Ervaringen met Femoston continu

estradiol / dydrogesteron continu

Overgang (87 meningen)
Premature menopauze (6 meningen)

Diane-35 (211 meningen)
Femoston (184 meningen)
Angeliq (34 meningen)
Cyproteron/ethinylestradiol (16 meningen)
Activelle (13 meningen)

29-05-2021 | Vrouw | 58
Overgang
Ik heb na een jaar weer bloed verlies de eerste keer heftig ongesteld nu soms een beetje bloed heb een uitstrijkje gehad en een pipelle dat was gelukkig goed maak me toch weer ongerust iemand anders ook last ?

04-05-2021 | Vrouw | 58
Overgang
slik ik nu 2 jaar, en ga hiermee door wanneer ik zelf denk dat het genoeg is . Ervaar dagelijks 2 of 3 opvliegers (is mee te leven) in plaats van 48 per etmaal.... Deze lichte variant bevalt mij prima , ik heb mijn leven weer terug! hiervoor een bloeddrukverlager geslikt, hielp niet echt. Daarvoor, Activelle, hielp goed, maar mocht maar tijdelijk. Met Femoston conti 0,5/[lees meer...]2,5 ben ik tevreden.

19-04-2021 | Vrouw | 54
Overgang
Ik slik nu 3 jaar Femoston, en ben zo blij hiermee! Eindelijk van die vreselijke opvliegers af de hele dag/nacht door Nu nog zo af en toe een hitte aanval maar die is te doorstaan :) Ik slaap sinds het gebruik weer heerlijk, mijn gewrichtspijnen zijn zo goed als weg gegaan sinds gebruik. Ik heb ook geen tussendoor bloedingen Mijn humeur is verbeterd, ik was echt zo somber [lees meer...]aan het worden. Ben wel 8 kilo aangekomen, maar heb ook een te trage schildklier en gelijktijdig met gebruik van dit medicijn gestopt met roken..dus tja......Mijn zin in intimiteit is wel compleet verdwenen Geen idee of dat met dit medicijn te weerleggen valt..? Nu wil ik eigenlijk stoppen met gebruik. Omdat het advies 2 jaar gebruiken is. Maar ik durf het niet goed, ben zo bang terug te vallen in de situatie van mijn hormonen oorlog voor het gebruik van Femoston. Iemand hier ervaring mee?

17-04-2021 | Vrouw | 48
Overgang
Ik slikte van te voren Angeliq hormoon 1 mg oestradiol en 2.5 dospirinon. Was ik extreem tevreden over geen rare bijwerkingen en voelde mij er fit bij. Helaas nu om economische reden uit handel gehaald in Nederland. Raakte ervan in paniek. Iets met zelfde samenstelling is er niet. Toen Femostan continue gaan gebruiken....0.5 oestradiol en 2.5 dydrogestron.....bij iedere ta[lees meer...]bletje wat ik innam voelde ik mij beroerder. Doodmoe ...iedere dag hele dag misselijk....onrustig.....pijn in bekken zwaar onderbuikgevoel....het gevoel niets meer te kunnen verdragen....echt vreselijk !!! Ik ga vandaag stoppen met femoston contineu.....dexe bijkomende bijwerkingen wegen nergens tegen op. Maandag weer naar huisarts. Er is geen alternatief voor Angeliq hormoon.....kwam dit maar terug in Nederland het was voor mij wonder pilletje. Ik stuur mijn informatie nog eens omdat ik zag dat mijn verhaal er eerder niet is opgezet

16-04-2021 | Vrouw | 54
Overgang
Ongesteld worden tijdens het gebruik van Femoston hoort er ‘gewoon’ bij! Je houd je lichaam in principe toch voor de gek met die pillen dus daar hoort ongesteld zijn bij!

15-04-2021 | Vrouw | 48
Overgang
Buiten dat femostan continue helpt tegen opvliegers geen warmte aanvallen wat positief is. Voel ik mij doodmoe onrustig ervan....misselijk...zwaar onderbuikgevoel....niet fijn. Ik slikte hiervoor 2 jaar Angeliq hormoon 1 mg estradiol en 1 mg dospironon daar voelde ik mij goed bij fit en ook geen opvliegers warmte aanvallen. Ben wel eens in die 2 jaar 3 dagen gestopt en toe[lees meer...]n kwamen de warmte aanvallen dus meteen weer gaan slikken. Maar Angeliq is nu door economische reden in nederland uit handel genomen en moest ik overstappen naar iets anders vandaar nu de Femostan continue 0.5 estradiol en 2.5 dydrogestron maar voel mij er niet goed bij. Hoop na 3 de strip dat al deze klachten voorbij zijn. Want ik ben sportieve fitte vrouw maar voel mij door femostan nu niet voor uit te branden. Vraag waarom doen ze in de femostan niet 1 mg estrodiol en 2 mg dydrogestron ???

11-04-2021 | Vrouw | 50
estradiol / dydrogesteron continu (1/10)
Overgang
Ik ben super tevreden met femostan ik gebruikte eerst 1/5 mg werkte na 2 dagen al ,de mist in mijn hoofd trok op ik voelde mij steeds helderder in mijn hoofd. Na 5 dagen sliep ik weer normaal dat was super heerlijk. En na 1week geen één opvlieger meer wat een rust!!!!! Ze waren zo intens en zwaar met hartkloppingen zo 10 keer per dag vreselijk. Alleen bleef ik een o[lees meer...]nrustig gevoel houden heb ik gevraagd aan mijn huisarts of ik een stapje hoger kwa medicatie mocht uitproberen . en ja hoor na 3dagen weg! Wisselende stemmingen ,en depressieve gevoelens verdwenen ook. Ik ben super tevreden met femostan ik heb geen enkele bijwerkingen voel me goed en helder . Eet gezond en ben in gewicht ook niet aangekomen, ik ben weer een blij persoon!

02-04-2021 | Vrouw | 44
Premature menopauze
hallo ik neem dit middel nu bijna 2 jaar, maar sinds kort heb ik last van bijwerkingen: jeuk vooral, soms wat misselijk en behoorlijk hoofdpijn, de jeuk duurt soms enkele uren. zijn er nog vrouwen die na een tijdje meer bijwerkingen kregen? (nu ben ik wel lactose-intolerant en kan niet tegen koemelk, en er zit wel lactosemonohydraat in, heb ik nu achterhaald) ik ben [lees meer...]er jong mee begonnen (42-43) dus wel zinvol om te weten...

17-03-2021 | Vrouw | 67
Overgang
Ik gebruikte sinds November 2019 Femoston continu. Was er zeer tevreden over dat ik weer de hele nacht doorsliep, mijn opvliegers verdwenen. Wat alleen heel vervelend was dat ik iedere keer als ik met een nieuwe strip begon ongesteld werd en tot op heden nog steeds. Ben doorverwezen naar Gynaecoloog en na diverse onderzoeken bleek dat mijn slijmvlies te dik was. Ben nu o[lees meer...]p advies gestopt om te kijken hoe dat gaat en na drie maanden weer een afspraak voor een echo mochten de klachten terug zijn gekomen werd me een spiraaltje aangeraden icm Femoston continu. Ik hoop dat mijn klachten wegblijven. Herkent iemand deze klacht zoja misschien een oplossing?

13-01-2021 | Vrouw | 57
Overgang
Na anderhalf jaar geestelijk heel onstabiel te zijn, emoties niet meer onder controle kon houden gaf mijn Huisarts de diagnose overspannen/burnout. Ik voelde dat dit niet klopte. Ik heb een gelukkig leven, leuk werk en voldoende ontspanning. Niets om overspannen van te raken. Ik begon over de overgang te lezen en voor mij klopte dit helemaal. Weer terug naar de huisart[lees meer...]s en aangedrongen op een verwijzing naar de Bermankliniek. Daar onderzocht, diverse vragen beantwoord en Femoston gekregen. Na 4 dagen! Echt dat zal ik nooit vergeten, waren al mijn klachten, zowel lichamelijk als geestelijk totaal verdwenen en was ik mijn gelukkig zelf weer. Inmiddels slik ik Femoston al 4 jaar en ik heb geen enkele bijwerking.

07-01-2021 | Vrouw | 58
Overmatig zweten
Met dit medicijn heb ik mijn leven weer terug! En zó simpel is het dus... Na mijn 45ste waren de opvliegers niet meer te harden. 24/7 jaar in , jaar uit om het half uur kwam er weer een....tot ik ze vanwege slapeloosheid zelf begon te zien vliegen. (Tja, die overgang én stoppen met roken maakten dat ik óók nog eens ruim 10 kilo aankwam.) Gelukkig nam mijn arts het seri[lees meer...]eus. Ik heb in de loop der jaren verschillende medicijnen uitgeprobeerd, waar onder zelfs bloeddrukverlagers! Slaap nu iets beter en heel af en toe schiet er een opvlieger nog doorheen, maar Femoston blijf ik nu gebruiken tot ook daar geen last meer van heb. Inmiddels ben ik nu 58 en een super tevreden gebruikster! ( Nooit geen bijwerkingen ondervonden)

22-12-2020 | Vrouw | 55
Overgang
Helemaal gek werd ik van het niet kunnen slapen, zweten ‘s nachts, opvliegers, stemmingswisselingen, hartkloppingen, opgejaagd gevoel. Femoston maakte daar subiet een einde aan. Ik ben mezelf weer, nadat een tijd een afschuwelijk wijf in mijn lichaam en geest was getrokken. Niet aarzelen: slikken die pil. Ik heb geen last van bijwerkingen, ik ben alleen maar positief.

05-12-2020 | Vrouw | 68
Overgang
Vroeg in de overgang tijdens of misschien door zware depressie. Horrorverhalen uit ‘folders’! en van de gynaecoloog zelf maakte depressie nog erger. Huisarts schreef pil voor tot ik 55 was. Toen overgestapt naar femoston continue en sindsdien probeert iedere arts me door andersoortige horrorverhalen van de femoston continue af te krijgen. Telkens weer dezelfde opgetrokken[lees meer...] wenkbrauwen en ‘lessen’ die ik inmiddels kan dromen. Ik laat uitstrijkjes maken, baarmoederslijmvlies meten ( middels echo) borstcontrole en het is altijd goed. Waarom zijn de meeste artsen er zulke fanatieke tegenstanders van? Is dit misschien omdat ‘je niet tegen de natuur in mag gaan’ ? Of is het nu echt zo slecht voor ons vrouwen? Femoston continue werkt voor mij prima. Ik voel me er goed bij. Ik ben 1 half jaar gestopt en kreeg direct last van schouders en andere botten die pijn deden en volgens ook haaruitval. Ik Heb geen last van bijwerkingen en zolang ik mijn gezondheid ik goed in de gaten houd is er volgens mij geen reden tot alarmbellen gerinkel. Wie krijgt ook zoveel commentaar van artsen over dit middel? Ik las een review van iemand die al 18 jaar femoston slikt dan ben ik nog een groentje met 13 jaar

10-03-2020 | Vrouw | 52
Overgang
In depressie geraakt door, wat achteraf bleek, overgang. Eerst door gynaecoloog anticonceptiepil zoely verstrekt gekregen. Na twee weken sliep ik weer, geen opvliegers en emotionele buien meer. Moest hier echter na een jaar mee stoppen en na twee weken ging het weer bergafwaarts. Hierop met femoston continu begonnen. Merkte na twee weken weer verbetering en voel me hier [lees meer...]goed bij. Alleen pijnlijke borsten voornamelijk aan 1 kant. Inwendig is de borst hard en gespannen. Duurt nu al een maand of 5 maar wil niet meer terug naar af. Kijk het nog even aan en ga anders een keer voor een borstonderzoek.

26-02-2020 | Vrouw | 65
Overgang
Hoi, graag wil ik mijn ervaring met Femoston delen. Ik slik Femoston al 18 jaar. Ben begonnen met 2/10 Daarna 1/10. Nu slik ik 1/5. Ik ben aan het afbouwen. Ben benieuwd hoe ik me voel als ik ga stoppen. Ik had verschijnselen zoals 20 opvliegers per dag en s,nachts ook vaak wakker door een opvlieger. Vergeetachtigheid en een depri gevoel. Snel huilen kwam er o[lees meer...]ok nog bij. Overgevoelig dus. Femoston heeft me echt geholpen . Kwaliteit van leven is echt beter. Voel me gelukkiger als ik het slik.

24-02-2020 | Vrouw | 55
Overgang
Na 5 jaar rond te hebben gelopen met enorme opvliegers, en een altijd rood en nat hoofd, (waardoor weer vreselijk onzeker), nervositeit en hyperventileren zonder echte oorzaak, slecht slapen, enz. en mijn man, vrienden en collega's zelfs voorzichtig opperden 'dat ik misschien wel een burnout had', was ik er zo klaar mee dat ik mij ingelezen heb over hst, en naar de huisa[lees meer...]rts gestapt ben. Alle begrip en medewerking van haar kant, en ook een duidelijke uitleg over het gebruik van hst. Dezelfde dag ben ik al gestart met Femoston continu 1/5. De eerste twee weken had ik toch wel wat bijwerkingen , zoals misselijkheid, hoofdpijn hevige ' menstruatie pijn' (ben al 6jr niet meer ongesteld), vaginale pijn, en ik heb zelfs even gedacht om maar weer te stoppen. Huisarts gaf het advies om toch nog even door te zetten, en wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb! Heb gewoon géén opvliegers meer, mijn kleding en mijn haren blijven droog, ik ben weer stukken rustiger , slaap als een blok, en voel mij weer mezelf!! Heb nog wel (af&toe) een wat rood/warm gezicht krijg, maar geen zweet aanvallen meer. De menstruatie -en vaginale pijn zakt ook af. Ik ben blij met dit middel, en ga er absoluut mee door!