Overgang (45 meningen)
Endometriose (3 meningen)
Premature menopauze (2 meningen)

28-08-2012 | Vrouw | 57
Overgang
Ik ben in april met livial begonnen, na een ander hormoon. estrevagel gebruikt te hebben. Ik ben een jaar lang gestopt, maar de opvliegers kwamen weer meteen terug en ik had het weer 24 uur per dag echt warm. ik leefdeafgelopen wintr bij een binnenhuistemperatuur van 16 graden. De Livial werkte binnen 2 dagen en ik heb geen last van bijwerkingen. Ik heb geen last meer van[lees meer...] de opvliegers en leef weer met een normale ichaamtemperatuur. Ik heb het zowaar weer een keertje koud gehad.

29-07-2012 | Vrouw | 54
Overgang
Ik kan de hele nacht niet slapen wegens opvliegers. Mijn huisarts had me aangeraden om Livial te gaan gebruiken, zo gezegd zo gedaan. Ik gebruik nu die van 2,5 mg. Het is een pakje van 28 stuks. Heb al 11 tabletten gebruikt maar heb nog steeds last van opvlieger, ra ra ra, hoe kan dat? Heb gelezen dat het heel goed helpt tegen op vlieger, maar bij mij, ho m[lees meer...]aar. Wie kan me hiermee helpen? Is het misschien omdat de dosis te laag is??

24-07-2012 | Vrouw | 59
Overgang
Jarenlang heb ik Livial geslikt en elk jaar probeerde ik te stoppen. Maar na iedere stoppoging kwamen de klachten in alle hevigheid terug ( 3-4 x per uur een opvlieger) Dus ik greep steeds weer terug naar de Livial. Vorig jaar moest ik voor een operatie in mijn hoofd stoppen met de Livial. Operatie geslaagd maar na enkele weken weer enorme aantallen opvliegers, zodanig dat[lees meer...] ik er depressief van werd. Uiteindelijk kreeg ik toestemming om weer met de livial te beginnen, alleen was het effect niet zoals andere jaren, dan merkte ik gelijk verschil en verdwenen de klachten binnen 2 dagen. Nu kreeg ik van de gynaecoloog bij de Livial nog oestrogeen pleisters, omdat zij twijfelde of de opvliegers wel door de overgang kwamen. Maar toen de klachten als sneeuw voor de zon verdwenen met de pleisters was het duidelijk. Toch ga ik die pleisters niet gebruiken en gezien het geringe effect van de Livial, wil ik geen hormonen meer slikken. Ik ben nu aan het afbouwen; eerst een halve, dan om de dag een halve etc. Want ik heb door de jaren heen gemerkt dat bij onmiddellijk stoppen er een hele heftige reactie volgt van het lichaam en daardoor ontstaan ernstige overgangsklachten, waardoor je weer de hormonen gaat gebruiken. Tot nu toe gaat het redelijk, ik doe aan yoga en doe ademhalingsoefeningen en heb daar veel baat bij.

11-06-2012 | Vrouw | 52
tibolon
Ik heb veel minder last van opvliegers en hartkloppingen. Vooral snachts slaap ik veel beter ( ik word niet meer ieder uur wakker) Een nadeel is dat ik erg veel vocht vasthoud vooral in mijn enkels en voeten. Ook ben ik in korte tijd 5 kilo aangekomen. Ik heb eerder Imea gebruikt, maar dat gaf helemaal geen verbetering

11-05-2012 | Vrouw | 41
Borstkanker
Ik ben zeer tevreden met Livial! Heb in 2004 mijn eierstokken laten verwijderen ivm genetische aanleg voor eierstokkanker en borstkanker! Ik was toen 33 jaar. Had niet begrepen dat ik meteen aan de medicijnen moest. Maar kreeg na een week al last van opvliegers, niet slapen ;s nachts! Het was meteen duidelijk! Na het gesprek gelijk begonnen met Livial! Ik heb geen klachten[lees meer...] meer! Echt niet, het is net als voor die tijd! Aanrader, geen bijwerkingen!

05-05-2012 | Vrouw | 53
tibolon
Ik gebruik nu sinds 2 maand Livial. Mijn opvliegers zijn verdwenen, blaasproblemen ook. Maar ik heb enorm last van spier en gewrichtspijn. Ik zou ermee willen stoppen maar dan komen die opvliegers terug. Wat moet ik doen?

19-04-2012 | Vrouw | 64
tibolon
Na een operatie ben ik begonnen met Livial - ik gebruik dit nu ruim 15 jaar, met akkoord van de gynaecoloog en huisarts - ben zeer tevreden en heb quasi geen bijwerkingen (hoofdpijn had ik al ervoor, gewichtstoename daar kun je wat aan doen) - was een aantal maanden gestopt recentelijk en kreeg pas dan tal van neveneffecten - ben nu opnieuw begonnen met innemen en alles li[lees meer...]jkt zich weer te stabiliseren. Gebruik en resultaat is natuurlijk zeer persoonlijk.

13-03-2012 | Vrouw | 41
tibolon
Ik ben 41 en word binnenkort geopereerd. Baarmoeder word verwijderd. Ik heb vorig jaar Zoladex in mijn buik gespoten gekregen en de uitwerkingen van de medicijn beginnen nu te komen. Met name heftige gewrichtspijnen. Mijn knokkels van mijn vingers doen zo'n zeer dat ik mezelf amper kan aankleden, haren borstelen etc. Mijn gynaecoloog schrijft me Livial voor. Ik heb alvast [lees meer...]gekeken wat de medicijn bij anderen vrouwen doen. Veel positiefs echter heb ik 30 tabletten voorgeschreven en wil niet afhankelijk van Livial zijn. Nu blijkt daar de meningen verschilend te zijn. Namelijk dat de 'opvliegers' en andere overgangs klachten terugkomen. Dat is wat ik ook niet wil. Het is de bedoeling dat ik met de gewrichtspijn om kan gaan en niet tijdelijk vanaf te zijn waarnaar de andere klachten terugkomen. Ik zou graag willen weten of er vrouwen zijn die ongeveer met hetzelfde gedachten, zoals het wel of niet nemen van de Livia, lopen. Groet, Francis

06-03-2012 | Vrouw | 40
Endometriose
ik gebruik nu ruim een half jaar livial, en ben er te vreden over (wel aangekomen). omdat ik endometriose heb zijn bij mij de eierstokken en baarmoeder verwijderd. maar ik heb nu sinds een paar weken een klein probleem, ik heb bijna iedere week wel 1x de zo genoemde natte droom. zijn er nog meer vrouwen die hier last van hebben? ik moet wel zeggen dat ik echt over sex droo[lees meer...]m maar helemaal geen/weinig zin heb in sex, dus kan het ook niet begrijpen waarom ik dan wel droom en wakker word. als u dit leest en herkend laat het dan weten.

04-12-2011 | Vrouw | 39
tibolon
Sinds 3 jaar gebruik ik livial nadat operatief bm en eierstokken zijn verwijderd ivm endometriose. Ben er zéér tevreden over. Enige bijwerkingen die ik ervaar en aan LIvial toeschrijf zijn: wazig zien en jeuk (hoofdhuid). Ben niet zo'n type dat op voorhand al de bijsluiter leest om de bijwerkingen te weten, maar omdat na diverse metingen mijn ogen okee bleken, heb ik het t[lees meer...]och opgezocht. Ook de jeukende hoofdhuid is frappant onstaan nadat ik begonnen ben met Livial. Livial heeft mijn leven in positieve zin veranderd!

26-10-2011 | Vrouw | 63
Overgang
Ik ben al 31 jaar in de overgang, na operatie van baarmoeder en eiestokken weghalen ben ik in de overgang gegaan, van pleisters en andere pillen kreeg ik van mijn huisarts progynova dat heb ik heel lang geslikt en dat hielp echt goed tot mijn huisarts zei je mag ze niet meer slikken want je kan er borstkanker en baarmoederhalskanker van krijgen, nu slik ik livial nou het h[lees meer...]elpt iets maar s nacht zit ik nog steeds rechtop van de opvliegers heel vervelend, maar misschien gaat het nog een keer over . Cathy

25-08-2011 | Vrouw | 62
Overgang
Ik gebruik Livial al ongeveer 8 jaar. Af en toe stop ik een paar maanden om te zien of het zonder kan, maar na een paar weken komen de heftige opvliegers en slapeloze nachten weer terug. Tussendoor probeer ik dan soja, of andere middelen die claimen te helpen, maar steeds zonder resultaat. Mijn apotheker zei me dat er geen bezwaar was om Livial langdurig te gebruiken. Over[lees meer...]igens onderga ik wel elke twee jaar een borstonderzoek.

24-08-2011 | Vrouw | 35
Overgangsklachten
Na het behandelen van een ernstige ziekte, raakte ik binnen een paar weken in de overgang. Opvliegers, maar vooral heel veel last van stemmingswisselingen. Een hele nare ervaring. Enorm depressief, huilen en zeer geïrriteerd. Stond op het punt aan de anti-depressiva te gaan. Het bleken de hormonen te zijn. Na een paar weken Livial, ging het zonnetje weer schijnen. Ik voel [lees meer...]me echt heel erg goed. Ontspannen, vrolijk en ik kan de hele wereld aan. Ook geen opvliegers meer. Ik ben wel wat aangekomen (5 kg) en heb last van oedeem. Dit heeft bij mij wrs niets te maken met de livial, maar met de behandeling van mijn ziekte. Vanwege mijn leeftijd zal ik Livial lang gaan gebruiken. Geen probleem volgens mijn gynaecoloog. Natuurlijk word ik aan alle kanten gecontroleerd. Livial heeft mijn leven echt weer glans gegeven. Ik ben er heel erg blij mee.

16-06-2011 | Vrouw | 51
tibolon
Met 37 jaar in de overgang/ tig opvliegers, botontkalking etc.
Gewichtstoename ( ruim 15 kg ), wazig zien, meer gewrichtsklachten MAAR.... géén opvliegers meer ( en ik had ze echt heeeeeeeel erg), verbetering van de botontkalking, beter in m'm vel. Ben wel een aantal keren even gestopt maar toen kwamen de opvliegers in alle hevigheid terug. Wordt elke 2 jaar gecontroleerd op borstkanker. Heb allerlei homopathische middelen gebruikt n[lees meer...]iets hielp alleen Livial helpt. vr.gr. Tanja

20-04-2011 | Vrouw | 48
Overgangsklachten
Na veel geprobeerd te hebben adviseerde mijn gynacoloog livial. Ik moet zeggen heerlijk in het begin lekker doorslapen vrijwel geen opvliegers meer kwam helemaal tot rust. Echter kreeg verschrikkelijke last van oedeem en daarnaast licht bloedverlies. Met name het oedeem in mijn enkels, buikomstreek en gezicht..was allemaal behoorlijk dik en kon mijn schoenen niet meer aan [lees meer...]voelde me echt op klappen staan. Vreselijk slecht gehumeurd door dit letterlijke opgeblazen gevoel. Gestopt met dit medicijn om deze reden

22-02-2011 | Vrouw | 39
Overgang
Ben 39 jaar en al 5 jaar in de overgang.Veelste jong eigenlijk toch ?! Maar heb het geaccepteerd want het is nu eenmaal zo.Heb in het begin allerlei homeopathische middelen gebruikt maar die hielpen op een gegeven moment ook niet meer. Slik nu sinds een maanden Livial en voel me herboren. Al mijn overgangklachten zijn verdwenen. Alleen mijn gewicht is aardig toegenomen ( o[lees meer...]ok aagekomen door het stoppen met roken ). Zolang ik op me eetgewoonte let en 2x in de week sport,vind ik niet dat ik mag klagen...