Femoston continu

estradiol / dydrogesteron continu

Bij  OvergangX

Premature menopauze (4 meningen)

Diane-35 (195 meningen)
Femoston (123 meningen)
Cyproteron/ethinylestradiol (15 meningen)
Angeliq (12 meningen)
Activelle (8 meningen)

24-04-2019

Overgang

Hier hetzelfde probleem Ook weken lang menstruatie buikpijn Toch doorgegaan met slikken gemist in Hele vervelende bloedingen kan niet naar me werk Nu gestopt na 4 maanden Hoop dat ik wat anders kan krijgen Ben erg verdrietig angstig en geen zin nergens in
09-04-2019

Overgang

Ik zit nu in week 5 van femoston 1 /10. Vanaf week 2 geen opvliegers meer en slaap een stuk beter. Maar ik heb wel hevige hoofdpijn en buikkramp. Mijn buik voelt constant alsof je net voor een menstruatie zit, opgeblazen. Wie herkend dit? Ik twijfel of er mee door zal gaan, men zegt dat de bijwerkingen met 2 a 3 maanden verminderen....
01-04-2019

Overgang

Na jaren van van ongemak in de vorm van behoorlijke stemmingswisselingen, huilbuien en vermoeidheid, 4 weken geleden begonnen femoston te slikken. Syptomen verergeren en ik ben nu helemaal van de leg. Energieloos!.. zo'n zwaar hoofd en tintelingen in mijn lijf...en tegelijkertijd een opgefokt gevoel dat ik ben gaan halveren. Idd.naar de supermarkt is al teveel. Twijfel o[lees meer...]f ik zal stoppen. Binnenkort overleg met h.a.
22-02-2019

Overgang

Al 20 jaar heb ik last van de overgang, m.n. slaapproblemen, heftige opvliegers 's nachts en depressieve gevoelens. Heb meerdere alternatieven gebruikt, maar die werken niet bij mij. Om toch meer kwaliteit van leven te hebben, uiteindelijk besloten Femoston conti te gaan gebruiken. Al snel bemerkte ik resultaat. Sliep vaak nachten door en geen opvliegers. Ook mijn haar vie[lees meer...]l niet meer uit. Helaas na 3 maanden komen de opvliegers weer in alle hevigheid terug.
08-10-2018

Overgang

Ik ben met femoston continu begonnen ivm slecht slapen en hevig gewrichtspijn , na een week slikken begon bij mij de haaruitval, ben nog een paar weken hiermee doorgegaan tot ik zeker wist dat het haaruitval vd tabletten kwam en daar nu mee gestopt.
28-09-2018

Overgang

Al 15 jaar last van opvliegers en allerlei andere overgangsklachten. Ook slecht slapen en dat werd steeds erger. In overleg met huisarts Femoston 1/5 mg gaan gebruiken. De eerste dagen kwamen gelijk de bijwerkingen (pijn aan baarmoeder, eierstokken en bekkenbodem, wat spierpijn/krampen wat hoofdpijn en wat somber) Op de 10de dag wilde ik gaan stoppen omdat ik vooral last h[lees meer...]ad van de bijwerkingen en het nog niet echt leek te helpen. Slapen leek wat beter te gaan maar de opvliegers waren er nog. Toch doorgezet en na twee weken leken de opvliegers ook wat te verminderen. Nu na ruim 6 weken gebruik ben ik erg tevreden. Het slapen blijft goed gaan, de opvliegers zijn zo goed als verdwenen en de bijwerkingen zijn verminderd tot een lichte buikpijn, dat is goed te verdragen. Vooral het weer gemakkelijk in kunnen slapen en het veel beter doorslapen is heel fijn, ik lig niet meer uren wakker per nacht! Ik ben blij dat ik het middel nu gebruik en wil het dan ook langere tijd gaan gebruiken. Mijn huisarts gaf aan dat dit goed mogelijk is.
25-09-2018

Overgang

Onbeheersbare Overmatige opvliegers. Sinds gebruik Femoston geen opvliegers meer. Totaal geen bijwerkingen.
16-09-2018

Overgang

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum