estradiol / dydrogesteron continu

Overgang (64 meningen)
Premature menopauze (5 meningen)

Diane-35 (201 meningen)
Femoston (147 meningen)
Angeliq (27 meningen)
Cyproteron/ethinylestradiol (16 meningen)
Activelle (11 meningen)

13-01-2017 | Man | 55
Overgang
Mijn menstruatie is ineens gestopt op mijn 49e en 3 jaar later begon ik aan te komen en kreeg ik opvliegers. De opvliegers ‘s nachts waren zeer hevig, mijn lijf stond in felle brand zonder te zweten. Ik was een wrak, herkende mezelf niet meer. Ik kwam aan en had geen taille meer en mijn borsten groeide ook 70J!!!! Ik dacht echt dat mijn vrouwelijkheid over was totdat ik h[lees meer...]oorde van mijn werkgever dat er overgangsconsulentes waren die mij kon helpen. Zij heeft de menopauze aan mijn uitgelegd en wat het met je lichaam doet. Wat fijn en verhelderend was dat!!! Met haar advies heb ik een ander voedingspatroon gevolgd en gebruikte Dr. Vogels Kelpasan voor mijn schildklier. En een recept voor Femostan 1,0 mg. Na 2 weken merkte ik dat ik nog meer neerslachtig werd. Ipv boos zijn was ik verdrietig en wilde gewoon janken van ellende. Zij adviseerde om 0,5 mg te gaan slikken omdat ik “tenger” was. En dat was de truc! Na een tijd was ik afgevallen en voelde ik weer lekker in mijn vel en ik ging vrolijk verder met mijn leven. Ik heb verder geen bijwerkingen gehad! Na 2 jaar slikken ben ik gestopt zoals afgesproken, maar na 3 maanden voel ik me langzaam weer bar en boos. Ik krijg nu hete en koude opvliegers en ik ben zeer gevoelig en neerslachtig. Verschrikkelijk! Volgende week heb ik en afspraak bij de overgangsconsultente om te informeren over een plantaardig hormoon. Want ik kan niet verder zo met mijn werk, hobby, kinderen en man.

17-08-2013 | Man | 57
estradiol / dydrogesteron continu
Overgang
op mijn 53e ben ik met de pil gestopt, na 3 maanden had ik zoveel klachten dat ik naar een gynaecolaag werd doorverwezen. De klachten waren heel erg.Stijfheid in de gewrichten zo hevig dat ik moeite had met opstaan, lopen, in en uitstappen van de auto, trap lopen, elke handeling deed pijn en niet zo"n beetje ook. Emotioneel een wrak, en ik was boos op iedereen. Aangezien i[lees meer...]k me zelf niet meer herkende heb ik hulp gezocht. Mijn eerste bezoek bij deze gynaecoloog heeft niet de oplossing gebracht en ben toen uit onmacht want zo kon ik niet meer verder aan de pil gegaan die ik om de dag innam. Mijn klachten waren binnen 3 weken verdwenen. Nu op mijn 57e vond ik het wel welletjes en ben hiermee gestopt. Binnen 2 maanden kwamen alle klachten weer terug en kreeg ik Femoston voor geschreven.Wat een opluchting alle hevige klachten verdwenen ...maar ik ben nu al 2x ongesteld geweest... met alle bijverschijnselen erbij, dus eerst chagerijnig dan buik en rugpijn en nu ben ik alweer 2 dagen ongesteld. NU vraag ik me af had ik niet betermet mijn pil door kunnen gaan en dan om de dag? Voor mij overigens ook voor deze gynaecoloog is het helder dat de kwaliteit van leven op dit moment zonder hormonen niet gaat ...laat staan werken, werk meer dan 36 uur in een leidinggevende functie en kan niet als een wrak ...wat ik zonder deze hormonen ben aan het werk. Maar om nu weer 1x per maand ongesteld te moeten worden? aan de andere kant weegt dit niet op tegen het leven zonder homonen op dit moment. Ik ga me eens goed verdiepen in de voor en tegens..

14-11-2021 | Vrouw | 51
Overgang
Na een aantal jaren voor mij acceptabele overgangsklachten veranderde dit. Van 1a 2 nachten minder goed slapen naar 4a 5 nachten. Ook kreeg ik flinke stemmingswisselingen, concentratie problemen, een soort mist in mijn hoofd. Ik kende mezelf niet meer terug. Dat veranderde toen ik op advies van de overgangsconsulente i.o.m HA Femoston 1/5 ging gebruiken. Ik sliep weer bet[lees meer...]er op een enkele slechte nacht na, stemming verbeterde. Na 3 maanden ontstond er licht vaginaal bloedverlies, dit kwam steeds vaker en heviger voor. Na 4 maanden keerden klachten waar ik het voor ging gebruiken terug. Dat icm bloedverlies maakte dat ik besloot te stoppen met Femoston. Voor het bloedverlies moest ik onderzoek laten doen, behalve stress geen afwijkingen. Na het stoppen met Femoston stopte ook het bloedverlies en bleven klachten redelijk stabiel.

22-08-2021 | Vrouw | 70
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik ben 70 jaar en heb elk uur opvliegers waar ook nog paniekgevoelens aan vooraf gaan. Valt echt niet mee te leven. Heb dit al vanaf de overgang sinds mijn 50 ste jaar en schijnt maar niet over te gaan. Echt afschuwelijk.

14-07-2021 | Vrouw | 58
Menopauze
Steeds tussendoor bloedverlies en soms op menstruatie lijkende bloedingen

11-07-2021 | Vrouw | 58
Overgang
Ik heb ook elke maand bloedverlies en soms wat tussendoor maak mij ongerust nog meer mensen ervaring je leest zoveel enge dingen mijn uitstrijkje was goed nu allerlei vervolg onderzoek. Bah

29-05-2021 | Vrouw | 58
Overgang
Ik heb na een jaar weer bloed verlies de eerste keer heftig ongesteld nu soms een beetje bloed heb een uitstrijkje gehad en een pipelle dat was gelukkig goed maak me toch weer ongerust iemand anders ook last ?

04-05-2021 | Vrouw | 58
Overgang
slik ik nu 2 jaar, en ga hiermee door wanneer ik zelf denk dat het genoeg is . Ervaar dagelijks 2 of 3 opvliegers (is mee te leven) in plaats van 48 per etmaal.... Deze lichte variant bevalt mij prima , ik heb mijn leven weer terug! hiervoor een bloeddrukverlager geslikt, hielp niet echt. Daarvoor, Activelle, hielp goed, maar mocht maar tijdelijk. Met Femoston conti 0,5/[lees meer...]2,5 ben ik tevreden.

19-04-2021 | Vrouw | 54
Overgang
Ik slik nu 3 jaar Femoston, en ben zo blij hiermee! Eindelijk van die vreselijke opvliegers af de hele dag/nacht door Nu nog zo af en toe een hitte aanval maar die is te doorstaan :) Ik slaap sinds het gebruik weer heerlijk, mijn gewrichtspijnen zijn zo goed als weg gegaan sinds gebruik. Ik heb ook geen tussendoor bloedingen Mijn humeur is verbeterd, ik was echt zo somber [lees meer...]aan het worden. Ben wel 8 kilo aangekomen, maar heb ook een te trage schildklier en gelijktijdig met gebruik van dit medicijn gestopt met roken..dus tja......Mijn zin in intimiteit is wel compleet verdwenen Geen idee of dat met dit medicijn te weerleggen valt..? Nu wil ik eigenlijk stoppen met gebruik. Omdat het advies 2 jaar gebruiken is. Maar ik durf het niet goed, ben zo bang terug te vallen in de situatie van mijn hormonen oorlog voor het gebruik van Femoston. Iemand hier ervaring mee?

17-04-2021 | Vrouw | 48
Overgang
Ik slikte van te voren Angeliq hormoon 1 mg oestradiol en 2.5 dospirinon. Was ik extreem tevreden over geen rare bijwerkingen en voelde mij er fit bij. Helaas nu om economische reden uit handel gehaald in Nederland. Raakte ervan in paniek. Iets met zelfde samenstelling is er niet. Toen Femostan continue gaan gebruiken....0.5 oestradiol en 2.5 dydrogestron.....bij iedere ta[lees meer...]bletje wat ik innam voelde ik mij beroerder. Doodmoe ...iedere dag hele dag misselijk....onrustig.....pijn in bekken zwaar onderbuikgevoel....het gevoel niets meer te kunnen verdragen....echt vreselijk !!! Ik ga vandaag stoppen met femoston contineu.....dexe bijkomende bijwerkingen wegen nergens tegen op. Maandag weer naar huisarts. Er is geen alternatief voor Angeliq hormoon.....kwam dit maar terug in Nederland het was voor mij wonder pilletje. Ik stuur mijn informatie nog eens omdat ik zag dat mijn verhaal er eerder niet is opgezet

16-04-2021 | Vrouw | 54
Overgang
Ongesteld worden tijdens het gebruik van Femoston hoort er ‘gewoon’ bij! Je houd je lichaam in principe toch voor de gek met die pillen dus daar hoort ongesteld zijn bij!

15-04-2021 | Vrouw | 48
Overgang
Buiten dat femostan continue helpt tegen opvliegers geen warmte aanvallen wat positief is. Voel ik mij doodmoe onrustig ervan....misselijk...zwaar onderbuikgevoel....niet fijn. Ik slikte hiervoor 2 jaar Angeliq hormoon 1 mg estradiol en 1 mg dospironon daar voelde ik mij goed bij fit en ook geen opvliegers warmte aanvallen. Ben wel eens in die 2 jaar 3 dagen gestopt en toe[lees meer...]n kwamen de warmte aanvallen dus meteen weer gaan slikken. Maar Angeliq is nu door economische reden in nederland uit handel genomen en moest ik overstappen naar iets anders vandaar nu de Femostan continue 0.5 estradiol en 2.5 dydrogestron maar voel mij er niet goed bij. Hoop na 3 de strip dat al deze klachten voorbij zijn. Want ik ben sportieve fitte vrouw maar voel mij door femostan nu niet voor uit te branden. Vraag waarom doen ze in de femostan niet 1 mg estrodiol en 2 mg dydrogestron ???

11-04-2021 | Vrouw | 50
estradiol / dydrogesteron continu (1/10)
Overgang
Ik ben super tevreden met femostan ik gebruikte eerst 1/5 mg werkte na 2 dagen al ,de mist in mijn hoofd trok op ik voelde mij steeds helderder in mijn hoofd. Na 5 dagen sliep ik weer normaal dat was super heerlijk. En na 1week geen één opvlieger meer wat een rust!!!!! Ze waren zo intens en zwaar met hartkloppingen zo 10 keer per dag vreselijk. Alleen bleef ik een o[lees meer...]nrustig gevoel houden heb ik gevraagd aan mijn huisarts of ik een stapje hoger kwa medicatie mocht uitproberen . en ja hoor na 3dagen weg! Wisselende stemmingen ,en depressieve gevoelens verdwenen ook. Ik ben super tevreden met femostan ik heb geen enkele bijwerkingen voel me goed en helder . Eet gezond en ben in gewicht ook niet aangekomen, ik ben weer een blij persoon!

02-04-2021 | Vrouw | 44
Premature menopauze
hallo ik neem dit middel nu bijna 2 jaar, maar sinds kort heb ik last van bijwerkingen: jeuk vooral, soms wat misselijk en behoorlijk hoofdpijn, de jeuk duurt soms enkele uren. zijn er nog vrouwen die na een tijdje meer bijwerkingen kregen? (nu ben ik wel lactose-intolerant en kan niet tegen koemelk, en er zit wel lactosemonohydraat in, heb ik nu achterhaald) ik ben [lees meer...]er jong mee begonnen (42-43) dus wel zinvol om te weten...

17-03-2021 | Vrouw | 67
Overgang
Ik gebruikte sinds November 2019 Femoston continu. Was er zeer tevreden over dat ik weer de hele nacht doorsliep, mijn opvliegers verdwenen. Wat alleen heel vervelend was dat ik iedere keer als ik met een nieuwe strip begon ongesteld werd en tot op heden nog steeds. Ben doorverwezen naar Gynaecoloog en na diverse onderzoeken bleek dat mijn slijmvlies te dik was. Ben nu o[lees meer...]p advies gestopt om te kijken hoe dat gaat en na drie maanden weer een afspraak voor een echo mochten de klachten terug zijn gekomen werd me een spiraaltje aangeraden icm Femoston continu. Ik hoop dat mijn klachten wegblijven. Herkent iemand deze klacht zoja misschien een oplossing?

13-01-2021 | Vrouw | 57
Overgang
Na anderhalf jaar geestelijk heel onstabiel te zijn, emoties niet meer onder controle kon houden gaf mijn Huisarts de diagnose overspannen/burnout. Ik voelde dat dit niet klopte. Ik heb een gelukkig leven, leuk werk en voldoende ontspanning. Niets om overspannen van te raken. Ik begon over de overgang te lezen en voor mij klopte dit helemaal. Weer terug naar de huisart[lees meer...]s en aangedrongen op een verwijzing naar de Bermankliniek. Daar onderzocht, diverse vragen beantwoord en Femoston gekregen. Na 4 dagen! Echt dat zal ik nooit vergeten, waren al mijn klachten, zowel lichamelijk als geestelijk totaal verdwenen en was ik mijn gelukkig zelf weer. Inmiddels slik ik Femoston al 4 jaar en ik heb geen enkele bijwerking.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum