Ervaringen met Diane-35

22-08-2020 | Vrouw | 34
cyproteron / ethinylestradiol (2mg/35ug)
Dit was de enige pil waar ik niet vervelende bijwerkingen van kreeg. Veel andere pillen kreeg buikpijn hoofdpijn en vloeide ik gewoon tijdens het slikken. Deze pil had ik al sinds mijn 16, tijdens de 1e zwangerschap gestopt ik was 26. In 2019 kreeg ik hem weer na enig aandringen bij mijn arts. Wel elke maand even een gesprek hoe het gaat. Maar de trombose nooit geen last [lees meer...]van, overigens alle pillen kan je dat van krijgen.

09-12-2013 | Vrouw | 34
Acne/puistjes
Nooit meer de Diana-pil. Ik ging voor acne problemen naar de huisarts en werd met de Diana pil naar huis gestuurd. Ik werd zo ontzettend misselijk dat ik niet eens meer op kon staan (letterlijk). Ik heb 2 weken op bed gelegen. Nu ben ik erg gesteld op sporten en mijn buik was helemaal plat en gespierd. Na het gebruiken van de Diana pil kreeg ik vragen of ik zwanger was, zo[lees meer...]'n erge zwelling had ik. Ik ben direct gestopt: misselijk oké, geen acne die verdwijnt: jammer, ik ga het wel laseren maar aan mijn buik komen? Daar trek ik de grens !! Ik heb er zo'n spijt van want de zwelling is na het stoppen nog niet verdwenen. IK HAAT DE DIANA PIL !!

12-07-2020 | Vrouw | 35
cyproteron / ethinylestradiol (2mg/35ug)
Sinds ik de u Huisarts nadrukkelijk verzocht had om me weer diane voor te schrijven (had ik sinds pubertijd maar moest toen rond nieuwsberichten erover stoppen) en weg eczeem rond vagina, rest is stukken rustiger. En ik houd m'n migraine op afstand door geen stopweek in te lassen. Enige is als ik em dan eens vergeet, dan heb ik ook gelijk binnen 6 a 12 uur migraine.

02-05-2019 | Vrouw | 35
Acne/puistjes
Neem geen risico. Ik ben erg ziek geworden van deze pil en heb chronische klachten eraan over gehouden. Het had wel effect op mijn acne probleem. Ik was helaas niet tijdig mee gestopt. Ondanks vele bezoeken aan de huisarts, is de link nooit gelegd met deze pil. De klachten ontstonden 6 mnd na gebruik geleidelijk aan. Toen ik stopte verbeterde mijn klachten van depressie,[lees meer...] maar ik ben nooit meer de oude geworden. Ik heb chronische darmproblemen, vermoeidheidsklachten en neurologische klachten eraan overgehouden, terwijl ik voor het gebruiken van de pil een gezond mens was. Ik heb tot de dag van vandaag erg veel spijt van het gebruik van diana pil en ik snap niet waarom er hier in NL nog geen verbod komt op deze pil.

11-01-2014 | Vrouw | 35
Acne/puistjes
De Diane-35 is voor mij een waar horrorverhaal dat zich tot op heden afspeelt. Ik leerde deze pil via internet kennen, toen ik zocht naar een behandeling voor mijn onzuivere huid. Op dat moment was ik 24 jaar en voelde me niet goed in mijn vel; ik had nog af en toe last van acne en ik stoorde me aan ontsierende beharing op de tepels, en een paar donkere haren onder de na[lees meer...]vel. Achteraf gezien was dit type acne echt de moeite niet. Op dat moment had ik nog nooit eerdere ervaringen met hormale behandelingen gehad, noch met hormonale contraceptie. Ik wist er echt niets van. Na een bezoek aan de afdeling dermatologie van een universitair ziekenhuis (Leuven) en een bezoek aan een dermatoloog uit de regio kreeg ik de Diane-35 uiteindelijk voorgeschreven. Er werden dus vooraf geen onderzoeken uitgevoerd (geen bloedanalyses, geen echo, enz). Deze pil deed inderdaad wonderen voor mijn huid; ik kreeg een heel gave huid, en was dus aanvankelijk erg gelukkig hierover. Het vreemde was dat ik op gegeven moment, tijdens het 1ste anderhalf jaar van gebruik, onverklaarbare klachten zoals jeuk over het ganse lichaam kreeg, voornamelijk bij sporten en bewegen. Er werd geen allergie gevonden. Ook begon ik last te krijgen van onverklaarbare vermoeidheid, scheuren in de mondhoeken en nachtzweten. Al deze klachten werden me dus na 1.5 jaar van gebruik teveel en ik besloot ermee te stoppen. Een maand na het stoppen kreeg ik haaruitval (alopecia) en zeer sterk verhoogde talgafscheiding in het gelaat. De haaruitval was erg mild (ong 40 haren /dag, terwijl ik onder normale omstandigheden heel weinig haren/dag verlies). Een bloedanalyse en bezoek bij de dermatologe liet enkel wat ijzertekort zien en verhoogde SHBG. Dit laatste was veroorzaakt door het 'pil-effect', zo bleek. Niettegenstaande deze haaruitval tamelijk mild was, bleef deze toch erg lang duren. Zo ongeveer een jaar. Het begon me stilaan duidelijk te worden dat dit een na-effect was van het stoppen van deze pil. Helaas vond ik dit na-effect nergens terug in de bijsluiter. In de daaropvolgende 2,5 jaren na het stoppen van deze medicatie begon het me op te vallen dat de huid van mijn gelaat snel zwaardere ontstekingen van acne ging vertonen. Dat begon echt op te vallen zo ongeveer 8 maanden na het stoppen van de Diane-35. Het werden diepere ontstekingen, en deze lieten littekens na. Ook was de sterk verhoogde talgafscheiding nog niet verdwenen. Ik begreep het niet: ik was een volwassen vrouw en de puberteit lag toch lang achter me? De acne wilde maar niet verdwijnen en de ernst ervan was groter dan de ernst van de acne voor ik ooit met de Diane-35 startte. Dit was gewoonweg niet normaal meer. In samenspraak met een arts werd er besloten om deze acne dan toch te behandelen, deze keer met antibioticakuren. De ene na de andere kuur volgde, waarbij de acne dan telkens uitdoofde tijdens de kuur. Het type acne waaraan ik toen leed: nodulaire inflammatoire acne. Tot mijn afgrijzen werd deze acne, na 1.5 jaren van antibioticakuren, plots resistent aan de antibiotica. Ik was in paniek, want niets hielp, dus ook niet de locale behandelingen met Epiduo creme of Benzac, enz. De zware ontstekingen bleven elkaar in sneltempo opvolgen. Ik begreep er weer niets van, en achteraf hoorde ik dat langduriger gebruik van antibiotica de acne plots resistent maken hieraan. Geen enkele arts had me er ooit van op de hoogte gebracht. Ik was radeloos, en in mijn geval was therapie met Roaccutane uitgesloten omdat ik gevoelig ben voor stemmingsstoornissen, en Roaccutane is tegengeïndiceerd in dat geval. Ik zag dus geen andere uitweg meer dan een pil uitproberen: de Yasmine of terug opnieuw de Diane-35. Het was een zeer moeilijke keuze voor mij aangezien ik destijds besloten had om nooit meer aan een pil te beginnen. Ik besloot eerst de Yasmine te proberen dan maar. Na 2 maand Yasmine gebruik was de acne in ernst nog steeds niet afgenomen, en dit ondanks de combinatie met antibiotica. Met zeer veel tegenzin schakelde ik dan over op de Diane-35. Het heeft dan nog meer dan 6 maanden geduurd eer de acne min of meer onder controle was. Mijn geduld werd heel hard op de proef gesteld, en uiteindelijk kon de antibiotica ook gestopt worden. Maar dan in de daaropvolgende jaren van Diane-35 gebruik kreeg ik terug last van onverklaarbare neveneffecten (terug die jeuk, scheuren in de mondhoeken, vermoeidheid, algemeen malaise gevoel). Gelukkig bleef de erge acne weg, maar het viel op dat mijn huid niet meer dezelfde was als voordien. Abnormaal gevoelig voor inflammatie. Twee keer besloot ik de Diane behandeling te onderbreken. En toen begon de echte nachtmerrie pas: massale haaruitval. Ik was op dat moment 31 jaar, en ik had van nature een zeer uitzonderlijke hoeveelheid haren op mijn hoofd. Altijd al gehad. De densiteit per cm² was gigantisch, en zelden heb ik bij andere vrouwen zulke massa gezien. Ik was er trots op. Het verband met het stoppen/onderbreken van de Diane was deze keer duidelijk. Deze keer liet ik verschillende malen onafhankelijk een haarwortelonderzoek uitvoeren. Diagnose: androgenetische alopecia ofte erfelijk belaste haaruitval (female pattern alopecia van het diffuse type - vrouwelijke AGA). Ik geloofde m'n eigen oren niet. Hoe kon ik nu erfelijke haaruitval krijgen terwijl bij mijn directe bloedverwanten (broer, ouders) geen enkele tekenen zijn van dit type haaruitval, en dat tot op hogere leeftijd (60j)? Dermatologen bleven met een schuldige vinger wijzen naar mijn 'slechte genen', en dat de Diane-35 pil er zogezegd voor niks tussenzat. In mijn verdere familie is er inderdaad een oom en grootvader langs vaders kant die last hadden van erfelijke haaruitval volgens het mannelijke patroon. Maar de rest van de mannen en zeker de vrouwen uit beide kanten van m'n familie vertonen geen enkel spoor van dit type definitieve haaruitval. Maar het is toch niet omdat er een 2-tal mannen in m'n ganse familie last hebben van kaalheid dat ik als vrouw hiermee geconfronteerd ging worden? Voor mij is de Diane-35 de boosdoener. Dit type haaruitval is chronisch en irreversibel. Deze duurt nu al 4 jaren lang, en op dit moment ben ik reeds 90% van m'n oorspronkelijke massa haren kwijt, en het is nog steeds niet gestabiliseerd ondanks gebruik van de haargroeilotion minoxidil die bij dit type haaruitval vaak voorgschreven wordt. Ik ben dan ook de wanhoop nabij. Massa's haren ben ik kwijt en ik hoopte dat het uit zichzelf zou stabiliseren gedurende de afgelopen 4 jaren, maar dat is niet het geval. Ik ben heel erg boos en gefrustreerd dat geen enkele arts of bijsluiter me hiervoor verwittigde. Had ik dit geweten, dan was ik nooit met de Diane-35 herstart en er zelfs in de 1ste plaats nooit aan begonnen. In mijn ogen is geen enkele kwaal waarvoor men hormonale therapie voorschrijft deze nachtmerrie waard. Na vele verhalen gelezen te hebben van vrouwen die andere soorten hormoontherapie gebruikten - al dan niet voor acne, anticonceptie enz. - blijkt dat dit neveneffect/na-effect ook uitgelokt kan worden bij andere pillen dan de Diane-35 pil. Maar dan had het tenminste in de bijsluiter moeten staan, hetgeen bij Diane-35 tot op heden nergens te lezen staat. Nu rest er mij volgens specialisten nog een mogelijke behandelingsoptie voor dit type haaruitval, maar men kan het niet genezen. Hormonale therapie met finasteride of Androcur zijn het klein beetje hoop dat er me nog rest. Maar dat soort geneesmiddelen zal ik voor de rest van mijn leven zijn, en ik ben nog maar 35 jaar. En bovendien hebben deze geneesmiddelen heel veel bijwerkingen. Dit is voor mij een heel zware keuze, en ik ben er nog steeds niet aan uit. Ik ben heel erg bang geworden voor hormonale behandelingen, en ik raad ze iedereen dan ook af, of het nu voor acne is, voor premenstrueel syndroom, pijnlijke maandstonden of ongewenste lichaamshaartjes. A propos, er is nooit PCOS gevonden of enige andere hormonale afwijking in mijn bloed. Deze nachtmerrie kon in mijn geval 100% vermeden, en dat is wat me zo razend maakt. Indien iemand me verwittigd had, dan had ik nooit het risico genomen. Niet met de Diane-35, maar evenzeer ook niet met andere hormonale pillen. Niets of niets op deze wereld is mijn mooie haardos waard om deze kapot te laten maken. Ik hoop dat alle vrouwen en jonge meisjes die aan een pil willen beginnen hierover degelijk geinformeerd worden, want het recht op deze info is voor mij een basisrecht. Het risico op AGA wordt volgens mij groter bij langduriger gebruik van synthetische hormonen. Dat is althans wat ik in mijn geval vaststelde. Hoe minder lang je het gebruikt hoe groter de kans dat je deze nachtmerrie nog kan vermijden. Onbegrijpelijk dat niemand me ooit hierover wat vertelde.

07-01-2014 | Vrouw | 35
Acne/puistjes
Op mijn 16e deze pil gekregen voor lichte acne . Tot ongeveer mijn 30e gelikt. Daarna last van haaruitval. Heb nu last van zogenaamde erfelijke haaruitval, AGA. Ik ben van mening dat ik nooit last gehad zou hebben van haaruitval als ik deze pil niet zou hebben geslikt.

28-06-2014 | Vrouw | 36
Acne/puistjes
Graag deel ik hier mijn positieve verhaal over het stoppen met de Diane-35 pil. Ik vond op dit forum een paar goeie tips die me geholpen hebben, dus ik hoop dat anderen nu ook iets aan mijn ervaring hebben. Ik ben op mijn 15e begonnen met de pil en twee jaar later, vanwege ernstige acne, overgestapt op de Diane-35 pil. Het hielp onmiddellijk en de acne verdween. Op mijn 26[lees meer...]e (tien jaar geleden) ben ik voor de eerste keer gestopt met de pil, omdat ik geen kunstmatige hormonen meer wilde slikken en verlangde naar een natuurlijke cyclus. Na twee maanden zat ik weer onder de acne en het leek zelfs nog heviger dan in mijn pubertijd: het zat niet alleen in mijn gezicht, maar ook op mijn kaaklijn, decolleté en rug. Ook was mijn haar ineens heel vet bij de hoofdhuid en zag het er dof en armoedig uit. Ik vond het vreselijk, ben meteen weer begonnen met de Diane-35 en dacht er de rest van mijn leven aan vast te zitten. Toch kwam dit jaar (10 maart om precies te zijn :-)) het onverwachte moment dat ik niet anders kon dan stoppen (ik heb de strip zelfs niet afgemaakt). Ik begon te voelen dat er iets in de weg zat; een blokkade, waar ik niet onder of uit kwam en die me belemmerde om het leven ten volle te ervaren. En er ontstond steeds meer weerstand op de momenten dat ik weer zo'n pilletje uit de strip drukte. Ik leefde heel gezond (vijf jaar geleden heb ik alle suikers, E-nummers en gisthoudende producten uit mijn voedingspatroon verwijderd en anderhalf jaar geleden ben ik veganist geworden), maar ondertussen slikte ik wel dit medicijn. Ik zocht op internet naar verhalen van andere vrouwen en tips om het ontpillen te ondersteunen en acne te voorkomen. Daardoor ontdekte ik monnikspeper en grote klis, die in mijn beleving de grootste bijdrage hebben geleverd aan het herstel van mijn natuurlijke hormoonbalans (en gave huid). Daarnaast gebruik ik teunisbloemolie, biergisttabletten en aloë vera sap (van De Tuinen, dus zonder suiker/kunstmatige toevoegingen) en is vanzelf de behoefte ontstaan om veel meer water te drinken; minstens twee liter per dag. Na het stoppen met de pil en mijn laatste doorbraakbloeding, begon ik me in de weken daarna al anders te voelen. Ik heb zo nu en dan een pukkeltje in mijn gezicht, maar de ernstige acne en ontstekingen van toen zijn uitgebleven. Mijn huid ziet er verrassend genoeg juist beter en stralender uit en hetzelfde geldt voor mijn haar. Ik heb inmiddels - drie maanden na de laatste pil - mijn eerste echte ongesteldheid (sinds twintig jaar) gehad en ben zo ontzettend blij dat ik deze stap heb durven zetten. Het voelt letterlijk alsof mijn buik open/van het slot is en er een nieuwe fase in mijn leven is aangebroken. Omdat ik tien jaar geleden onder de acne zat toen ik stopte en nu - na een aanpassing in mijn eet- en leefstijl - niet meer, ben ik ervan overtuigd dat stoppen met de Diane-35 pil voor iedere vrouw mogelijk is, zonder acne te krijgen. Als je nog geen aandacht aan een gezond eetpatroon besteedt, is mijn advies om eerst daar de nodige veranderingen in aan te brengen. Voeding - in alle opzichten/letterlijk en figuurlijk - heeft zoveel invloed op je lijf, hormoonbalans en energie... Daarna is het een kwestie van het nodige vertrouwen en goede ondersteunende (en vooral: natuurlijke) supplementen. Aangezien ik niet veel te besteden heb en de belangrijkste overgang achter de rug is, neem ik nu een lagere dosering supplementen (1x per dag) en dat werkt nog steeds prima. En wat betreft anticonceptie: op het moment dat ik een regelmatige cyclus heb, ga ik Persona gebruiken. Voor mij geen kunstmatige hormonen (en onderdrukking) meer! Dhyana (Red; URL verwijderd ivm werkwijze van dit platform. mvg, MijnMedicijn)

24-04-2013 | Vrouw | 36
Hoofdpijn
Ik heb nooit echt last van bijwerkingen gehad door de DIANE-35, behalve hoofdpijn, gevoelige borsten... Het meest vreselijke wat gebeurd na het stoppen van deze pil is VRESELIJK VEEL HAARUITVAL!!!!! En het stopt niet!!! Jeukende hoofdhuid en bossen haar vliegen van mijn hoofd:-(((((( 100% zeker dat het door het stoppen van deze pil komt, had het vorig jaar namelijk ook [lees meer...]gedaan en toen viel mij dat ook al heel erg op.. Terwijl ik vroeger echt heel erg veel haar had vóór ik met deze vreselijke pil begon. Echt schandalig dat dit product óóit op de markt is gekomen!!!! Haal het alsjeblieft uit de handel!!!!!

28-11-2013 | Vrouw | 37
Acne/puistjes
Ik had geen last tijdens het gebruik van de dianepil, alleen maar positieve effecten ivm acne. Maar nu ben ik 3/4 maanden gestopt en heb ik hartkloppingen en veel haaruitval. Weet iemand of dit over gaat?

24-10-2013 | Vrouw | 37
Acne/puistjes
Vanaf mijn 13de t/m mijn 35ste heb ik deze pil geslikt. Ik ben ooit begonnen vanwege de acne. De huisarts heeft me deze pil voorgeschreven. De acne was in een mum van tijd helemaal verdwenen. Op mijn 19de kreeg ik in de stopweek hevige hoofdpijn. Ik slikte veel pijnstillers , maar niets hielp. Iom de huisarts stopte ik en ging over op een andere pil. Maar binnen een mum v[lees meer...]an tijd had ik alle acne weer terug. Dus toch besloten om weer over te gaan op de Diane-35. De Diane-35 heb ik nog 10 jaar geslikt en alle hoofdpijn maar voor lief genomen. Ivm kinderwens op mijn 30ste gestopt en om de hoofdpijn onder controle te krijgen, slikte ik de pil een aantal maanden door, zodat ik maar 3 à 4 keer per jaar een stopweek had.. Vrij snel zwanger geraakt en toen ging het lampje branden, die hoofdpijn, had met de Diane-35 te maken. Tijdens de zwangerschap nooit meer hoofdpijn gehad en ook na de bevalling niet. Toch ivm terugkerende acne weer begonnen met de Diane-35. Na een jaar gestopt en meteen weer zwanger van nr 2. Na de geboorte bleef huid onrustig en toch weer begonnen. Na 2 jaar kwam ik bij stom toeval erachter dat mijn bloeddruk wel veel te hoog was, onderdruk 111. Ik moest accuut met deze pil stoppen van de arts en kreeg medicijnen voor de bloeddruk. Nu heb ik de Mirenaspiraal en krijg afentoe een kuur voor de acne. Kort nadat ik moest stoppen, kwamen alle negatieve verhalen over de Diane pil in de media. Helemaal zal ik het nooit weten of mijn hoge bloeddruk te danken is aan de diane 35, maar ik ben blij dat ik gestopt ben en zal nooit maar dan ook nooit meer een pil slikken. troep is het. Soms denk ik wat zou er gebeurd zijn als ik er niet achter de hoge bloeddruk zou zijn gekomen? .....

01-06-2013 | Vrouw | 37
Hartkloppingen
Na 9 jaar gestopt met de dianepil. Altijd maar fikse hoofdpijnen tot migraine. Echt dagen ziek ervan. Imigran hielp zelfs niet meer. Nu na bijna 3 maanden gestopt te zijn, heb ik last van haaruitval, hartkloppingen, angstaanvallen en hyperventilatie. En nog steeds niet ongesteld geworden. Maar ik heb geen hoofdpijn meer! Ook was ik altijd zo vermoeid. Dit is nu ook een [lees meer...]stuk minder. En ik mij al die jaren maar afvragen waarom ik zo'n vreselijke hoofdpijnen had. Ik houd mij voor om geen pil meer te slikken, en hopelijk zijn de eerdergenoemde symptomen afkickverschijnselen. Wat ik niet als een pretje ervaar.

31-05-2013 | Vrouw | 37
Acne/puistjes
Na 9 jaar de diane geslikt te hebben in overleg met de huisarts gestopt. Heb nu last van behoorlijke haaruitval, hartkloppingen, angstaanvallen en hyperventilatie. En uitblijven menstruatie. Dit sinds 2 maanden dat ik gestopt ben. Microgynon 20 voorgeschreven gekregen, maar wou toch eerst kijken hoe het is zonder pil. Voordeel: geen migraine meer. Ik had wel 3 aanvallen p[lees meer...]er week . Kreeg zelfs imigran.

05-03-2013 | Vrouw | 37
Trombose
Hallo beste mensen, Ik heb zelf een ervaring met de diana 35 pil en trombose in mijn lies. Eind december 2011 kreeg ik enorme last van mijn rug,ben toen naar de dokter gegaan en ze zeiden het is een lichte hernia . Ik zou hiervoor pijnstillers krijgen. Maar mijn gevoel zij, dit is geen hernia,maar goed ik ben geen dokter. Heb de medicijnen niet geslikt, want ben daar ni[lees meer...]et zo van. Een paar dagen later werd mijn voet enkel erg dik en rood, het voelde niet goed voor mij, dus weer naar de dokter geweest!had op dat moment een invalster, ze keek en werd acuut door verwezen naar het ziekenhuis, om foto"s en een echo te laten maken van mijn voet, been. Daar aangekomen eerst een echo laten maken, ik vergeet nooit meer het gezicht van degene die mij heeft geholpen. En dacht dit is niet goed,ze ging een arts halen en hij zei slikt u de pil? ik zeg ja! Welke pil? Dus antwoord daarop diana 35! rookt u? Ja soms, maar vanaf die dag niet meer. Ik moest blijven want er zat een bloedprop in mijn lies. Die dag vergeet ik nooit meer! Onderzoeken gedaan, bloedonderzoeken enzv . Weer werd mij door een andere arts gevraagd u slikt de Diana 35 pil? Ja, moest een afspraak bij mijn eigen dokter maken voor een nieuwe andere pil. En hij zei, je hebt heel goed naar je lichaam geluisterd! En je bent op tijd hier. Van alles flitste er door mijn hoofd heen. Ze konden mij niet zo goed vertellen waar die trombose vandaan kwam, Ik weet nu wel beter. En dat is meer dan een jaar geleden en nu is het volop in het nieuws! Ze mogen van mij die pil uit de schappen halen, heb in die tijd van andere verpleegsters gehoord, dat het vaker voorkomt alleen nooit in de picture wordt gezet, vooral bij meiden van rond de 20 jaar. Die het zelf niet in de gaten hebben. Al goed ieder mens is anders! Dit wou ik even in het( kort) vertellen. Groetjes Iris

12-03-2013 | Vrouw | 38
cyproteron / ethinylestradiol
Helaas ben ook ik gestopt na alle media-aandacht. Ik zeg 'helaas', omdat de pil mij bijzonder goed beviel. Ik heb erg veel last van PMS en deze was met de Diana zeker voor 85% weg. Op mijn gevoelsleven had de Diane, in tegenstelling tot andere pillen, weinig invloed. Wel merk ik nu ik gestopt ben dat mijn libido van nature iets hoger ligt dan met de Dianepil. Mijn huisarts[lees meer...] is van mening dat ik hem best kan blijven slikken omdat ik niet rook en de kans op trombose etc, voornamelijk de eerste 3 maanden het grootst is. Ik was er zeer tevreden over, maar vertrouw de Dianepil niet meer zo...

02-03-2013 | Vrouw | 38
Acne/puistjes
Ik gebruik deze pil al jaren. Helpt goed tegen acne. Ik heb totaal geen bijwerkingen. Heb eerder andere pil soorten gebruikt zoals marvalon, microginon 30, femodene en had daar een sterk verminderd libido van en last van emotionele schommelingen. Bij deze pil heb ik totaal geen bijwerkingen. Heb tijdens mijn nieuw zeeland vliegreis wel voor de zekerheid asperiene genomen. [lees meer...]Ondanks de lange vliegreis totaal geen bijwerkingen.

05-11-2014 | Vrouw | 39
Acne/puistjes
Bijna 15 jaar de dianepil geslikt ivm ernstige acne. Door de jaren heen effectief tegen acne, maar de migraineaanvallen werden steeds erger. Ik lag soms hele weekenden op bed. Ook last van vermoeidheid. Nadat deze pil slecht in het nieuws kwam gestopt. Nou, ik kan zeggen, toen begon de ellende pas. Eerste half jaar niet ongesteld geworden. Ik kreeg haaruitval, vet haar[lees meer...], de puistjes kwamen in alle hevigheid terug. Ook Op mijn rug en billen en onderhuids. Hartkloppingen en verschrikkelijke paniekaanvallen. Oké, mijn lichaam moet wennen aan jarenlang hormoongebruik dacht ik, dus maar doorgezet. Vreselijke tijd. Huisarts herkent niet dat paniekaanvallen door stoppen van de pil komt. Slik nu oxazepam tegen de vele paniekaanvallen. Ook heb ik overal jeuk, pijn borstbeen en kan zomaar huilen om niks. Ben nu 1,5 jaar pilvrij, maar ben mezelf niet meer. Weet het even niet meer. Ooh heb ik de microgynon als vervanger gekregen, maar bij de eerste strip sloeg mijn lichaam helemaal op hol! Paniekaanvallen die 2 dagen duurden, gejaagd, hartkloppingen. Dus ook geen optie. Liefst ga ik weer aan de diane. Ben na een half jaar wel weer ongesteld geworden, maar heel heftig.