradiol
Ik neem de Diane 35 nu al ongeveer 1 jaar en besloot ook mijn ervaring hier neer te pennen. Ik besloot ze te nemen omdat ik best veel last had van acné in mijn gezicht en hiervan af wou. De diane 35 heeft enorm geholpen voor mijn acné, na een maand of 3 was het meeste verdwenen (Is nog een klein beetje, maar niets vergeleken met vroeger). Wat betreft de acne werkte deze p[lees meer...]il erg goed bij me. Jammergenoeg heb ik er ook veel negatieve bijwerkingen bijgekregen... Ik ben zo'n 15kg aangekomen (terwijl ik gezond eet/sport), voel me vaak depri/neerslachtig en merk gewoon dat deze pil veel invloed heeft op mijn humeur. Ik merk dat dit een erg zware pil is en zou ze echt niet aanraden als het is voor lichte acné want de voordelen wegen niet op tegen de nadelen. Ik zou er ook graag mee stoppen maar vrees dat de puistjes ook weer terug zullen komen.. Concreet: Diane 35 werkte super bij me voor acné, maar de neveneffecten zijn niet te onderschatten... Bezin eer ge begint.

06-05-2013 | Vrouw | 39
Acne/puistjes
Ik heb 27 jaar lang de diane 35 geslikt ivm met echt hele ernstige acne. Ik heb de diane nu 27 jaar geslikt. Acne heb ik nooit Meer gehad, Maar wel hele erge haaruitval en migraine. Ik ben nu sinds ruim 4 maanden gestopt en de haaruitval is zo ernstig, dat ik zelf een haarwerk heb gekocht. tot nu toe is de acne nog niet terug, Maar dat kan nog komen volgens mijn arts. Hoop[lees meer...] het toch echt niet. Het einige wat super is, is dat de migraine verdwenen is. Ik will alleen Maar waarschuwen. Wil je je mooie haar houden, begin dan niet met de diane. Acne die verdwijnt is heerlijk, Maar geen haar Meer op je Hoofd en een pruik is Horror!

05-05-2013 | Vrouw | 16
Hoofdpijn
Tijd aan deze pil gezeten, merkte aan mezelf dat ik depressief werd. Snel huilen, druk maken om niks etc ik dacht dat ik gek werd! Ook nam mijn hoofdpijn toe, last van mijn nek en schouders zo erg dat ik een aantal magnesium pillen op een dag moest slikken om mijn spieren te ontspannen. Ik dacht allemaal dat dit niet aan de pil lag, maar nu ik overgestapt ben naar microgyn[lees meer...] 30 is er een wereld voor me open gegaan! Geen hoofdpijn meer, geen last aan mijn nek of schouders, weer hartstikke vrolijk niet meer snel verdrietig. Wat een opluchting! En de puistjes? Zijn net zo weinig als met de diane 35, dus waarom zou je niet gewoon overstappen op bijvoorbeeld microgyn 30 als deze pil zo negatief in de media word gebracht?

04-05-2013 | Vrouw | 41
Trombose
Ik had migraine aanvallen in mijn jonge jaren, heb ook altijd last gehad van een gevaarlijke lage bloeddruk en op mijn 21 kreeg ik last van acne, nu op mijn 41 heb ik hier nog steeds last van (men vermoed Lupus een auto-immune zieke die men nog kan ontkennen noch kan bevestigen) maar goed ik heb een Trombose gekregen dit door de diana pil te nemen, en moet eerlijk zijn ook[lees meer...] te roken!! Ik geef aan elke vrouw het advies denk héél goed na, ik heb het gehad en ik weet waar ik over spreek, ik heb hier zelfs het stress syndroom van overgehouden omdat men mij met een trombose 8 uur aan een stuk hebben laten doorwerken met hoofdpijn, beperkt zicht, paniek én en serieus en DUIDELIJK spraakgebrek dus wees toch maar voorzichtig!!!!!

30-04-2013 | Vrouw | 41
cyproteron / ethinylestradiol
Spijtig dat sommige dokters het gevaar van deze pil weglachen. Ik was negentien jaar de diane 35 werd me voorgeschreven als anti- conceptie pil maar ook voor mijn acne. Na enkele maanden kreeg enorm veel pijn in mijn zij en na een controle bij mijn huisarts en een rx foto werd alles geschoven naar de stress die ik had rond mijn herexamen. We gingen enkele dagen later op re[lees meer...]is naar het zuiden van Frankrijk en daar begon alles erger te worden meer pijn in mijn zijde, kortademig, gezwollen been en na het ophoesten van bloed gingen we naar het ziekenhuis daar zeiden ze dat het een longontsteking was kreeg medicatie en moest rusten. Bij onze terugkeer naar huis viel onze auto ook in panne en moesten we met het vliegtuig terug. De dame van ons transport bracht me eerst naar de hulpdiensten op het vliegveld en alles ging in spoedtempo met de sirenes naar het ziekenhuis mijn been zag blauwpurper en ik ben daar bijna in coma geraakt er werd zelf gevreesd eerst voor mijn leven dan mijn been (amputatie) na maanden van herstel had ik nog steeds een enorm gezwollen been met krampen , kon ik niet goed onthouden enz... Ik mocht nooit nog een pil innemen of later als ik moeilijk zwanger werd iets hormonaal innemen ook moest ik goed gevolgd worden tijden mijn zwangerschappen. Ik ben nu 41 jaar en heb drie kinderen en na het bekijken van het programma koppen xl werd ik heel boos en verdrietig dat die pil nog steeds op de markt is.

26-04-2013 | Vrouw | 30
cyproteron / ethinylestradiol
Ik wel gewoon even tegen iedereen zeggen, ik slik die pil al 15 jaar en heb totaal geen vervelende verschijnselen en voel me er heel goed bij. De media is overroepen! Laat u niet bang maken door alle enge verhalen, niemand is dezelfde...

24-04-2013 | Vrouw | 36
Hoofdpijn
Ik heb nooit echt last van bijwerkingen gehad door de DIANE-35, behalve hoofdpijn, gevoelige borsten... Het meest vreselijke wat gebeurd na het stoppen van deze pil is VRESELIJK VEEL HAARUITVAL!!!!! En het stopt niet!!! Jeukende hoofdhuid en bossen haar vliegen van mijn hoofd:-(((((( 100% zeker dat het door het stoppen van deze pil komt, had het vorig jaar namelijk ook [lees meer...]gedaan en toen viel mij dat ook al heel erg op.. Terwijl ik vroeger echt heel erg veel haar had vóór ik met deze vreselijke pil begon. Echt schandalig dat dit product óóit op de markt is gekomen!!!! Haal het alsjeblieft uit de handel!!!!!

23-04-2013 | Vrouw | 24
cyproteron / ethinylestradiol
Ik ben nu 24 en slik de diane vanaf mijn 14de. Ik heb al een paar jaar erg last van migraine en de dokters snapte maar niet waarom. Ik heb er allerlei medicijnen voor gekregen (ze wist dat ik de diane slikte) ik ben in februari gestopt met de pil en sinds dien niet meer gemenstrueerd maar ook geen migraine aanvallen meer. Kun je nagaan wat een troep de diane pil is.

19-04-2013 | Vrouw | 55
Haaruitval
Ik slik de diane-35 pil alleen nog maar tegen haaruitval. Ik ben inmiddels 55 jaar en durf niet te stoppen, omdat ik weet dat mijn haar dan weer uit valt. De huisarts heeft me aangeraden om te stoppen en als na 2 maanden mijn haar begint uit te vallen om dan weer te beginnen. Ik weet dat ik zeer ongezond bezig ben, maar mijn dunne haar is mijn complex. Wie heeft ervaring o[lees meer...]f raad?

08-04-2013 | Vrouw | 44
Acne/puistjes
Ik was een slimme, energieke student met veel plezier in het leven. Toen ik 19 jaar was kreeg ik acne en kwam bij de dermatoloog terecht die me de diane-35 voorschreef. De diana-35 werkte heel goed tegen acne, maar ik kreeg migraine en daarna nog allerlei andere klachten: altijd pijn aan een kant van het lichaam, nekspierpijn, moe, geen eetust meer, depri, bang voor de t[lees meer...]oekomst etc. Na het stoppen met de diane (ik was ervan overtuigd dat klachten door de diane-35 kwamen, omdat ze direct na het starten met de diane-35 waren begonnen) zijn de klachten niet meer weggegaan. Ik ben al 20 jaar aan het tobben met allerlei vage klachten, heb al van alles geprobeerd. Van homeopatie, acuncpunctuur, tot anti-depressiva (de klachten zitten volgens artsen tussen je oren als ze het niet weten en niet kunnen oplossen). Nu las ik drie weken geleden dat door de diane-35 pil je vitamine b12 sterk kan dalen waardoor je klachten dus ook niet overgaan na het stoppen met de Diane 35. Ik bekeek de klachtenlijst en dacht: That is me! ik heb via stichting b12 tekort vitamine b12 en foliumzuur besteld, ik hoop dat eea nog te herstellen is. Wat een drama die pil. Mijn advies: NOOIT AAN BEGINNEN!!!!

06-04-2013 | Vrouw | 22
Allergie
Ik ben ongeveer op mijn 17e begonnen met deze pil tegen mijn puistjes, daar hielp het heel goed tegen en daarom ben ik deze pil ook blijven slikken. Ik was altijd wel erg moe, maar dat was ik voor het slikken van de pil ook al. Soms had ik alleen wel last van migraine. Ik had ook wel stemmingswisselingen en was niet meer zo vrolijk altijd. Ongeveer anderhalf jaar geleden b[lees meer...]en ik heel erg ziek geworden en kon helemaal niks meer, had hoofdpijn, koorts, zweten, buikpijn, beroerd en bijna elke dag aan het overgeven. Moest bijna elke week naar het ziekenhuis voor onderzoeken, maar de artsen konden niks vinden. Na een halfjaar kwamen ze erachter dat ik een glutenallergie heb. Toen ik ben begonnen met een glutenvrij dieet ging het na een tijd al wel veel beter. Toen ik op het nieuws hoorde van de Diane pil ben ik er meteen mee gestopt, het duurde ongeveer anderhalve maand voordat ik ongesteld werd, en dat is nu anderhalve week geleden, maar sinds ik ongesteld ben ben ik heel erg ziek weer, weer erg zweten, hoofdpijn, buikpijn, zere borsten, overgeven, last van me darmen, moe en heel erg haaruitval. En dat is nu na anderhalve week nog steeds niet over. Ik weet niet of dit allemaal van de Diane pil komt of omdat ik gewoon ziek ben geworden anderhalf jaar geleden en dat ik nu weer ziek ben, of dat dit allemaal wel van de pil komt. Ik ben benieuwd of er iemand is die dit ook heeft gehad en of het echt door de pil komt en wanneer het weer over gaat.

29-03-2013 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Wat een nare verhalen lees ik hier toch. Gelukkig kan ik daar niet over meepraten. Toen ik 14 was kreeg ik deze pil voorgeschreven vanwege jeugdpuistjes. Lang gebruikt en was er erg tevreden over. Toen ik 21 ben ik een paar maanden gestopt, maar toen kreeg ik weer puistjes. Was toen vrijwel direct weer begonnen. Nu ben ik sinds een paar maanden weer gestopt. Nog geen [lees meer...]puistjes terug (hier en daar een pukkel, maar dat valt nauwelijks op). Mijn hoofdpijn/migraine is niet verminderd. Dit had ik eigenlijk wel gehoopt. Voel me wel minder futloos, heb meer energie. Ik wil geen hormonen meer in mijn lijf. Helemaal niet na al die commotie over deze pil. Het zou uit de handel gehaald moeten worden!

28-03-2013 | Vrouw | 25
cyproteron / ethinylestradiol
ik had niet erg veel last van acne , ik had het vooral ook in me nek hier en daar en rug en gezicht maar dat was hier en daar een puistje mijn dokter gaf ook diane pil. geweldige pil ik slikte hem een halfjaar daarna stoppen want kreeg hem maar een halfjaar toen ik 2weken weer microgon slikte hoorde ik die berichten op het nieuws.. nu wil ik die pil niet meer ma na 2weken [lees meer...]stoppen van die pil begon het weer...je kunt beter helemaal niet aan deze pil beginnen

20-03-2013 | Vrouw | 16
Acne/puistjes
Ik kreeg een jaar geleden deze pil voorgeschreven via mijn huisarts, nadat ik bij haar kwam over klachten van acne op mijn lichaam en gezicht. Ook was de contraceptie handig op dat moment, dus het leek de perfecte pil voor mij. Toen ik eenmaal thuiskwam met de pil en ervaringen ging opzoeken van anderen schrok ik me dood; ik wou de Diane pil bijna niet meer slikken. Maar i[lees meer...]k bedacht me dat er ook positieve verhalen waren, en ik het op z'n minst kon proberen. Ik merkte niets qua negatieve bijwerkingen die veel mensen hebben; geen gewichtstoename, geen stemmingswisselingen, geen depressie, niets. Ik was gewoon beschermd tegen zwangerschap en mijn huid verbeterde aanzienlijk na drie maanden. Al mijn puistjes waren verdwenen, heel af en toe kreeg ik er nog een paar, maar het was niets vergeleken met hoe mijn huid er eerst uit zag. Helaas, door alle negativiteit, ben ik ook gaan twijfelen of dit nog wel een verstandige keuze is. Ik zou graag door gaan met het slikken van deze pil, maar dat wordt bemoeilijkt door dat iedereen het me afraadt. De enorme paniek en ophef in de media vind ik onterecht; elke verstandige vrouw leest de bijwerkingen en bijsluiter door en ziet dan dat de combinatie van deze pil met bepaalde gezondheidsrisico's inderdaad gevaarlijk kan zijn. Dat moet je weten op het moment dat je ermee begint.

14-03-2013 | Vrouw | 41
Darmproblemen - diarree
Ik wil iedereen waarschuwen voor langduring diane 35 gebruik!!!! ik zie dit als zeer nadelig voor het lichaam, het verwoest het lichaam!! ik heb het ongeveer 15 jaar ingenomen en was altijd heel moe en ging elk jaar achteruit!! ik versta nog altijd niet dat ik er niet vroeger mee gestopt ben,ik was precies in een roes...toen ik ermee stopte kreeg ik terug meer energie maar[lees meer...] ik kreeg een jaar mijn menstruatie niet meer. toen die terugkwamen ben ik heel ziek geweest en had allerlei afkickverschijnselen, hartkloppingen, draaierig, nerveus gevoel, down...heel ziek....maanden aan een stuk...ook heb ik nu serieuze darmproblemen en altijd veel lucht in buik (pil vertraagt de darmwerking daarom dat meeste vrouwen moe zijn en contipatie hebben)!! ik heb ENORM veel SPIJT dat ik ooit die Diane 35 ingenomen heb anders had ik een veel beter en gelukkiger leven gehad; ik was precies in een roes, de emoties werden afgevlakt...en met beseft dikwijls pas als men ergens meestopt hoe men zich puur natuur voelt..het medicijn is doeltreffend voor acne en ook tegen de buikpijn die men heeft bij de menstruatie...maar voor de rest is het heel nadelig voor het lichaam, ook de hersenfunctie gaat achteruit, mijn studies gingen achteruit omdat ik altijd moe was...ik werd oppervlakkig...ook je weerstand is veel minder....en ook veel minder gelukkig....mijn gezondheid is veel minder goed dan voor de inname van de Diane 35. Vrouwen STOP met innemen van dit hormoon!! Ik wil aan iedereen vertellen hoe negatief ik denk over de Diane 35, ze heeft een stuk van mijn leven en lichaam verwoest en ik kan spijitg genoeg de tijd niet meer terugdraaien!!

14-03-2013 | Vrouw | 10
cyproteron / ethinylestradiol
Bijna tien jaar de pil gebruikt. Laatste jaren steeds meer klachten, hoofdpijn en doorbraakbloedingen, pijn bij vrijen. Daarnaast somber en soms zelfs depressief. Vorig jaar oktober besloten te stoppen omdat ik me gewoon klote voelde. Al kort daarna ernstige haaruitval, puisten die ik nog nooit gehad heb, plus mijn borsten zijn ook in cupmaat afgenomen. All met al r[lees meer...]otzooi, als ik het over mocht doen had ik het niet zo lang geslikt. Hoop dat alles nu wat beter gaat worden. Het zal nog een hele tijd diren voordat die pil uit me lichaam is. Iemand ervaring met haaruitval na stoppen en is het uiteindelijk weer terug gegroeid? (Red; deze mening is geplaatst, maar de leeftijd is niet correct. Zo het lijkt gezien de tekst is het de duur van gebruik van 10 jaar. Wanneer de gebruikster dit alsnog leest, geef ons via info@mijnmedicijn.nl even uw leeftijd door, dan kunnen wij dit aanpassen. Mvg, MijnMedicijn )

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (508) - Antibiotica - penicillines breedspectrum