Diane-35

cyproteron / ethinylestradiol

15-05-2013

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Ik neem de Diane 35 nu al ongeveer 1 jaar en besloot ook mijn ervaring hier neer te pennen. Ik besloot ze te nemen omdat ik best veel last had van acné in mijn gezicht en hiervan af wou. De diane 35 heeft enorm geholpen voor mijn acné, na een maand of 3 was het meeste verdwenen (Is nog een klein beetje, maar niets vergeleken met vroeger). Wat betreft de acne werkte deze p[lees meer...]il erg goed bij me. Jammergenoeg heb ik er ook veel negatieve bijwerkingen bijgekregen... Ik ben zo'n 15kg aangekomen (terwijl ik gezond eet/sport), voel me vaak depri/neerslachtig en merk gewoon dat deze pil veel invloed heeft op mijn humeur. Ik merk dat dit een erg zware pil is en zou ze echt niet aanraden als het is voor lichte acné want de voordelen wegen niet op tegen de nadelen. Ik zou er ook graag mee stoppen maar vrees dat de puistjes ook weer terug zullen komen.. Concreet: Diane 35 werkte super bij me voor acné, maar de neveneffecten zijn niet te onderschatten... Bezin eer ge begint.
06-05-2013

Acne/puistjes

Ik heb 27 jaar lang de diane 35 geslikt ivm met echt hele ernstige acne. Ik heb de diane nu 27 jaar geslikt. Acne heb ik nooit Meer gehad, Maar wel hele erge haaruitval en migraine. Ik ben nu sinds ruim 4 maanden gestopt en de haaruitval is zo ernstig, dat ik zelf een haarwerk heb gekocht. tot nu toe is de acne nog niet terug, Maar dat kan nog komen volgens mijn arts. Hoop[lees meer...] het toch echt niet. Het einige wat super is, is dat de migraine verdwenen is. Ik will alleen Maar waarschuwen. Wil je je mooie haar houden, begin dan niet met de diane. Acne die verdwijnt is heerlijk, Maar geen haar Meer op je Hoofd en een pruik is Horror!
05-05-2013

Hoofdpijn

Tijd aan deze pil gezeten, merkte aan mezelf dat ik depressief werd. Snel huilen, druk maken om niks etc ik dacht dat ik gek werd! Ook nam mijn hoofdpijn toe, last van mijn nek en schouders zo erg dat ik een aantal magnesium pillen op een dag moest slikken om mijn spieren te ontspannen. Ik dacht allemaal dat dit niet aan de pil lag, maar nu ik overgestapt ben naar microgyn[lees meer...] 30 is er een wereld voor me open gegaan! Geen hoofdpijn meer, geen last aan mijn nek of schouders, weer hartstikke vrolijk niet meer snel verdrietig. Wat een opluchting! En de puistjes? Zijn net zo weinig als met de diane 35, dus waarom zou je niet gewoon overstappen op bijvoorbeeld microgyn 30 als deze pil zo negatief in de media word gebracht?
23-04-2013

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Ik ben nu 24 en slik de diane vanaf mijn 14de. Ik heb al een paar jaar erg last van migraine en de dokters snapte maar niet waarom. Ik heb er allerlei medicijnen voor gekregen (ze wist dat ik de diane slikte) ik ben in februari gestopt met de pil en sinds dien niet meer gemenstrueerd maar ook geen migraine aanvallen meer. Kun je nagaan wat een troep de diane pil is.
09-03-2013

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Hallo, mijn dochter is nu 16 jaar en gebruikt de Diana 35 nu zo'n 2 1/2 jaar , Toen mijn dochter 14 jaar was hebben we op advies van de huisarts Diana 35 voorgeschreven gekregen omdat ze last had van veel puistjes. Maar ze kreeg heel veel lichamelijke klachten; veel buikpijn , hoofdpijn, ze begon op een gegeven moment heel erg te hyperventileren tot opnames in het ziekenhu[lees meer...]is. Na heel veel onderzoeken bij de kinderarts en gynaecologen werd er elke keer weer gezegd spastische darmen en het zit tussen haar oren ,maar er is eigenlijk nooit een verband gezien met de Diana 35. Maar toen we dit hoorde is ze ook gelijk gestopt eens kijken hoe het de komende tijd met haar gaat dan weten we of het misschien toch bijwerkingen zijn.
07-03-2013

Acne/puistjes

Ik heb de pil 13j lang gebruikt (van 14j tot 27 j), maar ben nu sinds 2 weken gestopt. Ik ben gestopt omdat ik al lang wist dat het ongezond was, maar ik durfde nooit, omdat ik bang was dat de acne en ook hirsutisme zouden terugkeren. Mede door de negatieve berichtgevingen in Frankrijk en Nederland ben ik gestopt. Ik hoop dat de symptomen van toen niet terugkeren. Maar toe[lees meer...]n was ik 14j dus volop in de puberteit, ik veronderstel dat je lichaam op 27j al anders is ontwikkeld. Heeft er iemand ervaring met het stoppen van de Diane 35 en de gevolgen? Hoelang duurt het vooraleer je iets merkt van acne of extra beharing? Dank.
07-03-2013

Hersenbloeding

Ik heb vanaf mijn 17e de diane pil geslikt. Op mijn 48e kreeg ik een hersenbloeding en infarct. Ik ben toen ook gestopt met de pil. Achteraf weet ik niet of de diane pil de oorzaak is. Ging vol energie naar mijn werk en van het ene op het andere moment was ik weg en heb 3 dagen in coma gelegen. Ook ben ik geholpen aan mijn spataderen en heb nu na het stoppen last van haar[lees meer...]uitval.
06-03-2013

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Ik ben 47 en gebruikte de diane35 al vanaf me 17de. dus kennelijk is deze pil al veel langer in gebruik in NL dan word aangegeven via info op het net. In 2007 vroeg de apotheeker of ik de alternative pil wou daar deze goedkoper was maar precies dezelfde werking had (Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol Mylan 2/0,035mg)..dus ben ik met deze pil verder gegaan. Ik heb de diane3[lees meer...]5 in 1982 gekregen ivm met agne waar ik heel veel last van had...nu ik alle verhalen zo lees vallen wel heel veel dingen op z`n plaats. Vooral na de overstap naar de alternative ben ik steeds meer klachten gaan krijgen. gewichtstoename haaruitval luchtwegen en hartkloppingen....mijn dochter van 17 heeft ook de alternative sinds 1 1/2 jaar. Nu maak ik me toch wel heel erg zorgen vooral wat mijn dochter betreft....
05-03-2013

TIA

Ik heb helaas jaren lang Diane 35 gebruik, tot het jaar 2007.. Hierdoor heb ik TIA gekregen ook omdat ik dit jaren lang na mijn 35e leeftijd heb gebruik. Dus lieve mensen niet langer gebruik maken van Diane 35.
04-03-2013

Acne/puistjes

Ook ik kreeg de diane voorgeschreven als middel tegen acne. Echter op mijn 42e kreeg ik een herseninfart zonder aanwijsbare reden. Zeker naar de verhalen over embolies die je nu hoort, stel ik hier toch mijn vragen bij. Dus wees voorzichtig!
13-02-2013

Acne/puistjes

Al vanaf mijn 13e ongeveer aan de diane 35 dit inverband met ernstige acne, dus raadde de internist dit aan. Alleen te horen gekregen dat ik moest oppassen met roken maar daar doe ik niet aan. Werkt voor de acne super! Paar jaar geleden begon mijn huisarts er moeilijk over te doen dat het toch wel een zware pil was, en moest ik overstappen op een lichtere pil en zat ik du[lees meer...]s binnen enkele weken weer helemaal onder de acne! Dus terug naar de huisarts en weer aan de diane 35, wel een iets wat boze huisarts want hij ziet wel degelijk de nadelen van deze pil. Vroeg of laat moet je toch stoppen met deze pil maar voor mij werkt hij op dit moment goed! Wel last van flinke hoofdpijnen in de stopweek, en soms snel down/teleurgesteld en lichtelijk ongelukkig... maar of dat met de hoge dosis hormonen te maken heeft? Verder gebruik ik regelmatig bloedverdunners voor migraine, wat ook gelijk tegen trombose zou kunnen werken..
09-02-2013

Acne/puistjes

Ik slik nu vanaf mijn 15e de Diane pil. Ik ben hem gaan gebruiken omdat ik last had van puistjes. Ik word over 2 weken 19 en wil graag stoppen met de pil. Ik gebruik hem alleen voor de puistjes die ik heb gehad. Ik stop mijn lichaam vol hormonen zonder dat het echt nodig is geweest (nu ik foto's zie van een 2/3 jaar geleden zie ik dat het om jeugdpuistjes ging, van acne is[lees meer...] geen sprake) Ik wil dus graag stoppen met deze pil. Ik heb al gelezen wat de gevolgen zijn van het stoppen met deze pil, maar wat zijn jullie ervaringen? Ik ben erg benieuwd of mijn huid meer puistjes zal gaan ontwikkelen dan voorheen, of dat dit uitblijft.
12-09-2019

Acne/puistjes

Heeft u nu meer rimpels als anderen van de diane 35 pil of valt dat mee ? Ik vraag het mij af omdat u al in de overgang geweest bent en nogsteeds die pil slikt. Ik ben zelf 41 jaar en wil hem ook gaan gebruiken inverband met acne.
12-08-2019

Acne/puistjes

Ik slik de Diane 35 al bijna 30 jaar en heb er nooit last van gehad. Acne ging er keurig mee weg en slikte hem 6 maanden achter elkaar en dan 1 stopweek. Op het moment van de stopweek altijd mega migraine vandaar het doorslikken. Nu ben ik bijna 60, dacht ik stop er nu voor altijd mee, maar nu al 10 dagen zware migraine en ben in staat hem weer in te van nemen, want voel [lees meer...]me doodziek hiervan. Huisarts weet geen alternatief, ja fysio of dagboek bijhouden. Volgens mij weet ze het zelf allemaal niet zo goed. Echt een doffe ellende!
26-09-2017

Acne/puistjes

Ik zit zo ongeveer sinds mijn 14e aan de pil, ben vaak geswitched van pil, maar blijf de Diane 35 het beste vinden. Ik heb de microgynon 30 gehad, de Yazmin, Lovette. En de pil zonder oestrogeen, die je elke dag moet slikken zonder stopweek. Niks werkt beter dan Diane 35 moet ik zeggen, ik heb hiervoor de microgynon 30 gehad en mijn acne werd alleen maar erger, ben gelijk [lees meer...]gestopt natuurlijk en ben weer over geswitched naar de oude vertrouwde Diane 35, en de acne verdween als sneeuw voor de zon. De reden dat ik gestopt was met Diane 35 eerder was omdat deze pil gevaarlijk zou wezen, dus ben ik geswitched naar andere, maar die voldeden mij allemaal niet goed. Met deze pil heb ik ook geen last meer van doorbraak bloedingen, wat ik met de andere pillen wel had. Ook is mijn gewicht gewoon stabiel gebleven, ik ben ietsje afgevallen zelfs, maar goed dat is voor iedereen verschillend.
12-12-2016

Acne/puistjes

Ik slik zelf de Diane pil al 6 jaar en ben pas 18 jaar oud. Ben ondertussen 1x gewisseld naar een andere pil, omdat k veel last had de laatste tijd van hoofdpijn, rare pijn in de aders enzovoort. Na 2/3 maanden was mijn acne weer helemaal terug en had ik last van veel doorbraakbloedingen (slikte normaal de Diane bijna 1 jaar door voordat ik weer een stopweek nam). Dus toch[lees meer...] maar teruggegaan na de Diane. De Diane pil heeft een paar vervelende bijwerkingen zoals hoofdpijn, slechte zin, ik zelf heb af en toe last van een rare pijn en druk in mijn aders. Je merkt ook dat je aders wat meer opgezwollen zijn. Maar voor de rest ben ik tevreden met de pil. Mijn acne is helemaal weg en kan deze pil lang doorslikken zonder er iets van te merken.

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (491) - Antibiotica - penicillines breedspectrum