Ervaringen met Livial

Overgang (49 meningen)
Endometriose (3 meningen)
Premature menopauze (2 meningen)

30-03-2014 | Vrouw | 58
Overgang
Ik gebruik nu sinds 27 maanden livial en ben er dolblij mee. Ik ben bijna 59 jaar en sinds 9 jaar in de overgang. Vooral de laatste 5 jaar heb ik erg veel klachten gehad zoals; erge vermoeidheid, blaasontstekingen, hartkloppingen, druk op de borst, me niet in evenwicht voelen, angstig en opvliegers die de laatste 4 jaar al wel flink aan 't afnemen waren. Afgelopen w[lees meer...]inter heb ik geprobeerd Livial af te bouwen door de dosis te halveren. Na 2 maanden was ik weer terug bij af, ik heb 't nog 3 weken geprobeerd maar ben toen toch weer begonnen, ik moet wel 4 dagen per week werken en kan niets 's'middags als een oude vrouw op de bank gaan liggen. Er blijft echter toch altijd een stemmetje in mijn hoofd zeggen dat 't beter is niet te gebruiken omdat je kans op borstkanker groter is. Heb nu met mijn huisarts afgesproken 't nog een jaar te nemen.

25-03-2014 | Vrouw | 49
Menopauze
Ik ben vandaag begonnen met Livial/tibolon. Ben 49 jaar en menstrueer nu een jaar niet. Heb last van opvliegers vooral in de nacht, veel gewrichtsklachten, gevoelsarmoe en een droge vagina en helemaal geen of minimale libido. Heb wel twijfels na alle verhalen gelezen te hebben of ik het moet slikken. heb uren zitten lezen over toevoeging van hormonen en de mogelijke bijwer[lees meer...]kingen. Maar heb besloten om het een kans te geven. Ik zal mijn ervaringen plaatsen. Vandaag voor het eerst ingenomen, ben benieuwd.

20-01-2014 | Vrouw | 43
Menopauze
Ik had in 2009 iedere 20 minuten een joekel van een opvlieger, dag en nacht achter elkaar. Slecht slapen, slecht humeur en slecht functioneren waren het gevolg. De gyneacoloog heeft toen livial voorgeschreven. Idd het middel werkte goed. De opvliegers kwamen ipv iedere 20 minuten ieder uur en waren veel minder heftig van aard. Kon ook beter slapen. Echter toen ik mijn cho[lees meer...]lesterol liet meten, bleken de waarden ineens schrikbarend hoog te zijn. Totaal cholesterol was 8.1, HDL 1.0, LDL 6.5 en ratio kwam uit op 8.1. Waarden waarvoor ik naar de internist werd gestuurd. Die suggereerde om eens te stoppen met de livial en na 3 mnd weer eens cholesterol te laten prikken. En zie daar, de waarden waren idd na 3 maanden weer als voor de livial: TC 5.6, HDL 1.1, LDL 3.4 en RATIO 5.1. Een enorme opluchting, helaas keerde ook de heftige frequentie van de opvliegers terug. Met de famosan van dr Vogel zijn ze nu redelijk onder controle. Heb nu na 10 jaren opvliegers ze iedere 2 uur ook s nachts. Is wat mij betreft prima mee te leven. Daarbij ben ik blij dat ik mijn snor en baard kwijt ben, die ik met de livial behoorlijk had. Kreeg zelfs haren op mijn tepels. Nee voor mij geen Livial meer. Zeker omdat het ook een verhoogde kans op borstkanker geeft. Ik wil de gebruiksters van Livial zeker aanraden om vooraf en tijdens het gebruik de cholesterolwaarden te laten controleren

09-01-2014 | Vrouw | 65
tibolon (2,5mg)
Overgang
Ik nam dit medicijn al zeker 10 jaar. Ik was er zeer tevreden over. Geen gewichtstoename, wl beter humeur, zelfverzekerder, geen opvliegers meer, geen nachtelijk zweten, goed libido, geenn huidveroudering (iedereen schatte me soms tot 10 jaar jonger). Nu ik 65 ben geworden zegde de gynaecoloog van er mee te stoppen omdat het risico op borstkanker verhoogd. Ben in november [lees meer...]2013 gestopt. Nu 2 maanden later voel ik me ellendig, geen kracht meer, depressief, opvliegers, nachtelijk zweten, enz. enz. Ik voel me 10 jaar ouder ...Wat moet men nu geloven : kan men echt kanker krijgen van dit medicijn??? Ik zou het zo graag terug innemen want het leven is een stuk mooier en eenvoudiger.

12-09-2013 | Vrouw | 58
Afslanken - overgewicht
ik neem sinds enkele weken livial en heb bijna geen last meer van die warmte opwellingen. Gewoon goed kunnen slapen en niet te veel zweten overdag dat is veel beter . Hopelijk blijft alles zo en geen extra kilo's en ik neem nog 2 pillen voor mijn knieën en het gaat. Daarvoor heb ik van alles uitgeprobeerd en na enkele dagen was het weer van dat . Nu is het beter. m-je

08-09-2013 | Vrouw | 58
Overgang
Ik slikt al 15 jaar livial, voel me heel goed, geen overgangsklachten, weinig rimpels, is overal goed voor, botten, haren, ben ook niet dikker geworden, ik blijf hiermee doorgaan(kan volgens mijn huisarts helemaal geen kwaad, als je maar niet rookt)kan het iedereen aanraden, nu lees ik weer ,door kunstmatig toediening van oestrogeen veel minder kans op Alzheimer👍

09-07-2013 | Vrouw | 47
Overgang
Ik slik nu een aantal maanden Livial, heerlijk hoe ik me voel. Geen last meer van opvliegers, depressiviteit en al die andere ongein. Helaas wel een aantal kilo"s erbij.Maar nu op naar meer beweging. Ik zag het niet meer zitten,maar nu met die hormonen voel ik me weer goed. Ook al zal het niet goed zijn om dit te slikken.

08-07-2013 | Man | 60
tibolon
ik neem livial nu al 8 jaar en ben zeer tevreden! geen bijwerkingen ! ik ben op mijn 40ste in de vervroegde menopauze gekomen , ik heb tien jaar een lijdens weg gehad van opvliegers, droogte , slecht humeur , geen kracht meer gewoon t vrouw zyn verliezen ! dan ben ik op mijn 52ste livial gaan gebruiken en in een mum van ty was ik weer de oude plezante ria ! ik wil t n[lees meer...]og niet opgeven met livial maar nu maak ik me zorgen omdat ik hier lees dat je er kanker van kan krygen! ik sukkel nu wel met haarverlies sinds half mei , ik ga t laten onderzoeken door een dermatologe en zien we wel van wat t komt ! mis wel door t hormoon livial want ik heb een vriendien en die heeft heel veel haar verloren door een hormoon te nemen tegen de overgang teveel mannelijke hormonen zaten erin ! ik heb de laatste tyd veel stress gehad en andere medicatie moeten nemen miss komt de haar uitval daarvan ? maar livial is t hulp middel dat mij van al mijn problemen heeft gered dank zy mijn dr gynecoloog chaban ! ik ga toch nog een paar jaren proberen met livial ik voel mij nog te jong en goed om als een uitgebluste doos te leven ! wordt vervolgt na onderzoek haar uitval !

01-06-2013 | Vrouw | 60
Overgang
Ik heb vanaf mijn 52 ste al last van opvliegers en wel zodanig dat ik niet kon functioneren als leerkracht voor de klas en s nachts geen oog dicht deed. Vreselijke zweetaanvallen. Sinds ik livial gebruik heb ik nergens geen last meer van. Met de gynaecoloog afgesproken dat ik met mijn 60ste zou stoppen. Dat was afgelopen februari. Ik kreeg in alle hevigheid de klachten wee[lees meer...]r terug. Nu sinds een aantal weken weer aan de livial en langzaam beginnen de klachten te verminderen. Ik weet dat je van livial kanker kunt krijgen dus ik zal het niet langer gebruiken dan nodig is. Ik heb nu met de huisarts afgesproken dat ik het middel nog tot mijn 62ste slik en dan zal stoppen. Dan stop ik namelijk ook met werken.

05-05-2013 | Vrouw | 60
tibolon
Hallo Ik ben 60 zit in de overgang al vanaf dat ik 40 ben. Dat denk ik omdat ik toen al last had van wisselende menstruatie perioden. Gauw boos enz. Nu 20 jaar verder is alles verergerd. Ik zou wel de hormonen willen slikken maar ik ben bang voor die enge ziekte..... K.....! Maar nu bestaan er Bio-Indentieke hormonen is er iemand die dit gebruikt voor een langere perio[lees meer...]de??? Heeft het baat en heeft men al bijwerkingen opgemerkt. Wie kan mij helpen. Ik heb 3 kinderen waar ik nog leuke dingen mee wil gaan doen, maar door de vele klachten zoals veel pijn van de gewrichten en vooral mijn onderrug en knie wordt het geblokkeerd. En de Bio-Indentieke hormonen die zijn zooo duur. Maar wil het wel proberen. Hoop dat er iemand is die mij zijn ervaringen kan vertellen. Groetjes F

02-05-2013 | Vrouw | 47
Artrose
Tob al jaren met gewrichtsklachten en de overgang. Kan vaak heel moeilijk lopen door pijn in knieen en voeten door de artrose. Nu livial gekregen in de hoop dat het lopen een beetje makkelijker gaat.Tevens ook heel veel overgangsklachten., zweetaanvallen , slapeloze nachten.Ik hoop dat dit tabletje wat gaat doen, ook al is het slecht.

01-05-2013 | Vrouw | 47
Overgang
Ik slik dit nu een aantal dagen i.v.m gewrichtsklachten, zweetaanvallen en alles wat je maar kan bedenken wat met de overgang te maken heeft. Ik tob al jaren met die klachten,maar was het zo zat,hopen dat dit helpt. Ook slik ik cholestagel.

17-04-2013 | Vrouw | 52
tibolon
Ik neem nu voor de derde dag Livial en ik voel me al veel beter. Minder opvliegers en voel me al veel beter gehumeurd. Want door de slapeloosheid was ik oververmoeid, werd ik depressief, kreeg maagklachten, weende veel. En nu na 3 dagen voel ik me al veel beter. Van de nadelen weet ik nog niks, ik kom later terug om daarover iets te zeggen. Zjjn er vrouwen die ook een ha[lees meer...]lf pilletje per dag nemen? Ik neem medicijnen voor de bloeddruk, traagwerkende schildklier en voor de cholesterol. Plus nog tal van vitamine supplementen.

24-03-2013 | Vrouw | 65
tibolon
oit aan begonnen als hulp bij de overgang en slik het nu al 20 jaar,helemaal tevreden mee, minder rimpels veel energie en voel me er prima bij, volgens de huisarts is het oke,als ik het zelf wil blijven slikken.

04-03-2013 | Vrouw | 54

20-12-2012 | Vrouw | 49
Endometriose
Na bijna te zijn overleden aan allerlei ontstekingen in mijn bui door ernstige endometriose, heb ik bijna direct overgangsverschijnselen gekregen, met 22 opvliegers per dag, gemiddeld. Ik heb eerst een biologisch hormoon geslikt, maar binnen 3 weken kreeg ik bijwerkingen. Daarna overgegaan op Livial. Ik slik het zo lang, omdat er in de familie ook erfelijke osteoporose[lees meer...] voorkomt bij de vrouwen. De enige (nare) bijwerking is haargroei in mijn gezicht, op mijn kin. Het kan erger, ik ben gelukkig blond, maar ik moet wel meerdere keren per week met mijn pincet aan de slag.