Ervaringen met Synapause E3 ovules/vaginaal crème

Synapause E3 ovules/vagin...

estriol vaginaal

Bij  OvergangX

Premature menopauze (5 meningen)

11-08-2021 | Vrouw | 56
estriol vaginaal (1mg)
Menopauze
Helemaal niet tevreden, koorts, pijnscheuten overal, misselijk, branderig gevoel in vagina.

09-03-2020 | Vrouw | 55
estriol vaginaal (1mg/g)
Menopauze
Ik had veel last van vaginale droogte en pijn bij het vrijen. Kreeg Synapause E3 creme voorgeschreven. Voorschrift: 2 weken dagelijks en daarna 2 maal per week gebruiken. Al na de eerste week ben ik teruggegaan naar 2 maal per week omdat ik krampen kreeg (soort menstruatie krampen). Daarna een goede balans bereikt met 1 a 2 maal per week gebruik. Heel goede effecten. Voc[lees meer...]htigheid sterk verbeterd, geen pijn meer bij penetratie en meer zin in seks. Het inbrengen is wel een onplezierig gepruts, maar ik heb het er graag voor over.

07-03-2017 | Vrouw | 64
Overgang
Ik gebruikte Synapauze - E 3 ovules. het was omdat de huid daar al langere tijd dun was en ik irritatie kreeg en droog in vagina. In begin wel irritatie/branderig gevoel 's morgens als ik 's avonds had ingebracht, maar verdween altijd snel. Ik had ze 2x per week en moet zeggen hielp snel voor de droogheid en in het half jaar dat ik het gebruikte geen klachten of bijwerking[lees meer...]en van nare aard. fijne bijkomstigheid was dat ik meer zin had in vrijen en voelde me juist steeds beter in mijn vel (was herstellende ook van angststoornis). Een week voor ik ging stoppen (in overleg huisarts) was ik zomaar erg vergeetachtig met veel dingen dat was vreemd gevoel! Na stoppen nu een 6 weken voel ik toch weer meer kriebel van onderen en is de zin om te vrijen er wel, maar het gevoel van opwinding helemaal weg dus ook moeilijker om een orgasme te krijgen nu. gezien de bijwerkingen in de bijsluiter is het niet raadzaam om veel en langdurig het te gebruiken, maar ik voelde me toch stukken beter toen ik het had! Nu weer overleggen met huisarts wat wijsheid is.....iemand nog suggesties?

10-01-2017 | Vrouw | 65
Overgang
Ik maak me ongerust over de enorme bijwerkingen van dit product, die niet op deze manier in de bijsluiter worden vermeld! Mijn bijwerkingen: Migraine-achtige hoofdpijn, toename van opvliegers, algemeen slecht-in-mijn-vel-gevoel, branderig gevoel vagina meteen na inbrengen wat na ca 1 dag weer verdwijnt. Van de creme had ik minder bijwerkingen (toen juist wel gezwollen, pij[lees meer...]nlijke borsten in het begin), maar ik vond het inbrengen met een applicator vervelender, terwijl dat branderige gevoel er niet was. Daarom ga ik er mee stoppen, of ik ga terug naar het creme-systeem van Synapause met die vervelende applicator. Maar toch blijf ik me zorgen maken over het effect van die bijwerkingen: veel is blijkbaar nog niet eens bekend bij de producent, of wordt bewust verzwegen....

18-02-2016 | Vrouw | 53
Overgang
Gebruikte Synapause voor droge vagina, waar scheurtjes in kwamen. Het middel hielp goed, maar ik had veel last van de bijwerkingen. Ik ben daarom gestopt. Gebruik nu Premeno Duo, wat ook effectief is, maar geen bijwerkingen heeft.

27-09-2015 | Vrouw | 57
estriol vaginaal (2mg)
Overgang
Heb erg veel opvlieger en zweet de hele dag helpt niks

07-11-2014 | Vrouw | 55
estriol vaginaal
Overgang
Ernstige buikpijn de eerste paar dage . Vieze afscheiding, die ook erg ruikt. Het middel dient permanent gebruikt te worden wil het resultaat hebben.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum