Femoston continu

estradiol / dydrogesteron continu

Bij  OvergangX

Premature menopauze (4 meningen)

Diane-35 (194 meningen)
Femoston (118 meningen)
Cyproteron/ethinylestradiol (15 meningen)
Angeliq (12 meningen)
Activelle (8 meningen)

20-08-2019

Overgang

ik ben eigenlijk vervroegd in de overgang, was nooit heel erg vruchtbaar (met altijd onregelmatige cycli). omdat ik eerst een laparoscopie had gehad, dacht ik: het duurt even voor ik terug ongesteld wordt. maar het is na de operatie nooit meer goed gekomen. dan na jaren (ik miste mijn ongesteldheid niet echt en mijn relatie zat niet goed) toch maar nagevrgd hoe dat nu zat[lees meer...]. mssch schade geleden door de operatie? ik was oa door stress en aanleg, in die jaren ook veel vermagerd. maar acheteraf gezien is dit deels logisch omdat ik geen vrouwelijke hormonen of bijna niet meer had in mijn lijf. na veel 5en en 6en aangedrongen op een hormonaal middel. een gewone pil voelde me ik niet goed bij. zelf wat opgezocht en hierbij uit gekomen. heel erg is de kwestie dat ik door jarenlang geen menstruatie te hebben op te jonge leeftijd, en mijn gewichtprobleem, al ernstige osteoporose heb. dit middel zou hierbij ook moeten helpen. ik neem het nog niet lang, maar ben wel relatief tevreden. niet teveel bijwerkingen en voel me ergens stabieler. slapen gaat wat beter. een VRAAG echter: zijn er mensen die dit terugbetaald krijgen? wegens osteoporose bijvoorbeeld? en hoe geraken jullie aan vervolgvoorschriften? dit is op voorschrift gegaan via een gynaecoloog. passeren jullie telkense hierlangs? of huisarts? of is er een andere mogelijkheid (bvb via de apotheek waar je al een voorschrift gebruikte) ik wens in elk geval alle vrouwen met hormonale problemen wat dan ook, een hart onder de riem te steken. vaak wordt je misbegrepen door omgeving EN door andere vrouwen. veel moet je zelf uitzoeken, en de oplossing is toch persoonlijk. experts en artsen zien vaak (belangrijke) dingen over het hoofd. en je moet het probleem ook in zijn geheel bekijken naar je persoonn, fysieke achtergrond, emotioneel,.... niet simpel - zeker niet in deze maatschappij
03-07-2019

Overgang

Zeer blij mee, de bijwerkingen die ik had zijn na een maand verdwenen. Geen last meer van opvliegers en kan weer slapen in de nacht. Volgens mij ben ik niks aangekomen.
23-01-2020

Overgang

Ik ben 46 en heb al twee jaar last van de overgangsklachten: opvliegers, incontinentie, geen libido, brain fog (vergeetachtigheid, verwardheid), slecht slapen, stemmingswisselingen (woedeuitbarstingen) en het lukte niet meer om een drukke baan met kinderen te combineren. Burn out uitgesloten samen met de huisarts. Rustiger aan gaan doen op het werk. En leefstijl aanpassing[lees meer...]en (op gebied van eten, slapen, sporten). Vervolgens gestart met zoely maar dat deed erg weinig. Nu 4 maanden Femoston 1/5. De bijwerkingen zijn voor mij dusdanig dat ik het niet meer wil gebruiken. Vooral erge acne over mijn hele gezicht, grote onderhuidse ontstekingen, en heel pijnlijke borsten gedurende 2 weken van de “cyclus”. Mijn huid ziet er niet meer uit en dat helpt natuurljk niet. Daar staat tegenover dat de opvliegers minder heftig zijn, maar ze zijn er nog steeds en even vaak. Andere klachten zijn niet verminderd. Kortom: voor mij geen geslaagd medicijn.
27-04-2018

Overgang

Ik heb een jaar geleden femeston continu voorgeschreven gekregen omdat ik door een zware burnout op 47 jarige leeftijd gelijk volle bak in de overgang kwam. Met alle klachten die je je maar kon voorstellen, opvliegers, hartkloppingen nachtelijk transpireren, angsten, depressie, slapeloosheid entc etc, 15 kilo bijgekomen zonder dat mijn eetpatroon wat verandert en ik 4 ke[lees meer...]er per week sport. Van 56 kilo naar 71 kilo. Een zwaar drama voor mij. Mijn huisarts schreef me femeston continu voor en alle klachten zijn verdwenen. Alleen blijf ik een onregelmatige menstruatie houden, en als t zover is flink ook. Hoop dat die ook nog achterwege blijft dan ben ik helemaal blij. Mijn gewicht is niet meer toegenomen maar ik zal helaas moeten dealen met die +13klo. Die krijg ik er met geen mogelijkheid meer vanaf. Verder ben ik heel tevreden met t gebruik .
16-09-2017

Overgang

Ik had enorm veel last van opvliegers, nachtzweten en slapeloosheid. Minder koffie, minder hete kruiden en minder alcohol en zeer veel beweging: het haalde allemaal niets uit. Ook rare hoofdklachten kreeg ik erbij. Mijn taille was weg en ondanks gezondere leefstijl toch maar liefst 8 kilo erbij in twee jaar tijd en een snelle huidveroudering. Ook voelde ik me vaak zonder [lees meer...]reden neerslachtig en angstig. Nu, na drie maanden femoston voel ik me weer meer de oude. Nachtzweten en opvliegers zijn verdwenen, hoofdklachten ook. Ik slaap meestal weer goed. Ik voel me minder neerslachtig en ik heb het idee dat mijn huid er ook zelfs weer wat beter uitziet. Gewicht kan ik niet zoveel van zeggen nog, maar er is in ieder geval niets bijgekomen. Ik ben er heel blij mee.
28-05-2019

Overgang

Ik slik nu 1 jaar femoston en ben er ontzettend blij mee. Hiervoor heb ik een aantal jaren gelopen met heftige opvliegers 's nachts en overdag, altijd moe, energieloos en had ontzettend veel onverklaarbare pijn in mijn lichaam. Ik heb veel gedokterd en voelde mij zo onbegrepen. Heb ook veel verschillende homeopathische middelen uitgeprobeerd maar dat hielp steeds maar voo[lees meer...]r even. Toen ik begon met slikken duurde een aantal weken, maar nu zijn alle klachten verdwenen en voel ik mij weer als vanouds, al ben ik wel iets aangekomen maar dat heb ik er graag voor over want ik heb mijn leven weer terug.
14-10-2019

Overgang

Na enkelebweken waren opvliegers weg, heerlijk weer slapen s nachts. Mentaal helaas nog wel behoorlijk up en down.
01-05-2019

Overgang

Vanaf de eerste dag dat ik Femoston innam werd ik duizelig en misselijk. Vervolgens kreeg ik hele onrustige gevoelens en voelde mij vreselijk nerveus terwijl ik dit nooit heb. Omdat ik ook behoorlijke hartkloppingen kreeg ben ik na 2 weken gestopt met Femoston. De gynaecoloog vertelde dat ik even moest doorzetten en dat de bijwerkingen dan wel minder zouden worden. In mi[lees meer...]jn geval vond ik het niet verantwoordelijk om door te gaan. Ik voelde mij de hele dag zo ziek dat ik toch gestopt ben. Erg jammer want hoe ga ik nu verder met de opvliegers en gejaagdheid.
24-04-2019

Overgang

Hier hetzelfde probleem Ook weken lang menstruatie buikpijn Toch doorgegaan met slikken gemist in Hele vervelende bloedingen kan niet naar me werk Nu gestopt na 4 maanden Hoop dat ik wat anders kan krijgen Ben erg verdrietig angstig en geen zin nergens in
01-04-2019

Overgang

Na jaren van van ongemak in de vorm van behoorlijke stemmingswisselingen, huilbuien en vermoeidheid, 4 weken geleden begonnen femoston te slikken. Syptomen verergeren en ik ben nu helemaal van de leg. Energieloos!.. zo'n zwaar hoofd en tintelingen in mijn lijf...en tegelijkertijd een opgefokt gevoel dat ik ben gaan halveren. Idd.naar de supermarkt is al teveel. Twijfel o[lees meer...]f ik zal stoppen. Binnenkort overleg met h.a.
09-04-2019

Overgang

Ik zit nu in week 5 van femoston 1 /10. Vanaf week 2 geen opvliegers meer en slaap een stuk beter. Maar ik heb wel hevige hoofdpijn en buikkramp. Mijn buik voelt constant alsof je net voor een menstruatie zit, opgeblazen. Wie herkend dit? Ik twijfel of er mee door zal gaan, men zegt dat de bijwerkingen met 2 a 3 maanden verminderen....
09-06-2017

Overgang

Deze medicatie helpt mij prima tegen overgangsklachten. Voor het gebruik enorm veel opvliegers en heel slecht slapen waardoor overdag goed functioneren (thuis en op werk) een hele opgave was. Deze klachten zijn na gebruik van femoston snel verdwenen. Wel last van lichte bijwerkingen zoals doorbraakbloedingen en gespannen borsten, maar dat vind ik geen probleem.
28-09-2018

Overgang

Al 15 jaar last van opvliegers en allerlei andere overgangsklachten. Ook slecht slapen en dat werd steeds erger. In overleg met huisarts Femoston 1/5 mg gaan gebruiken. De eerste dagen kwamen gelijk de bijwerkingen (pijn aan baarmoeder, eierstokken en bekkenbodem, wat spierpijn/krampen wat hoofdpijn en wat somber) Op de 10de dag wilde ik gaan stoppen omdat ik vooral last h[lees meer...]ad van de bijwerkingen en het nog niet echt leek te helpen. Slapen leek wat beter te gaan maar de opvliegers waren er nog. Toch doorgezet en na twee weken leken de opvliegers ook wat te verminderen. Nu na ruim 6 weken gebruik ben ik erg tevreden. Het slapen blijft goed gaan, de opvliegers zijn zo goed als verdwenen en de bijwerkingen zijn verminderd tot een lichte buikpijn, dat is goed te verdragen. Vooral het weer gemakkelijk in kunnen slapen en het veel beter doorslapen is heel fijn, ik lig niet meer uren wakker per nacht! Ik ben blij dat ik het middel nu gebruik en wil het dan ook langere tijd gaan gebruiken. Mijn huisarts gaf aan dat dit goed mogelijk is.
14-05-2019

Overgang

Ik vind het een fantastisch preparaat. Mijn overgangsklachten verdwenen als sneeuw voor de zon en heb helemaal geen laat van bijwerkingen.
08-10-2018

Overgang

Ik ben met femoston continu begonnen ivm slecht slapen en hevig gewrichtspijn , na een week slikken begon bij mij de haaruitval, ben nog een paar weken hiermee doorgegaan tot ik zeker wist dat het haaruitval vd tabletten kwam en daar nu mee gestopt.
05-01-2020

Overgang

Sinds 3 maanden gebruik ik femoston 0,5/2,5. Dit voornamelijk om opvliegers en daardoor erg slecht slapen tegen te gaan. Daarnaast veel minder last van spier- en gewrichtspijn. Voor de start van deze pillen had ik een half jaar niets genomen, had een eerdere periode van inname van femoston (1/5) achter de rug (een jaar lang) Daar was ik abrupt mee gestopt, en dat was ni[lees meer...]et zo’n goed idee. Na 6 weken bleken de pillen volledig uitgewerkt en ging ik met vol vermogen de opvliegers in. Voor nu ben ik weer aan het afbouwen en ben van 6 dagen 1 pil, 1 dag niet, naar 4 dagen , 1 dag niet nu naar 2 dagen, 1 dag niet gegaan in 6 weken tijd. En eigenlijk bevalt deze dosering me wel goed. Het zou fijn zijn als ik er mee kon stoppen natuurlijk, en dat gaat binnen nu een een half jaar ook zeker gebeuren. Waarom schrijf ik dit? Omdat ik zelf bijna niets kan vinden op het internet over afbouwen van deze medicatie en hoe en hoe lang je dit dan doet. De huisarts wist er ook niets zinnigs over te zeggen.

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (525) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum