Overgang (45 meningen)
Endometriose (3 meningen)
Premature menopauze (2 meningen)

12-09-2013 | Vrouw | 58
Afslanken - overgewicht
ik neem sinds enkele weken livial en heb bijna geen last meer van die warmte opwellingen. Gewoon goed kunnen slapen en niet te veel zweten overdag dat is veel beter . Hopelijk blijft alles zo en geen extra kilo's en ik neem nog 2 pillen voor mijn knieën en het gaat. Daarvoor heb ik van alles uitgeprobeerd en na enkele dagen was het weer van dat . Nu is het beter. m-je

08-09-2013 | Vrouw | 58
Overgang
Ik slikt al 15 jaar livial, voel me heel goed, geen overgangsklachten, weinig rimpels, is overal goed voor, botten, haren, ben ook niet dikker geworden, ik blijf hiermee doorgaan(kan volgens mijn huisarts helemaal geen kwaad, als je maar niet rookt)kan het iedereen aanraden, nu lees ik weer ,door kunstmatig toediening van oestrogeen veel minder kans op Alzheimer👍

09-07-2013 | Vrouw | 47
Overgang
Ik slik nu een aantal maanden Livial, heerlijk hoe ik me voel. Geen last meer van opvliegers, depressiviteit en al die andere ongein. Helaas wel een aantal kilo"s erbij.Maar nu op naar meer beweging. Ik zag het niet meer zitten,maar nu met die hormonen voel ik me weer goed. Ook al zal het niet goed zijn om dit te slikken.

08-07-2013 | Man | 60
tibolon
ik neem livial nu al 8 jaar en ben zeer tevreden! geen bijwerkingen ! ik ben op mijn 40ste in de vervroegde menopauze gekomen , ik heb tien jaar een lijdens weg gehad van opvliegers, droogte , slecht humeur , geen kracht meer gewoon t vrouw zyn verliezen ! dan ben ik op mijn 52ste livial gaan gebruiken en in een mum van ty was ik weer de oude plezante ria ! ik wil t n[lees meer...]og niet opgeven met livial maar nu maak ik me zorgen omdat ik hier lees dat je er kanker van kan krygen! ik sukkel nu wel met haarverlies sinds half mei , ik ga t laten onderzoeken door een dermatologe en zien we wel van wat t komt ! mis wel door t hormoon livial want ik heb een vriendien en die heeft heel veel haar verloren door een hormoon te nemen tegen de overgang teveel mannelijke hormonen zaten erin ! ik heb de laatste tyd veel stress gehad en andere medicatie moeten nemen miss komt de haar uitval daarvan ? maar livial is t hulp middel dat mij van al mijn problemen heeft gered dank zy mijn dr gynecoloog chaban ! ik ga toch nog een paar jaren proberen met livial ik voel mij nog te jong en goed om als een uitgebluste doos te leven ! wordt vervolgt na onderzoek haar uitval !

01-06-2013 | Vrouw | 60
Overgang
Ik heb vanaf mijn 52 ste al last van opvliegers en wel zodanig dat ik niet kon functioneren als leerkracht voor de klas en s nachts geen oog dicht deed. Vreselijke zweetaanvallen. Sinds ik livial gebruik heb ik nergens geen last meer van. Met de gynaecoloog afgesproken dat ik met mijn 60ste zou stoppen. Dat was afgelopen februari. Ik kreeg in alle hevigheid de klachten wee[lees meer...]r terug. Nu sinds een aantal weken weer aan de livial en langzaam beginnen de klachten te verminderen. Ik weet dat je van livial kanker kunt krijgen dus ik zal het niet langer gebruiken dan nodig is. Ik heb nu met de huisarts afgesproken dat ik het middel nog tot mijn 62ste slik en dan zal stoppen. Dan stop ik namelijk ook met werken.

05-05-2013 | Vrouw | 60
tibolon
Hallo Ik ben 60 zit in de overgang al vanaf dat ik 40 ben. Dat denk ik omdat ik toen al last had van wisselende menstruatie perioden. Gauw boos enz. Nu 20 jaar verder is alles verergerd. Ik zou wel de hormonen willen slikken maar ik ben bang voor die enge ziekte..... K.....! Maar nu bestaan er Bio-Indentieke hormonen is er iemand die dit gebruikt voor een langere perio[lees meer...]de??? Heeft het baat en heeft men al bijwerkingen opgemerkt. Wie kan mij helpen. Ik heb 3 kinderen waar ik nog leuke dingen mee wil gaan doen, maar door de vele klachten zoals veel pijn van de gewrichten en vooral mijn onderrug en knie wordt het geblokkeerd. En de Bio-Indentieke hormonen die zijn zooo duur. Maar wil het wel proberen. Hoop dat er iemand is die mij zijn ervaringen kan vertellen. Groetjes F

02-05-2013 | Vrouw | 47
Artrose
Tob al jaren met gewrichtsklachten en de overgang. Kan vaak heel moeilijk lopen door pijn in knieen en voeten door de artrose. Nu livial gekregen in de hoop dat het lopen een beetje makkelijker gaat.Tevens ook heel veel overgangsklachten., zweetaanvallen , slapeloze nachten.Ik hoop dat dit tabletje wat gaat doen, ook al is het slecht.

01-05-2013 | Vrouw | 47
Overgang
Ik slik dit nu een aantal dagen i.v.m gewrichtsklachten, zweetaanvallen en alles wat je maar kan bedenken wat met de overgang te maken heeft. Ik tob al jaren met die klachten,maar was het zo zat,hopen dat dit helpt. Ook slik ik cholestagel.

17-04-2013 | Vrouw | 52
tibolon
Ik neem nu voor de derde dag Livial en ik voel me al veel beter. Minder opvliegers en voel me al veel beter gehumeurd. Want door de slapeloosheid was ik oververmoeid, werd ik depressief, kreeg maagklachten, weende veel. En nu na 3 dagen voel ik me al veel beter. Van de nadelen weet ik nog niks, ik kom later terug om daarover iets te zeggen. Zjjn er vrouwen die ook een ha[lees meer...]lf pilletje per dag nemen? Ik neem medicijnen voor de bloeddruk, traagwerkende schildklier en voor de cholesterol. Plus nog tal van vitamine supplementen.

24-03-2013 | Vrouw | 65
tibolon
oit aan begonnen als hulp bij de overgang en slik het nu al 20 jaar,helemaal tevreden mee, minder rimpels veel energie en voel me er prima bij, volgens de huisarts is het oke,als ik het zelf wil blijven slikken.

04-03-2013 | Vrouw | 54

20-12-2012 | Vrouw | 49
Endometriose
Na bijna te zijn overleden aan allerlei ontstekingen in mijn bui door ernstige endometriose, heb ik bijna direct overgangsverschijnselen gekregen, met 22 opvliegers per dag, gemiddeld. Ik heb eerst een biologisch hormoon geslikt, maar binnen 3 weken kreeg ik bijwerkingen. Daarna overgegaan op Livial. Ik slik het zo lang, omdat er in de familie ook erfelijke osteoporose[lees meer...] voorkomt bij de vrouwen. De enige (nare) bijwerking is haargroei in mijn gezicht, op mijn kin. Het kan erger, ik ben gelukkig blond, maar ik moet wel meerdere keren per week met mijn pincet aan de slag.

07-12-2012 | Vrouw | 58
Overgang
Ik heb enkele jaren (5) livial gebruikt en toen op advies van de huisarts gestopt gezien mijn leeftijf. Dat heb ik 4 jaar gedaan (en maar vol houden en maar hopen dat het over zal gaan!) en 4 jaar niet geslapen door de klachten (s nachts transpireren en heet, koud, heet en daardoor geen slaap). Daardoor werd ik zo moe, want het putte me uit dat ik sept 2011 weer opnieuw ge[lees meer...]vraagd heb te mogen starten. Na 1 jaar op advies weer 1 maand gestopt maar de klachten begonnen weer meteen dus ik ben weer begonnen. Ik heb geen last van bijwerkingen.

01-11-2012 | Vrouw | 47
Endometriose
Je bent niet alleen die vele klachten heeft mbt Livial. Ik zelf moet dit helaas gebruiken naast andere hormonen die mij kunstmatig in de overgang moeten houden. Net als jij kan ik vrolijkheidzelfe nog maar net met moeite zijn. Ook ik maak ruzie en kan mij niet beheersen. Het is een dagelijks gevecht om positief te blijven en Livial niet mijn leven te laten beheersen.

30-09-2012 | Vrouw | 53
tibolon
om de 26/28 dagen heb ik dezelfde verschijnselen als bij een menstruatie maar dan zonder bloedverlies.Buikpijn, misselijkheid, concentratieverlies, irritatie, lusteloos en moe, vet en zoet eten behoefte, ook angstig en paniekerig en ruziezoekend. Vooral de ommekeer van mijn doorgaans vrolijk humeur heeft veel invloed op mijn omgeving. Het duurt 1 tot 3 dagen en heeft maand[lees meer...]elijkse ruzie tot gevolg, waar ik dan weer erg verdrietig van word. Zijn er vrouwen met dezelfde ervaring met livial? Lees het nergens1

12-09-2012 | Vrouw | 55