Femoston continu

estradiol / dydrogesteron continu

Bij  OvergangX

Premature menopauze (4 meningen)

Diane-35 (194 meningen)
Femoston (118 meningen)
Cyproteron/ethinylestradiol (15 meningen)
Angeliq (12 meningen)
Activelle (8 meningen)

25-09-2018

Overgang

Onbeheersbare Overmatige opvliegers. Sinds gebruik Femoston geen opvliegers meer. Totaal geen bijwerkingen.
16-09-2018

10-09-2018

Menopauze

Ik slik al enige tijd femoston 1/5. Ik word ondanks veel sporten en matig eten toch te zwaar. O.a dikke buik. Zonder hormoontherapie is geen optie omdat ik heel erg last heb van de overgang. Nu vraag ik me af heeft 0.5/2 zin ( om van die dikke buik af te komen), maar ik vraag me af of zo'n lage dosis werkt, zijn er vrouwen die deze lage dosering slikken en wat is hun ervar[lees meer...]ing?
27-04-2018

Overgang

Ik heb een jaar geleden femeston continu voorgeschreven gekregen omdat ik door een zware burnout op 47 jarige leeftijd gelijk volle bak in de overgang kwam. Met alle klachten die je je maar kon voorstellen, opvliegers, hartkloppingen nachtelijk transpireren, angsten, depressie, slapeloosheid entc etc, 15 kilo bijgekomen zonder dat mijn eetpatroon wat verandert en ik 4 ke[lees meer...]er per week sport. Van 56 kilo naar 71 kilo. Een zwaar drama voor mij. Mijn huisarts schreef me femeston continu voor en alle klachten zijn verdwenen. Alleen blijf ik een onregelmatige menstruatie houden, en als t zover is flink ook. Hoop dat die ook nog achterwege blijft dan ben ik helemaal blij. Mijn gewicht is niet meer toegenomen maar ik zal helaas moeten dealen met die +13klo. Die krijg ik er met geen mogelijkheid meer vanaf. Verder ben ik heel tevreden met t gebruik .
23-03-2018

Overgang

Slik nu sinds 3 dagen Femoston Continu. Ik heb mijn leven weer terug, op 20 maart is voor mij de lente weer begonnen :) De druk op mijn borst is weg. Hartbonzen/kloppingen zijn gestopt. Ik kan weer slapen. Nacht zweten/opvliegers gestopt. Mijn migraine aanvallen die ik bijna dagelijks had zijn weg. Mijn hoofd is weer helder, ik kan me weer concentreren. Mijn moehei[lees meer...]d is echt als sneeuw voor de zon verdwenen Maagklachten zijn voorbij. Opgeblazen gevoel idem Ik wou echt dat ik hier jaren eerder aan begonnen was.
16-09-2017

Overgang

Ik had enorm veel last van opvliegers, nachtzweten en slapeloosheid. Minder koffie, minder hete kruiden en minder alcohol en zeer veel beweging: het haalde allemaal niets uit. Ook rare hoofdklachten kreeg ik erbij. Mijn taille was weg en ondanks gezondere leefstijl toch maar liefst 8 kilo erbij in twee jaar tijd en een snelle huidveroudering. Ook voelde ik me vaak zonder [lees meer...]reden neerslachtig en angstig. Nu, na drie maanden femoston voel ik me weer meer de oude. Nachtzweten en opvliegers zijn verdwenen, hoofdklachten ook. Ik slaap meestal weer goed. Ik voel me minder neerslachtig en ik heb het idee dat mijn huid er ook zelfs weer wat beter uitziet. Gewicht kan ik niet zoveel van zeggen nog, maar er is in ieder geval niets bijgekomen. Ik ben er heel blij mee.
09-06-2017

Overgang

Deze medicatie helpt mij prima tegen overgangsklachten. Voor het gebruik enorm veel opvliegers en heel slecht slapen waardoor overdag goed functioneren (thuis en op werk) een hele opgave was. Deze klachten zijn na gebruik van femoston snel verdwenen. Wel last van lichte bijwerkingen zoals doorbraakbloedingen en gespannen borsten, maar dat vind ik geen probleem.
13-01-2017

Overgang

Mijn menstruatie is ineens gestopt op mijn 49e en 3 jaar later begon ik aan te komen en kreeg ik opvliegers. De opvliegers ‘s nachts waren zeer hevig, mijn lijf stond in felle brand zonder te zweten. Ik was een wrak, herkende mezelf niet meer. Ik kwam aan en had geen taille meer en mijn borsten groeide ook 70J!!!! Ik dacht echt dat mijn vrouwelijkheid over was totdat ik h[lees meer...]oorde van mijn werkgever dat er overgangsconsulentes waren die mij kon helpen. Zij heeft de menopauze aan mijn uitgelegd en wat het met je lichaam doet. Wat fijn en verhelderend was dat!!! Met haar advies heb ik een ander voedingspatroon gevolgd en gebruikte Dr. Vogels Kelpasan voor mijn schildklier. En een recept voor Femostan 1,0 mg. Na 2 weken merkte ik dat ik nog meer neerslachtig werd. Ipv boos zijn was ik verdrietig en wilde gewoon janken van ellende. Zij adviseerde om 0,5 mg te gaan slikken omdat ik “tenger” was. En dat was de truc! Na een tijd was ik afgevallen en voelde ik weer lekker in mijn vel en ik ging vrolijk verder met mijn leven. Ik heb verder geen bijwerkingen gehad! Na 2 jaar slikken ben ik gestopt zoals afgesproken, maar na 3 maanden voel ik me langzaam weer bar en boos. Ik krijg nu hete en koude opvliegers en ik ben zeer gevoelig en neerslachtig. Verschrikkelijk! Volgende week heb ik en afspraak bij de overgangsconsultente om te informeren over een plantaardig hormoon. Want ik kan niet verder zo met mijn werk, hobby, kinderen en man.

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (525) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum