Ervaringen met Femoston continu

Overgang (87 meningen)
Premature menopauze (6 meningen)

Diane-35 (211 meningen)
Femoston (186 meningen)
Angeliq (34 meningen)
Cyproteron/ethinylestradiol (16 meningen)
Activelle (13 meningen)

09-06-2017 | Vrouw | 52
Overgang
Deze medicatie helpt mij prima tegen overgangsklachten. Voor het gebruik enorm veel opvliegers en heel slecht slapen waardoor overdag goed functioneren (thuis en op werk) een hele opgave was. Deze klachten zijn na gebruik van femoston snel verdwenen. Wel last van lichte bijwerkingen zoals doorbraakbloedingen en gespannen borsten, maar dat vind ik geen probleem.

06-03-2017 | Vrouw | 51
Stemmingswisselingen
Ik ben nu 14 dagen bezig en misschien is dat nog veel te vroeg voor een oordeel. Ik heb constant het gevoel dat ik ongesteld moet worden. Buikpijn. Ik heb een migraine aanval gehad waar ik al bijna 11 maanden vanaf was. Ik hou vocht vast. Voel me vreselijk opgeblazen. Slaap nog steeds slecht wel 4 a 5 keer wakker per nacht. Ik kijk het nog even aan en hoop ook al die posi[lees meer...]tieve verhalen mee te maken.

17-10-2016 | Vrouw | 50
Overgang
Ik begon in oktober 2015 vanwege opvliegers door de overgang. Het hielp heel erg goed, maar ik vond een jaar slikken wel voldoende, omdat je een verhoogde kans op borstkanker hebt. In dit jaar had ik steeds een enorme ijskoude voet, dus ik stopte 1 week geleden met die pil en mijn voet is weer bijna normaal (warm). Ik kreeg na het stoppen enorme buikkrampen, een felle pijn[lees meer...], wat na 4 dagen pas over was. Ik slikte ook tavonin (via de reumatoloog) voor miijn bloedsomloop, daar ben ik ook mee gestopt. Ik slikte ook vitamine B12 sinds 3 weken en ook mee gestopt. Ik neem nog wel glucosamine voor mijn atrose in mijn rechterarm en dat helpt. Door allerlei ziekenhuisbezoekjes kwam de arts erachter dat ik een lekkende hartklep heb, dit weet ik sinds juli 2016. Daar slik ik nu 1 pil voor per dag. In het hele jaar ook geen enkel borstonderzoek gehad.

03-09-2016 | Vrouw | 38
Baarmoederhalskanker
Nadat ik behandeld was voor baarmoederhalskanker (toen 35) was ik acuut in de overgang. Na 4 maanden slecht/niet slapen, zweten, stemmingswisselingen, enz ben ik begonnen met Femoston Continu op aanraden van mijn gynaecoloog. Wat een verademing. Eindelijk weer rust in mijn lijf. Geen opvliegers meer. Beter slapen en niet meer overmatig zweten. Ik slik dit wss tot mijn 5[lees meer...]0e waarschijnlijk.

24-08-2016 | Vrouw | 48
Overgang
Ik ben twee jaar geleden begonnen met femoston. Ik had last van opvliegers en sliep bijna niet meer. Met een gezin en alles eromheen was dit niet te doen. Allerlei andere middelen gebruikt welke je bij de etos/kruidvat kunt kopen maar niets hielp. Uiteindelijk naar huisarts gestapt en deze heeft dit voorgeschreven. In feite na een paar dagen de tabletten te hebben ingenom[lees meer...]en was ik klachtenvrij. Wel is het zo toen ik een periode even niet dit produkt gebruikte kwamen de opvliegers weer terug. Dus snel weer overgaan op dit produkt. En ja hoor klachten weer weg. Tja waarom zou je hier last van hebben als je met zo'n pilletje nergens last meer van hebt. Het heeft mij erg goed geholpen. (ik heb wel een traagwerkende schildklier en gebruik hier medicijnen voor. Deze moet je smorgens een half uur voor je ontbijt innemen) Daarom neem ik nu femoston eind van de na na het avond eten in en niet smorgens. Ik ben blij met dit middel.

24-08-2016 | Vrouw | 54
estradiol / dydrogesteron continu (1/5mg)
Vanaf mijn 50ste heb ik als overgangsklacht enorme last van slapeloosheid. vele uren per nacht wakker en dat 4 jaar lang totdat ik er genoeg van had. alle middeltjes geprobeerd van de Tuinen, maar niets hielp. ik slik nu femoston 1/5 en na 3 weken waren de klachten zo goed als verdwenen. als er nu nog een onrustige nacht tussen zit, komt dit door externe factoren zoals war[lees meer...]mte of alcohol. meer dan 2 glazen wijn geeft een onrustige nacht. totaal geen bijwerkingen. en het schijnt goed te zijn voor hart-en bloedvaten en botontkalking!

25-06-2016 | Vrouw | 50
estradiol / dydrogesteron continu (1)
Braken
veel last van opvliegers , nachtzweten slik nu 18 dagen femoston maar wordt met de dag moeier en moeier kan mijn benen bijna niet meer bewegen van vermoeidheid als ik moet bukken , heb ik problemen met omhoog te komen de overgangsklachten zijn weg maar er zijn andere klachten revoir schijn gekomen voel me een oude vrouw nu

20-05-2016 | Vrouw | 52
Overgang
Ik ben sinds 6 mei, nu 2 weken dus, begonnen met Femoston Continu 0,5/2,5. Helaas loop ik al een tijdje te klooien en heb nu al mijn hoop hierop gezet. Ik had de prikpil en die had op 20 mei opnieuw gezet moet worden, maar daar ben ik mee gestopt. Dus niet alles was uit mijn lijf. Daarnaast gebruik ik Paroxetine. Afin, mijn hormoonbalans is een warboel. Nu heb ik last van [lees meer...]bijwerkingen, nog steeds nachtzweten, slecht slapen en voel me somber. Hoe lang zal dat duren? Ik heb zulke goede verhalen gelezen en ik kijk er verschrikkelijk naar uit om me gewoon weer lekker te voelen. De bijwerkingen zouden na enkele weken moeten verdwijnen, dus ik wil nog even volhouden. Wie stelt me gerust? Uiteraard deel ik mijn ervaringen later nog een keer. Thanks.

24-03-2016 | Vrouw | 48
estradiol / dydrogesteron continu (0,5/2,5mg)
Als sinds 1998 aan deze medicatie, Ik was toen 31 jaar dus veel te jong om na de preventieve verwijdering van de eierstokken in de overgang te raken. Specialist schreef 1/0,5 voor en dat heb ik jaren naar tevredenheid geslikt. Het enige dat ik zie is dat mijn haar beduidend dunner is geworden. Ongetwijfeld een hormonale oorzaak maar verder geen klachten. Inmiddels bijn[lees meer...]a 20 jaar verder en heb onlangs de dosis, op eigen verzoek via de huisarts, gehalveerd. Geen overgangsklachten. Ik slik nog even door.

20-10-2015 | Vrouw | 54
Overgang
Had extreem last van opvliegers. Werkt fantastisch. Moet van dokter er mee stoppen, maar als ik dit probeer, heb ik binnen 1 week alweer opvliegers, dus stop er niet mee. Ben soms wel eens bang dat het op lange termijn niet gezond is, maar voel me 100% beter met het gebruik van femoston...

08-08-2015 | Vrouw | 50
Overgang
Voor mij nooit meer een hormonenpil.... Mijn huisarts schreef mij femoston voor ivm mijn heftige overgangsklachten: veel opvliegers, hartkloppingen, vermoeidheid en een voortdurende onrust in mijn lichaam. Na een paar dagen verdwenen mijn hartkloppingen en onrust. Opvliegers werden voor mijn gevoel heftiger en mijn vermoeidheid veranderde in 1 week in uitputting. Ook k[lees meer...]on in mijn contactlenzen niet meer dragen (ik zag later dat dit een bijwerking kan zijn). Daarnaast voelde ik me steeds neerslachtiger en duizeliger worden. Ik kon geen auto meer rijden en na een supermarktbezoekje moest ik zelfs al rust nemen. Ik kende mezelf niet meer terug, dit had ik nog nooit zo meegemaakt. I.v.m. de heftige klachten ben ik na 3 weken gestopt met femoston. Mijn extreme vermoeidheid , neerslachtigheid en duizeligheid verdwenen 2 weken nadat ik stopte met femoston. Mijn lenzen kan ik inmiddels weer een paar uur achter elkaar in. Ik hoop dat mijn oogbol weer normaal gaat worden. Dit kan een hormonenpil dus ook doen in je lichaam.

07-07-2015 | Vrouw | 60
Abnormaal vaginaal bloedverlies
ik heb eerst 3 maanden femoston de zwaardere genomen. veel krampen in de benen, pijnlijke borsten, winderig en mij niet goed voelen, nu na 3 maanden overgestapt op femoston low met terug bloedingen, overweeg om te stoppen helpt toch niet voor de vaginale bloedingen die ik nu al bijna 2 jaar heb .

19-03-2015 | Vrouw | 41
Vervroegde menopauze
Ik gebruik de femoston 1/5 mg sinds 5 maart '15. Nog geen vervelende bijwerkingen tot nu toe, wel vannacht na 5 mnd weer een menstruatie. Maar weet niet hoe ikme op langere termijn ga voelen? Voel me nu nog prima, gelukkig

11-02-2015 | Vrouw | 43
Overgang
Vanaf mijn 37ste vervroegd in de overgang. Tijden clonidine geslikt 6stuks per dag, om opvliegers tegen te gaan, helaas was dit niet voldoende. Daarna overgestapt op femoston. Ik slik dit nu bijna een half jaar en wat ik ben ik blij. Geweldig, helemaal geen opvliegers meer, ik slaap perfect, niet meer depressief kortom voor mij bijna een wondermiddel! Ben er erg gelukkig[lees meer...] mee......had ik maar jaren eerder........

30-01-2015 | Vrouw | 57
Overgang
Ik gebruik dit medicijn inmiddels meer dan 20 jaar. Ben in die tijd twee keer gestopt en dat was vreselijk . Alle klachten kwamen terug. Zweten, kletsnat zonder reden, rood gezicht, slecht slapen, nerveus, onrustig, hartkloppingen. Met femoston zijn al die klachten verleden tijd. Er zit geen borstkanker in mijn familie en ik doe elke twee jaar mee aan het bevolkingsonderzo[lees meer...]ek. Ik vond dit een geweldig middel en kan het iedereen met dezelfde klachten aanraden.

07-10-2014 | Vrouw | 29
Premature menopauze
Hoi ik ben een jonge moeder van 29 jaar Toen ik 6 jaar geleden ben bevallen van mijn dochter, Heb ik last gekregen van opvliegers Naar meerdere keren gehoord te hebben van de artsen dat ik niet in de overgang was Adviseerde ze me de pil microgynon 30 En deze dan doorslikken in de stopweek Toen ik dat gedaan had kreeg ik uit het niets verschrikkelijke paniekaanva[lees meer...]llen 4 maanden lang constant Niemand wist wat ik mankeerde ze zeide zit tussen de oren!!. Echter 4 maanden geleden kwamen ze er achter dat ik toch vervroegd in de overgang was!! Eindelijk dacht ik!!! Dan kunnen ze me nu eindelijk van mijn klachten af helpen Ik gebruik namelijk al een jaar rustgevende medicatie Nou heb ik eerst Livial gekregen daar kreeg ik het erg benauwd van Nu heb ik femoston 2/10 gekregen En ben ik wel rustiger minder hartkloppingen en paniekaanvallen Godzijdank maar heb als bijwerking erge hoofdpijn spierpijn en last van maag en maagzuur Is iemand hier mee bekend? En gaat dit terzijndertijd over?? Hopenlijk heeft iemand advies voor mij. Ik heb al voor een lagere dosering gevraagd maar de gynaecoloog weigerd dit ik moet eerst deze 2 maanden gebruiken. Maar ik voel me er zoooooo slecht bij.....