Overgang (45 meningen)
Endometriose (3 meningen)
Premature menopauze (2 meningen)

21-01-2011 | Vrouw | 51
Menopauze
Gebruik nu ongeveer 1 jaar Livial en ben blij met het resultaat. Door het feit dat ik fibromyalgie heb, had ik al last van vermoeidheid, met de klachten van de menopauze te onderdrukken is dat ook voor een groot deel verbeterd. Ik heb weinig of geen last van nevenwerkingen.

13-12-2010 | Vrouw
Overgang
Zeer veel hinder van opvliegers met name 's -nachts,sliep op een handdoek. Door het slaapgebrek oververmoeid, dus af en toe een slaappil,maar dat was ook geen optie.Gebruik nu sinds 3 jaar Livial en ben zeer tevreden !Kan niet zonder,heb het wel geprobeerd een paar maal,maar dan komen mijn klachten weer terug. Ik weet van de risico's ,maar heb geen keuze,ik ben nu tenmi[lees meer...]nste mezelf weer en dat is me veel waard !

07-10-2010 | Vrouw
Weghalen eierstokken

20-09-2010 | Vrouw

23-08-2010 | Vrouw
Overgang opvliegers
ik gebruik al zes jaar Livial 2.5 mg. met veel succes nu wilde mijn huisarts en internist dat ik stopte met livial ,nou dat heb ik geweten 30 tot 38 opvliegers per dag hierbij heb ik de nachten nog niet meegeteld, dit is geen prettig sociaal leven meer, ben terug gegaan naar de interrnist die heeft mijn verhaal gehoord en mij toestemming gegeven om weer te beginnen met l[lees meer...]ivial, maar mijn huisarts is het daar niet mee eens wat moet ik nu, ik heb alle alternatieve medicijnen gehad met geen resultaat het heeft mij alleen maar veel geld gekost wie kan mij advies geven help

12-08-2010 | Vrouw
Overgang
Ik ga nu livial slikken het gekke is dat in tegenstelling deze berichten dat ik op andere forums veel minder goede dingen lees over livial. Zijn er mensen die nog meer ervaringen hebben met dit medicijn? Carla

31-07-2010 | Vrouw
tibolon
Opvliegers, stemmingswisselingen prikkelbaar en depri
Met 46 jaar in de overgang, Eerste jaren geprobeerd de opvliegers te negeren. Tweede jaar homeopatische middelen geprobeerd, dat werkte helemaal niet. Derde jaar geprobeerd met acupunctuur. Hielp niets, opvliegers zo'n 14 per dag en 6-8 keer 's nachts, Zo moe, moe. Na twee maanden Livial eindelijk verbetering en nu slik ik het meer dan 1 jaar. Slik nog een jaar en prob[lees meer...]eer dan weer te stoppen, Wel... gewichtstoename 5-7 kg (ondanks veel sporten) en 's avonds dikke enkels en verhoogde bloeddruk 150-96. Blijf onder controle bij huisarts voor bloeddruk.

25-07-2010 | Vrouw
Overgangsklachten
last van gewrichten, opgezette buik.

22-07-2010 | Vrouw
Stemmingswisselingen overgang
Op 47 jarige leeftijd in de overgang geraakt, kreeg ik erge last van stemmingswisselingen: depri, boosaardig, verdrietig etc. Allemaal narigheid. Van de gynaecoloog kreeg ik Livial in de laagste dosering en de klachten namen drastisch af. Ik heb af en toe nog we eens een verongelijkte bui, maar nu weet ik: die gaat wel weer voorbij en dan voel ik me weer goed. Mij is overi[lees meer...]gens ook verzekerd dat deze lage dosering geen verhoogd risico geeft op borstkanker. Inmiddels slik ik het ruim 2 jaar en voorlopig mag ik het blijven gebruiken.

16-04-2010 | Vrouw
Overgangsklachten
Ik heb erg veel last van opvliegers gehad en dat al gedurende minstens tien jaar. Het waren stevige opvliegers, meestal zo'n twintig per dag. In de periodes waarin de opvliegers soms wegbleven, (helaas steeds korter en zeldzamer) ervoer ik een weldadige rust en merkte ik dat ik ook wat stemmingen betreft beter in mijn vel zat. Psychisch werd ik namelijk ook steeds labiel[lees meer...]er, vaak sterke wisselingen van stemmingen tot depressieve klachten aan toe. Omdat ik de opvliegers erg moe was, heb ik de huisarts een medicijn gevraagd om even een pauze te krijgen. Even bijkomen dacht ik. Daarbij was ik ook nieuwsgierig of het psychisch wat met me zou doen. Ik kreeg Livial. Binnen enkele dagen stopten de opvliegers, fantastisch vond ik dat. Na enkele weken voelde ik me een totaal ander mens of eigenlijk voelde ik me weer als vroeger: sterk, stabiel, niet depri. Bijwerkingen heb ik niet of nauwelijks, alleen wat vaginale jeuk die ik opgelost heb met Multi-Gyn, een zalfje dat bij de apotheek te koop is. Voor mij is Livial een zeer goed werkend medicijn en ik zie nu al op tegen de dag dat ik er mee zal moeten stoppen. Mijn huisarts vind namelijk dat ik het niet al te lang achter elkaar mag gebruiken...

08-01-2009 | Vrouw
Overgangsklachten
Heeft vele jaren geholpen, gebruik het 8 jaar. Heb de laatste tijd de indruk dat het niet meer afdoende werkt. Nadeel is dat het bloedrukverhogend werkt, waarvoor dan weer medicijnen geslikt moeten worden