Overgang (45 meningen)
Endometriose (3 meningen)
Premature menopauze (2 meningen)

29-04-2017 | Vrouw | 39
Overgang
Op leeftijd van 27 jaar baarmoeder en eierstokken verwijdert vanwege zeer ernstige endometriose zelfs op het middenrif waarvan ik intense schouderpijn had! Pijn straalde door naar schouderkop zeer ernstig bij menstruatie en eisprong, na ivf 1 zoon kunnen krijgen daarna alles verwijdert en begonnen met livial dat ik nu al 13 jaar slik en voel me nu sinds een aantal maanden [lees meer...]vreemd met stemmingswisselingen, bij de huisarts gevraagd hoe en wat naar een halve dosering gegaan maar ging slecht (overgang) dus toch weer verder gegaan met 1 tablet ... Verders is het een top middel en zou niet zonder kunnen ..dus probeer me eigen te verzetten tegen die stemmingswisselingen. Een vriendin van mij heeft exact hetzelfde, ook alles verwijdert en zelfde pillen ook zelfde klachten ...wie nog?

21-04-2016 | Vrouw | 57
Overgang
Met Livial heb ik mezelf terug. Ik voel me vrolijker, aantrekkelijker en ben af van stemmingswisselingen. Mijn libido is in jaren niet zo goed geweest, en de relatie met mijn man ook niet ;-)

02-11-2015 | Vrouw | 63
Menopauze
Na verschillende pogingen is het dit jaar gelukt te stoppen met Livial. Ik dacht dat het niet meer nodig was en het gaat goed. Om eventuele dip en down periodes te vermijden heb ik een paar maanden st Janskruid geslikt. Daardoor bleef ik goed slapen en mijn humeur bleef ook stabiel. Nu zijn we maanden later en heb ik nog regelmatig opvliegers, maar het is te doen. Ik heb[lees meer...] het st Janskruid ook niet meer nodig en ik wil gewoon niet meer terug naar de Livial. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben

27-08-2015 | Vrouw | 46
Overgang
Ik heb bijna 3 jaar Livial gebruikt tegen overgangsklachten. Mijn moeder heeft het >10 jr. jaar gebruikt en heeft diagnose borstkanker gekregen. Een hormoongevoelige borstkanker, wij denken dat het komt door Livial gebruik. Alhoewel het prima werkte tegen mijn klachten, ben ik toch acuut met het gebruik gestopt. De angst voor borst-, eierstokkanker etc. is bij mij veel te [lees meer...]groot nu.

04-08-2015 | Vrouw | 41
Eierstokkanker
5 jaar geleden werd ik geopereerd aan eierstokkanker. De eierstokken, eileiders en baarmoeder werden verwijderd. Onmiddellijk na de operatie startte ik met Progynova (oestrogeen). Ik voelde mij slecht, sliep heel slecht tot niet, kreeg pijn (vooral aan de spieren en gewichten) en ik werd extreem vermoeid. Ik was niet depressief, mijn lichaam wou niet meer mee, alles leek [lees meer...]een onoverkomelijke taak te zijn. Omdat ik mij zo slecht voelde, werd mijn dosis Progynova van 1 mg/dag gradueel verhoogd naar 2 mg/dag. Niets hielp, ik voelde mij constant alsof ik een enorme kater of griep had. Het ziekenhuis onderzocht min grondig, doch ze vonden niets. De symptomen leken in mijn hoofd te zitten. Bij wijze van experiment (en zonder hoop op verbetering) adviseerde mijn oncoloog mij eind vorig jaar om Livial te proberen. Livial levert niet alleen oestrogeen (zoals Progynova), maar ook progesteron. Mijn oncoloog waarschuwde mij dat ik de eerste 2 weken ziek kon zijn van de Livial en dat ik wellicht terug zou moeten overschakelen naar Progynova. Ik was bang om mij nog slechter te voelen als ervoor zodat ik enkele weken getwijfeld heb om met Livial te starten. Ik startte met weerzin en zonder enige verwachting. Vanaf de eerste dag voelde ik mij opmerkelijk beter. Na 8 dagen voel ik mij niet-meer-constant ziek. Zo goed als al mijn klachten zijn verdwenen. Ik hoop dat dit effect blijft duren, ik was vergeten hoe het is om mij energiek en goed te voelen en geen constante pijn te hebben. Ik heb geen bijwerkingen.

11-06-2015 | Vrouw | 42
tibolon (2,5mg)
Ik heb zelf geen livial gebruikt want ik ben een man,echter mijn inmiddels overleden vrouw wel. Zij zou vlgs een radioloog uit Hoorn ovariumcarcinoom hebben en moest acuut geopereerd worden. Mijn vrouw was Jehovah Getuige ,in Hoorn konden ze niet garanderen dat ze geen bloed zouden gebruiken.Ze ging naar prof.van Hal in het LUMC.Hij constateerde een buitenbaarmoederlijke[lees meer...] vleesboom,operatie niet nodig ,hij gaf haar Livial . Drie maanden later weg vleesboom.

26-05-2015 | Vrouw | 57
Overgang
Ik heb mijn leven weer terug, anders kan ik het niet noemen. Vanaf mijn 50e jaar heb ik zeer veel last van opvliegers. De eerste 3 jaar al Livial geslikt maar door de angst voor het krijgen van borstkanker ben ik gestopt. Omdat ik de opvliegers weer in alle hevigheid terug kreeg raadde de huisarts me aan om Clonidine te gaan gebruiken...dit hielp wel om het hevige transp[lees meer...]ireren tegen te gaan maar de opvliegers zelf waren niet minder. Het beheerste mijn hele leven... ik kan beter zeggen, het verpestte mijn hele leven! Als ik aan het autorijden was en een hevige opvlieger kreeg, was ik gewoon een gevaar op de weg. Ik werd steeds chagrijniger en voelde me steeds beroerder tijdens een opvlieger. Soms leek het wel of mijn hoofd ontplofte of dat mijn hart uit mijn borstkas bonkte. Ik kon er op een gegeven moment echt niet meer tegen. Ik ben weer naar de huisarts gegaan en die gaf zonder tegen te sputteren mij weer een recept voor Livial. Nu, 4 weken later heb ik nog zo'n 3 opvliegers per dag en die zijn niet eens heftig.....wat een zegen, ik heb mijn leven weer terug. Volgens mijn man ben ik inmiddels weer wat vriendelijker....ook mooi meegenomen dus. De huisarts vroeg me wel hoe lang ik het wilde blijven gebruiken...ik heb gezegd 2 jaar, maar inmiddels weet ik wel dat dit veeeeel langer gaat worden. Ik wil echt niet meer terug naar die vreselijke tijd met opvliegers. No way. Als ik lees dat er vrouwen zijn van in de 70 die nog dagelijks opvliegers hebben slaat de schrik me om het hart. Ik ben dus een zeer gelukkige Livial gebruikster.

28-02-2015 | Vrouw | 50
Overgang
Begin van de overgang. Bijzonder slecht gehumeurd en enorm veel last van moodswings. Ik gebruik het product nu 2 weken en merk vanaf de 3e dag een verschil in emotionele stabiliteit. Ben optimistischer gestemd. Alleen denk ik de hele dag aan eten.... Ben dus ook al wat dikker. Erbij blijven sporten is een must.

20-12-2014 | Vrouw | 29
Overgang
Hoi ik ben een jonge vrouw van 29, 2 jaar geleden begon de ellende ik liep al 4 jaar met opvliegers De dokters zeide je bent te jong voor de overgang toch maar weer aan de anticonceptiepil begonnen op advies van de gynaecoloog. Deze moest ik doorslikken in de stop week.toen ik dat deed werd ik helemaal niet goed kreeg verschrikkelijke paniekaanvallen 4 maanden lang! ! [lees meer...] Geen enkel medicijn dat hielp om ze te stoppen ik dacht echt ik ga dood! Naar 4 maanden lormetazepam 2mg 4x per dag en dat helpt me een beetj ex de dag Door tekomen. Nu blijkt na het 5e ziekenhuis dat ik wel degelijk in de overgang ben!! Ik schrok maar tegelijkertijd ook blij omdat ze me nu van mijn klachten af konden helpen.. Als eerste kreeg ik livial allemaal positieve ervaringen gelezen Ik ging het gebruiken en de eerste 2 weken voelde ik me geweldig goed! Minder onrustig en opvliegers minder hartkloppingen! ! Ik dacht yessssss dit is het..... Dus niet!naar die 2 weken kreeg ik erge last van benauwdheid en spierpijn! ! Gestopt omdat ik zo erg benauwd kreeg. Daarna femoston bij de eerste tablet met progesteron erbij zwaar depressief! ! Nu estradiol pleisters en progesteron vaginaal. Het ging weer de eerste 2 weken perfect maar zo gauw ik rond de menstruatie zit de week ervoor voel ik me verschrikkelijk zijn de klachten nog erger!!! Is er iemand wat zich hierin herkent?? Moet ik proberen langer Door tezette voordat de hormonen gaan werken??? Ik hoop zo op reacties ben ten einde raad!! Liefs Ramona

17-10-2014 | Vrouw | 43
Overgang
Ik wil vraag advies: Ik ben op aanraden van mijn huisarts op 2 september 2014 begonnen met Livial. Ik was de weg helemaal kwijt, ik kende mezelf niet meer, mijn innerlijke evenwicht kwijt. Ik was mijn vrouw zijn kwijt, geen libido, angstig, huilbuien, prikkelbaarheid, intens vermoeid en die ontzettende opvliegers, dag en nacht. Hormonen betekende voor mijn voorheen te[lees meer...]gen-natuurlijk, de overgang hoorde bij deze fase van een vrouw, maar waarom voelde ik dan zo ellendig? Ik moet er wel bij vermelde dat ik emotioneel een zeer zware periode aan het doormaken was. Pas het contact met mijn dochter verloren en plannen van mijn man om een job aanbieding in het (verre) buitenland aan te nemen. Toch besloten met Livial te beginnen en ik had binnen een paar dagen weer grip op mezelf (en de situatie) Ik voelde me geweldig. Ik ben wel een paar kilo's aangekomen maar dat neem ik er maar bij!! Maar....ik werd ongesteld! Ik ben 53 en was al een jaar niet meer ongesteld geweest (en daarvoor maar een paar keer op het jaar). Mijn huisarts schrok hiervan en ik moest gelijk stoppen met Livial en een afspraak met een gynaecoloog is gemaakt. Wie heeft hier ervaring mee? Ik wil helemaal niet stoppen. Afspraak met gynaecoloog is pas over een aantal maanden. Wat nu? Graag ervaringen of advies Cindy

24-05-2014 | Vrouw | 53
Beroerte
Op 3 mei 2014 mijn tanden laten trekken. Op 13 mei 2014 een beroerte in mijn hersenstam. Op na dat mijn linkerbeen en arm nog steeds niet zo goed willen. En ik ben zeer snel moe. Hoop ik dat dit ook nog overgaat.' Ik kan het nog na vertellen. Wat ik zou willen is dat je er beter op gewezen wordt wat gevolgen kunnen zijn. Groetjes

22-05-2014 | Vrouw | 61
Overgang
Ik slik al 8 jaar Livial. De eerste jaren vanwege extreme opvliegers zowel overdag als 'snachts. De laatste jaren heb ik osteoporose en daar bovenop nog een vorm van osteoporose, nl. regionale migratoire osteoporose. Deze vorm komt voor in knieen, heupen of voeten en kan migreren. Het bot wordt dan heel week en kan inzakken. Bij mij zat het in de rechterknie en rechtervo[lees meer...]et. Hierdoor maanden niet kunnen lopen. Dat gaat nu gelukkig weer redelijk. Twee maanden geleden ben ik op aanraden van een acupuncturist gestopt met Livial. Gevolg verdroogde en ontstoken slijmvliezen in geslachtsorganen waardoor sex erg pijnlijk is. De huisarts heeft me geadviseerd om weer met Livial te beginnen. Dat ga ik onmiddellijk doen. Ik ben niet echt bang voor borstkanker. Mijn gyneacoloog heeft gezegd dat je geen borstkanker krijgt van Livial. Als je het in aanleg hebt, komt het door gebruik van Livial wel sneller tot ontwikkeling. Daarbij heb ik al genoeg chronische pijn door allerlei aandoeningen en ben ik allergisch voor pijnstillers. Ik zit dus niet te wachten op nog meer.

30-03-2014 | Vrouw | 58
Overgang
Ik gebruik nu sinds 27 maanden livial en ben er dolblij mee. Ik ben bijna 59 jaar en sinds 9 jaar in de overgang. Vooral de laatste 5 jaar heb ik erg veel klachten gehad zoals; erge vermoeidheid, blaasontstekingen, hartkloppingen, druk op de borst, me niet in evenwicht voelen, angstig en opvliegers die de laatste 4 jaar al wel flink aan 't afnemen waren. Afgelopen w[lees meer...]inter heb ik geprobeerd Livial af te bouwen door de dosis te halveren. Na 2 maanden was ik weer terug bij af, ik heb 't nog 3 weken geprobeerd maar ben toen toch weer begonnen, ik moet wel 4 dagen per week werken en kan niets 's'middags als een oude vrouw op de bank gaan liggen. Er blijft echter toch altijd een stemmetje in mijn hoofd zeggen dat 't beter is niet te gebruiken omdat je kans op borstkanker groter is. Heb nu met mijn huisarts afgesproken 't nog een jaar te nemen.

25-03-2014 | Vrouw | 49
Menopauze
Ik ben vandaag begonnen met Livial/tibolon. Ben 49 jaar en menstrueer nu een jaar niet. Heb last van opvliegers vooral in de nacht, veel gewrichtsklachten, gevoelsarmoe en een droge vagina en helemaal geen of minimale libido. Heb wel twijfels na alle verhalen gelezen te hebben of ik het moet slikken. heb uren zitten lezen over toevoeging van hormonen en de mogelijke bijwer[lees meer...]kingen. Maar heb besloten om het een kans te geven. Ik zal mijn ervaringen plaatsen. Vandaag voor het eerst ingenomen, ben benieuwd.

20-01-2014 | Vrouw | 43
Menopauze
Ik had in 2009 iedere 20 minuten een joekel van een opvlieger, dag en nacht achter elkaar. Slecht slapen, slecht humeur en slecht functioneren waren het gevolg. De gyneacoloog heeft toen livial voorgeschreven. Idd het middel werkte goed. De opvliegers kwamen ipv iedere 20 minuten ieder uur en waren veel minder heftig van aard. Kon ook beter slapen. Echter toen ik mijn cho[lees meer...]lesterol liet meten, bleken de waarden ineens schrikbarend hoog te zijn. Totaal cholesterol was 8.1, HDL 1.0, LDL 6.5 en ratio kwam uit op 8.1. Waarden waarvoor ik naar de internist werd gestuurd. Die suggereerde om eens te stoppen met de livial en na 3 mnd weer eens cholesterol te laten prikken. En zie daar, de waarden waren idd na 3 maanden weer als voor de livial: TC 5.6, HDL 1.1, LDL 3.4 en RATIO 5.1. Een enorme opluchting, helaas keerde ook de heftige frequentie van de opvliegers terug. Met de famosan van dr Vogel zijn ze nu redelijk onder controle. Heb nu na 10 jaren opvliegers ze iedere 2 uur ook s nachts. Is wat mij betreft prima mee te leven. Daarbij ben ik blij dat ik mijn snor en baard kwijt ben, die ik met de livial behoorlijk had. Kreeg zelfs haren op mijn tepels. Nee voor mij geen Livial meer. Zeker omdat het ook een verhoogde kans op borstkanker geeft. Ik wil de gebruiksters van Livial zeker aanraden om vooraf en tijdens het gebruik de cholesterolwaarden te laten controleren

09-01-2014 | Vrouw | 65
Overgang
Ik nam dit medicijn al zeker 10 jaar. Ik was er zeer tevreden over. Geen gewichtstoename, wl beter humeur, zelfverzekerder, geen opvliegers meer, geen nachtelijk zweten, goed libido, geenn huidveroudering (iedereen schatte me soms tot 10 jaar jonger). Nu ik 65 ben geworden zegde de gynaecoloog van er mee te stoppen omdat het risico op borstkanker verhoogd. Ben in november [lees meer...]2013 gestopt. Nu 2 maanden later voel ik me ellendig, geen kracht meer, depressief, opvliegers, nachtelijk zweten, enz. enz. Ik voel me 10 jaar ouder ...Wat moet men nu geloven : kan men echt kanker krijgen van dit medicijn??? Ik zou het zo graag terug innemen want het leven is een stuk mooier en eenvoudiger.