Endometriose (43 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (6 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)

03-09-2021 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
De eerste tien pilletjes deden vanaf dag 1 gelijk hun werk. Dus zeer effectief. Je merkt dat je veel hormonen in je lijf hebt en dat er weinig balans is. Ik slik nu voor de tweede ronde weer 10 tabletten maar nu overgegaan op halve. Veel bijwerkingen, vocht vasthouden, je voelt dat je jezelf niet bent, pijn in onderbuik en gewichtstoename gaat natuurlijk nog komen. Meer ee[lees meer...]tlust.

05-08-2021 | Vrouw | 40
Uitstellen van menstruatie
Enkele dagen geslikt om mijn menstruatie uit te stellen voor de vakantie. Ga dit nooit meer doen… Ik ben niet eerder ongesteld geworden, dus het deed zijn werk wel. Maar toen ik stopte, begon twee dagen later de onttrekkingsbloeding; ik had zoveel buikpijn, ik kon niet zitten. In de nacht bijna flauwgevallen, het leken wel weeën. Ga dit nooit meer gebruiken.

22-04-2021 | Vrouw | 40
Endometriose
Bijna 1 jaar geslikt. Voor de kwaal werkt het goed. Maar ik vind de bijwerkingen zo vervelend dat ik nu gestopt ben Sta op de wachtlijst voor baarmoeder verwijdering Eindelijk.... Nu ik gestopt ben voel ik weer veel pijn in onderbuik en rug. Ik weet dat ik de juiste keuze maak. Stoppen met deze troep en alles eruit. Ik ben zo'n ander mens met hormonen in mijn lijf. Ho[lees meer...]op snel weer emoties te voelen en dat ik weer mezelf ben

04-02-2021 | Vrouw | 46
lynestrenol (5mg)
2 weken geleden gestart met orgametril Veel last van bijwerkingen: nachtelijk zweten, misselijk, jeuk ,diarree, hoofdpijn

04-08-2020 | Vrouw | 36
Uitstellen van menstruatie
Zou in onze zomervakantie naar de zon ongesteld worden. Jaren geleden al eens een pil gehad om menstruatie uit te stellen. Nu weer een recept aangvraagd bij de huisarts. Toch een ander merk deze keer; Orgametril. Wat een ellende. Twee weken voor verwachte menstruatie aan begonnen. In het begin had ik last van somberheid, moe, stemmingswisselingen. En eenmaal op vakanti[lees meer...]e begon mijn menstruatie gewoon op de datum dat deze zonder pil ook zou beginnen. Dus dit medicijn voor mij nooit meer.

15-10-2019 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Ik nam deze tabletten voor het uitstellen van mijn menstruatie i.v.m een vakantie. Ondanks dat ik deze innam precies volgens de instructies heeft het totaal geen effect gehad op het uitstellen van mijn menstruatie. Ik kreeg ook puistjes op mijn gezicht.

12-08-2019 | Vrouw | 18
Uitstellen van menstruatie
Ik ben begonnen met 20 dagen voordat ik ongesteld zou worden. Ik ben toen gewoon ongesteld geworden, maar ik heb wel nog die hele maand doorgeslikt. Nadat ik was gestopt kwam er geen menstruatie en echter ook niet op de datum wanneer ik weer ongesteld moest worden. Nu al twee weken over tijd. (En zwanger zijn kan het niet zijn.)

08-08-2019 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Humeurig, depri, prikkelbaar. Nooit meer, heel mijn vakantie verpest!

29-03-2018 | Vrouw | 21
lynestrenol (5mg)
Aangezien ik al 5 jaar een koperspiraal heb, liep ik het risico op buikkrampen. Afgelopen 3 maanden elke dag de hele namiddag, avond en nacht buikkrampen gehad. Op een gegeven moment moest ik zodanig veel pijnstillers nemen om normaal te functioneren dat ik toch maar naar de dokter ging, die zei dat de enige permanente oplossing andere anticonceptie was. A Aangezien ik [lees meer...]vroeger een tijdje de pil heb geslikt en dit absoluut niet prettig was (ik kwam 8 kilo aan, was continu driftig of emotioneel) heb ik het koperspiraal genomen omdat die geen hormonen bevatte, want daar kon ik duidelijk niet tegen. Ik heb dit aan de huisarts verteld maar hij gaf me toch orgametril mee, omdat dat de enige andere oplossing zou zijn voor t moment. Nou, de buipijn is inderdaad weg als bij toverslag. Maar ik loop continu te janken of ik ben zodanig opgefokt dat ik elk moment iemand in elkaar wil slaan zonder reden. Ook heel licht in mijn hoofd, misselijk, duizelig en lusteloos. Ik twijfel al 2 dagen of ik de kuur niet moet afkappen want ik heb liever pijn dan dit. Voor degenen die hormoongevoelig zijn: denk ff 2 keer na voordat je hieraan begint...

29-01-2013 | Vrouw | 44
Bloedingen
Ik ben gisteren naar de genycoloog geweest omdat mijn maandstonden onregelmatig geworden zijn. Hij heeft mij 3 maanden Orgametril voorgeschreven. Maar als ik dat allemaal lees weet ik niet of ik die zal nemen!!!! Ik ben 40 kilo vermagerd en voel me nu goed en lees hier dat "bijna" iedereen aankomt!!! Nee hoor heb er teveel moeten aan doen om die kilo's te verliezen en dan [lees meer...]borstpijn, hoofdpijn zweten???? Is het dat allemaal waard? Ik heb wel een vraag, werkt dit als anticonceptie ook? Nathalia

09-10-2011 | Vrouw | 44
Zware menstruaties
Ivm zeer zware menstruaties, waarbij ik flauwviel, kreeg ik dit middel vijf jaar geleden in november voorgeschreven gekregen door de gynacoloog. Het jaar erop kreeg ik in de zomer melasma dat ik niet direct linkte aan het orgametrilgebruik. Inmiddels zijn de pigmentvlekken zo erg geworden dat ik ervoor naar de dermatoloog ben geweest, ook hij vermoedt dat de lynestriol de [lees meer...]oorzaak is. Dezelfde klacht komt nl. voor bij sommig pilgebruik, dat dezelfde werkzame stof bevat. Behalve pigmentvlekken sinds het gebruik van orgametril heb ik last gekregen van overbeharing, lichte gewichtstoename, hartkloppingen en zweten. Het middel dat eerst ideaal leek is nu erger dan de kwaal en ik ga dan ook terug naar de gynacoloog.

02-06-2011 | Vrouw | 25
Uitstellen menstruatie
Ik heb dit middel nu 1 week gebruikt. Zou het langer moeten gebruiken wil het effect hebben, maar de bijwerkingen zijn zo vervelend, dat ik er mee stop per direct. Ik voel me agressief, het beïnvloed mijn stemming. Wordt er misselijk van, heb hoofdpijn en voel me gewoon niet fit. Dan liever menstrueren op vakantie, dan dit. Ik raad dit middel dus niet aan.

28-05-2011 | Vrouw | 44
lynestrenol
Zet dan ook op de bijsluiter, niet geschikt voor sjogren, lig hier werkelijk totaal zonder traanvocht, speekselvocht en neusvocht, zicht is bijna weg, ogen scheuren en oogdruppels en ooggels helpen totaal niet meer, we zagen even het verband niet, ga naar een halve vanavond, want ja is weekend, en Maandag direct bellen, mochten mijn ogen nog ernstiger worden bel ik h[lees meer...]et ziekenhuis, ja wist al heb ernstige sjogren ogen keel neus en Vrijdag speekselbiopt gehad, maar dit slaat alles, dus niet gebruiken bij sjogren, doe het nooit en zet het op de bijsluiter......

06-01-2011 | Man | 35
Endometriose
Ik heb orgametril een aantal maanden moeten slikken ivm endometriose en bloedingen, bij afbouwen naar 1 pil naar dag, iedere x weer bloedingen dus moest er 2 a 3 per dag innemen. Ik weet iedereen reageert anders op medicijnen maar dit raad ik niemand aan, wat een bijwerkingen, moe, opvliegers, lijkwit, zweten, puisten en algeheel rot gevoel tot aan opname spoedeisende hul[lees meer...]p ivm hoge hartslag en overslaan hart, alle testen doorstaan en hart is in orde, waarschijnlijk van de orgametril. ga absoluut geen hormonen meer innemen, krijg nu 2 feb. een operatie om alle endo en cystes weg te halen en daar maar hopen dat het een tijdje wegblijf anders alles er maar uit! dit middel nooit meer!

27-11-2010 | Vrouw
Menstruatiepijn
Orgametril was het laatste redmiddel, ik heb echt van alles de afgelopen 2,5 jaar geprobeerd. Helaas heeft het niet het resultaat gegeven wat ervan werd verwacht. Ondanks Orgametril meer dan 3 maanden bloedverlies en krampen en afgelopen dinsdag samen met de gynaecoloog besloten te stoppen en nu sta ik op een wachtlijst om mijn baarmoeder te laten verwijderen.

05-07-2010 | Vrouw
Uitstellen menstruatie
Mijn huisarts wist niks over dit medicijn toen ik hem vertelde dat ik het voorgeschreven wilde krijgen ivm het uitstellen van mijn mens. tijdens m'n vakantie. Ik ben 2 weken voor de verwachte menstruatiedatum begonnen met 1tabl per dag 5mg. Ik ben precies (ondanks het gebruik van orgametril) op de verwachte menstruatiedag ongesteld geworden. Ik vloeide heel weinig, maar he[lees meer...]t was evengoed heel vervelend. Bijkomend is dat ik heel erge uitslag op mijn rechter wang, dichtbij mijn oorgrens heb gekregen. Zat ik daar, in een warm land, ongesteld en met zeer lelijke vlekken op mijn gezicht. (Jeukte ook nog maar ik kwam er niet aan) Ik weet het niet 100 procent zeker, maar die vlekken zijn waarschijnlijk een bijwerking van orgametril. Iedereen reageert er anders op denk ik, maar ik wou graag mijn ervaring vertellen.