Ervaringen met Orgametril

Endometriose (45 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (10 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)

13-11-2011 | Vrouw | 55
Overmatig vloeien
gebruik orgametril nu sinds sept. Moet wel heftig spul zijn want na 2 pillen stopte het bloeden. Dat was prettig na maanden menstrueren. maar wat een akelige bijwerkingen. Ik voel me boos en agressief, zweet hevig in de nacht, ben moe, lijk geen conditie meer te hebben terwijl ik regelmatig sport, vet haar, bleke huid. ben al 3 kilo aangekomen. bah, ik moet nog even, wordt[lees meer...] dan geopereerd en hoop dat ik dan weer mezelf ben. Vreemd dat er zo weinig gemeld wordt over deze toch flinke bijwerkingen.

19-10-2011 | Vrouw | 28
Menstruatie opwekken
Ik heb al heel lang geen eisprong en dus geen menstruatie. We willen graag een 2e kindje maar dit lukt dus niet op een natuurlijke manier. Nu moet ik hormonen gaan spuiten. Dit kan pas als ik dus ongesteld ben geworden. Daar voor kreeg ik een kuur Orgametril van 10 dagen. Normaal kan ik absoluut niet tegen hormonen. Eerder kreeg ik al Duphaston en Provera en dit was na [lees meer...]1 dag al een ramp ivm erge migraine en hoofdpijn. Met Orgametril nergens last van gek genoeg. Ben wel ietje vermoeid maar heb ook half de griep dus hoeft niet door die tabletjes te komen. Ik zit nu op dag 6 van de kuur en dat is al heel wat voor me. Ben dus erg tevreden. Ik hoop natuurlijk wel ongesteld te worden want daar doe ik het voor. Ik laat hier nog weten of dit gelukt is. Ik kan het wel aan andere aanraden.

16-10-2011 | Vrouw | 24
Tussentijdse bloedingen
Sinds een jaar of 3 gebruik ik orgametril, vanaf de tweede week vd cyclus. Dit omdat ik elke maand tussentijdse bloedingen had. Na wel 5 verschillende anticonceptiepillen te hebben gebruikt, leek dit eindelijk de oplossing. En het werkt nog steeds, ik heb geen tussentijdse bloedingen meer. Maar ik ga er toch mee stoppen. De bijwerkingen zijn erger dan de kwaal! Zo ben ik 7[lees meer...] kg aangekomen!! Op een lengte van 1.59 is dat erg veel. Bovendien heb ik een slechte huid gekregen, vettig haar en ik zweet me 's nachts een ongeluk. Ik had nooit gedacht dat deze dingen te maken hadden met het gebruik van Orgametril, tot ik dit forum las. En inderdaad, nu valt het kwartje. Ik begrijp niet waarom ik hier niet voor gewaarschuwd ben. De afspraak met de gyno is dan ook al gemaakt!

09-10-2011 | Vrouw | 44
Zware menstruaties
Ivm zeer zware menstruaties, waarbij ik flauwviel, kreeg ik dit middel vijf jaar geleden in november voorgeschreven gekregen door de gynacoloog. Het jaar erop kreeg ik in de zomer melasma dat ik niet direct linkte aan het orgametrilgebruik. Inmiddels zijn de pigmentvlekken zo erg geworden dat ik ervoor naar de dermatoloog ben geweest, ook hij vermoedt dat de lynestriol de [lees meer...]oorzaak is. Dezelfde klacht komt nl. voor bij sommig pilgebruik, dat dezelfde werkzame stof bevat. Behalve pigmentvlekken sinds het gebruik van orgametril heb ik last gekregen van overbeharing, lichte gewichtstoename, hartkloppingen en zweten. Het middel dat eerst ideaal leek is nu erger dan de kwaal en ik ga dan ook terug naar de gynacoloog.

15-08-2011 | Vrouw | 43
lynestrenol
Langdurige bloedingen na stoppen prikpil
Ik heb zojuist mijn recept met Orgametril, 5mg, opgehaald en dacht ik ga even lezen wat er over wordt verteld hier.. Dat is best veel! En weet niet wat ik moet denken over de bijwerkingen. Mijn huisarts zei dat er geen bijwerkingen zijn en aangezien ik 1x daags 2 tabeletten in moet nemen van 5 mg neem ik aan dat dit geen grote dossis is ? Ik moet 10 dagen slikken dus ben [lees meer...]heel benieuwd.

14-08-2011 | Vrouw | 35
Endometriose
Ik gebruik nu 4 jaar orgametril ivm endometriose. Het effect hierop is zeer goed. Ik heb zo goed als geen cystes en haarden meer in en rond mijn baarmoeder. Wel ben ik 7 kg aangekomen, ben ik regelmatig moe en lusteloos. Omdat de endo nu volledig weg is, wil ik binnenkort met mijn specialist gaan overleggen om over te stappen op een andere pil. Wellicht dat jullie hier nog[lees meer...] suggesties in hebben?

12-08-2011 | Vrouw | 34
Overvloedig vloeien/buikpijn
Zit nu te wachten op de bloeding na 10-daagse Orgametril kuur tegen overvloedig vloeien - komt vast snel, beetje zeurderige buikpijn. Veel last van bijwerkingen gehad, nerveus, onrustig, duizelig... kon me moeilijk concentreren, al met al. Verder even afwachten of het het gewenste effect heeft.

05-07-2011 | Vrouw | 29
PMS en andere menstruatieklachten
Omdat ik veel last had van PMS en overmatige klachten tijdens de menstruatie (flauwvallen en overgeven) ben ik deze pil gaan gebruiken. Ik slik deze pil iedere dag en daardoor ovuleer ik niet meer waardoor de menstruatie ook uitblijft. Hierdoor heb ik veel meer energie en ben ik ook veel vrolijker en gelijkmatiger van stemming. Wat mij betreft een prima pil zonder vervelen[lees meer...]de bijwerkingen. Heb alleen de eerste twee maanden wat klachten gehad zoals zweten.

28-06-2011 | Vrouw | 26
Endometriose
Ik gebruik Orgametril nu een klein jaartje. Ik ben er ontzettend blij mee. Ik heb sinds jaren al endometriose en kon van de erge bloedingen en zware buikpijnen de deur niet uit. Eerst kreeg ik Cerazette en nog andere rommel, maar niets hielp. Daarna kreeg ik deze en ik moet zeggen: ik ben blij!! Ook ik merk wel wat bijwerkingen, maar die neem ik voor lief gezien de pijn di[lees meer...]e ik eerst had. Bijw. zijn dan zweten, moe, hoofdpijn, onrustig slapen etc.

19-06-2011 | Vrouw | 47
lynestrenol
heb mirena spraal laten plaatsen maar na 11 weken steeds vloein. ben nu orgametril sinds dagen aan het slikken en ik voel me net een opgeblazen ton . heb het gevoel dat ik kiloos ben aangekomen, last van hartkloppingen ,kortademig. vloein is nu weg maar ik moet nog 5 dagen slikken. ik denk dat ik ermee stop. iemand ook zo'n ervaring? (Red; wij adviseren het stoppen met me[lees meer...]dicatie altijd in overleg te doen met uw behandelend arts en/of apotheker)

02-06-2011 | Vrouw | 25
Uitstellen menstruatie
Ik heb dit middel nu 1 week gebruikt. Zou het langer moeten gebruiken wil het effect hebben, maar de bijwerkingen zijn zo vervelend, dat ik er mee stop per direct. Ik voel me agressief, het beïnvloed mijn stemming. Wordt er misselijk van, heb hoofdpijn en voel me gewoon niet fit. Dan liever menstrueren op vakantie, dan dit. Ik raad dit middel dus niet aan.

28-05-2011 | Vrouw | 44
lynestrenol
Zet dan ook op de bijsluiter, niet geschikt voor sjogren, lig hier werkelijk totaal zonder traanvocht, speekselvocht en neusvocht, zicht is bijna weg, ogen scheuren en oogdruppels en ooggels helpen totaal niet meer, we zagen even het verband niet, ga naar een halve vanavond, want ja is weekend, en Maandag direct bellen, mochten mijn ogen nog ernstiger worden bel ik h[lees meer...]et ziekenhuis, ja wist al heb ernstige sjogren ogen keel neus en Vrijdag speekselbiopt gehad, maar dit slaat alles, dus niet gebruiken bij sjogren, doe het nooit en zet het op de bijsluiter......

23-04-2011 | Vrouw | 38
lynestrenol
ik heb het middel gekregen naast een spiraaltje om afscheiding te voorkomen. Ik ben het nu voor een 2e periode gaan slikken met een tussentijd van zo'n 3 maanden. Ik ervaar de volgende bijwerkingen: vervelende dromen en zeiknat van het zweet wakker worden. Ik had dat de eerste periode ook al maar heb dat toen niet gekoppeld aan de pil maar meer met het idee "zal wel een fa[lees meer...]se zijn". Nu ik weer begonnen ben heb ik er ineens weer last van en valt het kwartje...

15-02-2011 | Vrouw | 39
Endometriose
Ik heb nu bijna zes jaar orgametril geslikt en vorige week met de gyn besloten te stoppen. VOordat ik mag stoppen moet ik eerst geopereerd worden en wordt mijn baarmoeder, eierstok en een stuk darm verwijderd. Deze operatie gaat een dag duren... Ik ben inmiddels 25 kilo aangekomen en zit in de ziektewet vanwege ernstige vermoeidheidsklachten. Ook ben ik zonder reden af [lees meer...]en toe erg nerveus. Ik was zo blij van de menstruaties en helse pijnen af te zijn, dan ik de behoorlijke bijwerkingen naast me neer kon leggen. Helaas kan ik er nu niet meer omheen. De vermoeidheid slaat me echt lam. Ik vind het fijn hier reacties te lezen waarin ik me herken. Vermoeidheid wordt namelijk niet als bijwerking vermeld op de bijsluiter. Ik vind dat ze dit erop moeten zetten.

19-01-2011 | Vrouw | 40
Endometriose
Ik neem sinds mijn 34ste (dat is nu 7 jaar geleden!!) een half tabletje per dag. De reden was endometriose in ernstige vorm. Het resultaat was verbluffend goed: geen maandstonden meer, dus geen pijn meer. Voor mij was dit alles ok, tot ik bemerkte dat ik eigenlijk heel wat nevenwerkingen begon te krijgen: veel last van vermoeidheid tot de uitputting nabij, vaak depri ([lees meer...]terwijl ik daarvoor altijd superopgewekt en vrolijk was!!!) , een laag libido, snor en baardgroei (heeeeeeel beschamend!!!) tevens heel wat haar op de bovenarmen en achteraan de dijen (VRESELIJK is dat!!! ik heb er heuse complexen over gekregen!!!). Nu heb ik ook heel veel last van mijn darmen beginnen krijgen : heuse buikkrampen, diarree, constipatie, opgeblazen gevoel...Ik was ten einde raad, tot mijn diëtiste het verband liet zien met Endomtriose. Ik zal nu stoppen met dat klein half nietig pilletje (ttz dat kleine monster) en zie wel hoe het verder gaat!! Liever nog een operatie dan hele dagen ziek zijn en vol complexen komen te zitten!!!!

16-01-2011 | Vrouw | 15
Ongeregeld menstruatie/ erge buikpijn
Hallo ik ben een meisje van 15 jaar ik heb mei vorig jaar een cyste gehad aan mijn eierstok die is geknapt waardoor ik snel geopereerd moest worden...eierstok heb ik gelukkig mogen behouden.. ik ben om de 14 dagen ongesteld en echt heel erg heftig.orgametril gekregen eerst 2 tablet van 5 mg en toen weer naar 1 tablet van 5mg. dat ging niet goed weer verhoogd naar 2x 5 mg.d[lees meer...]ie moest ik innemen van de 14 tot 25 ste dag en dan 2 dagen later ongesteld worden en nu ben ik niet meer ongesteld geworden. hoe kan dat vorige week wel een heel klein beetje roze bloed slijm verloren (mag geen naam hebben)maar nu niets geen buikpijn maar wel heel erg misselijk 5 kilo aangekomen in 1 week overgeven zere borsten en erg moe kan de hele dag wel slapen hoop zo dat iemand dit herkent ...nooit geen problemen met deze tabletten gehad en nu dit snap het echt niet.alvast bedankt