Femoston continu

estradiol / dydrogesteron continu

Bij  OvergangX

Premature menopauze (4 meningen)

Diane-35 (194 meningen)
Femoston (121 meningen)
Cyproteron/ethinylestradiol (15 meningen)
Angeliq (12 meningen)
Activelle (8 meningen)

26-02-2020

Overgang

Hoi, graag wil ik mijn ervaring met Femoston delen. Ik slik Femoston al 18 jaar. Ben begonnen met 2/10 Daarna 1/10. Nu slik ik 1/5. Ik ben aan het afbouwen. Ben benieuwd hoe ik me voel als ik ga stoppen. Ik had verschijnselen zoals 20 opvliegers per dag en s,nachts ook vaak wakker door een opvlieger. Vergeetachtigheid en een depri gevoel. Snel huilen kwam er o[lees meer...]ok nog bij. Overgevoelig dus. Femoston heeft me echt geholpen . Kwaliteit van leven is echt beter. Voel me gelukkiger als ik het slik.
06-12-2019

Overgang

Ik heb GEEN bijwerkingen en die zijn ook NIET ernstig (immers niet aanwezig). Dat kan ik helaas niet goed invullen. Web-designer, dit kan beter! Slecht slapen, verstoorde temperatuurregulatie (opvliegers). Toen ik op mijn 56e in de overgang kwam kreeg ik hiermee te maken. Ik ben gestart met HRT, en dat werkt prima. Af en toe een week ingebouwd om na te gaan hoe het zond[lees meer...]er medicijn gaat. Tot nu toe in overleg met arts steeds besloten om door te gaan. Ik ben zelf erg benieuwd wat vrouwelijke artsen voor zichzelf kiezen.
29-07-2019

Overgang

Gebruik femoston continu inmiddels al vele jaren...naar volledige tevredenheid ...bijna al mijn overgangs klachten waren als sneeuw voor de zon verdwenen, alleen van slapeloosheid daar heb ik nog wel wat last van . Op mijn 50 e moest ik plotseling stoppen van mijn huisarts , hij vond dat ik deze pil al lang genoeg geslikt had...van de een op andere dag dus gestopt. Toen b[lees meer...]egon de ellende...ik kreeg naast alle overgangsverschijnselen ook een burnout, heel hevige paniekaanvallen en ben 5 jaar lang zwaar depresief geweest! Nu gebeurde er in die tijd heel veel tegelijk...ik verloor in een paar weken tijd veel dierbaren, mijn zoon had net een huis gekocht en raakte zonder werk ...toen ook mijn vader kwam te overlijden na een kort ziekbed en mijn liefste hond...was ik totaal gebroken...als je dan ook nog met zo’n enorme en plotselinge hormoonval te maken krijgt ...vind ik het ( inmiddels) meer verwonderlijk dat alles toen zo mis ging. Door veel te lezen ben ik tot voor mij zeer heldere inzichten gekomen...het plotseling stoppen van hormonen dat kan gewoonweg niet ....niet zonder gevolgen. Heb daarom weer om de pil gevraagd ...en slikte deze een 3 tal maanden, om de dag (omdat ik dacht dat dit beter zou zijn ...) maar dat werkte niet. ...Na uitgebreid gesprek met ( inmiddels een vrouwelijke! ) arts kwam zij met de conclusie, je moet het wel elke dag slikken anders heb je er geen baat bij... Dus daarmee begonnen. Toen ging er een nieuwe wereld voor mij open ...99 % van ALLE klachten verdwenen . Ik kon weer kleuren zien ...mijn lichaam en geest werden weer een...ik voelde mij als herboren ...op mijn 55 e ! eindelijk kon ik weer genieten van alles . Nu ben ik inmiddels alweer jaren verder ...8 jaar om precies te zijn...slik elke dag een (alleen dat ene ) pilletje en ik voel mij fantastisch ! Voor de rest slik ik nooit iets anders want ik ben geen medicijnen mens ...maar dit pilletje ...daar wil ik nooit meer zonder. Heb ook geen andere medicijnen nodig gehad totnutoe...ja eigenlijk zou ik iets tegen chronische bronchitis moeten innemen, een pil voor schildklier en een pil voor wat te hoog suiker (volgens artsen ) ...maar ik neem niets van dat alles ..Laat mij wel regelmatig controleren ...totnutoe was alles prima......ben ook bloeddonor en mijn bloeddruk is altijd prima ...(als die van een jonge vrouw ) Dus waarom zou ik naast de femoston nog andere medicatie ( met allerlei bijwerkingen waarvoor weer andere medicatie nodig is ) gaan gebruiken ? Dit is mijn persoonlijke mening ...en dit zijn mijn persoonlijke ervaringen, en ik besef heel goed ...dat dit niet voor iedereen is weggelegd ... ik voel mij daardoor wel een enorme geluksvogel.... en zing het iedere dag van de daken! Wens iedereen ditzelfde , maar bovenal veel wijsheid en veel geluk bij hun persoonlijke zoektocht en keuzes .
22-02-2019

Overgang

Al 20 jaar heb ik last van de overgang, m.n. slaapproblemen, heftige opvliegers 's nachts en depressieve gevoelens. Heb meerdere alternatieven gebruikt, maar die werken niet bij mij. Om toch meer kwaliteit van leven te hebben, uiteindelijk besloten Femoston conti te gaan gebruiken. Al snel bemerkte ik resultaat. Sliep vaak nachten door en geen opvliegers. Ook mijn haar vie[lees meer...]l niet meer uit. Helaas na 3 maanden komen de opvliegers weer in alle hevigheid terug.
22-02-2020

Tegen opvliegers
25-09-2018

Overgang

Onbeheersbare Overmatige opvliegers. Sinds gebruik Femoston geen opvliegers meer. Totaal geen bijwerkingen.
16-09-2018

24-02-2020

Overgang

Na 5 jaar rond te hebben gelopen met enorme opvliegers, en een altijd rood en nat hoofd, (waardoor weer vreselijk onzeker), nervositeit en hyperventileren zonder echte oorzaak, slecht slapen, enz. en mijn man, vrienden en collega's zelfs voorzichtig opperden 'dat ik misschien wel een burnout had', was ik er zo klaar mee dat ik mij ingelezen heb over hst, en naar de huisa[lees meer...]rts gestapt ben. Alle begrip en medewerking van haar kant, en ook een duidelijke uitleg over het gebruik van hst. Dezelfde dag ben ik al gestart met Femoston continu 1/5. De eerste twee weken had ik toch wel wat bijwerkingen , zoals misselijkheid, hoofdpijn hevige ' menstruatie pijn' (ben al 6jr niet meer ongesteld), vaginale pijn, en ik heb zelfs even gedacht om maar weer te stoppen. Huisarts gaf het advies om toch nog even door te zetten, en wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb! Heb gewoon géén opvliegers meer, mijn kleding en mijn haren blijven droog, ik ben weer stukken rustiger , slaap als een blok, en voel mij weer mezelf!! Heb nog wel (af&toe) een wat rood/warm gezicht krijg, maar geen zweet aanvallen meer. De menstruatie -en vaginale pijn zakt ook af. Ik ben blij met dit middel, en ga er absoluut mee door!
13-02-2020

Overgang

Na bijna 5 jaar geworsteld te hebben met vreselijk heftige overgangsklachten (altijd moe, heel veel opvliegers, slecht slapen, niet meer kunnen werken/ burn-out klachten) op 54-jarige leeftijd toch besloten te beginnen met hormoontherapie. Bijna vanaf dag 1 merkte ik positief verschil. De opvliegers werden meteen minder en waren binnen een week/ twee weken zo goed als verd[lees meer...]wenen. Depressieve gevoelens namen af. De rust keerde terug en ook kreeg ik langzaam aan weer meer energie. Nu, na 1 jaar slikken, nog steeds eigenlijk geen last meer van opvliegers. Nog wel af en toe beetje last van stemmingswisselingen. Dat leek na gebruik van ongeveer 10 maanden weer wat terug te komen. Maar kan ook aan periode van het jaar liggen (einde van de winter...). Al met al dus erg blij met dit medicijn. Het risico op ernstige ziektes is wel een reden van zorg, ik ben daar toch wel zeer bewust van... Maar het leven met depressie, burn-out, en allesoverheersende opvliegers was ook geen leven meer. Ik ben van plan nog zeker een aantal jaar door te slikken en pas op een ‘rustiger ‘ moment in mijn leven het afbouwen te gaan overwegen. Nu eerst mijn leven weer een beetje op de rit krijgen en houden ;-) Ik wens iedereen herleven sterkte met de keuze!
05-01-2020

Overgang

Sinds 3 maanden gebruik ik femoston 0,5/2,5. Dit voornamelijk om opvliegers en daardoor erg slecht slapen tegen te gaan. Daarnaast veel minder last van spier- en gewrichtspijn. Voor de start van deze pillen had ik een half jaar niets genomen, had een eerdere periode van inname van femoston (1/5) achter de rug (een jaar lang) Daar was ik abrupt mee gestopt, en dat was ni[lees meer...]et zo’n goed idee. Na 6 weken bleken de pillen volledig uitgewerkt en ging ik met vol vermogen de opvliegers in. Voor nu ben ik weer aan het afbouwen en ben van 6 dagen 1 pil, 1 dag niet, naar 4 dagen , 1 dag niet nu naar 2 dagen, 1 dag niet gegaan in 6 weken tijd. En eigenlijk bevalt deze dosering me wel goed. Het zou fijn zijn als ik er mee kon stoppen natuurlijk, en dat gaat binnen nu een een half jaar ook zeker gebeuren. Waarom schrijf ik dit? Omdat ik zelf bijna niets kan vinden op het internet over afbouwen van deze medicatie en hoe en hoe lang je dit dan doet. De huisarts wist er ook niets zinnigs over te zeggen.
13-02-2020

Overgang

Femoston 1/10 bleek voor mij niet de goede dosering. Ik had meer nodig. Het is een lange weg geweest. Nu gebruik ik 1mg progynova (estradiol) en femoston 1/5. De voornaamste klachten (hevige spier- en gewrichtspijn en depressieve stemmingen) zijn weg en dat is fantastisch. Ik voelde me een wrak en nu leef ik weer. Toch gaat op de achtergrond de overgang door want er zijn n[lees meer...]og zeker hormoongerelateerde klachten. Ik kijk graag naar de voorlichtingsfilmpjes van menopauze op youtube en denk erover een consult bij haar aan te vragen. Ze is oprecht geweldig. Begin bij het begin. Aanrader voor als je alles wil weten. Zo kom je voorbereid bij je dokter. Succes allemaal👍🏻❤️
14-05-2019

Overgang

Ik vind het een fantastisch preparaat. Mijn overgangsklachten verdwenen als sneeuw voor de zon en heb helemaal geen laat van bijwerkingen.
08-10-2018

Overgang

Ik ben met femoston continu begonnen ivm slecht slapen en hevig gewrichtspijn , na een week slikken begon bij mij de haaruitval, ben nog een paar weken hiermee doorgegaan tot ik zeker wist dat het haaruitval vd tabletten kwam en daar nu mee gestopt.
28-09-2018

Overgang

Al 15 jaar last van opvliegers en allerlei andere overgangsklachten. Ook slecht slapen en dat werd steeds erger. In overleg met huisarts Femoston 1/5 mg gaan gebruiken. De eerste dagen kwamen gelijk de bijwerkingen (pijn aan baarmoeder, eierstokken en bekkenbodem, wat spierpijn/krampen wat hoofdpijn en wat somber) Op de 10de dag wilde ik gaan stoppen omdat ik vooral last h[lees meer...]ad van de bijwerkingen en het nog niet echt leek te helpen. Slapen leek wat beter te gaan maar de opvliegers waren er nog. Toch doorgezet en na twee weken leken de opvliegers ook wat te verminderen. Nu na ruim 6 weken gebruik ben ik erg tevreden. Het slapen blijft goed gaan, de opvliegers zijn zo goed als verdwenen en de bijwerkingen zijn verminderd tot een lichte buikpijn, dat is goed te verdragen. Vooral het weer gemakkelijk in kunnen slapen en het veel beter doorslapen is heel fijn, ik lig niet meer uren wakker per nacht! Ik ben blij dat ik het middel nu gebruik en wil het dan ook langere tijd gaan gebruiken. Mijn huisarts gaf aan dat dit goed mogelijk is.
10-03-2020

Overgang

In depressie geraakt door, wat achteraf bleek, overgang. Eerst door gynaecoloog anticonceptiepil zoely verstrekt gekregen. Na twee weken sliep ik weer, geen opvliegers en emotionele buien meer. Moest hier echter na een jaar mee stoppen en na twee weken ging het weer bergafwaarts. Hierop met femoston continu begonnen. Merkte na twee weken weer verbetering en voel me hier [lees meer...]goed bij. Alleen pijnlijke borsten voornamelijk aan 1 kant. Inwendig is de borst hard en gespannen. Duurt nu al een maand of 5 maar wil niet meer terug naar af. Kijk het nog even aan en ga anders een keer voor een borstonderzoek.
09-04-2019

Overgang

Ik zit nu in week 5 van femoston 1 /10. Vanaf week 2 geen opvliegers meer en slaap een stuk beter. Maar ik heb wel hevige hoofdpijn en buikkramp. Mijn buik voelt constant alsof je net voor een menstruatie zit, opgeblazen. Wie herkend dit? Ik twijfel of er mee door zal gaan, men zegt dat de bijwerkingen met 2 a 3 maanden verminderen....

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum